campanie... centura de siguranta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Eu m-am obisnuit s-o port cu mult inainte de a deveni obligatorie. Daca nu imi pun centura parca imi lipseste ceva.
    La drum lung daca am vreun prieten in spate, ii zic si lui sa-si puna centura.
    Computer, did we bring batteries?... Computer?...

    Comment


    • #17
      Parerile sunt impartite la faza cu centura. Uni au patit-o ,si de atunci sufla si'n iaurt , iar altii ..... ma rog , treaba lor. Eu unul m-am obisnuit si cand urc in marina parca este ceva automat sa-mi pun centura . Rar mi se intampla sa ma enerveze chestia asta , si asta in general cand port haine mai groase , adica iarna, normal,
      Ma uitam prin trafic la ceilalti soferi, si am constatat ca cca 50% dintre ei poarta centura , sa inteleg ca si politia nu este destul de implicata , nu-i asa?
      , sunt cu ochii pe voi !
      :thumbsup:

      Comment


      • #18
        Eu folosesc intotdeauna. Eu chiar am inceput sa-i oblig si pe cei ce stau pe bancheta din spate sa foloseasca centura.

        Comment


        • #19
          Originally posted by CosTin View Post
          Eu m-am invatat sa pun centura imediat cum m-am urcat in masina, mi-a intrat in obisnuinta...ma simt ciudat daca nu o pun.
          La fel si eu...La Megane am si piuitoare, daca n-o pun.

          Comment


          • #20
            Centura de siguranta a salvat 1000000 de vieti in ultimii 50 de ani .

            Centura de siguranţă a salvat un milion de oameni în ultimii 50 de ani. Tu o porţi?

            Deşi maşinile moderne au nenumărate sisteme de siguranţă, cum ar fi airbag-urile, centura de siguranţă rămâne cel mai important sistem de siguranţă pentru pasageri. Fără ea, airbag-urile nu ar face decât să lezeze şi mai puternic corpul pasagerilor, în cazul unui impact. "Pentru majoritatea şoferilor, utilizarea centurii de siguranţă face parte din ritualul de începere a unei călătorii. Asta ne face să uităm potenţialul ei salvator", explică Peter Rask, director în cadrul Volvo Marea Britanie.



            Centura de siguranţă, o dotare care nu interesa pe nimeni



            Şoferia în anii \'20 şi \'30 era periculoasă, mai ales că numărul de maşini creştea constant. În Statele Unite, centura de siguranţă a fost purtată pentru prima dată de piloţii din diverse competiţii automobilistice. De aici, doctorii americani şi-au dat seama de potenţialul salvator al centurii de siguranţă şi şi-au confecţionat singuri centuri. Câţiva medici au deschis, în 1930, dezbaterea publică în presă timpului şi au cerut ca toate maşinile să fie echipate cu centuri de siguranţă, însă nimeni nu i-a băgat în seamă. După al doilea război mondial, constructorul American Nash a făcut un prim pas, dotând maşinile produse în 1949 cu centuri de siguranţă cu prindere în două puncte, cum sunt cele din avion. Interesul pentru o asemenea dotare era practic inexistent, aşa că programul pilot a fost abandonat după doar un an. Oricum, ideea îmbunătăţirii securităţii maşinilor a rămas vie în capul cercetătorilor, iar progresele au fost făcute mai ales în urma presiunilor asociaţiilor medicilor din SUA.

            În 1955 Ford şi Chrysler au anunţat că centurile de siguranţă în două puncte vor fi disponibile că opţiune pe modelele produse începând cu 1956. General Motors şi American Motors s-au alăturat demersurilor de a introduce centuri de siguranţă pe maşinile lor mai târziu, dar cererea era încă foarte scăzută.



            În Suedia, Volvo făcea o mutare istorică



            Inginerul Nils Bohlin lucra la divizia de aviaţie a Saab încă din 1940. În 1955 el a fost desemnat responsabil pentru dezvoltarea scaunului catapultabil şi pentru alte sisteme de siguranţă pentru piloţii avioanelor. În 1958 Nils Bohlin a fost adus la Volvo de către preşedintele companiei din acele timpuri, Gunnar Engellau, care l-a numit inginer şef pentru dezvoltarea siguranţei maşinilor Volvo. Gunnar Engellau a înţeles că promovarea securităţii maşinilor este un punct forte şi a făcut întocmai acest lucru. Pentru Bohlin provocarea a fost foarte mare. La Saab trebuia să arunce oamenii afară dintr-un vehicul care circula cu viteză, iar la Volvo trebuia să găsească un sistem care să-i ţină în interior. Până la acel moment, Volvo utiliză o centură în diagonală cu prindere în două puncte. Practic era folosită doar o parte a centurilor de siguranţă pe care le regăsim astăzi în orice automobil. "Mi-am dat seama că atât partea superioară a toracelui, cât şi bazinul, trebuie să fie ţinute pe loc, cu o centură care să treacă peste piept şi cu alta peste şolduri", explică Bohlin în anii \'50. În 1958 a fost patentată centura cu fixare în trei puncte, iar în 1959 Volvo Amazon şi Volvo PV 544 au fost primele maşini care au fost echipate cu astfel de sisteme de reţinere.

            Chiar dacă legile din diverse state prevedeau încă din 1960 ca toate maşinile noi să fie echipate cu centuri de siguranţă, legi pentru sancţionarea celor care nu le poartă au intrat în vigoare 11 ani mai târziu.



            Centurile pentru locurile spate. Cine are nevoie de ele?



            Au trecut aproape zece ani până ce cumpărătorii de maşini au fost convinşi că este necesară montarea de centuri de siguranţă şi pentru locurile din spate. Aşa se face că primele maşini dotate cu centuri de siguranţă şi în spate au fost produse începând cu 1967. Chiar şi în zilele noastre şoferii şi pasagerii nu conştientizează riscurile la care se expun nepurtând centurile când stau în spate. În cazul unui accident, pasagerii din spate sunt aruncaţi spre locurile din faţă cu o forţă cuprinsă între 3 şi 5 tone-forţă, punând în pericol atât viaţa lor, cât şi pe cea a ocupanţilor de pe locurile din faţă.



            Mituri despre centura de siguranţă



            Dar dacă efectele utilizării centurii de siguranţă sunt benefice, de ce nu toată lumea poartă centură? Printre şoferi circulă mituri potrivit cărora centura este periculoasă pentru că te împiedică să ieşi din maşină în cazul unui accident, că şifonează hainele, că este incomodă şi că airbag-ul oferă suficientă protecţie. Cu toate acestea, coliziunile sunt periculoase chiar şi la viteze mici. Un impact la 40-42 de kilometri pe oră, deci viteza de oraş, supune corpul uman la presiuni similare cu picajul în gol de la etajul al treilea al unei clădiri.




            Cum să purtăm corect centura de siguranţă



            Breteaua oblică care traversează pieptul trebuie să treacă cât mai aproape de gât, nu de umăr. Punctul de prindere de pe stâlpul lateral al maşinii trebuie să fie poziţionat cât mai sus (în cazul în care este reglabil) sau scaunul reglat pe verticală în aşa fel încât centura oblică să treacă aproape de gât şi departe de umăr. În acest fel scad riscurile rănirii umărului, iar susţinerea corpului este echilibrată. Deşi legislaţia românească permite femeilor cu sarcina vizibilă să nu poarte centura de siguranţă, aceasta ar trebui totuşi purtată şi de către acestea. Femeile însărcinate ar trebui să poziţioneze partea inferioară a centurii sub abdomen, cât mai jos cu putinţă, iar partea superioară (oblică) ar trebui să fie cât mai aproape de gât, printre sâni şi să fie fixată în lateral în locaşul destinat, fără a jena sarcina.



            Date cheie



            in 1959 Introducerea centurilor în trei puncte, o invenţie Volvo

            in 1967 Introducerea centurilor de siguranţă pentru locurile din spate în dotarea standard a maşinilor

            in 1969 Introducerea centurilor cu rola şi bilă pentru blocare, pentru locurile din faţă

            in 1971 Avertizoare pentru centura de siguranţă, pentru locurile din faţă

            in 1972 Centuri cu prindere în trei puncte pentru locurile din spate

            in 1986 Centura în trei puncte pentru al cincilea loc din maşină, cel de pe mijlocul banchetei din spate

            in 1987 Introducerea pretensionatoarelor mecanice pentru centurile din faţă

            in 1991 Reglarea automată a înălţimii centurilor pentru locurile din faţă

            in 1992 Introducerea pretensionatoarelor pirotehnice pentru centurile din faţă

            in 1993 Introducerea sistemului autoblocant pentru toate centurile din autoturisme

            in 1996 Limitatoare de efort pentru locurile din faţă

            in 1999 Introducerea pretensionatoarelor pirotehnice pentru toate centurile din maşină

            in 1999 Limitatoare de efort în centurile pentru bazin, pentru locurile din faţă

            in 2003 Introducerea avertizoarelor pentru toate centurile din maşină

            in 2003 Pretensionatoare pirotehnice pentru centura de bazin, pentru locurile din faţă

            in 2003 Limitatoare de efort adaptive pentru locurile din faţă

            in 2007 Limitatoare de efort pe două nivele, pentru copii şi adulţi, pentru locurile din spate

            in 2008 Limitatoare adaptive de efort în cazul unor coliziuni la viteze mici, pentru locurile din faţă
            Last edited by Nikolas_bnm; 15 August 2009, 10:25.

            Comment


            • #21
              Eu deja trag centura din reflex, la munca ne obliga sa o purtam (in caz contrar penalizare din salariu) si cum urc in masina de 30 ori pe zi, m-am invatat!

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google