Rentabilitate Instalare GPL Pe Logan 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rentabilitate Instalare GPL Pe Logan 1.6 16v

    Salut. Am mai multe intrebari adaptate pe modul in care folosesc eu masina, si cel mai usor, decat sa adun informatii din 10 topicuri deschise de prin 2008, mai bine scriu eu de la 0 tot ce ma intereseaza

    Voi "achiztiona" in curand de la ai mei un Logan 1.6 16v din 2007 decembrie cu 42.000 km si ma gandeam de ce nu, sa.l trec pe GPL, insa nu sunt 100% convins, fiind doar un "gand".

    Mai jos va voi pune cateva intrebari si cateva informatii despre modul / drumurile unde folosesc masina in general.

    Deplasarile le fac preponderent in Bucuresti, pe timp de zi ( ore de varf .. 17-18-19 si dimineata 4-5-6-7, insemnand plecare la sala, la munca si dupa plimbari nocturne 2-3 ore ( am avut zile consecutive cu 100km pe dimineata, dupa ce am plecat de la munca la 4).

    Bun, ideea e ca nici nu vreau sa omor motorul de benzinar 1.6 16v cu 42.000km in scopuri economice, dar nici sa nu dau 3/4 din salariu pe benzina, tinand cont ca sunt mai plimbaret de felul meu cu AC / Caldura si un condus intre batranesc si sportiv..adica ma mai si infig, nu zic nu..ca duce benzinara.

    In conditiile de mai sus, asa cum am folosit-o pana acum ( impurmutata de la parinti) urmand sa o cumpar in mod "oficial", facand drumurile mai sus enumerate, se merita sa pun instalatie GPL? Daca nu, de ce.... daca da, am si urmatoarele intrebari.

    1. Scade puterea motorului? Daca da, se si simte? Sau este o valoare infima? Te mai poti infige cu ea ca inainte?

    2. Switchul benzina/gpl/benzina se face instant? Daca de exemplu vreau sa o calc, sau am 4 oameni in masina si nu vreau sa dorm... merge sa fac switch pe benzina..termin drumul si pun inapoi pe gpl? (Varianta poate cadea in functie de raspunsul de la prima intrebare).

    3. Se simte la condus daca folosesc si AC-ul? ( pe timp de vara il folosesc mai mereu).

    4. Se poate atasa un indicator exact al nivelului de GPL? Presupun ca in bord va aparea intotdeauna benzina.

    5. In bord se updateaza datele cand schimb pe GPL? Adica km facuti de la plin, km de facut cu GPL-ul din rezervor, consumul (am medie, nu instant ) etc.?

    6. Mai sunt pericole de explozie la calduri mari / loviri? Acum o am in service pentru ca a intrat unul in mine cu vreo 30km/h in timp ce stateam pe loc la semafor, si mi-a incretit podeaua portbagajului, aproape sa-mi scuipe roata de rezerva.

    7. Si daca tot am povestit cum am folosito si cum o voi folosi pe viitor cu modificarile pe care vreau sa i le aduc, mai intreb ceva off-topic: Cat costa sa.i pun un sistem navi cu display de minim 7inch? Dar nu vreau sa fie strict navi. As vrea sa fie mai mult ca o tableta Android. Sa citeasca si carduri, usb, muzica, filme, Navi GPS, dar sa am si sistem de operare Android pentru aplicatii gen.. Youtube, Whatsapp..cu internet nelimitat..etc Recomandari?

    Drumuri bune fara incidente va doresc!

  • #2
    hai ca raspund eu
    1.6 16 v in bucuresti cu traffic + Ac si ceva personae in masina ai 10 % consum media cel putin
    10x4.93 =49.3 lei pe 100 km hai 50
    gpl nu ia 10 % ci va consuma cam 12 - 13.5 cam acolo
    14x2=28 lei pe 100 km hai 30
    diferenta de pret este ca in 500 km deci o saptamana ( ai spus ca faci cam 100km pe zi ...? ) =100 lei ai scos filtrele de gpl care trebuiesc schimbate cam la 10 -12k km asa le schimb eu daca te duci la servis adica nu sti sa le schimbi tu dar daca te pricepi cu o cheie de 10 si o surupelnita in stea te costa 28 lei schimbatu filtrelor le cumperi dupa net fara sa pui diagnoza pe instalatie in 7 ani am fost de doua ori la diagnoza cu ea din cauza unor surupele care nu mai erau stranse un parametric ( toate astea sunt valabile pentru insalatiile stag nu brc / landi .... la alea nu ma pricep )
    de aici tragi singur concluziile daca se merita sau nu gpl pe un autoturism
    si apropos am avut instalatia pe logan 1.6 mpi dar din ianuarie am trecut la varu megan 1.6 16v si am luat instalatia tomaseto stag200-v si am montat pe reno
    cu 40 litri gpl am bagat drum cu clima si 130/140 pe Ploiesti/ Comarnic/Sinaia pe portiuni unde a mers am ajuns la babele am fost la pestera ialomicioarei si apoi drum intins pina acasa la Buzau total 460 km pina a bipait instalatia de unde iese un consum de 8.69 l gpl la 100 km
    fa o socoteala si vezi daca se merita sa dai 2500 lei pe o instalatie noua sau nu decizia este a ta nu a noastra
    asta a fost pentru gpl iar in caz de accident indifferent ca o dai sau o iei scapi cu viata statistic pina in 60km/ora parca la viteza asta este facut testul euro.ncap crezi ca mai intereseaza pe cineva daca la 135 km /ora o dai la tranta cu vreun tir daca ai sau nu gpl pe masina e o vorba p_la si caciula aia a fost .................
    Last edited by tirum76; 31 July 2016, 10:28.

    Comment


    • #3
      1. Nu va fi o scadere sesizabila de putere
      2. Comutarea se face instant, dar pentru o depasire in 5000 rpm nu e nevoie sa treci pe benzina. Eu am 70.000km pe 1.6 mpi cu gpl si nu de putine ori vede 6000 pe gaz, pe riscul meu.
      3. Se simte ca pe benzina scaderea de putere.
      4. Instalatia gpl are indicator nivel combustibil, usor inexact, depinde de montator, mie imi merge corect, dupa un timp vei alimenta dupa km, nu dupa indicator.
      5. Va mai merge consumul si media asta insa nu e real precum pe benzina.
      6. Mult mai periculos este rezervorul de benzina decat cel de gpl, nu exista cazuri de bubuituri, in caz de incendiu are supapa ce elimina presiunea
      Din pozitia de utilizator de aproape 5 ani, inafara de 2-3 setari si schimburi de filtre, nu am facut nimic in plus la revizii. Merita pe deplin, in 12000-15000 km am amortizat investitia apoi se merge pe plus,
      50.000×10%×5lei = 25000 lei benzina
      50.000×12%×2 lei = 12000 lei gpl la care adaugi vo 3 revizii gpl=300 lei
      Primii 20.000 km nu i-am mai socotit pentru ca ies pe 0.
      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

      Comment


      • #4
        Originally posted by S.C-Alex View Post
        Voi "achiztiona" in curand de la ai mei un Logan 1.6 16v din 2007 decembrie cu 42.000 km si ma gandeam de ce nu, sa.l trec pe GPL, insa nu sunt 100% convins, fiind doar un "gand".
        Sunt si eu la a doua masina cu GPL. Merita cu varf si indesat.
        Important este ca dupa ce ai pus GPL sa tii masina mai mult de 2 ani.
        Investitia initiala se amortizeaza in 1-2 ani in functie de cat mergi.

        Din punct de vedere tehnic nu exista absolut nici un motiv de teama.
        Va trebui doar sa iti cumperi o roata de rezerva ingusta.

        P.S: pentru montaj mergi la o firma recunoscuta.
        Prima instalatie am avut-o 'din fabrica', iar la masina actuala am montat la unii cam cu 100 de ron mai scumpi decat pretul pietei. Avantajul a fost 0 probleme de la montaj pana acum.
        Logan GPL 1.4

        Comment


        • #5
          Merită. Ceea ce spuneau colegii de forum de mai sus este perfect adevărat.
          Instalează-ți GPL la un distribuitor autorizat , nu la colțul blocului.
          Pe motoarele 1.6 16 V diferența de putere e destul de mică și te vei obișnui.
          Eu zic că important e că poți folosi la maxim aerul condiționat și nu deranjează la demaraje.
          După 20.000 km ești pe profit.
          Trebuie să știi că se recomandă, dar nu chiar obligatoriu, să pui bujii noi de la început, iar apoi să schimbi uleiul de motor pe la 12-15.000 km dacă vrei să ai un motor bun pe durată mare circulând pe GPL.
          În rest drumuri lungi și ... ieftine !

          Comment


          • #6
            2. Comutarea se face instant, dar pentru o depasire in 5000 rpm nu e nevoie sa treci pe benzina. Eu am 70.000km pe 1.6 mpi cu gpl si nu de putine ori vede 6000 pe gaz, pe riscul meu.


            - Pe riscul tau? Adica? Ce vrei sa spui?


            Ma intereseaza parerile voastre in sensul ca daca toti spuneti ca nu scade puterea, este fiabil, practic se face economie fara nici o scadere a performantei, voi fi si eu hotarat sa-mi instalez.

            Referitor la intrebarea Nr. 7? Pareri ceva?

            Comment


            • #7
              Pe gpl nu prea e recomandat sa sari de 3500-4000 rpm, arde cu temperatura mai mare, culbutorii se deregleaza mai repede (valabil pentru mpi unde sunt reglabili, tu ai hidraulici deci nu se pune problema), mai ciupeste ulei.
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google