Cum Ne Reglam Instalatia GPL?Cu Ce Softuri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut cro84.
    Acele valori din harta reprezinta factorul de imbogatie GAZ fata de benzina - 128 inseamna raport 1:1 ceea ce duce in amestec sarac. Pe Landi Renzo injectoare med sau loavtoa nu o sa poti never never sa egalizezi timpii de injectie datoria bobinelor din rampa de injectie - raspunsul lor este complet diferit decat la cele de la tomasseto 3 Ohmi. Inainte de autocalibrare reseteaza paremetrii ECU la valoarea de 128 si plimba-te 4-5 km in diferite regimuri de turatie.
    Dupa autocalibrare in plaja de turarie 750-900 si timpi pana la 16 ms poti adauga linistit 5% dar eu personal prefer ca incepand cu 11 ms sa copiez timpii. De ce ? - atuunci cand incarcarea pe motor este mare la turatii mici masina va da in nas datorita amestecului sarac. De ex treapta 1 o lasi doar din ambreaj si apoi incerci s acresti turatia de la 750 la 850 sa sa mergi incet cu masina : - cum se comporta ? Nici ECU benzina in acest caz nu gestioneaza 100% corect dar apoi un reglaj GPL - deci mare atentie cand te joci cu factorul de imbogatire. Defapt este toot ceea ce conteaza la un reglaj. Apoi in legatura cu presiunea - la temp de lucru 85-90 C presiunea sa fie undeca intre 1.20 si 1.25 cu filtre curate. Nu creste presiunea aiurea reductor doar de dragul timpilor de injectie. Tu stii ceva dar pentru a fi 100% corecti treaba sta asa: timpii de injectie benzina = timpii de injectie benzina la functionarea pe gaz !!!!!!!!!!!!!!! daca atunci cand mergi pe GPL vezi ca ,cons. mediu in bord scade = amestec bogat deoarece ECU benzina compenseaza si reduce timpii initiali. IEste mult de explicat. Daca vrei lasa-mi un PM si facem o calibrare prin TEAMVIEWER.

    Comment


    • Ce treaba are temperatura cu presiunea ?
      Nu ar fi mai corect ca omul sa-si rezolve cauza la PROBLEMA, nu sa "gaseasca" solutie la efect ?
      In mod normal, LR AM pe Logan merge ok cu setarile/diuzele corecte si numai cu autocalibrarea ...
      Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
      Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

      Comment


      • Originally posted by ovi730 View Post
        ... timpii de injectie benzina = timpii de injectie benzina la functionarea pe gaz !!!!!!!!!!!!!!! daca atunci cand mergi pe GPL vezi ca ,cons. mediu in bord scade = amestec bogat deoarece ECU benzina compenseaza si reduce timpii initiali...
        In cazul meu consumul aratat de cb a crescut, asta ce inseamna? Eu n-am interfata, as prefera sa-mi regleze montatorul daca ceva e in neregula dar as fi curios sa invat si eu anumite chestii, daca nu ma depasesc.

        Comment


        • @bad_hrc
          Daca ti-a crescut consumul de pe bord cu mult inseamna ca rulezi pe amestec sarac ( gpl mai putin pe turatiile cele mai folosite de tine). O crestere a consumului cu 0,1-0,2 e nesemnificativa si se poate pune pe seama greutatii suplimentare si poate chiar a talpii mai grele pe care o aplici acum.

          @moog
          Instalatia merge oricum. NU am probleme cu ea. Intr-adevar merge bine cu orice autocalibrare fara sa apara probleme. Am trecut de faza cu "merge si asa". Tot jucandu-ma cu setarile s-a observat la un moment dat o imbunatatire si nu ma mai multumeste autocalibrarea ci caut setarea optima. Din tot felul de setari s-a imbunatatit cate ceva. Cand am plecat de la montator aveam un reglaj slab pentru turatii mici astfel incat am oprit motorul chiar la plecare din acel service si l-am mai oprit de mai multe ori ulterior.

          @ovi730
          Multumesc pentru explicatii. Probabil vorbim de lucruri un pic diferite. Eu ma uit la timpii de injectie afisati de interfata gpl si la coeficientii setati pt gpl. In mod normal eu nu pot creste coeficientii la 128 si sa nu fiu in amestec bogat pentru motorul pe care il am si cu duzele B.

          Eu am tot marit coeficientii peste 10 ms sperand ca voi avea un demaraj apropiat de benzina. Se simte o intarziere ciudata: apas pe acceleratie la fund si intarzie repriza. Daca accelerez progresiv accelereaza normal. Se intampla de multe ori cand apas pedala la fund sa incep sa ridic pedala si abia atunci porneste sa accelereze. Eu as deduce ca am amestec bogat pe timpi mari de injectie.

          Referitor la programul de autocalibrare am observat ce se intampla : el ia o harta pe care o stie el ca ar fi buna si pe acea harta aplica corectii pe TOATA plaja de turatii si coeficienti. Scade/creste cu acelasi coeficient toata mapa. Nu mi se pare un reglaj potrivit pentru orice motor.

          Am retinut: (1) 1,20-1.25 presiune gpl (2) coeficienti mariti un pic sub 900-1000 ture (3) copiere coeficienti la timpi mari . La (3) ...de unde ii copiez ? Nu am timpii originali pentru ca nu am interfata de diagnoza.

          Asa arata o harta dupa autocalibrare si folosind o harta implicita pe care a aplicat softul corectii :
          Attached Files
          Last edited by cro84; 20 January 2014, 21:35.

          Comment


          • Consumul pe bord a crescut cu ~0,5L. Mi se pare ca trebuie sa accelerez putin mai tare ca sa traga ca inainte iar, dimineata cand plec si motorul merge inca pe benzina se simte imediat cand trece pe gaz.
            In prima saptamana am fost multumit, am alimentat si mi-a iesit un consum de gpl de 10,9 iar pe cb era 9,8. Cand era pe benzina consumul se invartea undeva intre 9,4-9,8 acum cu gaz vad ca este undeva la 9,8-10,2 (de CB vorbesc). Astept sa mai treaca 1-2 saptamani si daca creste consumul fac o vizita pentru un reglaj.

            Comment


            • Salut baieti. Pe mine nu ma lasa sa fac autocalibrarea (stag 200 tomasetto) softu' imi citeste 1500 RPM cand motorul este la minim de fapt. Aveti vreo idee?

              Comment


              • La instalatia landi renzo exista in program o setare "bobina dubla" la tipul aprinderii. Ma gandesc ca ar trebui sa fie identic si la tomasetto. Verifica daca e selectata. Succes.

                @bad_hrc
                Cresterea de consum nu mi se pare chiar mare. Daca vei cere imbogatirea amestecului vei avea un confort psihic vazand consum mai mic afisat pe bord iar masina va trage o idee mai bine in ture mici/medii .Va creste consumul real de gpl.
                Last edited by cro84; 20 January 2014, 22:47.

                Comment


                • cro84

                  ca mult la sută spectacol Long Term Fuel Trim?

                  Comment


                  • Am avut la un moment dat o interfata ELM 327. Am citit cu ea parametrii motorului printre cere si STFT si LTFT. Am avut interfata suficient timp cat sa-mi formez o parere : rulam cu amestec usor bogat si LTFT varia de la 43% la 48% in functie de folosirea sau nu a aerului conditionat. Am observat ca LTFT e un indicator bun doar pentru turatiile la care merge de obicei motorul. Poate foarte usor sa-mi indice amestec bogat si defapt eu am amestec bogat doar la turatia la care merg 80% din timp, in timp ce e amestec sarac in ture mici sau mari. Nu spune toata povestea acest LTFT.

                    Din multe teste am observat ca e suficient de bun indicatorul de la programul plusmax 2010 care arata pe unde ma incadrez cu amestecul. Am comparat ce arata interfata ELM327 si ce arata programul plusmax si erau foarte apropiate ( +-7-8% ) asa ca am decis sa nu mai folosesc acea interfata si am scapat de ea.

                    Important Note
                    The computer system needs to see the O2 Sensor moving from .2v - .8v and averaging 450mv. Also the job of the LTFT is to keep the STFT moving above and below the “0” plus and minus 10%.

                    Din reglajele mele actuale cat am vazut din plusmax, sonda lambda indica ceva intre 80 mV si 950 mV si creste/scade permanent intre aceste limite.
                    Last edited by cro84; 21 January 2014, 00:05.

                    Comment


                    • 1) șterge LTFT cu DDT2000
                      2) merge cu benzină la LTFT terminat reglementate
                      3) gpl automat calibrare cu Plusmax
                      4) calibrare toate zone control - readapta
                      5) controle LTFT - must ca benzină LTFT


                      mea LTFT cu benzină & gpl
                      mic sarcina motorului 0-4,7%
                      jumătate sarcina motorului 14%
                      complet sarcina motorului 23-28%

                      Comment


                      • cro84 , scuze de raspunsul intarziat.
                        Ce valori la pe lambda in poza 2 ? acolo vad ca valoarea este peste 900 mv.
                        Pentru landi el trebuie sa varieze intre 440-480" reach/lean "

                        Comment


                        • @eastcowboy
                          Nu inteleg valorile acelea cu sarcina mica ( 0-4.7% ) ...complet sarcina motorului 23-28%. Foarte probabil nu am cum sa le vad decat cu DDT2000 si nu il am. Voi incerca sa fac rost de el spre primavara.

                          @ovi730
                          Valorile lambda variaza foarte rapid in cazul meu intre 80 ms si 950 ms desi am intes ca ar fi fost normal sa varieze intre 200 ms si 800 ms.

                          Comment


                          • maps gpl

                            Salut!Ma poate ajuta cineva cu hartile gpl la un vw passat 1.6 ?Duzele sunt de 2,0 .Am gpl Tomasetto stag 200 pe masina de circa 2 luni.Masina trage bine acum.Initial montatorii mi-au pus duze de 1,75 si presiunea de 1,38,dar consumul nu scadea sub 10% in extraurban,mers 100-110 km/h.De 2 zile am schimbat duzele la 2,0 si am scazut presiunea din reductor la 1.10, asa cum se vede din harti.Consumul inca nu il stiu ca nu am terminat gazul.Ce puteti sa-mi spuneti despre harti?Ce mai pot face ? Cum sunt timpii de injectie si multiplicatorul?Mai ridic sau cobor di puncte?Sunt incepator ,poate ma ajuta cineva?Multumesc!
                            mapa 1.jpg

                            mapa 2.jpg

                            mapa 3.jpg

                            mapa 4.jpg

                            Comment


                            • Ai citit manualul instalatiei ?
                              In 2 luni citi km ai facut ?
                              Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                              Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                              Comment


                              • maps gpl

                                Manualul nu am reusit sa il inteleg deoarece traducerea cu google translate e naspa.
                                In 2 luni am circa 1900 km.Mi s-a schimbat harta astazi.harta gpl este putin sub cea de benzina,insemnand ca amestecul este sarac pe gaz.Hartile sunt paralele.Ce trebuie modificat pentru ca harta pe gpl sa se suprapuna cu cea pe benzina sau sa fie deasupre acesteia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google