Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E ok 60, pune o varta!

    Sent from my GT-I9100 using Forum Runner

    Comment


    • Am avut un logan diesel din 2006, iar bateria originala rombat de 80 de amperi am schimbat-o in iarna dintre 2011 si 2012 cand am topit-o dand la automat. Am resuscitat-o o data cu redresorul si a murit ulterior. Am pus atunci o Caranda de 80 si era alta viata.

      Comment


      • Originally posted by escu69 View Post
        La multi ani tuturor! Am bateria de cand am luat masina, de 5 ani si 2 luni (nov 2007), super multumit de ea, a pornit intotdeauna la sfert indiferent de conditii, baterie Rombat Calciu fara intretinere de 70A pe un motor dci. O mica nelamurire, azi cand m-am uitat sub capota am vazut putina umezeala (ca si cum ar fi curs electrolit) in zona bornei negative. Oare trebuie completat cu ceva? Ochiul magic indica verde.
        Se pare ca i se apropie sfarsitul... Azi a inceput sa porneasca din ce in ce mai greu (dimineata cand am plecat la serviciu si acum seara cand am venit de la serviciu). Ochiul magic e negru. Ma tenteaza sa o pun pe redresor maine noapte (voi fi de serviciu de la 19 la 7), avem si redresor, si distilator acolo, as completa si cu apa distilata, dar nu am avut niciodata baterii fara intretinere, la fosta masina mai completam din cand in cand cu apa distilata, era o Dacie break antica cu baterie "cu intretinere", dar la asta habar n-am cum se desfac capacele. E suficient 10 ore pe redresor? Macar sa ies din iarna cu asta, sunt alte prioritati...

        Comment


        • Capacele le desfaci cu un sfic de taiat (vezi poza de mai jos), apoi completezi cu apa distilata astfel incat nivelul electrolitului sa fie la ~1 cm peste placi. Poti s-o lasi chiar si 12 ore pe redresor, nu e problema.
          Attached Files
          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

          Comment


          • Am incercat azi sa plec in oras insa n-am reusit sa pornesc defel. Am dat la cheie, s-a chinuit putin, luminile din bord au inceput sa palpaie, computerul de bord s-a resetat (toate sunt la 0,00 mai putin kilometrajul), motorul pauza. Curios este ca ochiul magic indica verde (sau asa pare din cauza luminii de afara?). Mai merita oare sa ma chinui cu ea sau mai bine iau alta sa nu risc sa ma lase cand mi-e lumea mai draga? Sper sa nu fie alte probleme in afara de baterie (ochiul ala ma pune pe ganduri)... De impins/ tras nu am incercat, am inteles ca nu e indicat defel...

            Comment


            • Originally posted by escu69 View Post
              Se pare ca i se apropie sfarsitul... Azi a inceput sa porneasca din ce in ce mai greu (dimineata cand am plecat la serviciu si acum seara cand am venit de la serviciu). Ochiul magic e negru.
              Ori e verde ori e negru?
              In orice caz, parerea mea e sa cumperi alta baterie, nu are rost sa te amagesti cu, completarea si incarcarea pe redresor; cele mai multe baterii care pica iarna nu se mai resusciteaza.
              Am vrut sa o spun de aseara dar n-am dorit sa-ti stric ziua.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Probabil nu stiu eu sa interpretez ochiul magic, daca ma uit la el acum e verde; daca incerc sa impiedic lumina sa ajunga la el (fac un caus cu palmele) nu se mai vede nimic.

                Comment


                • Exista o oarecare inertie in afisarea starii bateriei, a acelui ochi magic; unii spun chiar ca e...mincinos. Peste ceva timp va deveni negru.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Probabil voi lua una noua. Am vazut pe aici pe forum ca ar fi bine sa ma uit la data fabricatiei, spunea cineva pe aici pe forum unde este inscriptionata pe baterie dar nu mai stiu unde... Daca iau una tot calciu e ok? Am fost multumit de ea, sau sunt si variante mai bune?

                    Comment


                    • La cele de la Rombat au inscrisa la partea superioara, saptamana din an si anul fabricatiei, DOT-ul daca imi este permis sa-i spun asa; daca nu te descurci, roaga comerciantul sa-ti arate unde e inscrisa si sa-ti explice semnificatia acelei notatii.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • Cele de la varta nu au acel "dot".

                        Sent from my GT-I9100 using Forum Runner

                        Comment


                        • A stat bateria vreo 9 ore azi noapte pe redresor, dimineata a pornit fara probleme. Am fost cu ea in trecere pe la reprezentanta Rombat, au verificat-o, ei spun ca e incarcata insa indica 60% pe nu stiu ce aparat (nu stiu ce inseamna asta) si ca ca nu mai are viata multa avand in vedere si anotimpul in care ne aflam. Din ce am vazut la ei, mi-au recomandat pentru diesel sau una Premier de 70ah, sau una Tornado de 80ah, ambele la acelasi pret. Care e mai indicata? Vreau sa iau una chiar azi...

                          Comment


                          • Ia Premierul de 70Ah.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • Ochiul magic indica densitatea electrolitului si NU da informatii legate de densitatea de curent. Este poasibil ca bateria sa aibe electrolitul in regula, dar sa nu mai tina curent.
                              La service cand au verificat bateria probabil aveau un aparat care masura densitatea de curent si au constata ca bateria e la 60% din capacitate.
                              sigpic

                              Comment


                              • Si asta ce inseamna, ca mai merge? 60% dupa o noapte pe redresor nu e cam putin? Chiar nu ma pricep si nu vreau sa mai am surprize...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google