Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cu masina scoasa din viteza si fara a fi apasat ambreiajul, electromotorul invarte si cutia de viteze, deci este sarcina mai mare pe electromotor si implicit pe baterie. Daca tii ambreiajul apasat, cutia de viteze este neutralizata si electromotorul invarte doar motorul.

    Comment


    • Originally posted by lepi_liv View Post
      Daca zici ca protejezi electromotorul si bateria pornind cu ambreiajul apasat, argumenteaza, te rog. Eu nu vad legatura. O data ce nu este in viteza.. Si zici ca ii face bine sa accelerezi la pornire, dar tu astepti 30 secunde ca sa rupa uleiul.
      E logica treaba. Esti cumva "orb"?, cum nu vezi legatura. Cind cutia este in neutru , normal nu este selectata nicio treapta. Cutia de pe logan prezinta 2 arbori, cel de intrare si cel de iesire. Tu cand bagi intr-o treapra, practic transmiti miscarea de rotatie de la arborele de intrare la cel de iesire in diferite moduri (variaza turatia si momentul) in functie de treapta selectata. Daca tu pornest motorul pe neutru fara sa apesi pedala de ambreiaj, miscarea de rotatie a motorului este transmisa prin intermediul ambreiajului la arborele de intrare. De aici nu se mai trimite nicaieri deoarece nu e cuplate nicio treapta. Atentie toate pinioanele baladoare si cele fixe pe arborele primar se vor rotii. Dar nu va transmite miscare arborelui de iesire deoarece niciun pinion balador nu face corp comun cu arborele prin cuplarea treptei respectivului pinion. Asta inseamna frecare. Iti dai seama ce frecare este cand uleiul (la temperaturi joase) este foarte vascos.

      Faci o mare greseala neapasind ambreiajul.

      Fa un singur test si o sa te convingi. Maine dimineata, o pornesti apasand ambreiajul, iar dupa ce porneste , o sa vezi ca masina tinde sa plece putin de pe loc(nu trebuie sa ai frana mana trasa). Asta datorita frecarilor mari din cutia de viteze.

      Comment


      • Ma scuzi ca sunt orb, si nu cunosc baladoarele din cutia de viteze. Sper ca atunci cand vei avea o nedumerire din domeniul meu de activitate, sa nu te tratez la fel. Si voi incerca ce zici tu.

        Comment


        • Sper ca nu te-ai suparat. Dupa cum vezi am pus in ghilimele. Termenul de "orb" in acest context a fost folosit metaforic. Iti dai seama ca nu te faceam eu orb. Nu aveam niciun motiv. Eu doar am incercat sa te ajut si sa-ti explic.
          Last edited by adicata2003; 28 January 2010, 21:17.

          Comment


          • Originally posted by adicata2003 View Post
            Faci o mare greseala neapasind ambreiajul.

            Fa un singur test si o sa te convingi. Maine dimineata, o pornesti apasand ambreiajul, iar dupa ce porneste , o sa vezi ca masina tinde sa plece putin de pe loc(nu trebuie sa ai frana mana trasa). Asta datorita frecarilor mari din cutia de viteze.
            Acum am aflat si eu explicatia pt. tendinta masinii de a "o lua din loc" cand cobori ambreajul.
            va multumesc tuturor pt. clarificari

            Comment


            • 4. daca pornesc motorul pe timp de iarna, la frig cum e acum, simpla pornire poate afecta in timp?
              o simpla pornire descarca bateria fiindca nu are timp sa se reincarce, iar daca masina merge preponderent prin oras, bateria va avea de suferit.

              mai bine spus e mai eficient sa plec cu taxiul protejand masina sau nu are nici o treaba?
              dieselul este foarte rezistent la frig fata de un benzinar, deoarece prezenta apei (pana la o limita) in motorina intr-un procent similar ca in benzina, dieselul merge.va recomand sa folositi masina personala, cu o pregatire prealabila, de iarna, respectiv in motor un ulei 5w ... sau 0w... si motorina de iarna.

              Comment


              • la pornirea motorului este uzura cea mai mare. asta pt ca pana sa ajunga uleiul din baie in segmentii de ungere din piston motorul merge neuns. daca aduni pornirile astea zilnice care le faci cand uleiul este scurs in baie rezulta o uzura semnificativa. practic daca ai porni motorul si nu l-ai opri niciodata ar avea viata de 10 ori mai lunga. asta e o chestie de care nu scapa nici un motor indiferent de marca.
                E adevarat ca apasand ambreiajul la pornire usurezi pornirea prin netransmiterea miscarii la cutie unde arborele si uleiul vascos opun rezistenta, dar pe de alta parte uzezi ambreiajul ca acolo totul este elastic si la un nr de cuplari-decuplari e pa. deci undeva tot uzezi ceva . numa ca asta e, motorul porneste mai usor cu ambreiajul apasat. vara poate nu se simte, dar iarna daca nu il apesi din cauza vascozitatii mare a uleiului e posibil sa nu poti porni motorul.
                Iar pedala aia scurta care se da dupa pornirea motorului este pt a compensa sarcina care apare din partea uleiului gros din cutia de viteze cand eliberezi ambreiajul. altfel poti sa pornesti motorul iar cand ridici ambreiajul sa moara motorul. si pe de alta parte pedala aceea apasata scurt la pornire ajuta sa ajunga mai repede uleiul din baie in segmentii de ungere deci sa scurtezi timpul in care motorul ar merge neuns.
                Sa traiti o mie de ani!

                Comment


                • Daca tot se discuta despre pornirea ce-a mai buna a motorului, am si eu o intrebare mai importanta cred: cum e mai bine sa opresti motorul cu ambreiajul calcat sau scoasa din viteza, la deaselul meu am avut bilieta uzata si la oprirea motorului, masina se misca din toate balamalele. Acuma cand am schimbat bilieta nu se mai zdruncina ca inainte. Dar cum e mai bine sa opresti motorul (ambreiaj calcat sau scoasa din viteze) astfel incat zdruncineala tuturor pieselor sa fie cat mai mica? Sa nu mai sufere bilieta si toate sistemele de prindere. Mecanicul mi-a spus ca daca se rupea prinderea gumata de la bilieta riscam ca motorul sa o ia razna (sa se invarta in toate partile) si sa iasa singur din viteze si sa se tureze pana il ia naiba......
                  sigpic

                  Comment


                  • Eu nu inteleg.Ce treaba are bieleta cu motorul? Eventual avea-i o problema cu directia.

                    Comment


                    • daca bieleta de sub motor, nu cunosc alta...... care sustine motorul, daca este uzata , la oprirea motorului acesta se misca foarte tare de pe pozitia sa, alternand cu acesta si caroseria, zici ca opresti motorul unui tractor.
                      sigpic

                      Comment


                      • eu am la fel logan 1,5DCi si are 80.000, eu schimb vitezele cam la 2200 turatii dar din cand in cand ii dau forja la 3500 de turatii cativa km, eu nu inteleg un lucru la mine la masina de cand apare vremea rece nu trece de 2 liniute la incalzire nici sa il omori, cei de la serevis au spus ca e normal asa sa aiba doar 2 liniute in anotimpul rece,,,, e adevarat sau aia spun doar prostii...mentionez ca e euro 4

                        Comment


                        • nu am diesel.....dar vedeti si voi,la masinile mai noi,Passat,bmw.....nu porneste masina fara sa ti-i ambreajul apasat,si ma gandesc ca si faza asta au pus-o cu cap,nu?
                          si da,intr-adevar,e bine sa pornesti motorul cu ambreajul apasat!am vazut diferente la masina de servici,care e un diesel
                          http://www.loganclub.ro/forum/ms_41_nzn-t12171.html? Logan 2000 16v

                          Comment


                          • Originally posted by nicdan79 View Post
                            eu am la fel logan 1,5DCi si are 80.000, eu schimb vitezele cam la 2200 turatii dar din cand in cand ii dau forja la 3500 de turatii cativa km, eu nu inteleg un lucru la mine la masina de cand apare vremea rece nu trece de 2 liniute la incalzire nici sa il omori, cei de la serevis au spus ca e normal asa sa aiba doar 2 liniute in anotimpul rece,,,, e adevarat sau aia spun doar prostii...mentionez ca e euro 4
                            Si la mine n-a trecut de 2 linii.Nu cred c-ar fi oproblema

                            Comment


                            • Nu am cunostinte solide de mecanica (asta o stiti deja), ce stiu e la modul general din ce am auzit de pe la altii.

                              Asa ca ma intrebam urmatoarea chestie: opresc masina, si din greseala sau din graba bag tr aIIIa in loc de aIa, trag frana mana etc. Data viitoare cand vreau sa plec, fiind convins ca am lasat in tr.I (de obicei verific, scot pe liber), plec cu aIIIa de pe loc. Masina in rampa, ori incarcata, ori plecat la relanti se poate opri(de tot sau putin cat apesi repede ambreiajul) daca nu te prinzi repede de faza. Eu am patit o data . Altii "reusesc" sa o opreasca si in tr aIa.

                              Intrebarea e: opritul motorului, de genul asta, e similar cu pornirea unei masini impinse deci risc de a sari distributia?

                              Comment


                              • din cate vad eu au trecut 6 ani de cand a aparut loganul dci si inca sunt multi care habar n-au sa-l conduca

                                am citit pe paginile anterioare ca sunt multi care schimba in 3500 ca face bine la motor si la turbina si am stat si m-am intrebat de ce nu schimba in 4000 sa atinga puterea maxima la fiecare schimbare de viteza , fapt penibil si stupid dupa parerea mea , daca vreti ture luati-va o benzinara e mai usor de condus cu toate ca nici pe aia nu o stapanesc nici marea majoritate dintre batranii soferi cu experienta care au milioane de km dupa spusele lor

                                in primul rand ca sa sti sa conduci o masina trebuie sa ti cunosti masina , unde ai cuplu , unde ai puterea maxima , de ce apesi pedala ce se inatmpla cand apesi pedala

                                cand ai o masina care are cuplul maxim la 1700 de rpm gen logan dci , de ce mama ma-sii schimbi in 3500 esti vreun Hamilton pe bd Mihai Bravu?
                                poti sa schimbi lejer in 2300 de rpm , iti cade in 1700 si ai un raspuns prompt si decent din partea acceleratiei pentru ca acolo ai cuplu maxim , nu iti trebuie cine stie ce scoala sa conduci un dci , asta nu inseamna ca nu poti sa-i dai 3000 4000 de ture cand ai nevoie dar sa schimbi in 3500 de la un stop la altul mi se pare cel mai penibil lucru pe care l-am auzit vreodata, gen "eu schimb numai in 3500 -4000 si mi a cazut turbina " ar mai fi ceva de spus inafara de stupid?
                                Last edited by eddyy; 16 November 2011, 15:39. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google