Tutorial schimbat lichidul de frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tutorial schimbat lichidul de frana

    Gandirea "franeaza ok, decitotul este bine" este cat se poate de gresita. Prin natura lui, in timp, lichidul de frana absoarbe umezela si dupa 2-3 ani deja poate contine si peste 5% apa ceea ce duce la o ineficienta considerabila a franarii. In al doilea rand, la o supra incalzire a instalatiei de franare, apa din lichid ajunge sa fiarba si apar bule de aer care reduc considerabil eficienta franei. Nu mai punem la socoteala faptul ca unde este apa apare si rugina.

    Stiind din vechile experiente cu incercarea de a aerisi instalatia de franare dar fara succes, m-am pus pe cautatul unei scule mai ieftine ca sa-mi pot face singur schimbul de lichid de frana.
    Am gasit doar scule profesionale de la 100 euro in sus si chiar nu-si justifica investitia in cazul meu. Dar Peja, un foarte bun prieten, mi-a dat un link de pe ebay cu acest Gunson Eezibleed, care mi-a ajuns acasa dupa 9 zile de cand am comandat-o. S-a dovedit a fi o scula ieftina si de efect. Nu este una profesionala si nu este perfecta. Nu etanseaza perfect scapand usor lichid iar acel conector nu inchide perfect pe valva si scapa presiune. Dar per total si-a facut treaba cu succes
    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

  • #2
    Buna treaba cu inlocuitul lichidului de frana (aerisitul) din instalatie folosind acel bidon si roata de rezerva pe post de compresor. Asa numai stai prin metoda gravitationala vreo ora pana iese tot lichidul vechi din instalatie. Plus ca elimini aerul in mod clar/cert/sigur folosind presiunea.

    Dar am o "reclamatie"...trebuia sa pui un fundal sonor cu melodia din acest videoclip si sa astepti apoi sa faca BULBUCI,BULBUCI,BULBUCI pe la aerisitor
    Last edited by Ivan Marian; 30 June 2013, 17:02.

    Comment


    • #3
      Excelent tutorial, multumim mult Cristi. Se observa modificarea lui TM80SMD in TM27VAL.

      Comment


      • #4
        Eu zic ca TM27VAL e doar o victima ). Corect, Cristi?
        Toate lucrurile bune dureaza putin!
        http://www.loganclub.ro/forum/b_64_e...40#post1481440

        Comment


        • #5
          Din cate stiu si tind sa cred ca asa e mai bine, aerisirea franelor se face incepand cu cel mai indepartat punct [traseu] fata de pompa de frana, deci prima roata la care ar fi trebuit sa aerisesti frana e roata dreapta spate, apoi stanga spate, dreapta fata, stanga fata.
          Din cate am vazut in filmulet, tu le-ai luat exact invers.
          sigpic
          Shit does not happen. Shit takes time, shit takes effort.

          Comment


          • #6
            Pai n-a facut nici o aerisire, tocmai de asta a folosit metoda asta pt a evita aerisirea si eventualele bule de aer care le scoti foarte greu odata ajunse pe conducta buclucasa (fata).
            Astfel ca n-are nici o importanta de unde incepi schimbarea lichidului de frana.

            Comment


            • #7
              Ivan Marian: apai ramai cu lacrimatia ca io nu folosesc asemenea coloane sonore
              Urs, alex899: este vorba despre vali2706 si al lui Vali2706's Little Red Devil!de 2 X Logan
              ady_p: probleme cu aerul sunt doar pe fata si avand in vedere faptul ca instalatia era sub presiune, chiar nu mai conteaza ordinea. cand mi-am facut eu aerisirea la service tot sub presiune, nici mecanicul nu a respectat ordinea(si eu stiam exact cum ai zis tu) si mi-a dat aceiasi explicatie, el chiar avand experienta in domeniu. dupa ce am aerisit/schimb lichid la service sub presiune, s-a schimbat radical franarea.
              a zis bine Octavian.
              Last edited by crististreulea; 7 July 2013, 13:53.
              Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

              Comment


              • #8
                bricolaj

                Avand in vedere ca prin vara doresc sa inlocuiesc lichidul de frana ( la vo’ 3 masini din familie) si mai citind unele altele pe aici (atasat 2 link-uri), m-am decis sa-mi bricolez si eu un dispozitiv de schimbat/aerisit lichidul de frana. Asta dupa ce era gata-gata sa cumpar unul de pe net (+1 link). Mai ca as fi dat 108 lei pe el, dar cand am mai vazut si transportul 19 lei, dintr-o data mi-sa parut cam mult… ~130 lei
                Asa ca am trecut la treaba cu informatiile oferite de unii colegi de pe forum:
                -3 stuturi de Ø6=14 lei . Acestea au la mijloc un guler cu diametru mai mare pe care l-am lipit in interiorul capacelor (poza cu el nu este prea clara);
                -o punga cu 10 coliere =4.89 lei (la bucata era 2 lei si ceva);
                -capac de la vasul rezervorului cu lichide de frana (de la daciile vechi, scria pe el DOT3) = 4 lei. Dar acesta nu intra perfect si drept urmare s-a crapat. Insa mi-a fost de folos garniture pe care o avea. Capacul care se potriveste perfect este cel de la vasul servodirectiei (10 lei la magazin, 6 lei pe net) sau de la un bidon de vanish.
                -cupla pt aer =12 lei. In final am inlocuit-o cu o alta de la pompa folosita la bicicleta;
                -3 m de furtun cu interior de Ø5=3 lei;
                -capac vanish de la o colega, bidonul de apa si ceva loctite era prin casa. Toate cele cumparate ~40 lei.
                Am facut montajul, iar in diverse etape ale lui mai testam etanseitatea direct la roata masini, ~2 bari. La final ceva aer imi scapa la capacul de vanish cu vasul lichidului de frana, dar garnitura ramasa de la capacul crapat a rezolvat problema. Acum mai ramana sa inlocuiesc lichidul si sper sa tina lipiturile.
                Multumesc celor care impartasesc din experienta lor!


                Dacia logan : Cum fac sa ....? Cat costa sa ....? Unde gasesc ....? si alte asemenea intrebari

                Attached Files
                ex Dacia Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->08-2012(76.100km) BV 29 --H

                Comment


                • #9
                  Acelasi lucru il obtii si cu o instalatie cu "vacuum" facut de compressor, cu mentiunea ca poti scoate mai usor bulele de pe conducta renumita ( de la eventualele aerisiri anterioare sau scapari)


                  Avantajul vacuum-ului spre deosebire de aerisirea cu presiune este ca daca se intampla sa nu fie etans, nu-I problema, aspira aer pe langa insa nu-l baga in instalatie ( se observa usor diferenta intre bulele de aer fals si cele care vin din instalatie); la aerisirea cu presiune daca nu e etans, poti baga aer in instalatie

                  Comment


                  • #10
                    Am schimbat lichidul de frana cu instalatia bricolata.
                    Totul a decurs f bine. Nu scapa pic de aer.
                    Extrem de multumit si m-a scutit de a face pedala...
                    Acum dupa inlocuirea lichidului, frana raspunde mai prompt si asta nu cred ca de la lichid cat de la faptul ca s-a si aerisit.
                    ex Dacia Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->08-2012(76.100km) BV 29 --H

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google