filtru ulei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • filtru ulei

    filtru ulei

  • #2
    Am pus numai la reprezentanta de mai multe ori filtru de ulei cu codul 7700274177. Ultima data mi-au pus codul 8200768927. Pe net am gasit ca ultimul cod este pentru 1.5 diesel si 1.0 65 Cp. ESTE OK SI PENTRU 1.4?

    Comment


    • #3
      Salut abc

      Pentru Logan L90 1.4 MPi 75 CP filtrul de ulei are codul OE 7700274177 sau 7700873583 dar este si varianta Motrio 8671002274, deasemenea grija si la niplul filtrului codul OE al acestuia poate sa difere functie de numarul de fabricatie al motorului (anul de fabricatie al masinii), vezi si captura atasata.

      Si cateva specificatii tehnice pentru cele doua filtre:
      1. Filtru ulei original Dacia Logan 1.4, 1.6 Mpi 7700274177 Renault
      Dimensiune filet: M 20x1,5 ; Diametru exterior [mm]: 76 ; Diametru interior 1 [mm]: 71 ; Diametru interior 2 [mm]: 62 ; Înaltime [mm]: 50 ; Presiune de deschidere supapa trecere [bar]: 1.35
      2. Filtru ulei RENAULT 8200768927
      Dimensiune filet M 20 X 1.5 ; Diametru exterior [mm]: 76 ; Diametru interior 1 [mm]: 71 ; Diametru interior 2 [mm]: 62 ; Înaltime [mm] 64 ; Presiune de deschidere supapa trecere [bar]: 2 ; Articol extins/Info extins 2 cu ventil blocare retur
      Attached Files
      Last edited by Gil26; 2 days ago.

      Comment


      • #4
        Multumesc pentru raspuns!

        Din ce observ filtrul de origine cod 7700274177 pentru motorul de 1.4l are caracteristici similare cu filtrul de origine cod 8200768927, mai putin presiunea de deschidere supapa trecere. La 7700274177 presiunea este 1.35 bar iar la 8200768927 presiunea este 2 bar. Ce se intampla atunci cand montez un filtru care are presiunea de deschide a supapei de trecere mai mare (2 in loc de 1.35)? Este bine ca presiunea de deschidere a supapei de trecere sa fie mai mare sau mai mica decat cea ideala? Sau este musai sa fie fix 1.35? Adica sa inlocuiesc filtrul sau sa merg asa cu el? Iar pe viitor sa aleg numai 7700274177 sau pot sa pun si 8200768927 cum am acum.​

        Comment


        • #5
          Cu mare drag, dar nu ai observat prea bine , pe langa presiunea de deschidere a supapei trecere ti-am subliniat si inaltimile diferite ale filtrelor: 50 versus 64 mm.

          Totusi, pentru a raspunde la primele doua intrebari incerc sa iti explic rolul functional al supapei de trecere (cel al filtrului de ulei cred ca este clar). Supapa de trecere, bypass /relief valve din filtrul de ulei (vezi si vederea explodata atasata) este conceputa pentru a preveni lipsa uleiului in motor, daca mediul filtrant se infunda sau uleiul devine prea rece si gros supapa de bypass se deschide permitand uleiului nefiltrat să circule prin motor in loc sa fie neuns (iar supapa anti-retur sau anti-drain valve impiedica scurgerea uleiului din filtru atunci cand motorul este oprit asigurand o cantitate suficienta de ulei disponibila imediat pentru lubrifiere atunci cand se reporneste motorul, reducand astfel frecarea și uzura).
          Deci explicatia pentru presiunile mai mici la care se deschide supapa de trecere fata de presiunile atinse in circuitul de ungere la turatii mari este ca peste pragul respectiv de presiune la care se deschide supapa nu se mai asigura debitul de ulei necesar in conditiile in care se filtreaza intreaga cantitate, asta pe langa cazul in care filtrul de ulei este blocat serios de impuritati sau daca vascozitatea uleiului devine ridicata din cauza temperaturii scazute.

          Mai adaug ca la Logan L90 1.4 Mpi cod motor K7J710 presiunea uleiului la ralanti este de aprox 1 bar iar la 3000 rot /min cam 3 bar, vezi si atasat.
          Iar acum cred ca ai raspunsul si la celelalte doua intrebari, chiar daca fizic cele doua filtre se pot monta pe motorul tau (vezi celelalte dimensiuni) depinde doar de tine ce anume iti “doresti”: ungere sau filtrare mai buna (eu as sugera sa folosesti filtrul recomandat de producator cu codurile OE pe care le-am scris si atasat).
          Attached Files
          Last edited by Gil26; 1 day ago.

          Comment


          • #6
            Multumesc pentru explicatii!

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google