Probleme Conducte AC (Suprapresiune, furtunuri deformate)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Conducte AC (Suprapresiune, furtunuri deformate)

    A mai patit cineva ca la conductele de aer conditionat, furtunele sa faca umflaturi? Precizez ca in urma cu doua luni a trebuit sa inlocuiesc radiatorul de lichid racire motor (a inceput sa curga la imbinarea dintre plastic si metal) ocazie cu care s-a rupt o conducta de la AC. Conducta respectiva era doar din aluminiu si se conecta intre rezervorul de freon si radiatorul de AC. A costat 180 RON, iar bonus a fost incarcarea cu freon de la service-ul autorizat DACIA. Stiu ca are o supapa de suprapresiune, dar e posibil sa fi fost incarcarea cu probleme? Sau freonul agresiv????
    Toate cele trei conducte cu cauciuc sertizat sunt in jur de 500 Ron/bucata. Acesta e motivul pt care deschid thread-ul, deoarece sunt intrigat de pretul mare si calitatea slaba a acestor conducte (masina e din 2006, 126.000Km)
    Daca sunt printre voi care au patit aceeasi problema, va rog sa postati!!!!
    Attached Files
    Last edited by 77sky; 8 July 2011, 23:51.

  • #2
    Cam asa arata umflaturile...

    E posibil sa fie defect de fabricatie al furtunelor? Am vibratii prea mari, din moment ce si radiatorul de racire al lichidului din motor a cedat? Precizez ca motorul toarce normal...Drumurile pe care merg sunt 90% din judetul Covasna, iar unde nu e groapa e damb.
    Last edited by 77sky; 8 July 2011, 23:47.

    Comment


    • #3
      salutare.uite chiar nu am tinut cont in ce stare sunt furtunele. in schimb cand dau drumul la ac porneste iar dupa un timp se opreste asta cand masina stationeaza iar in mers se simte aer rece dar nu i-mi pot da seama daca tot la fel se intampla, intradevar aerul nu se simte foarte rece.

      Comment


      • #4
        La mine functioneaza impecabil aerul, sau mai bine zis functiona, ca de cand am vazut basicile nu am mai pornit aerul, decat f putin si am observat ca se maresc basicile....Probabil ca auzi cum porneste si se opreste ventilatorul de la radiatoare ( e comun). Cred ca totusi ca in cazul tau ar trebui doar sa completezi cu freon....la 4 ani se face aceasta lucrare, conform indicatiilor producatorului.

        Comment


        • #5
          Se pare ca nu ati avut probleme cu AC-ul.....
          Din cate am mai citit, exista un senzor de presiune inalta care probabil nu si-a mai facut treaba, astfel ca in instalatie a ajuns o presiune cat a putut fizic sa bage compresorul....Dar tot nu-mi explic de ce si pe furtunul de joasa presiune a aparut umflatura...Maine dupa masa merg la o diagnoza intr-o reprezentanta Dacia, acolo unde am facut si umplerea cu freon a instalatiei in urma cu 2 luni...In visele cele mai frumoase, furtunele ar putea fi inca etanse la presiunea de lucru normala, doar senzorul sa fie necesar sa-l schimb.

          Comment


          • #6
            sa nu-ti fi 'manarit' masina aia de la service.
            pune pozele mai mari, ca nu se vede.
            internal combustionizer

            Comment


            • #7
              Pozele mari

              Am fost de fata, pe toata perioada inteventiei (dupa un perete de sticla) si am vazut si cand au pus robotul de incarcare cu freon a instalatiei de AC, dupa ce au inlocuit conducta rupta. Nu cred ca au facut ceva gresit cu intentie. Eventual, ma intrebam, daca nu cumva se combina freonul si cu un ulei pentru compresor (de alt tip decat ce trebuia) sau freonul sa fi fost din alta categorie....dar putin probabil. Ar fi putut sa fie defect robotul, iar cantitatea de freon sa fi fost mai mare. Dar senzorii trebuiau sa lucreze......
              Scuze, am downloadat pozele de pe postarea la topicul de probleme cu izolarea la conducte AC. Pun acum pozele mari.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Nici macar unul dintre furtune nu l-ati avut umflat?

                Comment


                • #9
                  la tine e problema cu furtunele de proasta calitate,daca se baga mai mult freon in instalatie decat se recomanda compresoru merge 2-3 secunde si se opreste 2-3 secunde,foarte enervant,mai ai garantie?

                  Comment


                  • #10
                    Nu mai am garantie. Masina e din iunie 2006. Pai daca furtunele ar fi fost de proasta calitate, nu cred ar fi cedat toate exact in acelas timp. Si tot nu se explica de ce s-a umflat si furtunul prin care nu trece inalta presiune.....Dar ar fi minunat sa fie doar furtunele. Am gasit la dezmembrari, toate trei conductele cu 400 Ron, fata de cel putin 500 RON cat e una singura noua. DAR OARE CELE DIN DEZMEMBRARI NU SUNT TOT DE ACEEASI CALITATE??? De aceea as fi curios daca a mai patit cineva beleaua asta cu furtunele, caz in care clar ar fi de proasta calitate cauciucul....

                    Sau daca ma intrebai de garantie la lucrarea efectuata in urma cu 2 luni, azi la 16:30 sunt programat la ei in service. Incarcarea cu freon nu a fost facturata, pt ca a fost un gest frumos din partea lor in urma ruperii unei conducte la instalatia de AC in timpul lucrarii de inlocuire a radiatorului de racire a antigelului. Conducta nu era cu furtun si se numeste: "conducta rezervor-condensor". Deci daca se deteriora asta, sigur as fi avut garantie. Icarcarea cu aer conditionat este si ea trecuta pe factura cu valoarea de zero lei. O sa postez ce raspuns imi vor da azi in service.....

                    Am fost in service. Mai erau 300 gr de freon. Mi-au bagat pana la 600 gr. Am pornit, totul ok, presiunea citita din calculatorul de injectie al masinii era de 18 bari. Perfect pana aici. Am oprit motorul, presiunea a scazut sub 10 bari in cca 1 min. Problema e ca teava de joasa presiune, care mai inainte era rece si cu condens pe ea s-a incalzit imediat (abia pute-ai tine mana pe ea). Concluzia, prin compresor scapa inalta presiune in partea de joasa presiune. Dupa 10 min am pornit iar, presiunea indicata de calculatorul de injectie era tot de 18 bari, dar nu s-a mai produs condens pe teava de joasa, ba chiar a inceput sa se incalzeazca in timpul functionarii. Cantitatea de freon ramasa dupa teste a mai fost de 60 grame....Deci scapa si instalatia.
                    Am comandat conducte de la dezmembrari (toate 3 = 400 RON), abia peste o saptamana le voi schimba si in functie de etanseitatea instalatiei, sau mai bine zis pe unde scapa freonul, voi vedea ce imi voi mai permite sa fac.

                    Precize ca inginerul din service a fost foarte amabil, nu m-a costat nimic azi...

                    Defectarea furtunelor, probabil si a compresorului s-a datorat, cel mai probabil, unei erori data de senzor de presiune...dar acum mergea ok senzorul. oricum, e pe una dintre conducte si se schimba cu aceasta ocazie....

                    Intrebare: Stie cineva unde se pot repara compresoare de ac auto?
                    Last edited by LoganPetre; 7 July 2011, 22:42. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #11
                      ti-au rupt conducta si dupa 'remediere', ti s-au umflat toate celelalte de cauciuc. acum ai ajuns si la compresor? tu inca te mai duci la acelasi service?
                      as zice sa cauti alt service ca ceva nu-i in regula acolo, dar nu unul unde stai dupa un geam si crezi ca vezi ceea ce face mecanicul, ci unul unde poti sta fix langa mecanic.
                      normal ca au fost amabili cu tine si te-au luat la povesti. ia sa-i pui la plata sa vezi cat de amabili nu mai sunt.


                      am fost de curand cu un clio dci (cam aceeas treaba ca pe logan) tot pt reumplere instalatie ac.

                      foloseau un robot din asta:



                      ce pot sa-ti spun e ca presiunea se poate seta in prealabil si el face vacuum inainte sa umple. daca primul mecanic care l-a butonat n-a stiut ce valori sa introduca, el ti-a bulit instalatia.
                      Attached Files
                      Last edited by 77sky; 10 July 2011, 12:27.
                      internal combustionizer

                      Comment


                      • #12
                        Tot ceva de genul asta era si robotul lor de umplut instalatia cu aer conditionat. Conducta aceea s-a rupt in momentul in care au schimbat radiatorul de antigel, atunci cand a trebuit demontat de pe un suport din plastic si radiatorul de aer conditionat. Din cauza unui surub din fier care era infiletat in aluminiul radiatorului de aer conditionat care s-a rupt la destrangere si care tinea conducta repectiva, au fortat flansa conductei astfel incat sa poata suda ceva de surub. Am fost multumit ca mi-au salvat radiatorul de aer conditionat. Au lucrat in plus vre-o trei ore si tot cat mi-au spus la inceput ca o sa coste atat mi-au luat.
                        Ce sa zic...Nu se explica faptul ca instalatia a functionat totusi 2 luni, iar ca timp adunat, a functionat perfect vre-o 30 ore fara probleme. De incarcat s-a ocupat chiar unul dintre inginerii din service. Service-ul este reprezentanta DACIA, cel mai mare din judetul Covasna.
                        Tot nu se explica de ce nu au lucrat protectiile, adica de ce senzorul de presiune nu a masurat 28 bari, valoare la care ECU trebuia sa dea comanda de deconectare a compresorului. Sau poate comanda de deconectare, care trece printr-un releu nu a ajus la ambreiajul electromagnetic al compresorului.
                        Presupun ca daca era problema de incarcare, instalatia nu ar fi functionat atata timp.
                        Intrebare: daca in loc de R134 ajungea in instalatie R22, ar fi putut functiona instalatia 30 de ore? Baietii de la o firma de instalatii frigorifice au cumparat butelii sigilate cu R134 si dupa facea incarcarea instalatiilor acestea mergea putin si intrau in protectie, din cauza suprapresiunii. Motivul era ca in butelia sigilata de R134 era de fapt R22, gaz care se destinde de 2 ori mai mult decat R134, deci presiunea in instalatie ajunge sa fie dublu fata de cat ar fi normal.....
                        Acum, desi compresorul baga 18 bari, dupa oprire, s-a incalzit rapid coducta groasa care mai inainte era rece, evaporand apa, asa ca la fierul de calcat. Exista o supapa de bypass la unele compresoare auto, care lasa sa treaca inalta presiune in conductele de joasa presiune....Dar de ce ar lucra la 18 bari?
                        Dupa ce voi inlocui furtunele cu altele luate din dezmembrari, inginerul de acolo mi-a zis ca va testa din dou instalatia, daca e etansa o va incarca cu freon, iar daca nu va lucra cum trebuie compresorul, vor goli instalatia si o vor test cu un compresor de teste de-al lor. Daca va fi ok cu compresorul lor, pana in 2 saptamani mi-l pot lasa pe masina, timp in care voi putea sa-mi cumpar altul. Am gasit la dezmembrari, costa 400 Ron plus transportul. Nu stiu insa cate umpleri de instalatie imi vor factura......

                        Originally posted by nikuniku View Post
                        la tine e problema cu furtunele de proasta calitate,daca se baga mai mult freon in instalatie decat se recomanda compresoru merge 2-3 secunde si se opreste 2-3 secunde,foarte enervant,mai ai garantie?
                        Daca ar fi fost R22 in loc de R134, ar fi putut functiona instalatia?

                        Din postul tau de pe acest topic deduc faptul ca daca ar fi fost mai mult freon, ar fi fost o presiune mai mare in instalatie, presiune masurata de senzorul de presiune care are rolul de a deconecta compresorul fie cand presiunea e mai mica de 2 bari, fie cand aceasta depaseste 28 bari. Precizez ca presiunea normala de lucru la logan e 18 bari (desi dupa cativa baieti frigotehnisti ar trebui sa fie maxim 10 bari), iar presiunea proiectata a instalatiei este de 30 bari. Cum putea sa ajunga peste 30 bari in instalatie?
                        Last edited by LoganPetre; 10 July 2011, 23:09. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #13
                          salut!
                          stiu ca e primul post si vin direct cu pareri, dar eu sunt membru activ pe ********* de vreo 3 ani de cand aveam solenza, de aproape 2 ani am si un VAN, dar nu stiam de forumul asta
                          eu ma duc pentru chestii la masini la un service din bucuresti, care are multe contracte de intretinere cu firme. o gramada de logane sunt pe acolo, din cauza ca e o masina buna pt. firma, mai ales pe diesel. e, ca un facut, sapt. asta am avut problema la AC la mine (un smart fortwo), si am stat vreo 3 zile pe acolo. lucrau baietii la doua logane diesel (nu stiu motorizarea, dar erau modelul nou), si se plangeau de nu stiu ce conducte care costa o gramada de bani si care se umfla si se reteaza dinspre mufa :| si ca dupa ei e defect de proiectare, ca de la vibratii si ca sunt puse cumva capetele in care e sertizat furtunul e pus prea aiurea fata de motpor, etc.
                          singer, nu am logan dci, nu m-a interesat, n-am fost atent

                          Comment


                          • #14
                            Nu cred sa fie defect de proiectare. Senzorul defect ar putea fi o cauza.
                            [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                            Comment


                            • #15
                              furtune de proasta calitate , dute in servisul cu pricina si vezi ca ai garantie pe lucrare si cere schimbarea lor , nu vor ceri direct din servis tel de la opc si dat de acolo telefon la opc , garantat in maxim juma de ora se vor apuca serios de treaba cu lucruri de calitate si pe alea cu probleme le ceri pentru o eventuala expertiza ca sa le pastrezi tu sa nu le puna la altu pe post de piese noi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google