Probleme Conducte AC (Suprapresiune, furtunuri deformate)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    apropo de aer...eu am fost de am raincarcat si acum compresorul cupleaza si decupleaza...daca a pierdut freon ar trebui sa le cer explicatii de ce nu au verificat daca e instalatia in regula?

    Comment


    • #17
      salutare domnilor
      am si eu o problema cu AC.acum o saptamana am observat ca AC nu mai face rece si am mers la un individ care mi-a bagat freon. toate bune si frumoase,acum face rece dar problema e ca,compresorul porneste,merge 4-5 secunde ,se opreste,porneste 4-5 sec si tot asa.
      am citit intr-un post mai sus ca presiunea maxima ar fi 28 bar si ca cea de lucru undeva la 18 bar,dar la mine ajunge si la 32bar.
      ce as putea face sa nu mai am aceasta problema pt ca momentan furtunele mele nu sau umflat,dar s-ar putea sa nu mai dureze mult
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Cum ai masurat? Daca e asa cum spui, mai scoate freon pana merge cum trebuie.
        [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

        Comment


        • #19
          @Tudorel 92 si adi_b: e foarte bine ca merge putin si se opreste. Inseamna ca aveti prea mult freon in instalatie, efect care, dum cum m-am documentat, duce la cresterea presiunii in instalatie. Senzorul de presiune citeste aceasta presiune continuu, informatie pe care o transmite la calculatorul de injectie. Acesta din urma comanda intreruperea functionarii compresorului prin decuplarea ambraiajului electromagnetic al compresorului, instalatia AC masinii fiind astfel protejata. Apasati putin pe ventilul tevii groase (unde e presiune mai mica) faceti test de functionare. Din aproape in aproape o sa ajungeti sa nu se mai decupleze compresorul.

          @tataieb12: in service mi-au schimbat doar conducta rezervor-condensor, care nu are furtun pe ea, AC-ul a functionat 2 luni, conducta respectiva era intacta, deci....nu poate fi vorba de garantie.

          @Marian66: sper sa fie doar furtunele defecte. Dar de la vibratii nu ar fi cedat toate simultan. Multumesc pentru post, chiar eram curios daca s-a mai intamplat la vre-un logan sau la alta masina sa se umfle furtunele! Era interesant daca stiai daca s-a umflat un furtun, sau toate trei...

          Intre timp mi-am schimbat singur conductele cu furtunele umflate cu altele luate de la dezmembrari. Maine o sa ma programez in service pt incarcarea cu freon a instalatiei, cand, in prealabil, imi vor vida instalatia. Sper sa nu mai fie si altceva defect.

          Pana acum presupun ca defectarea conductelor a fost cauzata de citirea eronata a sezorului de presiune care nu a masurat presiunea inalta, fapt ce a dus la umflarea conductelor, care e posibil sa fi fost proiectate gresit din moment ce nu rezista la vibratii, sau cauciucul din care facut furtunul sa nu reziste in timp, care ar fi defect de fabricatie.....
          Am elucidat si de ce s-a umflat si furtunul de pe conducta de joasa presiune: dupa oprirea compresorului, in cazul in care presiunea din instalatie e mai mare decat a fost proiectata (30 bari), in compresor se deschide o supapa de refulare si astfel a ajuns presiunea si inaintea compresorului...La unele tipuri de compresoare, aceasta supapa ramane deschisa (costa in jur de 200 lei doar supapa), in cazul loganului va voi spune cum se comporta....Am tras aer cu gura prin conducta ce iese din compresor si vine usor aer. Am suflat pe aceasta conducta si nu lasa sa iasa aerul pe joasa presiune....Dar nu e relevant, la presiunea de lucru poate fi altfel.....
          Last edited by LoganPetre; 17 July 2011, 22:08. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #20
            Pentru cei curiosi, cam asa compresorul de pe logan.
            Attached Files
            [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

            Comment


            • #21
              Originally posted by vi_escu View Post
              Cum ai masurat? Daca e asa cum spui, mai scoate freon pana merge cum trebuie.
              am ddt dar a durat ceva pana am gasit.
              ma gandeam ca trebuie sa fie prea mult si ca trebuie sa scot dar nu eram sigur care este ventilul,asa ca multumesc petremoisanu pt raspuns,o sa procedez cum ai spus.
              toate cele bune

              Comment


              • #22
                @vi_escu: multumesc de atasamente. Problema e ca nu imi dau seama din schema cum sta treaba cu supapa de refulare....iar valvele se pare ca nu sunt niste supape, ci niste tablite (stelute) care trecand peste niste orificii, lasa sa intre gazul (cand e depresiune a pistonaselor cu orificiu deschis catre conducta de joasa presiune) sau sa sa iasa acest gaz din compresor (presiune in capul pistonaselor cu orificiu ce se deschide catre conducta de inalta presiune)....Cum naiba ajunge sa imi treaca prin compresor inalta presiune in conducta de joasa presiune, dupa orpirea din functionare a compresorului, fara sa deformeze tablitele alea?

                @adi_b: sa ne zici ce ai rezolvat!
                Last edited by LoganPetre; 18 July 2011, 10:00. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #23
                  Am fost in service. Au incarcat cu freon instalatia, compresorul se comporta normal, dupa 1 ora de functionare au scos freonul. Din 600 gr cat au bagat au sco 550 gr. A ramas sa vedem cum se mai comporta....Sper sa nu scape prea mult, macar sa trec de vara asta. E posibil ca pana se umezesc garniturile cu ulei sa mai scape, sau sa mai fie pe undeva vre-o fisura....Deoarece am facut si schimbarea kitului de distributie la ei, nu mi-au facturat nimic pentru incarcarea cu freon. Consider ca e un service de calitate, orientat catre client.
                  Daca scapa repede freonul, imi vor umple instalatia si cu o solutie colorata, care va evidentia fisura.
                  Concluzia este: presupun ca din cauza ca am umplut instalatia cu freon la inceputul lui mai, la venirea caldurii freonul s-a destins si a facut ca in instalatie sa creasca presiunea peste presiunea normala de functionare. Din cauza senzorului de presiune care nu a functionat corect au cedat furtunele. Se pare ca si compresorul are o valva care la suprapresiune lasa sa treaca presiunea inalta din conducta de la iesirea lui in conduc ta de intrare in acesta.
                  Daca apar noutati va mai spun...
                  Precizez ca distributia nu a fost schimbata, desi fostul cumparator se lauda ca a fost schimbata chiar intr-un service din Belgia. Am dat email la service si mi-au spus ca ei nu schimba distributia la 60.000 km la logan, decat la 90.000 Km sau 5 ani. Mecanicul mi-a zis ca nu au fost atinse sigiliile de la suportul motorului, iar cureaua sigur nu a fost schimbata.
                  Am mers 126630Km si 5 ani cu cureaua de distributie originala!!!!!!!!!!!! Nici nu stiam cat de noroc sunt.....

                  Comment


                  • #24
                    am rezolvat problema
                    am apasat ventilul de pe teava subtire de 2 ori,dar abia am reusit din cauza presiunii.
                    acum compresorul functioneaza corect dar nu stiu exact care e presiunea optima de lucru asa ca daca e careva dintre voi care stie...raman dator.
                    toate cele bune

                    Comment


                    • #25
                      18 bari la Logan, gasit pe net intr-un referat de termodicamica de la AR, confirmat de un inginer de service. Functioneaza in parametri (adica are eficienta si putere de racire) de la 10 bari in sus. Presiunea e masurata de un sensor amplasat intre compresor si condensor, iar la iesirea din condensor (la ventil) deja e mai mica presiunea pe care o masori....
                      Pai parca ti-am spus sa apesi pe ventiulul de la teava groasa, ca acolo e presiunea mai mica...Bine ca iti merge AC-ul. Restul e CAN CAN.
                      Last edited by LoganPetre; 20 July 2011, 15:54. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #26
                        am urmat intocmai instructiunile numai ca a iesit ulei la inceput si mi-a fost teama sa nu fie uleiul compresorului. cand am apasat celalalt ventil a iesit freon din prima.
                        o sa incerc sa reglez presiunea la 18 sa vedem daca reusesc.
                        oricum iti raman indatorat pt ajutor

                        Comment


                        • #27
                          Eu am avut conducta de joasa presiune (cea groasa) fisurata undeva in portiunea de langa compresor. Cei din service mi-au spus ca este de la vibratii si a trebuit sa o inlocuiesc.
                          De curand am mai auzit de la un prieten ca a avut aceeasi problema. A fost in alt service si cei de acolo i-au spus acelasi lucru, ca vibratiile ar fi cauza fisurarii. Din ce stiti este o problema des intalnita la Logan?
                          http://images.spritmonitor.de/428841_5.png Logan 1.4 MPI

                          Comment


                          • #28
                            Eu am pus laptopul pe ea(DDT2000) si la ralanti imi arata 18 bari,in sarcina creste si pana la 30 in functie de turatia motorului.Cum este corect?
                            KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                            Comment


                            • #29
                              Nu stiu cum este corect. Dar la mine, cu senzorul vechi, arata in functionare, indiferent de turatie, 18 bari. Presupun ca la tine e corect cum arata, deoarece presiunea e functie de cantitatea de freon si turatia motorului. Probabil ai ceva freon in plus, dar daca nu se opreste compresorul peste 30 bari (normal la peste 28 bari), nu o lasa asa! Trebuia ca peste 28 bari sa iti decupleze compresorul. Ar trebui sa o tii un minut la peste 3000 de rot/min sa vezi daca trece mult de 30 bari. Presupun ca daca trece de 28 bari si nu decupleaza compresorul, inseamna ca asa ca la mine dar ca si la adi_b, putem pune sub semnul intrebarii protectia instalatiei AC. Asta ar fi deci un defect de functionare( sau de programare ECU), pt ca desi are informatia de suprapresiune, calculatorul de injectie nu ia decizia de a decupla compresorul. Ceea ce ma face sa cred ca si senzorul vechi de la mine chiar daca ar fi functionat, protectia nu a lucrat.....Cand mi-au bubuit furtunele a scapat freon atat cat sa mearga perfect instalatia, pana cand a scapat tot freonul... Ce sa zic.........Nu te costa nimic sa scoti freon pana cand la turatia normala ai pana in 25 bari, decat sa patesti ca mine........
                              Rugaminte: ai putea sa-mi dai softul si sa-mi zici configuratia cablului de conectare? sau de unde iau cablul respectiv si softul?

                              @sergiu_psc: se pare ca si in service-ul unde am fost, cam dupa 4-5 ani mai pica cate o conducta (care in general e peste 5 mil). La mine au picat toate, deci ai fost norocos....
                              Last edited by LoganPetre; 21 July 2011, 09:56. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • #30
                                Aplicatia o am de la un prieten(nu stiu de unde o are) iar cablul este VAG-COM 409.1(in pachet are si drivere si software vag-com).O sa mai fac maine un test sa fiu sigur ca nu trece de 28-30 bari ,fara sa mai creasca.Cantitatea de freon am facut-o acum 2 ani,cu robotul ala de la Dacia si de noua aveam mai mult freon in ea.Toate cele bune.
                                Last edited by burtosu; 21 July 2011, 13:11.
                                KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google