Logan 1.4 benzina fara ABS - pivot sau planetara ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logan 1.4 benzina fara ABS - pivot sau planetara ?

    Bună tuturor ! Am un Logan 2005 benzina care si-a cam trait zilele 98000 km. E masina de mers la pescuit si pe drumuri forestiere.
    Cu masina noua n-am curaj sa intru pe unde intru cu Loganul.
    Cred ca acum 7 luni - prin iunie - a inceput sa aiba un huruit , cand viram maxim volanul.
    Mecanicul meu mi-a zis ca e rulmentul pe stanga.Ok, am schimbat rulment stanga si placute frana.
    Am plecat cu ea la munte ca aveam de urcat pe Moldoveanu si era drumul rupt pana la baza muntelui
    In concediu s-a marit asa tare haraitul , si de fapt era pe dreapta, dar la viraje stanga, ca mi-era frica ca ma opreste politia ...
    Am gasit un service ... Planetara dreapta terminata. Planetara stanga ok. Am schimbat planetara dreapta, imi aduc aminte ca am stat langa ei cand au schimbat-o, nu chiar langa ei ca nu te lasau , dar cu vedere la masina.
    Prin octombrie-noiembrie a inceput iar un harait la viraj se auzea mai puternic cand trageai maxim de volan si porneai de pe loc.
    Am fost la mecanic, i-am dat-o sa faca o tura, a zis ca nu aude nimic anormal.
    Ok.
    Inainte de Craciun 2020, dau cu spatele sa ies dintr-o parcare mai inghesuita si trag tare de volan ca nu era spatiu de manevra ... si simt cum se duce roata pe stanga ...
    In urma smulgerii/ taierii pivotului din brat s-a smuls planetara din cutie, pierderea uleiului plus da-i si cauta tractare ca blocam parcarea etc...
    Am schimbat:
    Bascula stanga
    3l ulei cutia de viteze
    bieleta anti ruliu stg
    planetara stg Logan
    Acum e ianuarie , toate astea au fost schimbate pe stg acum 2-3 saptamani iar planetara dreapta acum 7 luni, cu factura si garantie (in concediu) si pot sa ma jur ca aud un harait mai pronuntat pe marsarier si cand trag tare de volan. L-am intrebat pe mecanicul meu si el mi-a zis ca astia de la service nu mi-au schimbat de fapt planetara pe dreapta si ca trebuie s-o schimbam.
    Mecanicul asta a mai dat chix o data cand am schimbat rulmentul si de fapt era planetara. Intrebare: nu poate fi pivotul slabit sau altceva ???? Haraitul apare pronuntat doar la mers cu spatele, viraj maxim si pornire de pe loc.
    Multumesc anticipat.

  • #2
    In mod normal, un mecanic bun, doar daca se urca la volan si executa anumite miscari, rulaj, poate identifica sursa uzurii, complementar este urcata pe elevator si analizeaza anumtie elemente.
    De cand am loganul, pot "pune un diagnostic", aproape de fiecare data nu prea m-am inselat.
    1) Arborele planetar uzat are un zgomot aritmic "cloncane" urat in viraje, este un sunet distinct, nu poti sa il ignori. Daca mai si pui mana pe el, sa il misti sus-jos, mai vezi un burduf fisurat, atunci kaput! Aceasta este marea problema, nu cedeaza el, cat acel burduf, se scurge vaselina din el, utilizatorul/mecanicul ignora si incepe uzura-dansul...
    2) Rulmentul: daca pui mana pe roata si invarti, are un sunet specific si el- "huruit", nu iti trebuie prea mult sa ii zici pa-pa
    3) Pivotul de bascula: daca acela este uzat, zici ca da cineva cu un ciocan greu in sasiu, foarte enervant
    4) Bieletele antiruliu: acelea "clantane" mai mult
    5) Bieletele de directie: viraj maxim, teren denivelat, daca se simt batai in volan (un fel de "pacanit"), combinate cu o miscare usoara, rasucire a lor - daca punem mana pe el - dam sentinta si lor...
    In concluzie, lipsa de experienta a unui utilizator nu este de condamnat, dar un mecanic slab - Da!

    As putea continua, insa sfatul este de a identifica un mecanic/meserias cu simturi active si experienta. Bafta!
    Last edited by 77sky; 28 January 2021, 22:13.
    Logan Ambition-dCi, 70 CP; C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie sigpic

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru raspuns, momentan vad ca nu mai face zgomot la dat cu spatele , ori am devenit eu mai precaut in miscari ... E greu de gasit un mecanic bun in Constanta, sunt atat de multi incat ... Si mecanicul de care am facut vorbire mai sus tot in urma unei recomandari am ajuns sa-l cunosc ... E mecanic de taxi-uri , "mai ieftin"
      Last edited by 77sky; 4 March 2021, 15:15.

      Comment


      • #4
        Originally posted by defered View Post
        Haraitul apare pronuntat doar la mers cu spatele, viraj maxim si pornire de pe loc.
        Eu am patit asa ceva cu multi ani in urma. Am scris aici pe forum. Masina avea aproximativ un sfert din kilometrii pe care ii are masina ta. In cazul meu zgomotul s-a accentuat in timp. Mi-am facut atunci tot felul de griji. M-ai luasem prin Bucuresti cateva gropi, din acelea acoperite cu apa. Am asteptat totusi termenul pentru revizie (folosesc masina foarte putin) pe care facut-o la IPSO Bucuresti (la intrarea in Otopeni, pe DN1). Pe vremea aceea IPSO inca mai era reprezentanta Dacia. Mi s-a spus ca scutul metalic de la motor este slabit. Au strans suruburile si gata (nu au facturat, a intrat in pretul pentru revizie - verificare generala a masinii). Mecanicul a facut o tura singur cu masina. Totul a fost ok. Nu am mai avut niciodata problema. Nu am schimbat nimic la directie. Ulterior mi s-a mai spus la ITP (facut la o reprezentanta) ca are joc volanul. Eu nu am scos niciun cuvant, inginerul itp-ist nu a insistat. La urmatoarele verificari ITP nu mi s-a mai spus nimic (facute tot la reprezente, in general diferite dar nu intotdeauna). Nici la revizii (facute tot la reprezentante) nu mi s-a spus nimic.
        Last edited by abc; 10 March 2021, 19:21.

        Comment


        • #5
          OK, asta e chiar o idee buna, pentru cazul respectiv.
          Speta mea: am schimbat uleiul, am patit ca unul din suruburi sa mi se reteze, ramanand un ciot in sasiu. Si mai aveam unul rupt...
          Zgomotul se manifesta mai ales in franare, ma contraria total, stiind "interpretarea simfoniei" de sunete specifice fiecarei uzuri, mai ales ca stiam foarte precis in ce stare am toate piesele din compozitia puntilor (la kilometru!)
          So...la un moment dat am identificat aceasta cauza si cu ajutorul unui coleg, urmarind video din auto.
          Am dat iar scutul jos, extrase cioturile, sau majorat orificiu cu refiletare
          Apoi...am plasat intre scut si sasiu niste oringuri de la fiting-uri de apa (3/8).
          In cele din urma a revenit linistea in masina.

          Logan Ambition-dCi, 70 CP; C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie sigpic

          Comment


          • #6
            Nu e scutul la mine, mi l-au furat la un service (nu l-au mai pus dar cand i-am intrebat la 2 saptamani - atunci am detectat lipsa lui - mi-au spus ca l-am pierdut eu pe drum - desi nu era nici un surub rupt si e improbabil sa cada asa fara zgonot !!!...), scutul actual e cumparat de pe olx , luat la peria cu sarma si vopsit de mine si mereu le zic dupa schimbul de ulei sa-l stranga bine ...

            Comment


            • #7
              Ok.

              Mie la schimbul uleiului nu mi-a demontat niciodata scutul de la motor. Defapt nu a fost demontat niciodata.

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google