Discuri uzate !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Discuri uzate !

    salut prieteni , vreau sa întreb daca are cineva chestia asta : adică am 26.400km si deja discurile mele fata sunt foarte uzate ( adică agata la atingere ) ; este normal așa ceva ?

  • #2
    Cred ca te referi la marginea ce se formeaza din cauza placutelor. Ai masurat grosimea lor?
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • #3
      Nu am măsurat dar zic după ce simt la degete ca sunt prea uzate pt atât de putini km ... așa ceva am schimbat după 200000 la un Opel

      Comment


      • #4
        Comparatii de acest tip nu isi au rostul cum nici masuratorile empirice cu degetele.
        Depinde de stilul de condus si pe unde conduci preponderent (urban sau extraurban).
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #5
          Atentie: la Logan 1.0 discurile sunt mult mai subtiri decat la alte modele Logan. Daca in general la Logan discurile rezista doua-trei seturi de placute, la Logan 1.0 discurile rezista doar unul-doua seturi de placute.

          Comment


          • #6
            Confirm ce spune colegul abc. Eu abia am 8000km si la schimbarea roților de iarna cu vara am observat o uzura destul de pronuntata a discurilor care nu mi se pare normală dupa un numar atat de mic de km indiferent de stilul de condus si am un stil de condus pot sa zic normal fără a abuza de frâne. La L1 am schimbat primul set de discuri la 110.000km dupa 2 seturi de plăcute

            Comment


            • #7

              pff... aproape ca nici nu-ti mai amintesti de vremurile cind primul set de discuri te tinea vreo 200k km.
              ce vremuri...

              Comment


              • #8
                Am ajuns aproape sa schimbam discurile inaintea placutelor, eu am un coleg care a fost la verificare cu un Logan2 si a schimbat discurile, placutele le-a pastrat ca mai merg o tura.

                Comment


                • #9
                  Ce am scris la postul #5 referitor la seturile de placute (doua-trei sau unul-doua) include si setul de placute cu care vine masina din uzina. Rezulta ca la Logan 1.0 este posibil ca la fiecare schimbare de placute sa inlocuim si discurile. Un cost suplimentar pe partea de intretinere pe care sunt convins ca nimeni nu il ia in considerare la achizitia masinii. Atunci de regula intereseaza pretul reviziei standard pe langa pretul de vanzare si consumul de combustibil. Inca ceva: m-am referit in principiu la placutele de origine. Exista placute putin mai moi care se uzeaza mai repede dar fac ca discurile sa reziste mai mult si exista placute foarte dure (ex. Bosch) care tin mult dar mananca din discuri.

                  Comment


                  • #10
                    Eu la Sandero Stepway 2 2016 ,25000km abia se simte uzura pe discuri (aproximativ câțiva microni uzura) ,plăcuțele de frână sunt inca cele originale. Folosesc cat pot de des frana de motor.

                    Comment


                    • #11
                      Referitor la posturile #5 si #9: cand am scris Logan 1.0 m-am referit la Logan 2 cu motor de 1l.

                      danLaza daca folosesti placute de origine, probabil ca discurile o sa te tina doua-trei seturi de placute de frana, inclusiv setul din uzina

                      Comment


                      • #12
                        Sandero 0,9 TCe, 27700 km, stil de condus normal, folosesc frana de motor pe cat posibil.
                        Grosime discuri: 21,35 respectiv 21,25 (masurate cu micrometrul). Placutele de frana mai au cam 4 mm de material.
                        Stiti cumva care este grosimea minima la care se schimba discurile la 0,9 TCe? La vechea Solenza dimensiunea minima era 19 mm, cu grosime 20 mm pentru discuri noi.
                        Sa stiu daca ma pregatesc de schimbare sau nu...

                        Comment


                        • #13
                          Rezulta ca la Logan 1.0 este posibil ca la fiecare schimbare de placute sa inlocuim si discurile. Un cost suplimentar pe partea de intretinere pe care sunt convins ca nimeni nu il ia in considerare la achizitia masinii.
                          Atunci canda am cumparat masina (Logan1.0 B&W) am facut o minima cercetare asupra costurilor de intretinere( vs. Logan 1.4 pe care il detineam).Am luat in calcul avantajele(putine) ale unui motor aspirat,distributia pe lant(teoretic -pe viata) ,consumul de carburant,pretul reviziilor curente ,etc.M-am gandit si la costurile suplimentare ale anvelopelor de 16 din echipare (cu dimensiune cam exotica) si pret ceva mai mare fata de clasicele 185/65R15).Recunosc insa ca NU mi-a trecut prin cap ca as putea sa schimb discurile asa repede!!
                          De cord ca durat de viata a discurilor
                          Depinde de stilul de condus si pe unde conduci preponderent (urban sau extraurban).
                          ,dar NU IN LIMITA A 26000 de km cum reclama kypry in primul post.O uzura dupa asa putin km in conditii normale de utilizare nu cred ca e Ok !(Asta daca soferu' NU are veleitati de pilot de raliuri , Nu e tester de sisteme de franare si nu e ''macelar'' cu masina personala sau chiar a vreunei firme ).
                          Stiu ca nu e ok comparatia ,dar nu pot sa nu ma gandesc ca pe Logan 1.4 am aproape140000km cu discurile de uzina (sunt la limita -trebuie sa le schimb)!
                          Pe de alta parte ,tot aici pe forum , am auzit pe cineva care se plangea ca a ''picat'' cutia de viteze dupa 60000 km !!
                          Inteleg ca Nu mai sunt masinile de ''alta data'' , dar parca suntem luati de fraieri de concernele care fabrica/vand masini.E o piata uriasa de la care se scot mai multi bani din consumabile decat din vanzarea propriuzisa si de aceea durata de viata a pieselor tinde vertiginos spre zero!
                          Nu pot sa nu fac o comparatie cu piata imprimantelor , unde , intr-o perioada era mai ieftin sa-ti cumperi alta imprimanta decat sa cumperi un set de cartuse de cerneala originala.Tot piata imprimantelor a adus un concept interesant :cartusul starter (un cartus de capacitate mica sau incarcat pe jumatate ce venea cu imprimanta noua si care lista un nr limitat de pagini).
                          Cred ca deja conducem astfel de masini cu echipare ''starter'' (desi producatorii nu o spun sau nu o recunosc...) !
                          Last edited by radiantm; 7 April 2019, 17:29.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bogdanmardare View Post
                            Stiti cumva care este grosimea minima la care se schimba discurile la 0,9 TCe?
                            La discurile ventilate grosimea minima e 19.8 mm.

                            Comment


                            • #15
                              Dacia Logan Prestige 1.2 (2016) Placutele originale schimbate la aproximativ 75.000 km, nu mai retin exact cand am facut revizia, dar acolo e +- 2000 km, uzura discurilor , acceptatabila / normala!
                              Probabil o sa schimb si discurile la al 3 - lea schimb de placute ! sau in cel mai rau caz la al 2 -lea set de placute!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google