Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
Oricum eu rombat nu mai cumpar cit voi avea masina taxi/familiala sau ce-o fi
Economie de piata cumparam pe alese fiecare dupa mintea si buzunarul propriu.
Leave a comment:
-
Originally posted by IancuMIC View PostOoooo, ce mult spus; fan auzi. Da-l dreaq ca exista si altceva mai bun de facut in viata asta decat sa fii fan ul cuiva....
Una peste alta, nu prea ai nimerit-o cu varta aia; te-ai dus la pomul laudat cu sacul
Originally posted by george.sce View PostSchimba intii chestia aia de scrie pe ea Premier, ma rog, Rombat, eu am istoric cu rombat/premier. stiu eu ce stiu Vorbim dupa.Originally posted by IancuMIC View PostNea george, ma dezamagesti; asteptam o explicatie perinenta. Aia cu...arunca bateria ca am avut eu oarece probleme cu marca sau tipul ala, o folosesti atunci cand nu poti sa dai un raspuns tehnic.
Asadar, ca rezumat: am avut de ales intre RP 70Ah 680A-300 de lei si Varta SD 74 Ah 750A, 315 lei (pret final).
Ce ai fi ales, matematic-statistic, nu emotional?
Cand mai atarna in balanta si ce am patit cu ea? Cum e sa o tii din scurt, masurata bibilita si la un moment dat cand ai o urgenta (trebuia sa ma intorc de la medic, copil bolnav) si ea...pac, pac nu mai avea energie sa claxoneze macar. Nu intelegeam, masurata era de 12.7-12.8V si...clanck! Nici 2 ani de zile!!!
Apoi sa constati ca defectul respectiv este frecvent (repet, dupa reactia omului din service!)
Totusi...dincolo de aceasta, daca citesti postul, inclinam tot spre RP, dar cifrele de mai sus au decis.
Si Da, poate te surprinde, chiar stiu ce ai scris, sfaturile generale despre ACM, pe mine ma doare ca citesti pe sarite, nu analizezi cuvintele mele.
Marea mea problema cu ACM o reprezinta traseele scurte si foarte scurte. Punct. Daca aveam si un incarcator inteligent era cu totul altceva. Nu ma deranjeaza deloc sa o desfac (cca 2-3 minute si sa o duc in casa)
Nu este relevanta experienta pe care ai avut-o cu RP, 5 ani. M-a tinut la dci 4 ani, pentru un mpi sper la cel putin 6 hai 7 ani, intretinuta corect. Prefer statistica din service pe sute de unitati.
Cat despre garantie si vizite de verificare, intr-adevar, cam sacaitor (oarecum), daaar, daca sunt efectuate corect, ar putea sa-i comunice acestea, unui inocent, cateva date foarte utile.
Daca s-ar face test de electromotor, SOH si parametrii corecti. Si mai bine daca ar sti utilizatorul sa la interpreteze.
Pentru marea majoritate e simplu textul: achizitie acm, porniri frecvente, dupa o perioada cedeaza (nu conteaza cat...), acum iar la magazin.
Ce...atata bataie de cap, incarcari, discutii, redresoare, planuri de incarcare etc...etc...
Evident ca necunoasterea se plateste
Dar unii prefera linistea psihica (intr-un fel)Last edited by 77sky; 4 December 2018, 01:11.
Leave a comment:
-
Originally posted by 77sky View PostSpui ca Varta...e de gunoi. Si Rombat e cu mult mai bun decat ea (din posturile anterioare)
Originally posted by IancuMIC View PostToate cele 2 baterii enumerate sunt baterii de top(Bosch e defapt Varta), Tudor fiind in frunte; retine ca la aceste baterii ai garantie doar 2 ani si obligatia sa te prezint din 6 in 6 luni la verificarea incarcarii, altfel pierzi garantia.
1. Rombat, ramane cea mai accesibil brand atat ca distributie cat si pret; calitate contestata la unele modelele din gama entry.
2. Varta, unul din brandurile de notorietate, care a investit in dezvoltare si (probabil) acopera cel mai bine piata auto in Europa, in ceea ce priveste atat prima echipare cat si after. Multe modele sunt superioare celor de la Rombat; la bateriile pentru camioane si utilaje grele stau de asemeni foarte bine.
3.Grupul Exide este poate, unul din liderii bateriilor pe plan mondial si vorbesc aici atat de bateriile de pornire cat si de cele stationare sau de tractiune.
Printre marcile grupului amintesc: Exide, Tudor, Fulmen, Deta, Sonnak, SonnenSchein, Hagen si Centra.
De asemeni bateriile Moll, pot fi o optiune; garantia... made in germany.
...
"Sumarul" imi apartine iar observatiile sunt strict personale.Am vazut in topuri si am retinut 3 variante: Varta Silver Dynamic 74Ah - 750A 574402075, Bosch S5 77Ah 780A0092S50080 sauTudor High-Tech 77 Ah TA770.
Ce parere aveti? nu sunt cunoscator si mi-ar prinde bine niste pareri.
Va multumesc!
Skay ule eu am luat Exide cu carbon boost la dCi, tocmai pentr a evita neplacerile legate de drumurile scurte si rare iarna. Adica o baterie care se incarca foarte repede.
Last edited by IancuMIC; 3 December 2018, 10:01.
Leave a comment:
-
Offff...unde am scris eu AGM? Folosesc ACM (acumulator). Sunt detalii in posturile anterioare (poze)
Ambele programe folosite.
Si pe masina (rece) si in casa.
Nimic folositor-real!
Leave a comment:
-
Aha, ai trecut pe AGM desi nu ai masina start-stop. Iar motivele sunt drumurile scurte (dupa cum ne invata Varta https://batteryworld.varta-automotiv...advantages-agm)
De curiozitate, ai folosit programul 4 de la redresorul Lidl? Cel de temperaturi scazute sau baterii AGM?
Leave a comment:
-
Hai ca m-a prins un film, nemernicii, acum il dau, la ore d-astea.
Nenea Iancu, te rog eu, pe viitor nu mai reedita un post, dupa ce ai primit o replica. Se schimba ideea...
Daca nu scriam despre ce scula a intervenit la incarcare, nu te-ai fi aprins asa...Efectiv am spus acelasi lucru cu cele spuse de tine. Doar ca nu ma citesti. Nici nu am ridicat in slavi aparatul meu, ci ca a fost eficient, nu cel recomandat, dar eficient cu mult mai bine decat jucaria aia de la Lidl, sau suratele ei.
Faceti calcule, cat e in realitate costul direct al produsului, ce sperante sa ai de la el.
Spui ca Varta...e de gunoi. Si Rombat e cu mult mai bun decat ea (din posturile anterioare)
Doar pareri personale.
Ca sa ai o impresie obiectiva despre ele, trebuie sa ai la dispozitie o statistica, sa vinzi zeci, sute, sa vezi in service ce probleme au (daca au).
Stii un motiv pentru care am ezitat in a mai cumpara Rombat?
Scris mai sus!
Punte intrerupta! La 2 ani de zile. Daca ai fi vazut reactia celui din service, ai fi inteles ca sunt frecvente.
gecmc94 citeste semnatura mea, special am pus-o, nu are nici un SS. Nu e cazul meu, ci un caz frecvent, nu e dat de vechimea masinii, de neincarcare, ca porneste prost ca...etc etc etc
Fel si fel de explicatii mi s-au dat. Mi s-a luat.
Pur si simplu, matematic, in 7-8 minute de rulaj nu are cum sa recupereze un start. Probat, verificat, masurat.
Daca fiecare ar face masuratori macar avand un minim aparat, ca al meu, sau precum are d-nul IancuMIc, ati ramane foarte surprinsi de analize.
Uitati-va la cazuistica, in special masini diesel, cator le cad acm la 2-3-4 ani (cazul mai fericit...)? Care este cauza?
Am un mpi (am scris mai sus), un regim draconic 2-3 km de rulaj aproape zilnic, in mai multe reprize, mai rar curse de cca 25 km sau chiar mai lungi.
De ce rezista? Diferenta intre un benzinar si diesel.
Posturi interesante, cine vrea sa invete, deschide urechileLast edited by 77sky; 3 December 2018, 01:32.
Leave a comment:
-
Cumva, cazul tau imi confirma suspiciunile legate de scenariul: drumuri in oras, start-stop, baterii AGM, incarcare insuficienta. Te-ai gandit sa dezactivezi SS, chiar daca este o manevra plictisitoare de facut la fiecare pornire?
Leave a comment:
-
Ooooo, ce mult spus; fan auzi. Da-l dreaq ca exista si altceva mai bun de facut in viata asta decat sa fii fan ul cuiva.
Repet.
Din punctul meu de vedere, o incarcare corecta, e una cu variatia tensiunii si a curentului functie de stadiile de incarcare, nu aia cu tinutul la incarcat boost, 2 ore, cat poate sa inghita bateria.
Restul e can can.
Una peste alta, nu prea ai nimerit-o cu varta aia; te-ai dus la pomul laudat cu sacul.
Noapte buna; eu maine lucru, bre.Last edited by IancuMIC; 2 December 2018, 23:58.
Leave a comment:
-
Nu, am spus mai sus ca-mi sunt citite randurile pe diagonala...of...Citeste ce am scris in postul anterior, please...despre lichid, incarcare asistata
Nenea Iancu, cred ca esti fan U Speed, eu nu mai sunt. Mi-a ajuns. Repet: ce face el, este o mangaiere, nu asigura macar o incarcare precum cea generata de electrica masinii, ce sa mai vorbim de atingerea cerintelor producatorului acm...
Daca ai rula cu dci-ul in conditiile mele, daca ai folosi incarcatorul in discutie, masura parametri, etc m-ai intelege perfect.
Aici ma retrag, noapte buna!
Leave a comment:
-
Citesti doar ce-ti convine.
- Utilizați un încărcător cu caracteristică UI și tensiune de încărcare mai mare (2,6 V/celulă)
- Această supraîncărcare trebuie să fie utilizată numai o perioadă scurtă de timp pt. a preveni pierderile de apă
- Se recomandă să efectuați întotdeauna încărcarea inițială. Nu grăbiți niciodată încărcarea.
- Nu spun ca 7,5A curent de incarcare nu e bun; spun doar ca e mai bine mai putin pentru o perioada mai indelungata.
- Aia de la caranda vorbesc si de 1/20 din capacitate, adica 3,75A, pentru o baterie de 75Ah.
- Bine, tu faci cum crezi ca e bine; eu exprim doar pareri, nu e nimeni obligat sa faca ce spun eu. De aia e un forum; discutam si selectam informatii.
Last edited by IancuMIC; 2 December 2018, 23:46.
Leave a comment:
-
Dap! Ah...ce imi lipsesc emmoticon=urile...
Ia uite ce spun si ei aici:- Utilizați un încărcător cu caracteristică UI și tensiune de încărcare mai mare (2,6 V/celulă)
Ma repet...nu mai discutam de automatizare...care este pentru protectia interna (mai ales a nivelului electrolitului)
Si inca o prevedere:
Curentul de încărcare recomandat reprezintă 10% din capacitatea nominală în amperi (de exemplu, o baterie de 4 Ah necesită un curent de încărcare de 0,4 A [Amper]).
Leave a comment:
-
Skay ule eu stiam ca tu ai varta.
https://www.varta-automotive.ro/ro-r...baterie-masina
Rombatul e putin in urma cu reincarcarea bateriilor, cu redresoare moderne.; recomandarile alea erau la fel si acum 20 de ani.
Un încărcător modern de 3 A din zilele noastre este echivalentul unui încărcător convenţional de 10 A de acum câţiva ani. Tehnologiile moderne au permis imbunatatirea randamentului energetic.Last edited by IancuMIC; 2 December 2018, 23:31.
Leave a comment:
Leave a comment: