Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IancuMIC
    replied
    Diferenta aia e in bine; am luat-o pe 31 august (am postat pe un forum unde ne-am mai intalnit). De obicei intalnesti un curent de descarcare peste cel nominal la bateriile bune.
    Poza e facuta dupa montaj; e prima baterie care imi trece prin mana cu asemenea parametri.
    Fabricatie, iunie 2018.
    Attached Files
    Last edited by IancuMIC; 3 October 2018, 20:45.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Originally posted by IancuMIC View Post
    un Premier 64Ah/640A
    Cam mare diferenta, dintre nominal (640) si masurat (720).
    Aparatul meu indica valori diferite, daca setez diferit ACM astfel: IN-OUT, After - Before incarcare...
    Cat are din momentul inceperii exploatarii?
    Data fabricatiei? Voltaj?

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    Adica Rombat e masina pentru Dacia. Adevarat!

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Exide ul e de pe megane.
    Pe logan am de o luna si cateva zile...tot Rombat, adica un Premier 64Ah/640A; ambele inlocuite preventiv.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • vitriol
    replied
    Nenea Iancule, ai dat Rombat-ul la programul "rabla"?

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Exide 64Ah/640A.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Originally posted by abc View Post
    Apropo de intensitatea curentului de incarcare
    La o baterie descarcata care are capacitatea de sa zicem 55Ah cum este bine sa reglam intensitatea curentului de incarcare la un redresor? Aparatul are reglaj in trepte de la minim la maxim si indicator cu intensitatea curentului de la 0 la 6 Amperi. Eu zic ca bateria trebuie tinuta la aparat in total 10 - 12 ore. In primele aproximativ 3 ore reglez la mijloc iar ulterior la maxim. E bine, e rau?
    O lasi pe curent maxim cateva minute, dupa care reglezi treapta care scoate 3-4A; va dura pana la incarcarea completa dar te asigur ca va fi cea mai corecta cale de a reincarca un acumulator.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Greșit, de la maxim la minim.

    Ca regulă generală se merge pe:
    C/10 = curent încărcare, unde C=capacitatea bateriei, 5,5A pentru 10ore
    sau
    C/20 = curent încărcare, unde C=capacitatea bateriei, 2,75A pentru 20ore

    Pe 27 ai redresor la lidl ce face treaba asta automat, curentul maxim fiind de 3,8A, deci pui bateria la spa(așa numesc eu perioada în care o baterie e încărcată/desulfatată/verificată) pentru o zi

    Leave a comment:


  • abc
    replied
    Apropo de intensitatea curentului de incarcare
    La o baterie descarcata care are capacitatea de sa zicem 55Ah cum este bine sa reglam intensitatea curentului de incarcare la un redresor? Aparatul are reglaj in trepte de la minim la maxim si indicator cu intensitatea curentului de la 0 la 6 Amperi. Eu zic ca bateria trebuie tinuta la aparat in total 10 - 12 ore. In primele aproximativ 3 ore reglez la mijloc iar ulterior la maxim. E bine, e rau?

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Mai ales daca avem in vedere faptul ca cel mai slabut alternator de la Valeo (75A), care se regaseste pe un Logan va genera la turatia dce relanti a motorului peste 45A; daca nu se gasesc 3-4A pentru baterie, stie ECU ce sa faca si tot o incarca.

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    depinde de cat de mult e descarcata. alternatorul si regulatorul dau 14.4-14.6 volti. bateria daca are 12.5 volti, rezulta ca diferenta de 2 volti va da curentul de incarcare. da, o baterie de 65ah de 12v se incarca intr-un timp mai lung decat una de 45ah si 12v, dar aia de 65ah va pierde mai putina tensiune la tensiune. ce dai pe mere, iei pe pere, cam asta e jocul. daca voi va inchipuiti ca un alternator de 110-120A se arde cand incarca o baterie, de orice amperaj ar fi bateria, atunci acea baterie n-are ce cauta pe masina, nu alternatorul e problema, in nici un caz, ci bateria. va roade grija ca bateria de 45ah se incarca cu 4A, aia de 65 ah cu 5A. nu cu amperul ala o sa vi se arda alternatoarele, stati linistiti.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Daca fiecare isi da cu parerea si in domeniile pe care nu le stapaneste, normal ca ajungem la discutii de genul.
    O baterie se incarca si cu un curent de 3A.

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    Originally posted by lau View Post
    Salut, mai bine lasi tot de 45A/h. Alternatorul nu o sa incarce la capacitate maxima bateria de 66A/h. Costa si mai scump cea de 66...
    dar aia de 66 nici nu o sa descarce la fel de mult la pornire ca una de 45
    ps: am de 76 pe lighean si nu s-a ars alternatorul, motorul porneste deja cand scot cheia din buzunar. cu aia de 45, alta viata, dadeai 1-2 secunde la automat, cu asta de 76, in sub o secunda sta frumos la ralanti. is curios cum o sa se comporte la iarna.

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    Mai mare-mai bine, daca permite bugetul.
    Sa nu treaca de 100Ah, ca nu duce alternatorul, si nici nu incape pe masina.

    Leave a comment:


  • abc
    replied
    Eu cand am fost in 2014 la reprezentanta Rombat pentru Bucuresti (cea de pe Soseaua de Centura) am cerut un Cyclon de 44 Ah. Bateria originala avea 40 Ah. Mi s-a spus ca in conformitate cu configuratorul Rombat pot sa pun pe masina un Cyclon cu capacitatea minima de 55 Ah (asa am si facut). Daca totusi vreau sa montez Cyclon-44, nu primesc garantie. In prezent pe configuratorul Rombat minimul este Cyclon-62.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google