Miros antigel in interior

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miros antigel in interior

    De ceva vreme simt un miros puternic de antigel in interior. Nici nu mai pot sta cu geamurile inchise. Mirosul apare doar când mașina merge și e dat drumul la căldură fie că e pe gaz, fie pe benzină. Am eliminat următoarele cauze : schimbat membrana vaporizator ( era și termenul ), nivel antigel constant in borcan, nu se văd scurgeri sub mașină, nu se aburesc geamurile, la calorifer interior sau sub preșuri totul e uscat. Am mai întrebat pe la mecanici, dar toți dau din umeri. O constatare. Antigelul fierbe/ bolborosește cam prea tare în vas.

  • #2
    Probabil ai o scăpare foarte mică în tubulatură, motor, calorifer, etc., un singur por sau o fisură foarte fină - și se evaporă, nu curge, dar miroase.

    Se poate găsi pierderea cu o lumină foarte puternică, cu care să se vadă vaporii de antigel cum plutesc în aer, ca o ceață extrem de fină.
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • #3
      In motor? Sper că nu vorbești serios? Nici caloriferul nu mă încântă. Știu ce greu de ajuns la el. Dar am să-l schimb. Că nu pot sta cu miros in mașina. Am ințeles că vaporii de antigel sunt destul de toxici. Merci oricum

      Comment


      • #4
        deși pierderea de antigel poate fi și ÎN MOTOR..., nu la ea mă refeream..., ci că ea poate fi oriunde, trebuie căutată, cu motorul pornit și încins după un drum oarecare...
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • #5
          Ok. Pe mine mă inspăimâtă gândul că poatew fi fisurat ... motorul. Asta una. Dar, intreb, cum se poate pierde antigel, dacă nivelul în vas rămâne constant. Am făcut un semn pe vas și tot acolo de săptămâni bune. Asta e valabil pentru orice fisură, oriunde ar fi ea. Dacă e oprită căldura totul e perfect. Când dau drumul chiar și cu ventilatorul oprit, apare mirosul de antigel.

          Comment


          • #6
            Radiator climatizare, gradul de evaporare poate fi infim in comparatie cu senzatia de miros, poate fi si un inel zero la imbinare tevi. Se orienteaza voleti sa circule aerul inautru atunci cand caldura e pornita= miros antigel. Da drumul la caldura cu recircularea pornita (pornesti ventilator) sa vezi daca e din zona motor sau radiator.

            Comment


            • #7
              Originally posted by band206 View Post
              ....Dar, intreb, cum se poate pierde antigel, dacă nivelul în vas rămâne constant. ....
              Pentru că fisura, porul, este extrem de mic și lichidul se evaporă în aer.
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • #8
                Revin cu ... mirosul. Am dus mașina la verificat. S-au uitat 2 mecanici peste tot. Și în interior și exterior. Nimic, nicio scăpare. E și logic, atât timp cât nivelul lichidului în vas e constant. Oricât de mică ar fi fisura, în timp tot ar trebui să se vadă lipsa lichidului în vas.
                Am folosit 2 tipuri de spay-uri și am dezinfectat gurile de aerisire. Acum 3 luni am schimbat membrana la vaporizator și a curs puțin antigel pe acolo. Am spălat cu apă. Și totul în zadar. Mirosul persistă. Indiferent dacă circulare aerului se face din exterios sau doar din interios. Și numai când este pe cald. Nimeni nu știe care poate fi cauza. Mă gândesc să fi intrat vreun soarece ceva și să fi murit pe vreo .. teavă ceva. Dar miroul nu se pupă. Dau o bere celui care mă spaă de necaz.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by band206 View Post
                  ....S-au uitat 2 mecanici peste tot. ....
                  Cum au verificat?
                  Ce metodă au folosit?


                  Originally posted by band206 View Post
                  .....E și logic, atât timp cât nivelul lichidului în vas e constant. Oricât de mică ar fi fisura, în timp tot ar trebui să se vadă lipsa lichidului în vas.
                  când o să găsești într-un final fisura o să-ți dai seama de ce nu ai văzut scăderea de nivel..., ea există.


                  Originally posted by band206 View Post
                  ..........Și numai când este pe cald. Nimeni nu știe care poate fi cauza. ....

                  Radiatorul din aerotermă.
                  De aia e greu de găsit pierderea.
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • #10
                    Păi cum să verifice. Au desfăcut tot in față și cu motorul pornit, căldura pornită, lanterne, unul pe dreapta altul pe stanga sub bord. Totul uscat, nici un pic de umezeală. Iar o logică elementară spune că dacă dintr-un vas se pierde o cantitate de lichid, oricât de mică ar fi, în timp acel vas se va goli. Ori la mine nu e cazul. Zici că radiatorul. Dar, intreb că nu știu exact, lichidul nu circulă prin radiator și când e închisă căldura? De ce atunci când dau drumul la ventilator, dar temp e setata pe rece, nu se simte miros. Insist cu aceste întrebări, căci nu aș vrea să dau banii aiurea pe un radiator, pe manoperă, antigel și să constat apoi că nu acolo e cauza. PS. Antigelul original de logan s-a făcut 40 lei/litru. Oare poate fi amestecat cu un altul de același tip ( Glaceol D ) sau merg tot pe cel scump ?

                    Comment


                    • #11
                      Eu am avut ceva asemănător la o supernova.
                      Ca sa nu schimb radiatorul din interior degeaba am făcut astfel:

                      Am scos alea doua furtune, care duce antigel la radiatorul din interior și am băgat o teava de cupru sa treacă antigenul înapoi în motor.

                      Deci am suntat radiatorul din interor .

                      cost 0 lei ,o teava de cupru și 2 coliere.

                      Mirosul se simțea mai rău când baga cald deoarece se evapora antigelul .

                      Am mers câteva zile fără radiator și mirosul a dispărut.
                      Avea o scurgere foarte mica pe acolo unde se mufa teava cu radiatorul ala mic.

                      Poți testa sa nu dai bani degeaba pe radiator și manopera.

                      Daca tot miroase si fara radiator ,verifica daca picura pe undeva pe teava de evacuare altfel nu miroase daca nu se evapora.
                      Prima data uitate daca pica pe langa termostat.
                      Last edited by adi xxl; 3 weeks ago.

                      Comment


                      • #12
                        Sen q. O idee buna. Am să incerc sa fac și asta. Pentri mine e ciudătenie mare că dacă se evaporă/curge/ etc, de ce nu scade nivelul in borcan?

                        Comment


                        • #13
                          Raspunsul la intrebare tine si de fizica elementara, iar daca ai studia circuitul lichidului de racire (informatii gasesti destule si pe acest forum) ai intelege si mai bine, plus ca o parte din raspuns cred ca ti l-ai dat si singur cu "... Antigelul fierbe/ bolborosește cam prea tare în vas.".
                          Apoi colegii care ti-au raspuns referitor la acest miros de antigel in interior au incercat sa te ajute si ti-au oferit destule sugestii ce si cum poti sa verifici si toti ti-au scris ca poate sa fie o pierdere \scapare foarte mica \infima. Dar tu nu vrei nici sa verifici ce au scris colegii, nici sa te uiti, nici sa desfaci, etc. ...
                          Mai ales ca "Am mai întrebat pe la mecanici, dar toți dau din umeri." apoi si "Am dus mașina la verificat. S-au uitat 2 mecanici peste tot. ..", deci alti doi mecanici au verificat si cu "pacientul" in fata nu au rezolvat problema dar tu tot insisti si astepti ca cineva pe forum sa iti indice cauza exacta fara sa aibe alte detalii ...
                          Last edited by Gil26; 3 weeks ago.

                          Comment


                          • #14
                            Atasat si cateva capturi poate sunt de folos si altor colegi de forum.
                            Iar pentru ca s-a mentionat, un tutorial interesant si util (ca toate celelalte) despre radiatorul de incalzire este al lui crististreulea de aici: https://www.tutorialelogan.ro/2016/0...habitaclu.html
                            (se pot vedea cele doua conducte si etansarea lor, surubul, inelele “O”, etc.)
                            sau altul destul de bine facut la L90 1.4 MPi aici: https://nnn-autoblog.com/schimbare-r...-logan-14-mpi/
                            Discutii despre asta se mai gasesc si aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...zina#post56233
                            plus multe altele pe forum despre circuitul de racire, radiator racire, vas de expansiune, etc ….
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by band206 View Post
                              ..... Iar o logică elementară spune că dacă dintr-un vas se pierde o cantitate de lichid, oricât de mică ar fi, în timp acel vas se va goli. Ori la mine nu e cazul.
                              Greșești.
                              Scurgerea e infimă, va dura MUUUUULT timp să-ți golească vasul de expansiune...


                              Originally posted by band206 View Post
                              ....Dar, intreb că nu știu exact, lichidul nu circulă prin radiator și când e închisă căldura? De ce atunci când dau drumul la ventilator, dar temp e setata pe rece, nu se simte miros. ....
                              Pentru că voletul cald/rece ocolește radiatorul când dai pe rece - deci aerul nu mai culege căldură și implicit nici miros - atât de mică e fisura, înțelegi?



                              Originally posted by band206 View Post
                              ....Antigelul original de logan s-a făcut 40 lei/litru. Oare poate fi amestecat cu un altul de același tip ( Glaceol D ) sau merg tot pe cel scump ?
                              Poți folosi lejer type D after-market, că oricum original type D nu se mai fabrică... - din 2024 este înlocuit de Glaceol RX type E - albastru.
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google