Pompa spălător parbriz Logan I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pompa spălător parbriz Logan I

    Prima problemă apărută la Loganul 1.4 MPI, echipare Laureate, pe care-l am din mai 2005, deci de peste 20 de ani: m-a lăsat pompa spălător parbriz. Am rezolvat problema, dar am zis să postez asta, poate experiența mea le va folosi și altora. Deci: n-am folosit mașina câteva luni, că mai am și alta, și când am avut nevoie de ea, nu mai șprițuia lichid pe parbriz. Am verificat furtunele, inclusiv alimentarea pompei, totul în regulă. I-am dat câteva bobârnace pompei și a pornit, dar după un timp iar nu a mai mers, așa că m-am hotărât s-o schimb. Am demontat-o foarte ușor, există și tutoriale pe YouTube, și am constatat că este o pompă cu codul PA6+5RV pentru Renault, Citroen și Peugeot, făcută în Spania, de firma​ FICO TRANSPAR. Am căutat ceva echivalent pe net și am găsit la un magazin online de piese auto ceva similar, o pompă care arăta identic, făcută în Germania de firma MEYLE, cod 36-14 870, la numai 48 de lei. Și am găsit și butonii de plastic pentru prinderea grilei de deasupra rezervorului pentru lichidul de parbriz, pe care este prinsă pompa, că se rupseseră la demontate. Un fleac, 5 lei pentru un set de 5 butoni. Până să monteze pompa nouă, după ce am deconectat alimentarea pompei vechi, am constatat că a apărut o nouă problemă, că nu-mi mai afișează în bord decât kilometrajul general, nu mai puteam schimba informațiile afișate de computerul de bord, kilometraj parțial, consum, consum instantaneu, autonomie, viteză medie, etc., prin apăsarea manetei din dreapta, din care acționezi și pompa spălare parbriz. Am zis că s-a dus și maneta, dar n-a fost așa, când am conectat pompa nouă și-a revenit. Chiar nu înțeleg de ce se întâmplă asta, comanda pompei spălător parbriz neavând legătură cu computerul de bord, dar neavând schema electrică, bănuiesc că detectează întreruperea circuitului de alimentare a pompei și probabil la fel face și când se arde pompa (la mine a fost doar blocată). Deci cine are astfel de probleme cu computerul de bord să nu se apuce să schimbe maneta sau computerul de bord, ci să verifice mai întâi circuitul pompei spălător parbriz. ​

  • #2
    Pompa spalator geam are “legatura” cu tabloul de bord (pe pinul 23) prin comutatorul /maneta de comanda.
    Atasat si cateva capturi pentru pompa spalator geam Logan L90, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
    Attached Files

    Comment

    Working...
    X
    Anulare DPF
    Politica de Securitate Google