@alinrehau: cruise control implementat in calculatorul de injectie? domnilor, nu avem bmw-uri...
cutia aia face exact ce-ai spus tu, incearca sa tina viteza constanta "pacalind" calc de injectie, care in loc sa "citeasca" valoarea rezistentei pedalei de acceleratie, citeste o tensiune data de acea "cutie" auxiliara. apropo, tocmai acea cutie e "cruise control-ul", nicidecum el nu se afla deja implementat in uce injectie...primitiv, dar asta e ideea de baza:acelerezi si cand viteza ajunge cea stabilita, cel mai simplu e sa tai injectia in loc sa modulezi acceleratia. de aici smuciturile, dealtfel, foarte recomandate pt motor, turbina, ambreiaj, capete de planetare si totodata foarte confortabile la drum...de ce credeti voi ca CC-ul s-a implementat pe masini cu cutie automata? pt ca in panta, da rateuri si daca-l lasi de capul lui pe o masina cu transmisie manuala, intr-un final va ajunge sa caleze motorul. daca nenea care a scris initial softul microcontrolerului ce "fenteaza" uce injectie ar studia un pic fenomenul si-ar face o "calibrare" pe o plaja mai mica de turiatie cu ceva presetari pt cateva grade de incarcare a motorului, eventual sa calculeze un gradient al accleratiei/deceleratiei, solutia ar fi mult mai fiabila; evident, mai scumpa. personal, nu mi-as pune asa ceva chiar de-as avea dci. la final, intrebare: modulul acela pseudo-CC, e cumva testat fail-safe? adica ce se intampla cu masina cand acea electronica suplimentara o ia razna?
cutia aia face exact ce-ai spus tu, incearca sa tina viteza constanta "pacalind" calc de injectie, care in loc sa "citeasca" valoarea rezistentei pedalei de acceleratie, citeste o tensiune data de acea "cutie" auxiliara. apropo, tocmai acea cutie e "cruise control-ul", nicidecum el nu se afla deja implementat in uce injectie...primitiv, dar asta e ideea de baza:acelerezi si cand viteza ajunge cea stabilita, cel mai simplu e sa tai injectia in loc sa modulezi acceleratia. de aici smuciturile, dealtfel, foarte recomandate pt motor, turbina, ambreiaj, capete de planetare si totodata foarte confortabile la drum...de ce credeti voi ca CC-ul s-a implementat pe masini cu cutie automata? pt ca in panta, da rateuri si daca-l lasi de capul lui pe o masina cu transmisie manuala, intr-un final va ajunge sa caleze motorul. daca nenea care a scris initial softul microcontrolerului ce "fenteaza" uce injectie ar studia un pic fenomenul si-ar face o "calibrare" pe o plaja mai mica de turiatie cu ceva presetari pt cateva grade de incarcare a motorului, eventual sa calculeze un gradient al accleratiei/deceleratiei, solutia ar fi mult mai fiabila; evident, mai scumpa. personal, nu mi-as pune asa ceva chiar de-as avea dci. la final, intrebare: modulul acela pseudo-CC, e cumva testat fail-safe? adica ce se intampla cu masina cand acea electronica suplimentara o ia razna?
















, sunt cu ochii pe voi !
. Chiar daca e utilizat pe DCi tot nu are efectul scontat . Probabil tre` sa modifice acceleratia by wire ca sa poata calcula nivelul de apasare pedala sau in functie de treapta respectiva sa fie tinuta o acceleratie constanta calculata pe nivel de incarcare / greutate masina , si sa nu se opreasca la viteza prestabilita , ci sa accelereze constant (sa mentina viteza) asta inseamna PILOT . Probabil o sa vedem si noi la generatia Lowgun II prin 2011-12
.

Comment