Problema alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Alternatorul nu are nicio treaba cu pornirea. El isi intra "in tura" abia dupa ce masina a pornit.
    Cand ai cumparat bateria aia noua, nu ti-au verificat sistemul de incarcare? Daca alternatorul ar fi avut probleme, nu ti-ar fi dat garantie la baterie.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • #17
      Originally posted by vali.iacov View Post
      Am si eu o problema la masina sotiei, un Logan 1.5 68cp. De ceva vreme, nu mai pornea si omora bateria. S-au remediat pe rand : injectoare, electromotor, baterie noua...
      A mers ok cam o saptamana, dupa care a inceput sa invarta foarte greu la pornire, si omoara din nou bateria. La un service unde avem un prieten a spus ca este mort alternatorul, dar stiind si ca tipul uneori e cam fara chef vin cu intrebare : trebuie schimbat alternatorul cu totul sau se poate remedia puntea sau ceva? Motorul invarte, porneste daca are bateria incarcata, dar foarte greu, si invarte din ce in ce mai greu dupa 2-3 chei.
      Problema consta intr-un cerc vicios,daca alternatorul nu incarca,bateria este descarcata,daca bateria este descarcata,nu invirte corect electromotorul si tot asa...! Remedierea alternatorului,consta in inlocuirea componentei defecte,nefind nevoie de inlocuirea alternatorului.Glumind,pot spune ca "pentru un litru de lapte,nu-ti cumperi vaca!" Verificarea incarcarii te scuteste de munca inutila!
      Last edited by big_electro61; 8 January 2013, 19:21. Reason: d

      Comment


      • #18
        Alternatorul se poate repara, am reparat eu unul la care fusese bateria pusa invers pe masina ( ! ), iesise fum din regulatorul de tensiune, a adus omul regulator nou original, s-a inlocuit, merge si azi. Daca lua alternator SH ( e plin la dezmembrari ) costa mai putin !
        A vrut regulator nou, are nou...

        Comment


        • #19
          Azi am desfacut alternatorul(BOSCH 98A)si l-am reparat, am gasit axul cu joc in rulment, ciudat de gasit o explicatie pentru asta.
          Mai intai am desfacut pompa de servo dupa care am avut destul loc pentru a desface alternatorul din cele trei suruburi, dupa care l-am scos afara prin spatiul dintre electroventilator si galeria de evacuare.
          A urmat desfacutul alternatorului , mai intai sa desfacut fulia cu ajutorul cheii speciale,au urmat capacul din spate, releul de incarcare ,cele 4 suruburi cu hexagon de 8mm dupa care l-am "crapat in doua.
          A urmat cele 4 suruburi din fata fuliei care tin rulmentul mare in colivie ,apoi extrasul rulmentilor de pe rotor.
          Aveam cumparat rotor nou si rulmentii(6303 si 6003)in caz ca este vreo problema si se pare ca am fost inspirat , am gasit rulmentul mare ca juca pe ax ,din nu stiu ce motive a capatat joc si a subtiat axul alternatorului facand-ul inutilizabil (posibil sa fie metode de al repara dar nu imi bat capul cu asa ceva).
          Au urmat operatiile in ordinea inversa demontarii iar la final am masurat incarcarea care era 14,2V fara consumatori iar cu consumatori 14,0V.
          Attached Files
          Last edited by GFN; 13 January 2013, 01:36.
          Captain of the black pearl

          Comment


          • #20
            salut. Am si eu o problema cu alternatorul cred. Dimineata cand o pornesc sta aprins becul la baterie dupa care dupa 1 min asa se stinge. Asta seara veneam de la tara si vad cum farurile mele se faceau lumanari isi reveneau iar se faceau si numai asa o tinea, dar becul cu bateria din bord stins. In drum spre casa opresc la un magazin 2 minute, cand sa pornesc, fara curent in baterie. Stie cineva ce se intampla ?


            p.s: punte redresoare cu diode a fost schimbata acum aprox 1 an. Cand mi-a curs ulei in alternator de la un senzor. Sa fie de la uleiul acela, care nu a fost curatat?
            sigpicLoganClub Craiova #TIC

            Comment


            • #21
              uzura colectorului de pe rotor sau necuratarea lui inaintea montarii alternatorului

              Comment


              • #22
                Problema este clar in alternator, posibil sa nu mai aibe carbuni releul de incarcare din cauza uleiului.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by RbN View Post
                  salut. Am si eu o problema cu alternatorul cred.
                  Recomandari;
                  -demonteaza alternatorul, spala/usuca stator- rotor cu o solutie gen electrocleaner, care nu ataca bobinajele
                  -curatare/decanelare colector
                  -masurare rezistenta izolatie.
                  Aceste operatiuni se impuneau a fi efectuate dupa incidentul cu uleiul patruns in alternator.
                  Daca dupa aceste operatiuni, inca persista problema, inlocuieste releul regulator.
                  Last edited by IancuMIC; 13 February 2013, 14:45.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #24
                    trebuie verificat bornele bateriei (sa fie stranse si curate) cablu de plus de la alternator si tresele de masa intre motor si caroserie.
                    Captain of the black pearl

                    Comment


                    • #25
                      Nu din aceasta cauza poate ramane martorul baterie aprins; cum crezi ca vor fi pornirile in cazul cand bornele sau alte legaturi sunt slabite? Problema colegului tine efectiv de sistemul de incarcare-alternator.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • #26
                        Va invit sa mai cititi inca o data ce a scris colegul.Becul(ledul )sta aprins cam un minut dupa care se stinge si ramane stins .Oricum de decanelat nu prea ai ce pentru ca sunt 2 inele mari si late care au untre ele 3-4 mm si trebuie doar sa le stergi cu o carpa.
                        Captain of the black pearl

                        Comment


                        • #27
                          Schimba carbuni de la releul de incarcare si gata ai rezolvat problema

                          Comment


                          • #28
                            mastermotors daca ar merge schimbati ar fi foarte usor,dar carbunii(periile colectoare) se schimba cu tot releu de incarcare

                            Comment


                            • #29
                              Daca alt. este valeo se schimba carbuni costa 30 lei
                              Daca este Bosch da se schimba cu releu, oricum proplema lui este acolo releu, carbuni, colector.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by GFN View Post
                                Se pare ca a aparut iar o problema la alternatorul de la masina in sensul ca iar huruie ceva pe acolo de data asta mi-am cumparat cheie speciala pentru desfacut fulia cu clicket de pe ax , mi-am mai cumparat si un rotor de rezerva in caz ca s-a intamplat ceva si trebuie schimbat,
                                O sa revin cu poze dupa ce desfac alternatorul de pe masina dar asta sambata cand ma duc la serviciu ca la frigul de afara mi se lipesc cheile de maini.
                                GFN spune-mi, te rog, de unde ai cumparat acea cheie speciala pentru desfacut fulia alternatorului ? Am un prieten in Bucuresti care trebuie sa-mi trimita saptamana viitoare un colet si imi poate cumpara una. Multumesc.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google