Original a fost postat de meme10 Vezi Post
La Logan 2 cu GPL aftermarket atunci cand mergi pe gaz, scad liniutele de benzina. Este nevoie de un "dispozitiv" care sa reseteze nivelul de benzina. Se gasesc pe piata de la 100 ron in sus.
Dupa ceva documentari am reusit sa resetez nivelul cu 5.6 RON:
Necesar:
1. rezistenta 33ohm 0.2 RON
2. 2 m cablu 2x0.5 1.4 RON
3. buton push fara retinere. 4 RON
4. optional - 15 cm fir litat izolat (din cablu utp eventual)
Teorie: La logan joja de carburant are o rezistenta care variaza astfel:
Rezervor plin = 33 Ω ± 10 Ω (rezervor 50 l)
Rezervor pe trei sferturi = 110 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe jumătate = 166 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe un sfert = 232 Ω ± 10 Ω
Rezervor gol = 313 Ω ± 10 Ω
Asadar, daca punem o rezistenta de 33ohm in paralel, rezistenta echivalenta va fi intre 16.5ohm si 30 ohm, ceea ce este echivalent cu plin. Se poate alege si o valoare mai mare a rezistentei, dar este OK aceasta (cand e sub 4 ohm da eroare, noi o sa avem minim 16.5). Rezistenta de 33ohm nu va fi tot timpul conectata, ci doar atunci cand butonul push este apasat (cand vreau sa fac reset la nivel benzina). Butonul se apasa cca 3-5 secunde, pe ecran apar cele 8 liniute (plin) apoi se da drumul butonului. In urmatoarele 3-5 secunde va aparea nivelul real citit de joja.
Montaj: desfaceti bancheta spate, apoi desfaceti cu grija masca de plastic a gurii de vizitare (cca 10-12 cm diametru). In interior veti gasi o mufa cu 4 fire: 2 groase - alimentare pompa benzina si 2 subtiri ( joja de carburant). Eu am desfacut mufa si m-am legat in ea folosind 2 fire dintr-un utp (asta pentru a nu dezizola firele). Firele UTP le-am prelungit apoi cu cablu 2x0.5 pana sub scaunul soferului unde am montat butonul. Rezistenta se inseriaza oriunde pe unul din fire. (atentie! e inseriata, pentru ca prin buton se inchide circuitul si devine in paralel cu rezistenta jojei)
Evident, se poate pune un releu cu intarziere sau un releu realizat cu mos-uri care sa reseteze la fiecare pornire si sa nu mai fie nevoie de buton. Dar pentru mine este ok asa: o rezistenta costa 0.2 ron, 2 m cablu 1.5 lei iar buton gasiti si cu 1 leu. nu ma deranjeaza sa apas eu butonul cand vreau reset. Functioneaza si cu motorul pornit, dar nu in miscare.
Repostez mesajul de mai sus si pot spune cu foarte mare incredere ca functioneaza. Eu am logan II din anul 2016 - septembrie, in luna februarie 2017 am instalat GPL la Vernesti - Buzau, iar cei de acolo mi-au spus ca ar fi nevoie si de acel emulator pentru resetarea nivelului de benzina si ca ma costa in jur de 200 lei, dar ca este posibil sa il si monteze degeaba, asa ca nu l-au instalat. Ulterior am constatat ca desi mergeam pe GPL, indicatorul nivelului de benzina scadea.
M-am hotarat sa imi montez acel circuit simplu oferit de (meme10), OCAZIE CU CARE II MULTUMESC FOARTE MULT PENTRU POSTARE, si ce sa vezi, functioneaza foarte bine.
Ca mod de instalare va pot preciza ca nu am tras fir lung sub scaun, ci am montat un fir de aprox 40-50 cm pe care l-am scos in portbagaj pe care l-am prins pe spatele banchetei (nu pe sezutul banchetei), mascat usor. Rezistenta am lipit-o pe unul din picioarele butonului dupa care am lipit de celalalt picior al rezistentei cablul. Cele doua capete ale cablului le-am lipit pe cele doua fire subtiri (dupa ce au fost desizolate in prealabil) sub bancheta spate. Le-am izolat bine si cam asta a fost. Am tinut (motorul fiind pornit) butonul apasat 5 sec, dupa care a indicat in bord nivelul real al benzinei.
Este o operatie de 20 minute, simpla si foarte ieftina. Atentie insa, izolati forate bine zona unde se fac lipiturile inclusif la buton si de asemenea cablul sa fie unul dublu izolat (ca cel de la un prelungitor de 220v). Costurile sunt cele mentionate de meme, chiar mai mici. In cazul in care nu aveti habar despre putine electrica sau electronica rugati un prieten. Spor la treba.
La Logan 2 cu GPL aftermarket atunci cand mergi pe gaz, scad liniutele de benzina. Este nevoie de un "dispozitiv" care sa reseteze nivelul de benzina. Se gasesc pe piata de la 100 ron in sus.
Dupa ceva documentari am reusit sa resetez nivelul cu 5.6 RON:
Necesar:
1. rezistenta 33ohm 0.2 RON
2. 2 m cablu 2x0.5 1.4 RON
3. buton push fara retinere. 4 RON
4. optional - 15 cm fir litat izolat (din cablu utp eventual)
Teorie: La logan joja de carburant are o rezistenta care variaza astfel:
Rezervor plin = 33 Ω ± 10 Ω (rezervor 50 l)
Rezervor pe trei sferturi = 110 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe jumătate = 166 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe un sfert = 232 Ω ± 10 Ω
Rezervor gol = 313 Ω ± 10 Ω
Asadar, daca punem o rezistenta de 33ohm in paralel, rezistenta echivalenta va fi intre 16.5ohm si 30 ohm, ceea ce este echivalent cu plin. Se poate alege si o valoare mai mare a rezistentei, dar este OK aceasta (cand e sub 4 ohm da eroare, noi o sa avem minim 16.5). Rezistenta de 33ohm nu va fi tot timpul conectata, ci doar atunci cand butonul push este apasat (cand vreau sa fac reset la nivel benzina). Butonul se apasa cca 3-5 secunde, pe ecran apar cele 8 liniute (plin) apoi se da drumul butonului. In urmatoarele 3-5 secunde va aparea nivelul real citit de joja.
Montaj: desfaceti bancheta spate, apoi desfaceti cu grija masca de plastic a gurii de vizitare (cca 10-12 cm diametru). In interior veti gasi o mufa cu 4 fire: 2 groase - alimentare pompa benzina si 2 subtiri ( joja de carburant). Eu am desfacut mufa si m-am legat in ea folosind 2 fire dintr-un utp (asta pentru a nu dezizola firele). Firele UTP le-am prelungit apoi cu cablu 2x0.5 pana sub scaunul soferului unde am montat butonul. Rezistenta se inseriaza oriunde pe unul din fire. (atentie! e inseriata, pentru ca prin buton se inchide circuitul si devine in paralel cu rezistenta jojei)
Evident, se poate pune un releu cu intarziere sau un releu realizat cu mos-uri care sa reseteze la fiecare pornire si sa nu mai fie nevoie de buton. Dar pentru mine este ok asa: o rezistenta costa 0.2 ron, 2 m cablu 1.5 lei iar buton gasiti si cu 1 leu. nu ma deranjeaza sa apas eu butonul cand vreau reset. Functioneaza si cu motorul pornit, dar nu in miscare.
Repostez mesajul de mai sus si pot spune cu foarte mare incredere ca functioneaza. Eu am logan II din anul 2016 - septembrie, in luna februarie 2017 am instalat GPL la Vernesti - Buzau, iar cei de acolo mi-au spus ca ar fi nevoie si de acel emulator pentru resetarea nivelului de benzina si ca ma costa in jur de 200 lei, dar ca este posibil sa il si monteze degeaba, asa ca nu l-au instalat. Ulterior am constatat ca desi mergeam pe GPL, indicatorul nivelului de benzina scadea.
M-am hotarat sa imi montez acel circuit simplu oferit de (meme10), OCAZIE CU CARE II MULTUMESC FOARTE MULT PENTRU POSTARE, si ce sa vezi, functioneaza foarte bine.
Ca mod de instalare va pot preciza ca nu am tras fir lung sub scaun, ci am montat un fir de aprox 40-50 cm pe care l-am scos in portbagaj pe care l-am prins pe spatele banchetei (nu pe sezutul banchetei), mascat usor. Rezistenta am lipit-o pe unul din picioarele butonului dupa care am lipit de celalalt picior al rezistentei cablul. Cele doua capete ale cablului le-am lipit pe cele doua fire subtiri (dupa ce au fost desizolate in prealabil) sub bancheta spate. Le-am izolat bine si cam asta a fost. Am tinut (motorul fiind pornit) butonul apasat 5 sec, dupa care a indicat in bord nivelul real al benzinei.
Este o operatie de 20 minute, simpla si foarte ieftina. Atentie insa, izolati forate bine zona unde se fac lipiturile inclusif la buton si de asemenea cablul sa fie unul dublu izolat (ca cel de la un prelungitor de 220v). Costurile sunt cele mentionate de meme, chiar mai mici. In cazul in care nu aveti habar despre putine electrica sau electronica rugati un prieten. Spor la treba.
Comment