Bloc lumini defect, nu poate fi schimbat momentan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bloc lumini defect, nu poate fi schimbat momentan

    Salut,

    Fiind în concediu prin Grecia mi s-a stricat blocul de lumini.

    Faza scurtă nu mai poate fi aprinsă, toate celelalte funcționează. Un electrician grec, pentru 10 euro, a verificat, siguranțele sunt bune, becurile sunt bune, cablajul aparent OK, etc.

    Problema este la blocul de lumini. L-am demontat, am curățat cât am putut contactele, problema persistă.

    Înlocuirea lui este practic imposibilă, comunicarea este grea, ar trebui să fac 120 km până la Salonic, unde, teoretic, aș putea găsi un bloc de lumini (concediul ar fi parțial ruinat).

    Deci, am nevoie de o soluție de avarie până revin în țară.
    Acum, eu văd două alternative:
    1. Acționez faza scurtă folosind contactul de la faza lungă (în bord am martor de faza lungă aprins dar în realitate se aprinde faza scurtă).
    Dar nu mai am deloc fază lungă.
    Varianta asta deja am aplicat-o, dar e neplăcut/riscant pe drumurile secundare prost semnalizate din Grecia să nu poți aprinde faza lungă când ai nevoie de ea. Iar când revin, prin Bulgaria, dacă mă prinde noaptea, pe alocuri și acolo e prost semnalizat.


    2. Las faza lungă cum e de la mama ei de la Mioveni și pun faza scurtă pe comutatorul de ceață față (mut cablul de la ceață la faza scurtă).
    În August șansa de ceață tinde către zero prin Balcani (sper)

    Acum, aș avea disponibile ambele faze (lungă și scurtă), dar pentru foarte scurt timp, poate chiar și 2 secunde, vor fi aprinse simultan faza scurtă și faza lungă. Sigur după ceva exerciții ... pornești faza lungă și stingi ceața .... respectiv aprinzi ceața și stingi faza lungă. Dacă inversezi ordinea ... beznă totală ... cam riscant.

    Întrebarea este, ține oare instalația / becul pentru suprapunerea asta de 1 - 2 secunde a fazelor?

    Mulțumesc pentru păreri și eventual aștept alte sugestii!
    Nicolae

  • #2
    Tine, pentru ca si pe original exista acest tip de tranzitie, altfel ai avea pauza asa cum descri tu.

    Comment


    • #3
      2016 poate fi:
      Logan II ph1 cu H4 - se arde becul dacă aprinzi ambele faze în același timp, comutarea e instantanee pe original
      Logan II ph1 SL10 sau prestige cu H7+H1
      Logan II ph2 cu H7+H7.

      Mergi pe punctul 1, la punctul 2 arzi maneta și mai ai și opțiunea 3 mergi doar cu DRL pe lumini (ziua)
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #4
        Mulțumesc t0rquemada, m-ai liniștit! Înțeleg că lucrurile pot fi urâte și nu prea am chef de experiențe paranormale pe meleaguri străine.
        Merg doar cu faza scurtă și mă strădui să nu merg noaptea (eventual fac întoarcerea din 2 bucăți, rămân pe la Kazanlac pe undeva o noapte în Bulgaria).

        Comment


        • #5
          Madi, m-a cam spăriet t0rquemada, așa că stau cuminte și mă mulțumesc cu faptul că am o soluție măcar pentru faza scurtă.
          E curios cum un băț pe care îl ignori capătă dimensiuni neașteptate când se strică și nu îl poți înlocui

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google