Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pauly
    replied
    Bună ziua. Am găsit aici Verificare baterie auto prin măsurarea tensiunii la borne

    Verificare baterie auto cu multimetrul digital

    - Verificarea curentului de stand-by (rezidual) , despre care se spune că ar trebui să fie sub 0,35 mA in stand-by.
    Pentru a verifica valoarea curentului de standby se procedează astfel : cu motorul şi toţi consumatorii opriţi, se desface borna negativă a bateriei şi se introduce în serie cu acumulatorul un ampermetru (multimetrul digital este setat să măsoare intensitatea curentului electrielectri

    Citeşte aici cum se măsoară intensitatea curentului electric

    Intensitatea curentului electric este definită ca fiind sarcina electrică ce trece prin unitatea de suprafaţă în unitatea de timp şi se notează cu I.


    Știe cineva, a măsurat cineva intensitatea in stand-by?
    Eu am masurato și nu corespunde. Am 0,56 mA. Este drept, că în afara consumatorilor din fabrică, am montată pe mașină o alarmă care la rândul ei, chiar în gol (nearmată) sau chiar (armată) are și ea un consum minor în stand-by.
    O fi sau nu bine? Cine mă poate lămuri și pe mine?
    ​​​​

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    De menționat ca masina e de obicei în parcarea subterană. A murit când a stat o noapte în frig...

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Te-a ținut bine Varta aia Silver - eu la 1.5dCi 65cp E3 aveam o viață medie de 3 ani la baterie - dar timp de 15 ani de utilizare am pus în majoritate baterii standard non-premium.

    Adică de regulă puneam:
    - Rombat Calciu de 62Ah (3 buc)
    - Rombat Premier Standard+Silver 70Ah (2 buc)
    - Exide Excell 62Ah (1 buc)

    Ce mai longevivă a fost bateria de prim-montaj Rombat Calciu 62Ah OEM = 4 ani
    Sub ea s-a încadrat Exide Excell 62Ah = 3 ani juma'.

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    Nu prea mai folosesc Loganul de când cu electrica(doar odată pe luna, distanțe mari)
    Totusi ieri am zis sa dau o tura și după 6 ani și jumătate a murit bateria. Varta Silver 74Ah.
    ​​​​​​
    Am mers la Auchan și am luat o varta Blue 74Ah(nu aveau Silver). Acum nu am avut cum sa verific.
    Teoretic am făcut downgrade de la 750A la 680 A curent la start.
    Cel mai enervant e ca aveam în cos la emag o varta silver dar am zis ca mai merge și îmi trebuia masina (ma rog trebuia sa o împrumut cuiva).

    Leave a comment:


  • Alex Logan
    replied
    Am de vreo doi ani Varta AGM de 62 Ah pe Logan 1,6 16 V (an 2006) si merge de zbarnie.
    In paralel cu Varta am inca o baterie,tot pe gel de 10 Ah,legata de prima ,cu intrerupator intre ele.
    Se incarca amandoua fara nici o problema.

    intradevar sunt scumpe,am dat in 2019 vreo 520 ron pe Varta.
    Am facut toata tarasenia pt ca am sirocou Eberspacher pentru interior montat pe masina si ala termina repede bateriile clasice,le descarca lent si se sulfateaza.
    Last edited by 77sky; 12 October 2021, 19:47.

    Leave a comment:


  • Neohori
    replied
    Varta silver pb-acid clasic nu sunt un etalon, personal merg pe Varta blue , mult mai ok . Varta silver se "consuma" la SOH ca lumanarea , intradevar au fost odata crema dar s-a dus . Varta black este asa, o cumperi chiar cand nu ai alteceva la indemana, Caranda o spulbera .
    Pentru o diferenta modica fata de clasica recomand EFB , parerea mea e ca AGM sunt prea scumpe pentru logan iar incarcarea nu este adecvata avand in vedere ca la agm ii place sa stea mult in starea de float , aici se incarca si cel mai bine , la logan clasic nu avem modul incarcare dedicat agm .
    EFB este o baterie clasica ce are placile mai groase si izolatorul dintre placi mai bine construit , in rest aceleasi caracteristici de incarcare , tot cu placi inundate cu electrolit dar mult mai rezistenta la stres .
    Firme bune de acumulatori : Banner, Exide, Varta (blue) , TAB , Topla ( gama buget de la TAB), Foton (varta blue sub acoperire, pret foarte bun raportat la calitate)
    Rombat de cand a trecut de la premierul cu bac verde la cel argintiu, aproximativ 5-6 ani nu mai este ceea ce stiti .
    Nu mai comparati bateria de prim montaj OE cu ce este la raft , una e una si alta e alta .

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Am avut un incident in urma cu ceva ani, achizitie baterie foarte buna (Varta Silver), la testerul de verificare in garantie imi indica cca 80 SOH. Am trimis-o spre inlocuire, undeva prin nordul tarii, am stat aproape o luna de zile cu o baterie mare in dreapta fata-la picioarele pasagerului (de camion...). Porneam cu cablurile, avand o baterie uzata, drept tampon electric.
    Dupa muuulte luni am realizat (cu ajutorul unui coleg de pe un forum tehnic) ca...era un ageamiu cel care o masurase, stabilind setarille pentru un AGM (Stupid!!!)
    Din acel moment verific periodic bateriile de acumulatori si cumpar doar anumite modele si le verific direct in magazin. Anumite magazine.Ultima data se uitau crucis, mi-au zis ca sunt primul client de acest gen.
    Si inca ceva, este foarte util sa le verificam periodic, cu un aparat profesional, (daca nu avem alt dispozitiv), la un magazin dedicat, service etc, la cca 1 an de zile (poate 1/2 ani) cu o suma modica, in felul acesta putem afla din timp in ce stare este, sa nu avem suprize de a ne lasa in drum...
    Asta e, daca nu invatam din experiente, trecem ca gasca prin apa

    Leave a comment:


  • abc
    replied
    Bateria veche am predat-o la un centru de colectare.
    Am luat pe ea un pol.

    Leave a comment:


  • pistritu
    replied
    autom ți-am scris pe profilul tău, rog o părere. mulțumesc mult

    Leave a comment:


  • abc
    replied
    Am cumparat de la Emag o baterie Varta Black de 56 Ah cu livrare la domiciliu.
    Am primit cadou un set de cabluri pentru alimentare.
    Pret total 280 lei.
    Livrarea (standard) a fost facuta in 48 de ore de la plasarea comenzii.
    Pentru o taxa suplimentara livrarea se putea face mai rapid.
    Am ales sa renunt la garantie. (scria ceva pe certificatul de garantie precum ca trebuie sa merg la un service autorizat pentru verificarea instalatiei electrice si ulterior sa revin pentru verificari periodice - dar nu am citit atent pentru ca nu ma intereseaza).
    Am montat bateria si motorul a pornit "la sfert".
    Daca bateria tine 6 ani cat a tinut si cea veche (Rombat Cyclon 55 Ah) sunt foarte multumit.
    Bateria originala (Rombat Calciu 40 Ah) a tinut 8 ani si 4 luni.
    Oricum peste 6 ani masina o sa aiba 20 ani.
    Sa fim sanatosi pana atunci!
    Daca bateria veche se putea incarca la redresor ma duceam la un centru Rombat (cel de pe Soseaua de Centura de unde am luat bateria pe care am inlocuit-o) si cumparam Cyclon de 62 Ah.

    Leave a comment:


  • abc
    replied
    Am pus bateria Rombat Cyclon 55 Ah la redresor dar nu s-a incarcat.

    Leave a comment:


  • autom
    replied
    Mai prost sfat nici ca se poate!

    Acumulatorii din supermaketuri sunt vechi si au viata scazuta.

    Leave a comment:


  • pistritu
    replied
    poți sa iei baterie si de la un magazin auto de piese din cartier din apropiere sau dintr-un hypermarket mare Auchan, Cora, Carrefour.
    Bafta

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    ai putea sa imprumuti o baterie sa te duci cu masina la firma aceea daca nu vine la domiciulul tau

    asta daca sti sa montezi singur bateria sau poti cere ajutor la un coleg al meu taximetrist noi ajutam pe toata lumea la nevoie !

    Leave a comment:


  • abc
    replied
    Puteti sa-mi recomandati o firma din Bucuresti care livreaza si monteaza baterii la domiciliu?

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google