Țacanit motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Țacanit motor

    Vă salut!
    Am achiziționat de curând un Logan din 2018, 1.0 sce cu 50000 km.
    Când accelerez, turometru în jurul la 2500 ture se aude un țacanit. Vechiul proprietar spune ca "asa fac ele"
    Este normal sa se audă asa?
    Last edited by Marcom36; 7 October 2021, 10:31.

  • #2
    Salut Marcom36 . Cel mai bine ar fi sa o duci la service, nu e un sunet sanatos al motorului.

    Comment


    • #3
      ...daca nu e ceva ce intra in rezonanta, plastice, protectii, scuturi etc, atunci chiar e de facut o vizita la service.

      Comment


      • #4
        Am vizitat un mecanic și mi a spus ca se aude de la distribuție, ca ar fi lanțul puțin slăbit

        Comment


        • #5
          cat de des s a schimbat uleiul si ce ulei s-a pus? ai carte de service/istoric?

          Comment


          • #6
            Uleiul s a schimbat la 15000 și vechiul proprietar a folosit ulei elf 5w30, ulei care l am pus și eu

            Comment


            • #7
              Aici e buba, la ulei, în fisa de întreținere la mine, 2018, e 0,5,10w40 Elf, lanțul nu e slabit, ci intins și cam trebuie schimbat.
              Last edited by alex1ioan; 7 October 2021, 19:18.

              Comment


              • #8
                Am înțeles, și ce ulei ii pui? 0, 5 sau 10w40

                Comment


                • #9
                  Elf 900 sxr, norma ACEA A3/B4, eu asta am pus la 1.0 sce, schimbat la 10000 km.

                  Comment


                  • #10
                    Am uita sa mentionez, 900 sxr este 5w40. Capacitate 3 litri.

                    Comment


                    • #11
                      In cazul in care vrei sa schimbi kitul de lant s-ar putea sa fie o adevarata aventura pentru ca se pare ca nu se gasesc piesele necesare nici macar in reprezentante.
                      Ciudat e ca la cel de 0.9 TCe se gaseste kitul si in magazine online dar la cel de 1.0 SCe nu.
                      La 50.000 km pare relativ prematur. Ai siguranta ca sunt km reali?

                      Comment


                      • #12
                        Masina mea are un alt tacanit dar acela se afla intre scaun si volan .....
                        Pe langa uleiul folosit si intervalul de schimb cred ca important este si modul cum a fost folosita masina, nu stiu la 1.0 SCe cum este dar pare totusi cam devreme o uzura a lantului, trebuie verificat.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by adi90 View Post
                          In cazul in care vrei sa schimbi kitul de lant s-ar putea sa fie o adevarata aventura pentru ca se pare ca nu se gasesc piesele necesare nici macar in reprezentante.
                          Ciudat e ca la cel de 0.9 TCe se gaseste kitul si in magazine online dar la cel de 1.0 SCe nu.
                          La 50.000 km pare relativ prematur. Ai siguranta ca sunt km reali?
                          Sunt 99% convins ca sunt km reali doar ca nu înțeleg cum sa se uzeze lanțul sau distribuția la km ăștia.
                          Kit de distribuție am găsit, costa 280 de lei tot kit-ul (lanț,2 patine și intinzator)

                          Comment


                          • #14
                            Distribuția pe lanț este fără întreținere, dar experiența arată că este de bun simț ca la fiecare 4ani/120.000km să se facă o verificare pentru că patinele se tocesc, zalele se „lungesc” și de regulă o distribuție pe lanț începe să producă zgomote metalice la 200-250.000km din cauza uzurii.

                            Deci la tine fie motorul e mai bătrân decât pare, fie lanțul are un defect din fabrică care s-a manifestat relativ "repede".
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Marcom36 View Post
                              Sunt 99% convins ca sunt km reali doar ca nu înțeleg cum sa se uzeze lanțul sau distribuția la km ăștia.
                              Kit de distribuție am găsit, costa 280 de lei tot kit-ul (lanț,2 patine și intinzator)
                              inregistreaza VIN-ul in aplicatia My renault si vezi ce ulei este recomandat ptr modelul tau, sunt aproape sigur ca este recomandat xW40, nu W30. Dupa o anumita data s-a schimbat norma uleiului, chiar daca tipul motorului a ramas acelasi, pot avea revizii diferite.

                              Cel mai mare dusman al distributiei pe lant este folosirea unui ulei neconform sau neschimbat la timp.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google