Motor 0.9 TCe Sau 1.0 SCe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Problema pierderii garantie in cazul in care se schimba combustibilul sau alte interventii neautorizate de constructor, ar fi trebuit sa fie cunoscute:
    Iata ce am gasit.
    Originally posted by JREwing View Post
    Ca fost posesor de GPL, as putea enumera:
    1. Amortizarea investitiei in instalatie in 1-3 ani, functie de numarul de kilometri. Daca mergi mult si continuu (ex. in afara tarii), merita.
    2. Numarul mai mare de revizii / masina / unitate de timp (reviziile la GPL se pot suprapune sau nu peste cele normale ale masinii), plus costurile suplimentare.
    3. Reducerea garantiei masinii (daca iei GPL-ul din fabrica) / pierderea garantiei masinii la montarea aftermarket.
    ...
    Pana la urma ce s-a intamplat colegului e posibil sa fie un defect de material; s-ar putea spun.
    Faptul ca fabrica a invocat pierderea garantiei, este un lucru cat se poate de logic;
    vezi conditiile stipulate in carnetul de garantie.
    Ambele parti implicate in aceasta speta isi sustin punctele de vedere. Producatorul cu un act asumat la cumpararea masinii, clientul cu niste supozitii. Fabrica nu sta sa analizeze toate interventiile neautorizate; cand ti-ai permis sa faci anume modificari, ti-ai asumat consecintele.
    Cine a gresit in acest caz?
    Daca nu gasim un raspuns logic si argumentat, astfel de cazuri se mai pot intalni.
    OFF.
    Sa va dau un caz in care un client a taiat cablul de la un AC si l-a inadit pentru ca nu-i ajungea la priza si a pierdut garantia pentri interventie neautorizata; normal ca instalatia aia n-a pierdit agentul de racire din cauza asta, dar astea sunt conditiile si le respecti sau nu. A platit din buzunar reincarcarea.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #62
      Originally posted by eugen.rusu5 View Post
      Salut.

      Va recomand sa evitati motoarele 1.0. Masina mea are acum 17.000km si motorul s-a stricat. Cuzinetul de la una din biele s-a rupt si s-a rasucit in motor. A lovit vibrochenul si lantul de la distributie. Motorul trebuie schimbat nu mai este nimic de facut. Cei de la Dacia nu vor sa-mi repare masina pe garantie deoarece a fost montat GPL aftermarket pe masina.
      Problema e mult mai complicata decat pare! Ti-am trimiw mesaj privat. Sunt 2 aspecte: cat de autorizata este firma montatoare gpl si omologare gpl precum si ce defect s-a constatat la masina si aceste 2 aspecte trebuie sa duca spre cauza distrigurii motorului!

      Originally posted by stoicanu View Post
      Probabil in cazul la Duster o sa piard proprietarul
      Nu am vazut 1.2 tce cu gpl de fabrica
      E asa usor sa dai verdict fara sa cunosti problema!

      Originally posted by stefanudrea View Post
      Problema e mult mai complicata decat pare! Ti-am trimiw mesaj privat. Sunt 2 aspecte: cat de autorizata este firma montatoare gpl si omologare gpl precum si ce defect s-a constatat la masina si aceste 2 aspecte trebuie sa duca spre cauza distrigurii motorului!



      E asa usor sa dai verdict fara sa cunosti problema!
      Eugen te rog lasa-mi nr de telefon in privat.

      Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk
      Last edited by stefanudrea; 6 February 2018, 19:26. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • #63
        Care este problema de fapt?
        Dacia a montat de fabrica GPL pe anumite motoare probabil inginerii de acolo stiu care din ele sunt compatibile cu instalatia GPL
        Mai nou au pus si pe 0.9 dar dupa 2-3 ani de la aparitia acestuia pe piata.
        Din cate stiu 1.2 tce are injectie directa
        Ceea ce necesitat o instalatie GPL mai dedicata si nu este ieftina deloc
        sigpic

        Comment


        • #64
          Dar exista, indiferent ca e ieftina sau nu. Deci...

          Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

          Nu mai cita ultimul post!
          Last edited by Seba; 7 February 2018, 12:15.

          Comment


          • #65
            Exista dar nu este omologata de producatorul motorului. Cat timp producatorul motorului nu spune ca poti pune o instalatie GPL nu prea vad cum ai avea castig de cauza.

            Sunt notiuni elementare pe care nu le intelegem. Nu putem aduce modificari neautorizate de producator in timpul garantiei si sa mai avem si pretentia la garantie.

            O instalatie GPL actioneaza direct asupra motorului. E foarte complicat sa demonstrezi tehnic ca regimul de functionare cu instalatia GPL nu a afectat internele motorului. Ma indoiesc ca poate rezulta o expertiza tehnica, fie ea si judiciara, care sa spuna 100% acest lucru.
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • #66
              Si daca iti zic ca in momentul x adica azi exista omologare ma crezi? Ideea e ca da, ai dreptate pana la un moment dat! Problema insa trebuie privita mai in profunzime, cauzalitatea este mult mai complicata decat pare!

              Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

              Nu mai cita ultimul post! Foloseste butonul de raspuns...
              Last edited by Seba; 7 February 2018, 12:15.

              Comment


              • #67
                Pana nu vad nu prea vad cum sa te cred. Daca vorbim de omologarea constructorului pentru acel tip, exact, de motor.

                Avem datele oficiale pe siteurile oficiale ale constructorului si acolo nu apare aceasta informatie.

                Mai ramane cealalta speta: a afectat sau instalatia GPL buna functionare a motorului si in ce masura. Daca nu a afectat atunci garantia trebuie sa valida deoarece defectul s-a produs din alt motiv ce este acoperit de garantie.

                Prin proces doar acest aspect poate fi adus in discutie iar cum clientul e cel care cheama in judecata tot el trebuie sa si demonstreze ca nu a afectat. Ma intreb oare cum va reusi acest lucru. Tehnic nu prea vad cum. Prin artificii avocatesti poate e posibil dar improbabil sa si aibe castig de cauza.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • #68
                  Si fabrica tot se va lega de instalatia gpl
                  Nu ca tin cu fabrica ca aia au de unde dar asta e realitatea

                  Acum ma straduiesc sa schimb un lant de distributie la un 0.9 care este in garantie
                  Dar nu in garantia de fabrica adica in cea de 100.000 km pentru ca masina are 180.000 km si este la al doilea kit
                  Primul a fost schimbat la 98.000 km si in fisa de garantie spune ca ori ce piese are garantie 24 luni
                  Nu specifica si km lantul ne fiind considerat ca piesa consumabile

                  Dar sigur vor spune ca cel schimbat in garantie la 98.000 in a avut garantie pana la 100.000 km
                  Acum astept sa vad ce vor spune
                  Last edited by stoicanu; 7 February 2018, 13:22. Reason: Automerged Doublepost
                  sigpic

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by stoicanu View Post
                    Dar sigur vor spune ca cel schimbat in garantie la 98.000 in a avut garantie pana la 100.000 km
                    Acum astept sa vad ce vor spune
                    Legal asa este: piesa inlocuita preia garantia ramasa a produsului. Vezi ca nu se aplica garantia de 24 luni in acest caz pentru piesa deoarece nu ai achizitionat-o tu ca persoana fizica ci a fost inlocuita de constructor.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • #70
                      @stoicanu, pana la urma se confirma teoria ca lantul la 0,9 TCe, tine maxim 100000 km?

                      Comment


                      • #71
                        Am zis eu ca se schimba lantul din suta in suta de mii de km la 0.9tce.

                        Comment


                        • #72
                          Si eu am zis de anul trecut, dar posesorii de 0,9 TCe au zis ca sunt cazuri izolate si ca nu li se intampla lor.

                          Comment


                          • #73
                            Dintre cei care au zis, n-avea niciunul macar 90k la bord.

                            Comment


                            • #74
                              Asa se pare
                              Suntem 2 cazuri
                              Ambele masini au aceeasi luna de fabricatie
                              Decembrie 2012
                              Acum asteptam si alti posesori de 0.9 care au sarit de 100.000 km
                              sigpic

                              Comment


                              • #75
                                Am si eu o intrebare, de fapt e mai mult o curiozitate personala. Referitor la 0.9 si la lantul de distributie, DACIA a afirmat undeva ca e "Life-Time" adica nu se schimba? In Manual ce scrie referitor la distributie, care e intervalul de distributie?

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google