Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 77sky
    replied
    Originally posted by IancuMIC View Post
    Sigur ca despre metode vorbim; adica despre incarcarea cu aparate ce au control prin procesor al incarcarii versus incarcarea cu un convertor static banal unde reglajul e unul brut, foarte putin precis.
    Statiile de incarcare cu modulatia puterii sunt scumpe, in primul rand si al doilea rand, cine are interesul sa-ti incarce dumitale o baterie tip de 24-36 de ore? Indeasa in ea cateva ore, dupa care primesti in cel mai bun caz un buletin cu SOC, suta la suta; dupa 10 ore si tot atatea grade sub 0 afara, procentul ala scade dramatic.
    Bine, eu sustin peste tot, ca o incarcare controlata e mult mai benefica, iar una grabita e ca o basculanta care rastoarna deodata tot pamanul intr-o groapa si evident vorbesc pentru oameni interesati si pasionati; nu de polemica.
    Ce te face sa crezi ca n-am studiat asta? Unii chiar vorbesc despre binefacerea incarcarii lente (varta, caranda) si controlate.
    Tocmai ca incarcarea nu trebuie lasata la indemana bateriei; sa nu-i dai decat cat vrei tu in mod controlat, altfel ea isi va trage cat ii permit pametrii ei la acel moment (rezistenta electrolitului, rezistenta interna totala a bateriei, tensiunea /celula), ca pe masina unde nu se poate controla decat tensiunea nu si curentul de incarcare. In felul acesta avem o absorbtie necontrolata, o dopare a bateriei daca imi este permis.
    Am impresia ca-mi sunt citite in diagonala randurile.
    Sa ne intelegem: nu am venit sa spun ce scula desteapta am, sau ce cunostinte vaste am in acest domeniu. Nu. Doar ca aparatul meu asigura niste valori mai apropiate nevoilor, necesare unei incarcari corecte (evident ca nu respecta o diagrama corecta), daca era si automatizare, ar fi fost genial
    Am spus ca, bazat pe zecile de masuratori pe care le-am facut si micile experiente, in situatia mea, cu drumuri scurte, daca se bazeaza cineva ca un asa-zis redresor USpeed ii va mentine in viata acm-ul, se inseala amarnic.
    Conform graficului de la 3.38 mΩ ajunsesem la 3.9, de la cca 815 A, am masurat si 690 (si asta in doar 9 luni, fara sa fi trecut gerul autentic peste ea!).
    Conform acestor date, in 2, hai maxim 3 ani, ar fi kaput.
    Repet: nu stiu cati au asa-zis incarcat-o atat de des ca mine...Ca aia e clar nu e incarcare...
    Ce spune Rombat: Procesul de reîncărcare poate fi executat, de regulă, cu ajutorul oricărui redresor comercial (și nu numai) de curent continuu care poate să asigure la ieșire următoarele: 13,5V ≤ U ieșire (V) ≤ 16,5V și un curent 4A ≤ I ieșire (A) ≤ 25A
    În principiu, încărcarea pe redresor se face cu un curent a cărui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), până când apar degajări uniforme de gaze în toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizează în jurul valorii de 1,28±0,0 1 (g/cm³).
    Spre finalul încărcării tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80….16,50 [V] la temperatura de 25°C (atenție! în regim de funcționare redresor). Pe toată durata încărcării pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase.

    Acestea sunt pentru toate modelele lor, diferite capacitati. Daca aveam posibilitatea, analizam inclusiv aciditatea si nivelul electrolitului...Dar nu vreau sa o desfac, evident, garantia.
    Si data viitoare apelez la cel mai mic si voi face incarcarea ziua, variind curentii debitati

    Leave a comment:


  • COS.T
    replied
    Salutare.
    9 ani.Da ,atat m-a tinut acumulatorul la logan 1.2 16v fabricat in oct 2009 si cumparat in iunie 2010 la oferta Dacia.
    Masina are numai 54000km,in ultimii 4 ani fiind folosita decat in weekend si concediu.(deci mai mult a stat)
    Niciodata n-a fost data jos de pe masina,verificata sau pusa la incarcat.In ultimul an se sulfatase usor o borna.
    Bateria a fost Dacia-Rombat calciu,fara intretinere de 60ah,600A,(destul de puternica,)
    Am cumparat tot un Rombat(Premier)de 55ah 540A 235 lei cu bateria la schimb.

    Masina este 100% functionala,un set de placute , distributia in 2014,becuri de far,doua puncte pe capota de lac sarit si ceva ciudat sub ele,in rest nimic.


    Leave a comment:


  • prometheus
    replied
    Masurat azi incarcarea pe baterie , fara consumatori - 14.57 v , interesant este faptul ca vara tot fara consumatori imi afisa o valoare de 12.55 v , incarcare la cerere ? voi monitoriza fenomenul.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Sigur ca despre metode vorbim; adica despre incarcarea cu aparate ce au control prin procesor al incarcarii versus incarcarea cu un convertor static banal unde reglajul e unul brut, foarte putin precis.
    Statiile de incarcare cu modulatia puterii sunt scumpe, in primul rand si al doilea rand, cine are interesul sa-ti incarce dumitale o baterie tip de 24-36 de ore? Indeasa in ea cateva ore, dupa care primesti in cel mai bun caz un buletin cu SOC, suta la suta; dupa 10 ore si tot atatea grade sub 0 afara, procentul ala scade dramatic.
    Bine, eu sustin peste tot, ca o incarcare controlata e mult mai benefica, iar una grabita e ca o basculanta care rastoarna deodata tot pamanul intr-o groapa si evident vorbesc pentru oameni interesati si pasionati; nu de polemica.
    Ar trebui sa analizati si instructiunile producatorilor, cu ce curenti, tensiuni se incarca. Evident, indicat un curent debitat si o tensiune in functie de necesitatea acm. As fi vrut sa am statia mai mica, ma jucam cu parametrii acestia, manual.
    Ce te face sa crezi ca n-am studiat asta? Unii chiar vorbesc despre binefacerea incarcarii lente (varta, caranda) si controlate.
    Tocmai ca incarcarea nu trebuie lasata la indemana bateriei; sa nu-i dai decat cat vrei tu in mod controlat, altfel ea isi va trage cat ii permit pametrii ei la acel moment (rezistenta electrolitului, rezistenta interna totala a bateriei, tensiunea /celula), ca pe masina unde nu se poate controla decat tensiunea nu si curentul de incarcare. In felul acesta avem o absorbtie necontrolata, o dopare a bateriei daca imi este permis.
    Last edited by IancuMIC; 2 December 2018, 22:05.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Originally posted by IancuMIC View Post
    Cum poti crede in ineptiile aqlea cu bateria la incarcat cateva zile - Tocmai, NU cred
    Pune seara la incarcat bateria, cu ala de la lidl, verifica parametrii dimineata si repeta procedeul si cu scula aia a dumitale si fa o comparatie. Executat! tocmai de aceea am tabelul, verificat, analizat parametrii, mangaiere, valoarea rezistentei interne neschimbata
    Nu mai incarcati, pentru numele lui Dumnezeu, bateriile cu tensiune peste 15-16v, daca vreti sa va bucurati de ea cat mai mult timp. Supraincarcarea se aplica doar la inceputul incarcarii, dupa care reduceti tensiunea la 14,5v; mentinand in mod constant aceasta tensiune de supraincarcare o sa ai pierderi de apa in baterie.
    Ar trebui sa analizati si instructiunile producatorilor, cu ce curenti, tensiuni se incarca. Evident, indicat un curent debitat si o tensiune in functie de necesitatea acm. As fi vrut sa am statia mai mica, ma jucam cu parametrii acestia, manual.

    Originally posted by t0rquemada View Post
    Fanii redresorului tip Lidl trag mașina în garaj și cuplează redresorul pe borne, ori de câte ori mașina ajunge în garaj - problema e că trebuie să ai garaj
    Eram fan, pentru ca ajungeam la serviciu, il lasam conectat 8 ore si mai mult. Acasa, coboram firul din casa, il puneam la incarcat...
    E mangaiere, atat timp cat am facut fel si fel de masuratori, bateria in timp...arata din ce in ce mai rau, rezistenta interna crestea. Masuratorile vorbesc (tabelul e mai sus).

    P.S. Inca nu avem active emmoticon-urile, sa speram ca ne va ajuta Cristi_Xp curand

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Mie mi se pare ca disputa este de fapt intre metode de incarcare, nu brand low cost sau nu. Redresorul de acel tip de la Lidl are o anumita procedura pe care o respecta (si sunt oameni care au verificat cu aparate de masura daca face ce scrie ca ar face). Pe cand statia incarca la parametri constanti. Si vine dintr-o vreme cand toate bateriile erau cu intretinere. Tensiunea de 2,75V / celula folosita de statie pare destul de exagerata. Se vede ca o tensiune mai mare are niste dezavantaje destul de critice (a doua coloana este pentru 2.4-2.45 V / celula).
    2.30V to 2.35V/cell- -------------------------------------- 2.40V to 2.45V/cell
    Advantages Maximum service life; battery stays cool; charge temperature can exceed 30°C (86°F). Higher and more consistent capacity readings; less sulfation.
    Limitations Slow charge time; capacity readings may be inconsistent and declining with each cycle. Sulfation may occur without equalizing charge. Subject to corrosion and gassing. Needs water refill. Not suitable for charging at high room temperatures, causing severe overcharge.
    Last edited by gecmc94; 2 December 2018, 21:25.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Fanii redresorului tip Lidl trag mașina în garaj și cuplează redresorul pe borne, ori de câte ori mașina ajunge în garaj - problema e că trebuie să ai garaj

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    4) Asa-zis-ul incarcator Lidl este cam puscoci, doar mentine, eventual, anumiti parametri. Nu te poti bizui pe el de o incarcare serioasa...(sunt fani care sustin ca trebuie timp, 3-7 zile, eu nu pot tine masina pe tusha atat timp)
    Cum poti crede in ineptiile aqlea cu bateria la incarcat cateva zile.
    Pune seara la incarcat bateria, cu ala de la lidl, verifica parametrii dimineata si repeta procedeul si cu scula aia a dumitale si fa o comparatie.
    Nu mai incarcati, pentru numele lui Dumnezeu, bateriile cu tensiune peste 15-16v, daca vreti sa va bucurati de ea cat mai mult timp. Supraincarcarea se aplica doar la inceputul incarcarii, dupa care reduceti tensiunea la 14,5v; mentinand in mod constant aceasta tensiune de supraincarcare o sa ai pierderi de apa in baterie. Fierberea baterie ar trebui sa se intample doar la sfarsitul incarcarii, atunci cand folosesti un incarcator fara control caracteristica UI.
    Pana la urma o baterie poate fi incarcata cu un curent cuprins intre 1/10 si 1/20 din capacitate, asa ca nu e niciun bai daca la o baterie de 75Ah, utilizezi un curent de 3,75A.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Vin aici cu rezultatele unor experiente recente

    Povestea mea cu ACM Varta este relatata intr-unul din posturile anterioare (6270)
    Tinand cont de acestea, am zis sa am grija cum pot mai bine de ea, mai ales ca drumurile mele sunt scurte si foarte scurte. (pana la work, cca 4 km, la pravalii-la fel). Astfel incat o incarcam periodic la redresorul de la Lidl, 2 saptamani, apoi chiar la saptamana
    Mare speranta aveam la el
    De ceva timp, mai ales de cand a venit sezonul rece, observam o scadere consistenta a valorilor si eram din ce in ce mai necajit pe achizitia mea-Varta.
    La un moment dat, bazat si pe experienta altora (pe un forum dedicat), avand acasa si o piesa de "muzeu" (avem 2, asta mai mare era disponibila, secunda-cu valori mai mici debitate, preferata mea-a fost imprumutata), mi-am zis ca: fie ce o fi, sa incercam.
    Valorile in timp le puteti analiza in fisierul excel inserat (adresez pe aceasta cale multumiri lui Cristi_Xp, pentru ca mi-a ascultat sfatul, putem sa inseram si asemenea atasamente )

    Concluziile mele:
    1) ACM este foarte bun (analizati atat capacitatea de descarcare, cat si rezistenta interna)
    2) Instalatia unei masini incarca, dar doar pentru mentinere (remarcati faptul ca dupa cca 4 ore de rulaj, aport de doar cca 20 A-tabel, rezistenta interna nemodificata!)
    3) Drumurile scurte descarca ACM (ma asteptam la asta, tinand cont de noul loc de munca, la cca 4 km, drumurile mele sunt foarte scurte, ocazional week-end de cca 20 de minute, 15-18 km)
    4) Asa-zis-ul incarcator Lidl este cam puscoci, doar mentine, eventual, anumiti parametri. Nu te poti bizui pe el de o incarcare serioasa...(sunt fani care sustin ca trebuie timp, 3-7 zile, eu nu pot tine masina pe tusha atat timp)
    5) Pe viitor voi incarca la o luna in casa, indiferent de anotimp, cu acest aparat zdravan.

    Si un factor de amuzament, totusi da de gandit:
    La cca 1 ora de la debutul incarcarii pe statie, a inceput sa chiuie de veselie alarma de gaz (locul era pe hol la cca 5 m de centrala, unde este senzorul respectiv). L-am scos din priza pe durata incarcarii si la cca 5-6 ore de la stop, am incercat sa il bag in priza, iar a inceput sa tipe (foarte sensibil, am crezut ca se ventilase suficient zona...)
    Cu incarcatorul Lidl, niciodata nu a intrat in avarie acel senzor (va dati seama ce reactie provoaca...)

    Parametrii de lucru au fost 7 A si 16,5-16.6 V, mai jos nu a vrut statia
    Attached Files
    Last edited by 77sky; 2 December 2018, 16:43.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Toate cele 2 baterii enumerate sunt baterii de top(Bosch e defapt Varta), Tudor fiind in frunte; retine ca la aceste baterii ai garantie doar 2 ani si obligatia sa te prezint din 6 in 6 luni la verificarea incarcarii, altfel pierzi garantia.

    Leave a comment:


  • marianmanuta
    replied
    Salutare confrati romani si La multi ani!
    Am si eu o problema la Logan 1,6 DCI, 85 Cp din 2010. Acumulatorul vechi si da semne de moarte, e frig si abia mai invarte. Este un Robat Calciu L2 12V-60Ah, 600A, din 2010. Trebuie sa iau o baterie noua. Am vazut in topuri si am retinut 3 variante: Varta Silver Dynamic 74Ah - 750A 574402075, Bosch S5 77Ah 780A0092S50080 sauTudor High-Tech 77 Ah TA770.
    Ce parere aveti? nu sunt cunoscator si mi-ar prinde bine niste pareri.
    Va multumesc!

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    In general, bateriile au nevoie de o mentenanta speciala, inaintea sezonului rece, adica de o reincarcare de lunga durata cu un curent minim; evident nu e e obligatoriu, dar functie de anumite particularitati ale rulajului e de mare importanta sa faci treaba asta.
    Odata cu anotimpul rece creste si cererile de consum ale masinii; aeroterma in permanenta, dezaburire, stegatoare mai des utilizate, faruri/proiectoare, ori daca nu rulam suficient sa punem inapoi in baterie ceea ce consumam la pornire ne vom afla in situatia ca bateria se va descarca incet incet; in plus bateria se incarca mai greu pe timp rece, iar performantele acesteia scad proportional cu temperatura electrolitului.
    Daca te poti lipsi o vrreme de masina (o zi), te poti duce la un centru de baterii ei contra cost sau, vorba unui coleg drag mie, contra unei sume modice, iti poate reincarca cum trebuie acea baterie; poti cere si un test sa vezi cum stai cu starea de sanatate a acesteia (SOH).
    ...
    La multi ani, tuturor.

    Leave a comment:


  • CeDeBe-L
    replied
    Multumesc nene Iancule, o sa caut prin vecini un redresor (eu nu am avut niciodata nevoie de asa ceva pana acum).
    Sau poate au redresor la service-ul la care ma duc de obicei...
    Dar oare de ce sa descarcat... ?
    Masina este folosita zilnic dar in conditii mai "speciale" :
    Se duce sotia pana la munca si inapoi. Porneste, face 6 km pana la serviciu si dupa 9-10 ore inapoi. Cu oprire pe la gradinita sau market, deci iar consum de baterie la fiecare pornire.
    Pentru orice drum mai lung, chiar si pana la Galati....folosim LOGANUL!

    P.S. La Multi Ani, de ziua nationala! Hai sa fim sanatosi...ca masinile le-om rezolva noi.
    Last edited by CeDeBe-L; 1 December 2018, 10:04.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Bateria aia e descarcata, nu am niciun dubiu. Incarca in mod corect bateria (nu pe masina, pe redresor cu un curent de max.3,5-3,8, tip de cateva ore bune), dupa aia vezi ce se intampla. Una peste alta, ai ~2 ani de garantie; nu arunca banii aiurea pe alta baterie.
    Sfat: nu te duci la garantie cu bateria descarcata, ca vei plati reincarcarea.

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Deci schimba bateria si scapi de problema. Eu si toti colegi asa au rezolvat cu "premieru de rombat" asta

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google