Modificare bloc spirala airbag pentru pilot automat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modificare bloc spirala airbag pentru pilot automat


    Bună, tuturor.

    De când am luat mașina, un Logan 2 0.9 TCe, văzând că nu are pilot automat, însă se poate instala cu costuri relativ minime, am zis să fac și eu această îmbunătățire mașinii, deh, să fie acolo. Mașina a venit precablată. Am luat buton de activare, cel care se introduce în bord. Am comandat de Logan, a venit de Duster, că na, doar trăim în România, de ce să primești ce comanzi. Nu l‑am mai trimis înapoi, pentru că aș fi pierdut costul transportului, timp ș.a.m.d. Am luat și un volan îmbrăcat în piele cu comenzile corespunzătoare, după ce anterior încercasem schemele găsite aici pe forum cu rezistențele, însă din păcate nu funcționează pe Logan 2. Am dat comanda și de blocul de plastic din spatele volanului, în care intră manetele de control lumini, ștergătoare și comenzi audio și prin care trece spira/spirala/panglica/'pamblica' cum îi spun unii, de la airbag. Bineînțeles, uitasem că trăiesc în România. Mi‑a ajuns un senzor poziție unghi volan. Pe acesta l‑am returnat și mi‑am recuperat banii, inclusiv transportul.
    Pe scurt, nu am găsit acest bloc de plastic la un preț normal, că până la urmă asta este, un plastic prin care trece o panglică cu 4 fire și nici nu am vrut să fac pe placul dezmembratorilor de profesie și să plătesc cine știe ce sume li se năzare lor să ceară, asa ca, am hotărât să văd dacă pot să modific spirala mea. Anterior acestei modificări, desfăcusem capacul superior din spatele volanului și am văzut cele 2 mufe cu 4 fire. Deci cablajul exista. Până unde însă? 2 fire erau aferente airbagului, iar celelelate 2, evident pilotului automat. La ieșirea din blocul de plastic, firele pilotului automat erau întrerupte și acoperite cu plastic, așa cum veți observa în pozele ce urmează să le atașez. Dilema mea a fost cum să fac eu să prelungesc aceste 2 fire? Cum se dă jos blocul de plastic, nu mai explic, există și pe youtube ceva videouri, așa că nu are rost să mai pierd timpul. Ce a fost mai dificil, a fost să îmi dau seama cum se scoate efectiv panglica din blocul de plastic. Până la urmă, cu prețul unei bucățele de plastic rupte, insignifiant aș spune, am extras‑o. Practic are un inel negru de plastic central care se scoate și apoi cu puțină atenție și îndemânare, panglica iese.
    Cu un pistol de lipit am topit plasticul de deasupra și cu un cutter l‑am tăiat și am expus capetele celor 2 fire care mă interesau. Tot cu letconul am topit cămașa de plastic din jurul celor 2 fire, apoi cu pastă decapantă și fludor le‑am cositorit și ulterior le‑am adăugat alte 2 fire ca și prelungire. În blocul de plastic, acolo unde intră mufa albastră, cu firele pilotului automat, lipsesc pinii de legătură. Așa că a trebuit să fac un by‑pass mufei și am scos 2 fire direct din spirală pe care am cositorit 2 pini și pe care i‑am înfipt direct în mufă. Am verificat totul cu multimetrul, aveam continuitate, așa că am montat totul la loc și am făcut un test de drum. Totul funcționează așa cum trebuie, fără nici o eroare.
    Ca și fapt divers, când am dat prima dată airbagul jos, neștiind exact de ce nu iese și ce îl tine acolo, am reușit de i‑am rupt mufa când am tras de el. Cum cea originală era bucăți, am găsit prin piesele mele una de General Motors - GM care s‑a potrivit perfect și a mers lipită în locul celei originale. Mai jos atașez câteva fotografii făcute în timpul operațiunii. Sper să ajute și pe altcineva. Nu este o operațiune foarte grea, însă nici ușoară. Cum spuneam într‑un alt post, nu sunt electrician, nu sunt electronist, nu sunt mecanic, însă prețurile pentru piesele de schimb SH practicate astăzi de toți pseudo întreprinzătorii, m‑au făcut să iau această decizie.

    O zi buna va doresc.










    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 9 photos.
Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google