Analiza Rentabilitate GPL 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    @Razvy

    Nu dorm. Eu ma uit strict la comportamentul masinii dupa ce fac plinul. Iar din ce spune sotia mea care are o MARE tangenta cu domeniul carburantilor MOL-ul are cei mai buni carburanti. Probabil fura mai putin decat ceilalti.

    Comment


    • #47
      MOL-ul are pur si simplu aditivi mai buni decat restul. Aproape la toti, ajunge benzina de 95 de la petrom, care e aditivata altfel in functie de benzinarie. La mine in familie se lucreaza inca de pe vremea PECO in domeniu, deci crede-ma ca stiu si eu ce spun.
      Crede-ma ca nu ai vrea sa sti cu cat ajunge litrul de Autogaz la astia care vand mai departe, dar crede-ma ca raportul dintre pretul la benzina si gaz sare de 2 )

      Comment


      • #48
        Originally posted by Razvy View Post
        Crede-ma ca nu ai vrea sa sti cu cat ajunge litrul de Autogaz la astia care vand mai departe, dar crede-ma ca raportul dintre pretul la benzina si gaz sare de 2 )
        Eram sigur de asta. Insa nu este ceva ce eu pot influenta de unul singur. EU pot doar sa aleg de unde alimentez.

        Comment


        • #49
          Originally posted by alex.sotir View Post

          Calculul tau e amuzant. Compari cea mai ieftina benzina cu un pret GPL care nici macar nu exista. Nu stiu unde ai vazut tu GPL la 3.3 dar eu am bagat cu 3.05 si am vazut maxim 3.15

          La consum din ce am inteles e cam cu 1 litru la suta in plus fatza de benzina desi nu pot confirma inca asta.
          Nu inteleg de unde ai scos 12% respectiv 13.5%+1 litru in "calcul consum urban iarna". Vrei sa zici ca loganul tau consuma 12% pe benzina si 14.5% pe GPL iarna?
          .
          Calculul poate sa ti se para amuzant tie, mie nu: GPL in Iasi am cumparat cu 3.3, la Botosani am vazut la unele statii si 3.5 in luna februarie. Daca tu nu ai vazut ceva nu inseamna ca pur si simplu nu exista.

          Legat de consum: da, imi ia 12% benzina sau daca merg cu gpl, 13.3-13.5 la care se adauga si benzina de porniri. Uneori cind sunt -20 de grade merg 2 km pina cind trece pe GPL. Asa ca pe langa cei 13.5 litri la suta in oras, mai punem minim 1 litru pentru porniri.
          Aceste consumuri sunt obtinute in conditii nefavorabile cumulate:
          1. Temperaturi intre -15 si -25
          2. Strazi necuratate de zapada, in care te impotmolesti usor, cu portiuni de gheata.
          3. Trafic urban foarte lent (viteza medie 14 kmh)
          4. Relief colinar.
          5. Drumuri scurte (pana in 5 km).

          Iti recomand sa monitorizezi atent consumul - cu meniul secret pentru benzina si mergand pe gpl pana cind se goleste butelia. Un calcul sanatos pe hartie cu km parcursi si litrii consumati te va surprinde.
          Nu spun ca fabricantul a prezentat date eronate in fisa de consum - am mers zeci de mii de km cu consumuri pe benzina ca in manual 9.2 urban si 5.5 in afara. Insa aceste consumuri se pot obtine doar in conditii ideale; conditiile reale sunt de cele mai multe ori foarte diferite si nu inteleg de ce nu putem accepta asta. Iata de ce au aparut cifrele alea in mica mea analiza de rentabilitate.
          Last edited by Powersteering; 20 March 2012, 14:17.
          Dacia Logan 1.4 mpi+GPL Tomasetto

          Comment


          • #50
            Pai in conditiile descrise de tine orice masina va consuma mai mult ,care este problema ?Oricum iesi mai bine la bani si in situatia respectiva, gpl fata de benzina.

            Comment


            • #51
              Originally posted by parpales View Post
              Pai in conditiile descrise de tine orice masina va consuma mai mult ,care este problema ?Oricum iesi mai bine la bani si in situatia respectiva, gpl fata de benzina.
              Da, ai dreptate; inca e mai avantajos gpl-ul. Dar nu mai e ce era.Ce am vrut eu sa spun e ca trendul e ca gpl-ul sa se scumpeasca in raport cu benzina, iar cind facem calcule parca nu mai renteaza.
              Dacia Logan 1.4 mpi+GPL Tomasetto

              Comment


              • #52
                Inca mai renteaza...trendul e cel ca la motorina...din pacate...
                Sa speram ca foarte multi o sa ramina la faza "nu umblu cu bomba dupa mine" , si asa o sa se mentina cererea mica...spre deosebire de cererea din ce in ce mai mare de motorina in anii anteriori...
                Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                Comment


                • #53
                  Am analizat consumul loganului meu de 1.4 in Bucuresti, trafic destul de mare, dar nu prea mult bara la bara.
                  Pe benzina imi ia 8.7 la suta, pe gaz 10.1 la suta (cu metoda plin-plin)
                  Conduc normal/economic, de obicei o tin intre 2000 si 2500 ture.

                  Comment


                  • #54
                    La GPL consumul exact se face de la gol-gol...
                    Numai la benzina/motorina se face plin-plin...
                    Cantitatea "introbagata" in butelie depinde de multi factori: compozitie, presiuni, temperatura etc...
                    Oricum consumul tau e pe aproape de adevar...
                    Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                    Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by moog View Post
                      La GPL consumul exact se face de la gol-gol...
                      Numai la benzina/motorina se face plin-plin...
                      Cantitatea "introbagata" in butelie depinde de multi factori: compozitie, presiuni, temperatura etc...
                      Oricum consumul tau e pe aproape de adevar...
                      Si cum se aplica metoda gol gol? Golesc, umplu, vad cat intra si stau cu ochii sa vad cand s-a golit iar si a trecut pe benzina? Am bagat de la acelasi lukoil in ambele cazuri, cam la aceeasi temperatura.

                      Comment


                      • #56
                        Mergi pina se termina si comuta pe GPL faci plinul, notezi cit ai bagat si mergi pina comuta iar pe GPL...
                        Daca ai mers 50km de la plin la plin eroarea e cit China
                        E de ajuns 1-2l aiurea diferenta ca ti-a schimbat consumul...
                        Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                        Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                        Comment


                        • #57
                          Consum GPL Bucuresti!

                          Perioada vizata: 23/02/2012----24/03/2012
                          Distanta parcursa: 476 [km]
                          Viteza medie: 19 [km/h]
                          Cantitate GPL: 54.3 [Lgpl]
                          Consum: 11.4 [Lgpl/100km] + 2-3 litri benzina95-porniri

                          Conditii utilizare: -80% -dimineatza: 7 km -dus si seara: 7 km - intors
                          -am prins si catevai zile cu temperaturi reduse
                          -trafic de Bucuresti

                          Concluzie: Consider o solutie buna GPL vs Benzina chiar si Motorina!

                          Comment


                          • #58
                            Referitor la pretul gazului nu stiu ce fenomen se intampla,dar in vest unde locuiesc eu a ajuns la 3,3 lei.De curind am fost plecat prin sudul tarii si acolo gazul era 2.8 lei.........nu-mi venea sa cred,parca eranm imn alta tara..........

                            Comment


                            • #59
                              Stiu senzatia...asa e si pe aici...in est...daca cobor spre sud deja scad preturile binisor...
                              Cel mai mult a fost acum citiva ani de la 2.25 parca, la 1.65
                              Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                              Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                              Comment


                              • #60
                                oricum si eu merg pe gaz de vreo 20.000 km, dar nu o sa pot intelege niciodata de ce barilu de petrol scade si noi scumpim benzina si invers, iar in raport cu gazul da inca este rentabil pana se prinde vrun jegos acolo sus ca romani deja tind cat mai multi spre gpl si o sa-l aduca cam la acelasi pret poate un pic mai jos, si sa nu va aud ca da stiii dar nu se poate BA se poate la noi orice este posibil face fiecare ce vrea.
                                Iar acum am eu o intrebare(sper sa nu ma fac de rusine) a incercat cineva de aici sa vorbeasca cu om omulet dinala care trasnporta GPL daca se poate face o ghidusie sa ne dea direct din butelia aia atasata la tir ? cum se facea pe vremuri cu benzina stiu ca nu e acelasi lucru, dar daca se poate cumva atasa mufa aia a lui la suzeta noastra? )) ma gandeam la treaba asta de fiecare data cand il vedeam pe unu dasta care alimenta pompa de gaz dar nu am avut curaj sa-l intreb sa nu ma fac de cacao

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google