Cum Ne Reglam Instalatia GPL?Cu Ce Softuri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mai alexys, mare montator de GPL ce esti. Ia uimeste-ma care e cifra octanica la GPL, la benzina 95, cea 98 si cea 101 in romania. vad ca te to dai mare cunoscator.
    vrei sa-ti spun ca GPL are cifra octanica mai mare decat benzina de 95 din 80% din benzinariile din tara? Daca vrei si dovezi, cauta pe forum, am mai pus in vreo 3 topic-uri PDF-urile

    Comment


    • pai depinde de statia de gpl pe care o frecventezi ,de amestecul de gaze propan si butan ,cel mai bun era la shell apoi l-au vandut la petrom

      Comment


      • Originally posted by Johnny_L View Post
        RacingCode, cat costa un reglaj la voi si care sunt beneficiile ? consum mai mic ? Si inca o intrebare foarte importanta: se mentine in timp acest reglaj sau dupa 2 saptamani, 2 luni s-a pierdut.

        In cele din urma trebuie vazut daca se merita un astfel de reglaj.
        Nu m-am gandit la un pret pentru asta, dar pana la sfarsitul postului o voi face.
        Primul si marele beneficiu este o functionare corecta si echilibrata. O functionare defectuasa cu un amestec deficitar poate in cel mai bun caz sa faca doar o temperatura foarte ridicata pe evacuare EGT mare, iar motoarele de Dacia Logan functioneaza cu EGT stock in jur de 800 grade Celsius la 850 in cateva secunde cedeaza pistoanele se dilata si se lipesc pe cilndru.
        Exista si riscul detonatiilor dar mergand cu un avans de benzina detonatiile apar mai greu.
        Cifra octanica de benzina variaza la noi intre 95>99 in realitate 93>99 dupa teste de laborator, in timp ce LPG este situat in medie intre 100 si 105 RON.
        Din experienta de pana acum multe masini erau supuse riscului de supraincingere in EGT. Norocul a fost ca multi din cei care au LPG il folosesc pentru deplasare normala nu in regim maxim, iar cand vroiau mai mult comutau pe benzina.
        Un alt avantaj este faptul ca atunci cand te grabesti si vrei sa mergi tare poti sa mergi cu un combustibil ieftin.
        Avantajul principal este consumul corect, mai mic deoarece se obtine lucru mecanic cu consum optim de carburant, un amestec sarac nu insemna economie mereu, dimpotriva poate atrage si alte rele, iar cel bogat lafel poate deveni nociv. Mergand mai devreme pe LPG, mai mult si mai tare insemna bani mai putini scosi din buzunar si o amortizare mai rapida a instalatiei.
        Temperatura de trecere pe LPG poate fi dusa destul de jos daca reglajele si compesarile sunt corecte de la cca. 30 de grade 33 e optim 35 deja fiind uzual. Daca amestecul nu e perfect se seteaza in general pe la un min de 35. Sigur discutam de vaporizare dar ea se face f bie de la 25 de grade.
        Avantajul puterii nu e de neglijat, cu bani putini poti sa mergi la maxim.
        Un reglaj custom la setarea pe LPG se ridica peste o setare generica a unui soft pe benzi a de serie.

        Racing Code poate seta ecu stock si instalatia de LPG.
        Sunt cazuri in care masinile au LPG si vin la resoftat, iar atunci reglam ambele sisteme custom, de preferat cu masina pe dyno, dar e si in functie de buget.
        In altele cazuri setam doar benzina, sau Diesel, Alcool, Benzina de curse...
        Sau setam doar LPG, softul in ecu masinii ramanand intact acesta fiind si caqzul din graficul anterior. Setarea pe benzina stock si cea pe GPL custom pe dyno cu aparatura si sonda/ sonde afr cuplate.

        Pret ... ma gandesc ca trebuie sa fie un pret mic, daca tot ne gandim la economie si atunci 100Euro un reglaj pe dyno care include si testari de putere/cuplu benzina vs LPG e un pret decent, chiar mic.
        De lucrat se lureaza o ora maxim doua pe dyno. Setariele se pastreaza.
        Atat timp cat mecanic nu se intervine la instalatie setarea este fixa si nu exista decalibrari in timp. Bitii raman la locul lor tot timpul.
        Daca apar probleme avem un sediu si asteptam masinile la verificare.



        Originally posted by Razvy View Post
        mai alexys, mare montator de GPL ce esti. Ia uimeste-ma care e cifra octanica la GPL, la benzina 95, cea 98 si cea 101 in romania. vad ca te to dai mare cunoscator.
        vrei sa-ti spun ca GPL are cifra octanica mai mare decat benzina de 95 din 80% din benzinariile din tara? Daca vrei si dovezi, cauta pe forum, am mai pus in vreo 3 topic-uri PDF-urile
        Mare adevar si bine pusa problema. Totusi in nici un moment nu e bine sa atacam cumva sau sa persiflam montatorii vanzatorii, ei fac treaba pun in functiune instalatia si chiar poti merge cu ea dar daca vrei ceva mai profi de fapt un mers corect trebuie sa mai faci un pas. Oricum ei nu iau bani pe setare cand monteaza.
        Tocmai m-am referit mai sus la cifrele octanice si la GPL echivalentul este mai ridicat cu 5-10 octane.
        Last edited by RACINGCODE; 5 October 2013, 11:12.

        Comment


        • @Razvy, ce vrei sa insinuezi? Daca vrei sa demonstrezi ca nu am in memorie ceva, care e inutil de memorat, bravo! Dar daca cumva ii tii partea cui sustine ca pe gpl obtii putere mai mare, nu te certi doar cu mine, te certi cu toti producatorii de sisteme gpl, cu toti cei ce au facut teste in conditii controlate, omologate si paraverificate. Daca vrei sa cred graficul ala, il cred doar in conditiile in care le-am explicat, masina aia poate mai mult pe benzina, dar din diverse motive nu vrea sa dea tot. Altfel esti naiv.
          Si din punctul de vedere al faptului ca nu stii de fapt ce semnifica CO. Eu din cate imi amintesc, la calculul puterii unui motor, nu am folosit CO, nici la benzinar, nici la diesel, Grunwald nu s-a sfatuit cu tine probabil. Daca se aplica doar la gpl, spune-mi si mie. Daca nu ai o astfel de formula si tot puterea calorica e de luat in calcul, scrie de bunavoie de 100 ori: Vreau sa par mai cunoscator decat un montator de gpl.
          Un singur lucru mai am de spus: INTELIGENTULE!

          Cat despre celalalt talent, nu m-ati nimerit, auzi vanzator! Atata timp cat reglez cateva sisteme in fiecare zi, tinand cont de corectori, daca incepeti de acum in 300 de ani ma prindeti din urma la experienta. Asta daca se gasesc destui dispusi sa dea banii.
          Last edited by alexys; 5 October 2013, 21:45.
          Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

          Comment


          • Originally posted by alexys View Post
            cu toti cei ce au facut teste in conditii controlate,


            GPL în Motoarele pe benzina de autoturisme - Universitatea Osnabrück


            diagramă de performanță pe Paginile 13 și 14

            albastru-deschis GPL

            albastru-închis benzina

            Comment


            • Mda, unii n-au citit in toata viata lor 13 pagini despre motoare, bine ca le-ai spus unde sa se uite. Abia astept sa-mi spuna ca daca ar fi propan curat, conform datelor de pe google, acesta ar avea putere calorica mai mare decat benzina. Hai, curaj, poate ajungem la niste calcule, o diagrama indicata, ceva!
              @Racingcode, unele ateliere gpl isi pun mai putin la montaj decat ceri tu pe un reglaj facut de "experti".
              Cat de experti, o demonstreaza curajul si increderea cu care ai aruncat un grafic aici.
              Oricum ideea e buna, te-as angaja pe post de impresar, sunt zile in care fac si peste 10 reglaje in mers, le facem reducere ca nu am sonda aia profesionala, ca probabil nici ei nu si-o permit, cu 50 euro pe reglaj imi pun angajatii sa faca doar gratare. Cat despre calitatea reglajului, atata timp cat s-au obtinut licente cu reglajele mele, n-oi fi tu mai catolic decat Registrul Auto Roman.
              Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

              Comment


              • Rezumand, am aflat pretul unei reglari profesionale a instalatiei GPL.
                "Pret ... ma gandesc ca trebuie sa fie un pret mic, daca tot ne gandim la economie si atunci 100Euro un reglaj pe dyno care include si testari de putere/cuplu benzina vs LPG e un pret decent, chiar mic."
                Mai ramane de aflat cu ce ne alegem de banii astia. Care sant beneficiile scontate al acestui reglaj ?
                Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                Comment


                • Originally posted by eastcowboy View Post

                  GPL în Motoarele pe benzina de autoturisme - Universitatea Osnabrück


                  diagramă de performanță pe Paginile 13 și 14

                  albastru-deschis GPL

                  albastru-închis benzina
                  La pagina 12 apare in acel fisier un tabel cu coeficientii pentru gpl. Observ ca scad foarte repede coeficientii de la timpi de injectie de la 1ms (coeficient 40 in tabel) pana la 25ms (coeficient 8 in tabel).

                  In cazul meu sunt foarte apropiati coeficientii. Daca la ralanti (3ms) am coeficient 117, la 20 ms am coeficient 115. Ce pierd ? Am vreun avantaj/dezavantaj daca mai scad coeficientii la timpi mari de injectie ? Multumesc.

                  Comment


                  • Nu ai treaba cu tabelul ala...
                    Acel tabel cu factorul de multiplicare poate varia functie de multi factori...sectiune diuze, presiune, injectoare etc...
                    Nu te apuca de schimbat...ECU benzina va corecta amestecul si va tine minte...->posibil probleme la mers pe benzina...
                    Daca merge bine las-oooooo
                    Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                    Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                    Comment


                    • nu prea mai imi place cum trage masina pe gpl , mai ales cand schimb treptele la turati mici imi vibreaza de parca dau drumul repede la ambreiaj, De azi am dato sa merg numai pe benzina cateva zile, pe benzina nu face. A recomandat asta moog mai demult, intrebarea e daca dupa mersul pe benzina pentru cateva zile isi revine sau trebuie regrata iar? nu am mers pe benzina deloc doar la pornire pana la 35 grade. ms

                      Comment


                      • Cati km ai de la ultimul reglaj? Nu-mi mai aduc prea bine aminte, dar parca am reglat-o fara senzor de presiune, in mod sigur daca a luat-o razna, va face din nou daca nu se corecteaza reglajul. Stiu ca m-a disperat rampa de injectoare, parca scapa gaz prin 10 duze, poate si-a revenit.
                        Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                        Comment


                        • Eu am recomandat mersul NUMAI pe benzina pt a vedea de unde e problema.
                          La tine daca face numai pe gaz deja sii de unde...
                          Daca merge naspa si pe benzina e alta poveste...
                          Daca esti clientul lui Alexys de ce nu-l suni pe el ?
                          Eu cred ca nu o sa-ti dea cu flit ...decat daca prinzi fluturi...si nu cred ca e cazul...
                          Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                          Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                          Comment


                          • @cro84, vad ca te tot straduiesti, se pare ca din anumite motiv, mai ales pentru stilul de mers pe care il ai, ar fi recomandate alte duze, mai mici. Poti veni sa le schimbi gratis, iti dau si un reglaj la pachet pentru ele, ca tot ai zis ca s-a grabit cineva la reglaj. Despre harta alora nu pot decat sa zic ca si la aceleasi marci, algoritmul de calcul este diferit in functie de harta aia, deci nu exista o harta minune care sa se adapteze la toate instalatiile si la toate motoarele.
                            Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                            Comment


                            • Salut.
                              Recomand pe Radu(alexys) a doua oara ma scos din ....belele cu pornirea mea.
                              I-ti multumesc Radu,azi dimineata a pornit la sfert.
                              Numai bine.
                              Un Logan----YNG-----
                              Numai bine.

                              Comment


                              • NU trage ca pe benzina..... Nui vorba ca ma refuza radu dar and oi avea drum la pitesti voi apela . in final miai schimbat duzele la rampa sa pus mai mari eu aveam pentru motor de 1.4 si al meu e de 1.8 apoi regraj bun, din cate stiu regrarea sa facut cu senzorul presiune, apoi cand a dat caldura in primavara senzorul a inceput sa faca figuri si lam anulat cum mai invatat. senzorul face figuri cand depaseste temperatura exterioara de 5 grade.. De mers am mers cam 15 mii, nu am trecut de 20. ms

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google