Logan Eco 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logan Eco 2

    Ceva ce nu sa mai discutat,citeva descrieri despre modificarile aduse masini pentru un consum redus

  • #2
    s-a discutat prin 2007, cand a castigat renault cu loganul respectivul concurs. daca dati un search pe "goagal" gasiti "tone" de documentatie si teste, masuratori cu diferite metode, pe diferite masini, printre care se gasesc si cele folosite de renault. n-au pus ei gaura la macaroana, doar au largit-o pentru ceva documentatii despre aerodinamica, metode de tuning, sunati-ma si va pot pune la dispozitie vreo 200 de mega.

    ps: ca veni vorba de economia de combustibil, iaca niste link-uri interesante despre minunatiile care se vand la pacalici ca sa le economiseasca 30% carburant si sa le dea 20% putere si reducere de 50% a noxelor: magneti, vortexuri, injectoare de metanol, solutii de aditivare, etc...
    link 1 si link2. spor la lecturat, mai ales celor dornici de a instala asemenea inventii simple cu efect de bomba nucleara.
    Last edited by Seba; 24 January 2011, 00:51.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Nu se referea la nici una dintre inventii de scaderea consumului era mai mult la stilu de condus

      Comment


      • #4
        in primul tau post scrie citez "citeva descrieri despre modificarile aduse masini"...
        sau nu vorbim de imbunatatirile la aerodinamica masinii si softarea ecu-ului de injectie? daca e doar stilul de condus, atunci tre' sa ne mutam pe alt topic. cu stil "special" poti scoate consum foarte bun cu orice masina, dar cand masina e preparata special pt un concurs de-asta de "ecologie", atunci parca nu stilul de condus e relevant, ca doar toti se chinuie sa scoata consumuri de-alea microscopice
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Am gasit un articol, Nu stiu ce inseamna filtru de particule cu post injectie dupa evacuare.

          Comment


          • #6
            Problema de baza este curatarea elementului filtrant care dupa cca 500-1000km se incarca si blocheaza circulatia gazelor de evacuare. Pentru aceasta s-a impus necesitatea regenerarii filtrelor, operatie care este gestionata de ECU, in baza semnalelor primite de la sondele de temperatura si presiune montate pe DPF.
            Practic regenerarea filtrelor poate fi activa sau pasiva.
            La regenerarea pasiva, pentru cresterea temperaturii de ardere se utilizeaza aditivi speciali care se introduc in combustibil sau intr-un rezervor dedicat, acesta fiind alimentat de ECU la momentul stabilit pentru regenerare.
            Regenerarea activa este folosita la majoritatea motorizarilor diesel de dupa 2006 aceasta facandu-se pe baza de postinjectie. Regenerarea filtrului prin arderea particulelor se face in mod automat, ori de cate ori contrapresiunea in filtru creste suficient de mult pentru a fi sesizata de detectorii de presiune.
            Desi la filtrele de particule care folosesc postinjectia (o post-injectie de combustibil in faza de expansiune, care genereaza o post-combustie in cilindru si ridica temperatura gazelor de la 200-250 °C pana la 350-400 °C si o post-combustie aditionala generata de catalizator, plasat inainte de filtru, care trateaza particulele de carbon nearse din faza de post-injectie. Temperatura poate creste cu inca 100 °C, pana la 450 sau 500 °C)durata de viata este mult mai mare, calitatea slaba a motorinei si mersul mai mult in mediu urban duc la colmatarea prematura a filtrului. Acest aspect face practic imposibila regenerarea iar autovehiculul merge in regim de avarie (performante reduse, consum marit, martor de avarie aprins).
            Unii adopta solutia de spargere a monolitului ceramic pentru a face posibila evacuarea gazelor de evacuare, insa apoi intampina 2 noi probleme : consumul creste semnificativ si masina scoate fum negru care strica toata buna-dispozitie. Altii prefera varianta software pentru anularea erorii din bord si pacalirea ECU-ului privind absenta DPF-ului.
            Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

            Comment


            • #7
              nota 10. si daca-mi permiti o completare, in ultimul timp se prefera varianta post-combustiei decat cea cu aditivi injectati in filtrul de particule. toata teoria asta sper ca mai face lumina in felul in care ar trebui sa se conduca o masina cu motor diesel. deci nu "la maxima economie", ci un mers normal, lejer, dar nu subturat.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                aditivi injectati in filtrul de particule


                Un sistem de aditivi pentru carburant, integrat in vehicul, care injecteaza cantitatile necesare de aditivi specifici la fiecare umplere a rezervorului.Principiul sistemului este de a capta si de a depozita particulele poluante nearse prin intermediul unui filtru, iar apoi de a le elimina in mod regulat prin ardere, in timpul unei etape cunoscute sub numele de regenerare.Aceasta regenerare, care necesita intre 2 si 3 minute, are loc la fiecare 400 - 500 km, in functie de conditiile de rulare.Aditivul specific, injectat in carburant, reduce temperatura naturala de ardere a particulelor la 450 ‚ °C, facilitand astfel regenerarea filtrului.Tancul pentru aditiv are capacitatea de 3/4/5l se afla sub rezervor si din acest rezervor aditivul este distribuit automat in combustibil astfel incat sa ajunga pt aproximativ 60k/80k/120k km(mai mult sau mai putin in functie de stilul de condus practicat, in functie de producator peugeot, citroen ,vw...)).Nivelul aditivului este masurat de o sonda electronica pe baza de rezistenta(ohmi).Cu cat nivelul aditivului scade cu atat valoarea rezistentei creste.Cand se apropie de nivelul minim,pe bord incepe sa clipeasca acel arc electric(martor preincalzire combustibil)/martorul luminos SERVICE, moment in care trebuie adaugat din nou aditiv pretul variind 200/300/400 lei per litru.Intretinerea regulata asigura eficienta si longevitatea sistemului.
                Regenerare filtrului de particule (conditii de rulare urbana prelungita in mod exceptional: viteza redusa, blocaje...) - se recomanda rularea in cel mai scurt timp posibil, atunci cand conditiile de rulare o permit, la viteze de cel putin 60 km/h, timp de minim 5 minute (pana cand mesajul de avertizare dispare).
                Deoarece aditivul este injectat in mod regulat in rezervorul de carburant, rezervorul de aditiv trebuie umplut in mod periodic pretul/litru fiind destul de piperat
                deci daca-mi permiti o completare, in ultimul timp se prefera varianta post-combustiei decat cea cu aditivi injectati in filtrul de particule
                .
                Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

                Comment


                • #9
                  am zis vreo prostie? eu ma refeream la post-combustia motorinei. stiu ca volvo a inceput sa produca in specal pe camioane sistemul fara injectare de aditiv, care intr-adevar este foarte scump; se trece motorul in regim de mers cu amestec sarac si motorina se injecteaza direct in evacuare, ca sa arda in ansamblul catalizator/filtru de particule. chiar se laudau acum cateva luni cu "inventia lor...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    Nu domnu' Seba, perfect de acord cu dumneavoastra eu doar dezvoltam postul 7 referitor la aditivi injectati in filtrul de particule respectiv concluzia/completarea dumneavoastra si anume in ultimul timp se prefera varianta post-combustiei decat cea cu aditivi injectati in filtrul de particule. toata teoria asta sper ca mai face lumina in felul in care ar trebui sa se conduca o masina cu motor diesel cu care sunt fara drept de apel de acord referitor la folosirea post-combustie in detrimentul aditivilor injectati in filtrul de particule
                    Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

                    Comment


                    • #11
                      Putin off topic... stie cineva de unde pot cumpara eleronul acela de luneata cu lamele verticale?
                      sigpic
                      Show your car off in public, ride her hard in private...
                      http://www.loganclub.ro/forum/nt_89_...1.html?t=38851

                      Comment


                      • #12
                        fault! lamelele nu-s pe eleronul de luneta, acolo n-ar face treaba. lamelele se construiesc si se lipesc individual, fiecare la alt unghi, cun anumit profil, un anumit raport lungime/inaltime, iar randul de lamele la 12-15cm de luneta, unde incepe curbura acoperisului catre partea din spate. eleronul ala de luneta nu are rol aerodinamic, e o chestie de aspect. la fel ca barele "tiuning" cu plasa de sarma, alea fara deflectoare de aer. te-ai intrebat de ce la cei cu eleron, se aduna praful imediat sub el, pe luneta? de aerodinamic ce e...
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #13
                          Pai si atunci unde-i economia? Banii economisiti pe carburant, ii da omul pe aditivi, ca banuiesc ca in cel mai fericit caz acel rezervor de 5l pentru aditivi (la masinile la care exista) nu tine mai mult decat revizie-revize.
                          Si cum ramane cu eficienta la motoarele pe benzina si aspirate? Schimb intr-o treapta inferioara la 1000rpm? Cum mai porneste masina atunci? (exagerez putin) Hai ca poate daca are turbo, dar la aspirat...

                          Comment


                          • #14
                            economia la diesel in general e la kilometrii multi. cu aditivi cu tot, ti se renteaza peste un anumit rulaj anual. benzinarele au si alea niste smecherii, numai ca injectia directa, vvt-ul, galerii ajustabile, astea costa si te aproprii de costul de achizitie si exploatare de dizal, basca creste si riscul teoretic de clacare al auxiliarelor. atunci, cand te mai uiti si la noxe, deja mergi cu trotineta, lelasi dracu de motoare pe hidrocarburi, de orice fel ar fi hidrocarburile alea oricum, viitorul numai al hidrocarburilor nu mai e, asta cred ca e clar deja pt toata lumea...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Seba View Post
                              ... oricum, viitorul numai al hidrocarburilor nu mai e, asta cred ca e clar deja pt toata lumea...
                              Foarte adevarat. Oare cand va deveni acest viitor realitate (de exemplu, dupa 50 ani, sau mai repede, sau mai tarziu)?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google