Presiune Mica La Gaz GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Presiune Mica La Gaz GPL

    Salut.
    De ceva timp ma confrunt cu probleme la instalatia mea GPL Lovato, respectiv sare de pe gaz ca si cum nu ar avea gaz deloc, cu toate ca alimentez pana la maxim. Problema dispare dupa ce se incalzeste motorul si implicit gazul dar cateodata sare de pe gaz si in mers.
    Am conectat interfata si am observat ca presiunea la gaz era de 0.8 bar (temperatura gaz 18 grade) si cand apasam butonul sa o trec pe GPL presiunea scadea la 0.6 - chiar 0.4 BAR si bineinteles ca nu trece pe gaz , clipesc toate ledurile butonului si se aude un semnal sonor ca si cum nu ar avea gaz. Dupa ce creste temperatura gazului pana la urma trece pe gaz si merge okay.
    Ce credeti ca ar putea fi de vina, in codurile de eroare era memorat codul S104 gas pressure sensor, l-am sters si am facut din nou recalibrare, dar problema este aceeasi. Am schimbat filtrele de stare lichida si gazoasa, dar niciun rezultat.
    Sa inlocuiesc acel ansamblu filtru - sensor presiune temperatura, sau problema poate fi din alta parte?

  • #2
    Salut. Am patit-o si eu saptamana trecuta la un Tomasetto, la mine a fost de la electrovalva de pe vaporizator, dupa ce o dai jos, scoti pistonul si cilindrul pe care sta si le cureti de mizerie. Am mai patit-o acum cativa ani si am vazut cum au rezolvat in service. Acum am rezolvat singur, e destul de usor, o cheie de 7 si una de 17.

    Comment


    • #3
      Cand era instalatia in garantie a mai avut probleme, a sarit de pe gaz in mers si nu a mai intrat deloc. Am fost la service si la multivalva mi-au schimbat o bobina rosie acolo si un ceas, intrucat erau corodate de la apa, butelia fiind in afara autoturismului. Sa inlocuiesc acea bobina de la multivalva? Eu am mai umblat acolo intrucat avea din nou rugina, am curatat contactele dar nu am schimbat bobina rosie...

      Comment


      • #4
        Pai la 18grade temperatura gazului, nici nu ar trebui să poți comuta pe gaz. Trebuie ca apa să ajungă mai întâi la 30-40 grade, depinde cum ai setat pt. ca apoi vaporizatorul să-ți poată încălzi și gazul la aceeași temperatură, pt. ca să poată să ți-l vaporizeze. În tot acest proces crește și presiunea.

        Verifică nu care cumva să ai în soft setată o temperatură prea mică pt. trecerea pe gaz. Măcar 35, hai 30 de grade să fie. Altfel forțezi și membrana vaporizatorului, gazul îți mai ajunge și în stare lichidă în admisie și nici nu-ți merge cum trebuie.

        Vezi că pe multivalvă e un robinet cu care poți închide manual gazul, în caz de avarie. Acel robinet trebuie să fie deschis la maxim.

        Bobina aceea roșie o poți schimba dacă vrei, deși mă îndoiesc că ar fi de la ea, când cumperi una nouă vezi dacă are o valoare exprimată în ohmi scrisă pe ea (impedanța), să fie la fel ca pe cea veche.

        Vezi când motorul e cald ce presiune îți arată softul. Ar trebui minim 1bar. Dacă e mai puțin, ai un șurub cu cap de imbus pe vaporizator de unde poți să o crești. (Trebuie să-l rotești în sens invers acelor de ceas).

        Comment


        • #5
          18 grade era temperatura gazului, reductorul era la 60 de grade, motorul era cald. Cand se atinge temperatura de intrat pe gaz atunci da eroare, clipesc toate ledurile si nu trece pe gaz. Dupa ce las motorul sa atinga 70-80 de grade si incerc de mai multe ori sa trec pe gaz, pana la urma trece pe gaz si merge bine pana opresc iar masina si o las mai mult de 20-30 minute si cand da sa plece pe gaz iar nu merge si intra in avarie.
          Uite aici un clip video cu problema.
          Am curatat iar de rugina borna de plus a bobinei rosii de pe multivalva si chiar am cositorit mufa direct acolo pentru a evita orice contact imperfect, am asteptat 30 de minute si cand am pornit masina tot la fel face, nu trece pe gaz iar presiunea este sub 1 BAR.
          Am trecut la bobina de pe vaporizator , am desfacut-o si am curatat acolo, cu toate ca nu aveam ce curata ca era curat, am pus bobina inapoi dar face tot la fel: presiunea pe gaz este sub 1 bar si cu cat apas mai mult pe buton sa treaca pe gaz presiunea scade pana la 0.3 bar. Pana la urma dupa mai multe apasari pe buton, acesta ramane in asteptare , incepe sa creasca presiunea la gaz pana la 1.3-1.5 BAR si apoi trece si motorul pe gaz mergand okay.
          Ce poate sa aiba ? Nu mai are niciun cod de eroare.

          Comment


          • #6
            Posibil să fie mai multe probleme. Dar 18 grade nu-i bun. Dacă antigelul are 60 de grade, gazul ar trebui să aibă vreo 40. Când într-un final reușești să comuți, crește mai mult de 18 ?

            Dacă instalația e veche și vaporizatorului nu i s-au schimbat membranele, atunci sigur sunt duse. Nu știu la tipul tău de instalație, dar la mine, la Tomasetto, se găsesc kituri de reparație pt. așa ceva. Ăsta ar fi primul lucru de făcut.


            Vezi de asemenea să nu piardă gaz, să n-ai conducta de cupru sau vreun furtun fisurat. Cât timp încerci să comuți, roagă pe cineva să observe în dreptul vaporizatorului și pe lângă mașină dacă este miros de gaz, ar trebui să se simtă. În felul ăsta, elimini o cauză.

            Comment


            • #7
              Pe vaporizator ar trebui sa mai ai un reglaj manual al presiunii, poate e de acolo.

              Comment


              • #8
                Am coborat iar jos la masina. Motorul era inca cald , reductorul avea 51 grade iar gazul 26, presiunea era de 1.8 BAR. Am pornit motorul si imediat a intrat pe eroare GPL-ul si presiunea a scazut la 0.96 BAR. Am incercat de mai multe ori sa trec pe gaz, presiunea scazand si ea 0.68, 0.40 BAR. Dupa ce reductorul a atins 76 de grade si gazul era la 24 de grade a plecat pe gaz, presiunea ajungand la 1.27 BAR. Din acest moment masina functioneaza pe GPL chiar daca comut pe benzina sau opresc motorul. Daca motorul este oprit 30 de minute si reductorul se raceste nu mai pleaca pe gaz.
                Am reusit sa rotesc surubul de pe reductor marind astfel presiunea de la 1.27 BAR la 1.35 BAR functionare la relanti. Daca o sa aiba un efect o sa vad maine, desi nu cred.
                Ciudat este faptul ca atunci cand cuplez pe gaz se aude la reductor cum trece pe GPL dar nu circula gazul prin instalatie, scade presiunea si da eroare ca si cum nu ar avea gaz. Cateodata se opreste si motorul din aceasta cauza.

                Comment


                • #9
                  Suna ...infotehnic pe site
                  Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                  Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                  Comment


                  • #10
                    Dimineata la 07:00 eram jos la masina cu laptopul si diagnoza. Presiunea era de 0.97 BAR si am lasat motorul sa mearga pana s-a incalzit si vaporizatorul, cand am vazut ca incepe sa creasca presiunea pana la 1.46 BAR, dar fara sa treaca pe gaz intrucat la mine l-am setat sa treaca pe gaz in accelerare sa nu-mi moara motorul in vreo intersectie. Am accelerat si a trecut imediat pe gaz fara niciun soc, vaporizatorul nici nu atinsese 70 de grade.
                    Ieri am marit presiunea cu ajutorul acelui surub din capul vaporizatorului si poate ca a fost de ajutor. In orice caz m-am uitat in cartea de garantie unde scrie ca vaporizatorul se curata si se inlocuiesc membranele si elementele de cauciuc ale supapelor la 45k km sau 18 luni. Instalatia mea are 4 ani si 65k km si nu am facut nicio revizie vaporizatorului. Acum ma gandesc daca sa cumpar un kit de reparatie sau un vaporizator nou intrucat un surub de la filtru se invarte in gol si la urmatorul schimb de filtru cred ca voi avea probleme.

                    Comment


                    • #11
                      Pana la urma am schimbat vaporizatorul cu altul nou si am filmat si un mic tutorial poate ajuta pe cineva: https://www.youtube.com/watch?v=k9zRr7KNgPs

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google