Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
Nu alternatorul chițăie ci cureaua de accesorii care patinează, alternatorul doar opune o rezistență mai mare la rotire dacă curentul cerut în instalație este mare. Dacă ai model fără AC (Ambiance, Preference) ai întinzător cu șurub, ușor accesibil pe sus. Strângi ușor șurubul atunci când chițăie până nu mai patinează și tace. Eu așa am făcut la a mea (Preference 1.4 benzină).
-
Dimineata cand pornesc masina se aude un chitait ascutit ce cred ca vine de la alternator, dupa cateva minute de la pornire nu se mai aude. Suspectez ca ar fi alternatorul ce e nevoit sa produca mai mult curent dimineata la pornire, iar dupa ce sarcina scade nu se mai aude.
V-ati confruntat cu aceasta problema?
Oare trebuie sa schimb alternatorul pentru a nu se gripa in mers?
Leave a comment:
-
-
Am un logan 1.5 dci din 2006 de 65 cp si dupa ce in ultimele 4 saptamani pornea un pic mai greu ieri nu a mai pornit deloc.
Imi puteti spune va rog ce amperaj ar trebui sa aiba bateria ca sa stiu ce sa cumpar?
M-am uitat in cartea tehnica dar nu am gasit nimic si nici nu mai tin minte de ce amperaj am luat ultima data.
Multumesc.
Leave a comment:
-
E foarte discutabil
2 Masini aproape identice - 1.5 dCi, 70 CP -nominal, defectata rola unisens prin 2019 schimbata, la cca 150 kkm
Atunci cand l-am demontat de pe masina l-am analizat - inelul colector uzat, carbunii uzati
Masina secunda - 1.5 dCi, 65 CP, nici o interventie
Prima- m-a lasat noaptea fara alternator, in urma cu ceva saptamani, 190 kkm, la cca 15 minute isi revenea (clar era un contact imperfect)
Am schimbat inelul colector, periile, rulmentul mic (cel mare e de mesterit mai mult, nu era atat de uzat)
Operatie delicata, nevoie de anumite scule, nu e la indemana oricui!
Primul semn dupa reparatie - un zgomot specific al alternatorului, uitat in timp de el
Am masurat curentul debitat - nu coboara sub 14 V indifirent de consumatori (toti! AC, rezistenta luneta, lumini, ventilatie...etc)
E altceva
Cum se poate diagnistica? Demontand pe masina capacul de protectie, periile colectoare - astfel se poate analiza starea inelului colector si a periilor de excitatie; de preferat extras si mangaiat in exterior
Atasez si poze, acea culoare semnifica un contact imperfect, trebuia sa fie precum la margine, auriu, nu inchis la culoare-santzul.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Când se impune la aces tip de motor intervenția preventivă la alternator, evident până a se ajunge la probleme semnalate la el? M-ar interesa un nr de kilometri de la care ar trebui schimbați rulmenții, cărbunii, colectorul etc.Eu am 178k km fără probleme până acum. Mulțumesc!
Leave a comment:
-
Originally posted by Alexanndru View PostSalut . A mai avut cineva probleme cu bateria ? Am lasat masina în garaj o săptămână iar apoi când am vrut să o pornesc nu mai pornea.. Abea la a 3 cheie a pornit ... și chiar și la a 3 cheie am ținut contactul pus 30 de secunde până să pornească . Plus că mereu în bord imi arată "prioritizare încărcare baterie " .. Acum eu înțeleg ca e dacie și nu trebuie să ai prea mari pretenții de la ea . Dar daca dupa 1 an si 5000km face d-astea ....
- Likes 3
Leave a comment:
-
Abia aici este problema, cand lasi masina sa stationeze mai mult timp cu SOH 50% sau mai putin. In mod normal o masina veche baga tot timpul tensiune in baterie si sti atunci cand te lasa ca e pe duca. Asa bateriile noastre crapa artificial, pe eco.
Leave a comment:
-
Salut . A mai avut cineva probleme cu bateria ? Am lasat masina în garaj o săptămână iar apoi când am vrut să o pornesc nu mai pornea.. Abea la a 3 cheie a pornit ... și chiar și la a 3 cheie am ținut contactul pus 30 de secunde până să pornească . Plus că mereu în bord imi arată "prioritizare încărcare baterie " .. Acum eu înțeleg ca e dacie și nu trebuie să ai prea mari pretenții de la ea . Dar daca dupa 1 an si 5000km face d-astea ....
Leave a comment:
-
Lasa bateria asa cu consumul ala masina nemiscata 3-5 zile o saptamina si vede daca mai porneste
aflam si noi cine are dreptate forumul sau electricianul ala
- Likes 1
Leave a comment:
-
Daca spunea 480mA atunci manca bateria intr-o noapte.Nici 48mA nu e de speriat , dar daca e vorba de 0.48mA nu stie ce spune. Sau si-a schimbat aparatul si nu stie sa-l citeasca.
- Likes 1
Leave a comment:
-
miliamperi!! asa a citit electricianula auto!! mi a spus ca intr-o noapte mi-o papa bateria!
Leave a comment:
-
Buna ziua,
De curand am montat cu casetofon PIONEER MVH-S420BT
La verificare consum pe baterie,arata 0.48mAm.Pentru a nu avea surprize i-am imversat firele(rosu-galben)..deci nu mai am setari.
Intrebarea mea este: este mult 0.48?? imi consuma bateria peste noapte???
Multumesc.
Leave a comment:
Leave a comment: