Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by gigiman View Post
    dupa 3000 rpm nu prea mai trage ....
    Trage si dupa 3000rpm chiar foarte bine...pana aproape de 3800-4000rpm.

    Comment


    • In urma ITP (unde a avut ceva de munca sa-mi scoata gazele) am fost sfatuit sa nu mai folosesc a patra in oras.Intre timp mi-am montat si alt soft la CB unde am vazut un consum instantaneu acceptabil cu a treia in oras.Si parca nici toba nu mai e neagra.

      Comment


      • Asa e, dupa 2 ani de condus DCI - ul, concluzia e ca in oras (Bucuresti) trebuie sa uiti ca ai si a 4-a.
        Cu a 3-a mergi cu 2000 - 2500 turatii/min, cu a 4-a scazi la 1500 cu toate efectele negative ce decurg de aici.

        Comment


        • de azi am si tractoras
          asa ii zic eu dieselului
          parca cutia e diferita de mpi
          dar ma obisnuiesc eu
          ce ulei merge la dci?
          sigpic Alexandria

          Comment


          • Scrie in cartea ei , ulei 5w40 . Multi zic ca la logan dci , ii prieste castrol edge 5w40 diesel.

            Comment


            • Originally posted by dragos firoiu View Post
              la modelele cu "instantaneul" pe cb,consumul cred ca e dat pe ora si nu pe km.am mers cu scenic rx4,benzina si in relanti,pe cb,consumul avea valoare 0(consum oras 15,16%)
              la un cb decent
              in stationare consumul indicat este in litri/h
              iar in mers este in litri/100km

              Originally posted by vily pisica View Post
              In urma ITP (unde a avut ceva de munca sa-mi scoata gazele) am fost sfatuit sa nu mai folosesc a patra in oras.Intre timp mi-am montat si alt soft la CB unde am vazut un consum instantaneu acceptabil cu a treia in oras.Si parca nici toba nu mai e neagra.
              eu merg si cu a-5-a in oras, daca am loc peste suta . recunosc ca nu cu un lolgan dar as fi mers la fel si cu unul.
              vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

              Comment


              • salut eu am un dci 85cai 150000km si schimb la 3500,fac si 120 de kilometri zilnic,la noxe e perfecta,si n are nici o problema,yo zic k la dci ii trebuie talpa

                Comment


                • Am facut itp ul pe la 30.000km si omu mia zis ca sunt la limita cu noxele
                  si ca merg subturat cu ea
                  fapt foarte adevarat nu schimbam peste 2000 ture
                  consumul era fff mic deaia
                  dar acum schimb cam in 2500 cred,sa nu fie probleme. consumul mai mare unpic asta e
                  la drum lung merg intre 3000-3500 adic a 120-130km/h

                  bafta

                  Comment


                  • Eh, la drum lung cat se duce, acolo nici nu ma mai uit la turatie decat asa de curiozitate sa-mi fac o idee ce viteza am la ce ture.
                    Iar cu orasul s-a tot spus, undeva pe la 2500 este ok.
                    Cat e rece eu schimb pe la 2200-2300 ca peste suna putin mai ciudat motorul, dar dupa ce se incalzeste la 2 liniute, schimb la 2500 si peste cu toate ca(in oras) nu prea trec de 2500 decat rar cand chiar trebuie sa ma strecor pe undeva rapid.
                    Nu schimb la 2000: 1. pentru viata motorului si 2. ma calca pe mine pe nervi sa vad cum tremura dupa aia pana ajunge la turatia normala.
                    ex-Logan Ambition 1.5 dci Iunie 2006/RIP Dec 2011
                    Dacia Duster Laureate 1.5 dci 110cp 4X4, ESP + whatever packs

                    Comment


                    • As vrea o parere despre diferenta de consum la aceeasi turatie intre treptele II si III si intre treptele III si IV. Cand se consuma mai mult?daca ati putea da si o explicatie ar fi extraordinar. Si am mai vazut pe aici ceva mituri despre consum mai mare in treapta a IV, e adevarat?care ar fi explicatia?

                      Comment


                      • N-as vrea sa comentez stilurile de condus ale nimanui, numai ca dupa cateva pagini, am tras concluzia ca tot ce se scrie pe forumuri e litera de lege pentru internauti, numai ca din cele 20 de pagini, ale topicului de fata, nu stiu daca se pot extrage cateva posturi cu adevarat instructive. Am vazut chestii de genul "masina mea nu vede a patra in oras", "se strica turbina daca mergi la 1500 rotatii/min", "schimba la 3500 ca sa cureti injectoarele!" si multe, multe altele. In fine, fiecare cu masina lui, cu stilul lui si cu obiceiurile lui, dar pentru condus economic (am testat chestia asta pret de 160000km) trebuie sa schimbi in cuplu (2000) cu conditia sa nu ii dai talpa dupa ce ai schimbat (altfel iese motorina nearsa pe esapament), daca vrei sa mergi sportiv, schimba la 2500 (ca sa pici in cuplu maxim, daca schimbi mai sus, schimbi degeaba si zboara si consumul de nu-l mai vezi). Eu conduc in oras, asa cum spuneti voi, foarte subturat (ajung la 2000-2200 si schimb, nu vad motivul pentru care trebuie sa fac motorul sa guite ca un porc de Ignat) si, din fericire, am ajuns cu bine la 160000km, fara reparatii, in schimb in afara orasului ii dau cat poate sa duca, fara sa fortez ci treptat. De consum nu ma vait, este excelent.
                        Referitor la gaze, am facut ITP-ul acum o luna, si opacitatea gazelor mi-a iesit de 0.01% (maximul admis ar fi fost de 0.6%), la CO2 nu m-am uitat pentru ca stiam ca o sa iasa bine daca nu iese fum aiurea. Asta inseamna ca injectoarele mele, pompa de injectie si turbina lucreaza in parametri normali, desi merg subturat.

                        Si inca o chestie, daca vreti sa va consume putin masina (valabil si pentru benzinare), folositi si frana de motor dar fara sa schimbati treapta de viteza, lasati-o sa curga pana la 1000 rotatii, apoi franati sau schimbati la treapta inferioara.

                        Comment


                        • Un post foarte interesant! "ovidiu.st", te rog să ne împărtăşeşti din experienţa ta: 1. Ce ulei foloseşti şi la ce intreval îl schimbi; 2. De unde alimentezi motorină (dacă foloseşti şi surse "alternative"); 3. Dacă ai avut probleme cu ambreiajul; 4. Mai multe amănunte despre stilul de condus. Mulţumesc.

                          Comment


                          • In sfarsit cineva cine stie sa conduca cu adevarat un diesel. Am incercat de nenumarate ori sa spun ca nu are rost sa schimbi viteza la 3000 rot /min, daca sti ca urmeaza sa rulezi cu 60km/h.Dupa ce scriam aceste chestii toti sareau pe mine ca nu e bine, Exact asa merg si eu. Am 31000 km, si masina porneste si merge ca in prima zi. Eu in afara ii dau tare iar cind nu se poate rula decat cu 50...60 km/h rulez in treapta a 5 constant cu 1500 rot/min (subturat pentru unii).
                            Si inca ceva. Injectoarele mai repede se defecteaza la turatii mari!!! (De ce s-ar defecta daca se ruleaza subturat- imi spune cineva??)
                            Numai bine
                            Last edited by adicata2003; 28 December 2009, 01:42.

                            Comment


                            • adicata nu a spus nimeni ca se strica injectoarele la mers subturat ,era vb. de turbosuflanta ,EGR.
                              acelas stil de mers am si eu cum ai scris tu fara turatii exagerate dar inafara cand prin talpa adica 3000 sau 3500 rot/min.
                              sant sigur ca se poate si mai mult dar nu imi place cum urla saracu motor de zici ca isi da duhu.
                              Last edited by gelica75; 28 December 2009, 11:09.

                              Comment


                              • Am vorbit cu un inginer de la un service Dacia-Renault, si mi-a spus ca la diesel ideal este sa schimbi la 2500 rpm. Eu asa schimb de cand am masina, in prezent am 70000 km si nu am avut nici o problema, motorul merge foarte bine, nu scoate fum! Numai bine

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google