Cod eroare P2263(22) DTC226322 Logan TCE 100 Eco G, An 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cod eroare P2263(22) DTC226322 Logan TCE 100 Eco G, An 2020

    Salutare,

    Vara aceasta a aparut o eroare intermitenta, martor bord aprins culoare portocalie. Cateodata se stinge singur, cateodata trebuie sa ii dau eu clear DTC din diagnoza.
    Nu sesizez o reducere de putere a motorului cand apare eroarea.
    Turbina nu face zgomot metalic cum am citit ca face la Logan III.


    Diagnoza folosita : Car Scanner app pe Apple IOS
    Logan TCE 100 Eco G 2020 , 95128 km , GPL din fabrica
    Cod eroare P2263(22) Apare cateodata numai cand temperatura exterioara este peste 35 grade
    Filtru aer nou, bujii noi, filtre GPL noi.
    Am tras si apasat pe toate furtunele de la alimentarea cu aer/galeria de admisie a motorului si nu reusesc sa replic eroare cu autoturismul stationar.
    Am verificat mufele de la cei 2 senzori de pe galeria de admisie si actuatorul/senzorul de pe turbina si nu am sesizat probleme.


    Avand in vedere ca eroare este intermitenta si apare numai la temperatura ambientala exterioare de peste 35 grade si in mers, suspectez un senzor defect dar nu reusesc sa identific care este exact.
    Daca a mai patit cineva ceva asemanator sau daca imi poate spune cineva ce parametri sa monitorizez in diagnoza ar fii de mare ajutor la identificarea problemei.

    P.S.
    Nu am soft de diagnoza original Renault, tot incerc sa gasesc ceva pentru Android.
    Tocmai am instalat pe Laptop Windows DDT4ALL cu o data de bazae gasita pe net, nu am probat inca.
    Daca aveti sugestii cu ce program de diagnoza se scanez, poare sunt mai multe coduri de eroare decat cel gasit de aplicatia Car Scanner.
    Momentan eroarea din bord s-a stins singura


    Apelez si la membrii cu multa experienta si cunoastere :
    torquemada Gil26


    Multumesc anticipat pentru ajutor,

    Sabin
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    Salut Sabin,
    Daca doresti poti sa instalezi pe telefon aplicatia ELM327 Identifier, scanezi interfata apoi atasezi aici capturile de ecran.
    Daca interfata folosita este una conforma atunci te pot ajuta mai bine /concret. cu restul.

    Comment


    • #3
      Oricum cred ca nu prea mai are importanta, daca eroarea DTC226322 a fost citita corect atunci aceasta poate sa fie una destul de “urata”, vezi doar ca exemplu si atasat aceasta poate avea cauze mai usor de rezolvat dar si altele care necesita investigatii mai complexe (unele chiar “deja-vu” de la Logan III), iar sugestia mea este sa apelezi la cineva care stie sa foloseasca testerul de diagnosticare si mai ales sa analizeze in mod corespunzator injectia, iar apoi functie de rezultate poate sa faca in mod conform toate celelalte verificari necesare.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Originally posted by Gil26 View Post
        Salut Sabin,
        Daca doresti poti sa instalezi pe telefon aplicatia ELM327 Identifier, scanezi interfata apoi atasezi aici capturile de ecran.
        Daca interfata folosita este una conforma atunci te pot ajuta mai bine /concret. cu restul.
        Salut Gil,

        Acesta este adaptorul
        UniCarScan UCSI-2100

        Am atasat screenshot si log din app ELM327 Identifier

        Am facut si poze la senzorii / actuatorul la care am verificat mufele
        Attached Files

        Comment


        • #5
          La prima vedere chip-ul poate sa fie OK dar softul interfetei lasa semne de intrebare, nu stiu daca este conform cu programele derivate dedicate Dacia /Renault.
          Ceea ce am scris in postul 3 cred ca ramane valabil.

          Comment


          • #6
            Salut Gil26

            Am probat si nu recunoaste DD4ALL adaptorul bluetooth. Cred ca e mai mult o problema de la windows decat de la soft.
            Am downloadat PyClip , stii cumva daca acesta merge cu baza de data de la DD4ALL ?
            Nu sunt 100% convins ca merita sa arunc banii pe licenta full pentru Car Scanner (facut de Stanislav) cel care il am acuma instalat pe IOS , as prefera ceva care merge 100% pe Renault / Dacia si ruleaza pe Android sau IOS, poate fi si cu bani, nu neaparat free dar sa ruleze pe smartphone si eventual sa pot programa diverse functii cum ar fii anulare senzori TMPS ,sa fac aerisire ABS, etc.


            ----

            Pe conducta de admisie aer am vazut 2 senzori (cei fotografiati in postul anterior), este vre unul din ei senzorul de presiune supraalimentare sau acesta este in alta parte?
            Pe turbina era un actuator

            Ce sunt cei 2 senzori din poza , unul are codul 223655883R(PTcoll) si celalat 223657652R(Psut) si aman doi apare la cautare pe google ca senzori presiune aer , dar e neclar ce face exact fiecare.
            Valva de pe turbina (pozata mai sus) 3.037.130 59001107347 144102778R nu pare sa scoata vre-un sunet suspect, am ascultat-o imediat dupa ce am inchis motorul si nu se aude nimic.
            1. Unde este exact senzorul de presiune supraalimentare ? ( O poza pe schema cu locatia lui ma va ajuta, sau macar codul piesei ca sa o pot vedea exact pe google)
            2. Totodata m-ar ajuta si un screenshot de la procedurile de control din spatele linkurilor vizibile in cele 2 screenshoturi de mai sus
            3. Stii cumva ce TIP este Acest logan ? (ca sa il caut in Dialogys) - Aici am trimis un PM cu mai multe detalii

            Sunt sigur ca aceste informatii o sa fie de ajutor pentru mai multi pasionati de reparatii acasa.

            Comment


            • #7
              PyClip este derivat din CLiP, ddt4all din DDT2000, evident ca au baze de date diferite.
              Legat de interfata aceea conform scanarii sincer eu NU as diagnostica si mai ales NU as modifica functii cu ea pe masina mea, dar fiecare procedeaza asa cum doreste.

              Despre restul "punctelor" este o "discutie" mult mai lunga, poate iti vor raspunde si ceilalti colegi.

              Toate cele bune!
              Last edited by Gil26; 5 days ago.

              Comment


              • #8
                Totusi, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Pe turbina era un actuator ... fix de asta nu e nevoie de ajutor, se descurcă singur autorul.

                  2 Turbo complet = 1000euro +tva
                  11 Actuator waste gate = 300 euro+tva ----- defect la tine
                  20 Electro valvă recilare aer = 290euro+tva
                  Attached Files
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #10
                    Multumesc mult pentru imagini si indicatii.
                    Am sa fac investigatii in weekend folosind schema de diagnoza din postul #3

                    Comment


                    • #11
                      Apropo de
                      Originally posted by enduromecanic View Post
                      Pe turbina era un actuator
                      ....

                      Nu-ți pierde timpul și banii cu înlocuirea celor 2 actuatoare - șansele ca ele să fie defecte sunt de 1%.

                      Codul de eroare DTC226322 - Boost pressure fault / Boost pressure LOW (CIRCUIT SUPRAALIMENTARE) - este tipic pentru această turbină și cauza principală este uzura lagărului supapei de descărcare.

                      În final erorile vor deveni permanente și va trebui să schimbi turbina cu una nouă.



                      Defectele turbinei în ordinea de sus în jos din diagrama de mai jos sunt:

                      1. Deformarea și în unele cazuri separația manivelei de axul supapei de descărcare (nu are treabă cu biela (adică tija)) - deformarea duce la schimbarea unghiului dintre manivelă și ax - deci supapa nu mai calcă corect și deplin pe scaunul ei de etanșare;

                      2. Arcul de compensare din interiorul axului își pierde elasticitatea - (ATENȚIE un arc montat pe bielă (adică tijă) are un efect foarte limitat în a compensa efortul dintre bielă și manivelă, pentru că efortul compensat de arcul integrat (cel care se uzează) este între manivelă și ax);

                      3. Supapa de descărcare (Waste Gate) nu mai calcă corect pe scaunul ei - deci turbina pierde încet-încet presiunea pe admisie - de unde și erorile în cascadă, la început intermitente, apoi permanente;

                      4. Lagărul care susține axul supapei de descărcare se lărgește - rezultă că supapa de descărcare pierde contactul ȘI MAI MULT cu scaunul ei pe care ar trebui să-l preseze și astfel să mărească presiunea pe admisia motorului;

                      5. Faimosul zornăit - efectul final - în care toate cele de mai sus participă la "dislocarea" componentelor respective care acum joacă în toate felurile posibile până când actuatorul EWG nu va mai putea compensa în nici un fel pierderea de etanșare a supapei; Un alt efect particular generat de oscilația supapei de descărcare este zgomotul care se aseamănă cu cel al unei "tobe sparte" și care apare foarte bine la turații mici și în special când se oprește motorul;
                      Attached Files
                      Last edited by DFA; 4 days ago.
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • #12
                        Salut,

                        Am citit pagina Wikidot BT 71538 / BT 71694 - TURBINĂ - ZGOMOT METALIC TIJĂ EWG / SUPAPĂ WASTE GATEpentru Logan III legat de aceasta problema, dar nu eram 100% sigur ca se aplica si la masinile mai vechi din genratia Logan II.
                        Avand in vedere ca masina a iesit din garantie de mult, presupun ca rechemarea se aplica numai pentru Logan III, si Dacia nu acopera costurile de reparatie pentru Logan II.

                        Stii cumva daca turbina noua cea Pentru Logan III "Turbocompresor (Turbina) 1.0 TCe Ramforsat Renault Original 144108206R"​ se potriveste si la Logan II cu motorul H4D-D4 ?
                        Daca trebuie resoftat ECU injectie, deja cred ca trebuie sa o duc la service Dacia pentru reparatie, sau macar sa imi faca ei update la soft, pentru ca turbina pot sa o inlocuiesc si eu daca trebuie.

                        Last edited by 77sky; 4 days ago.

                        Comment


                        • #13
                          1. Motorul H4D de pe L2 este aproape identic cu cel de pe L3.

                          2. Tu ai o turbină apropiată ca construcție cu cea care a fost lansată pe Clio V (2019) și modelul ranforsat de pe L3 (Oct.2023 -->) - de unde și faptul că nu zornăie sau o face foarte discret.

                          3. OTS-urile și buletinele tehnice se aplică gratuit timp de 2 ani chiar dacă mașina a ieșit din garanție..., dacă dai peste un service cu oameni mai drăguți e posibil să te rezolve gratuit.

                          4. Nu știu dacă modelul ranforsat de pe L3 merge la tine, e foarte posibil să meargă - dar nu am informații oficiale.
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • #14
                            Multumesc pentru raspunsuri.
                            Problema pare complicata pentru ca este vorba de Hardware si Software iar sansele sunt mari ca sa iau piesa gresita.
                            Am sa merg la reprezentanta Dacia de unde am cumparat masina de noua in 2020, care are si service. Imi vor spune cei de acolo, daca se poate face reparatia gratuit sau daca trebuie sa platesc pentru ea.
                            Revin cu un update dupa vizita la service.
                            Last edited by 77sky; 4 days ago. Reason: Te rog! NU mai cita postul anterior (Quote)! Foloseste Post Reply!

                            Comment


                            • #15
                              Pe L2 este motorul H4D460, pe L3 este H4D480 /(470).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google