Comparatie Pentru Achizitie Logan Nou 1.2 16v GPL Vs. 0.9 TCE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Comparatie Pentru Achizitie Logan Nou 1.2 16v GPL Vs. 0.9 TCE

    Cred ca cineva care ar dori sa isi ia un Logan nou, pe benzina, si dispune in jur de 10000 euro, s-ar putea gandi sa aleaga intre variantele amintite mai sus.

    La nivelul de echipare Laureate, care mie mi se pare ca este minimul de bun simt in materie de dotari, masina costa 9400 euro (1.2 16V GPL), respectiv 9800 euro (0.9 TCE).

    Comparand obiectiv cele 2 modele, eu am ajuns la concluzia ca ele sunt absolut similare, astfel ca, real, cineva pus in situatia de a alege, cred ca se va putea decide foarte greu.
    Ce ziceti, il ajutam pe ipoteticul client sa se hotarasca?

    Din punct de vedere al costurilor, avem cost de achizitie aproape similar.

    Mai departe, in ceea ce priveste intretinerea, avem consum si revizii.
    La consum, 1.2 consuma mai mult, dar combustibilul e mai ieftin (gaz), iar 0.9 consuma mai putin, dar combustibilul e mai scump (benzina). Consider ca sunt costuri similare si aici.
    Reviziile, putem spune ca sunt mai scumpe la 0.9 TCE (ulei mai scump, probabil si filtru de aer mai scump, pentru a proteja turbina), dar avand distributia pe lant, costul se compenseaza cu cel mai redus al reviziilor la 1.2, dar la care periodic trebuie inlocuit kit-ul de distributie. Consider remiza si aici, si da, am luat in considerare si filtrele sistemului GPL.

    Mai avem 2 puncte foarte importante: performante si fiabilitate.
    Performantele eu nu consider ca sunt foarte diferite. Desi motorul de 0.9 TCE are cuplu mare la turatie mica, si putere mai mare, are o cutie de viteze foarte prost etajata, ceea ce ii ia tot elanul. Pe cealalta parte, modelul de 1.2 are o cutie de viteze etajata scurt, asa cum trebuie, si exploateaza la maximum resursele motorului.

    Fiabilitate. Aici comparam un model clasic, aspirat, cu fiabilitate dovedita, cu unul turbo, la care exact aceasta solutie tehnica moderna, turbina, poate constitui punctul lui slab. Pe cealalta parte, cel de 1.2, fiind alimentat cu gaz, ii scade si lui din cauza asta intrucatva fiabilitatea.

    Mai departe ce mai putem socoti? Pentru cine vrea mai multa performanta, se poate vorbi de chiptuning. Aici, aparent, este favorizat cel de 0.9, care castiga mai mult decat aspiratul, in urma operatiunii. Spun aparent, pentru ca ceea ce se castiga la capitolul performante, este pierdut la capitolul fiabilitate.

    In concluzie, eu nu pot decide din comparatia celor 2 variante de Logan, pentru cineva care ar dori o eventuala achizitie, care ar merita mai mult. Pur si simplu am impresia ca la fiecare capitol, comparatia celor doua se soldeaza cu remiza.

    Voi ce parere aveti, ce ati alege, si de ce? Am rugamintea sa discutam strict intre cele 2 variante la care am facut referire.
    157
    1.2 16v GPL
    24.20%
    38
    0.9 TCE
    75.80%
    119

  • #2
    Parerea mea e ca alegerea e destul de simpla:
    1. vrei cost redus/km, dar esti dispus sa accepti o dinamica mai slaba, eventual circuli mai mult in oras, iei 1.2 16v Gpl.
    2. esti dispus sa cheltui putin mai mult pe combustibil, vrei ca masina sa se miste mai bine, iesi mai des extraurban, atunci iei 0.9.

    Totul tine de ce-ti doresti de la masina, diferenta de pret dintre cele 2 motoare nu e prohibitiva, deci dupa ce te gandesti bine cum, unde, cat folosesti masina, faci un test drive cu amandoua si o alegi pe cea care se "muleaza" cel mai bine pe target-ul tau.

    Comment


    • #3
      eu pe gaz economisesc in jur de 30lei/100km, cum depinde ce isi doreste cumparatorul...daca ia gaz si mai are si AC pe ea...sa o lase balta

      Comment


      • #4
        Mai luați in calcul și faptul ca varianta LAUREATE pe GPL nu mai vine cu computer de bord (nu stiu daca sunt dezafectate toate funcțiile sau ai măcar termometrul).
        De asemenea ar fi de aflat unde e pozitionat rezervorul de GPL (daca e tot in locul roții de rezerva se pierde spațiu din portbagaj). Spun ca nu stiu unde l-au pus acum pentru ca cei din reprezentanță nu aveau un asemenea model si nu au stiut sa-mi spuna de ce la modelul pe GPL rezervorul de benzină are 32 litri față de 50 cat au celelalte.
        Comparația cu 0,9 nu prea își are rostul. La 0,9 dai bani in plus pentru putere, la 1,2 GPL pentru costuri reduse la carburant. Oricum daca faci in medie 10.000 km pe an mai bine ramai pe 1,2 simplu, altfel cei 700 euro diferență intre 1,2 și 1,2 GPL se amortizează abia în 2,5 - 3 ani (am luat in calcul consumurile declarate de Dacia pentru urban care cred eu ca sunt mai aproape de realitate).

        Firiss poate ne explici și nouă cum ai ajuns la 30 lei economie la 100 km.
        Last edited by YOGI81; 6 January 2013, 11:26.

        Comment


        • #5
          Dacă 1.2-ul se mişcă la fel cum se mişca pe logan I mai bine îl laşi baltă. Poate doar dacă eşti taximetrist sau pur şi simplu circuli mult şi vrei consum mic. E şi mai greu logan II. 1.2-ul nu ar fi un motor slab doar că are întârziere mare la pedala de acceleraţie, plus că în gol se turează ciudat tot de la pedală, parcă se turează logaritmic cu cât calci pedala, 1.2-ul mai vechi de pe renault-uri care nu aveau acceleraţie electronică se mişcau/mişcă mult mai bine. E deranjant în oraş, la drum lung nu simţi.
          http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

          Comment


          • #6
            @ YOGI81 - Scuze, era pentru 200 km, Pitesti - Bucuresti (si mers in bucuresti) gaz de 50 lei si cu alt Logan aceeasi motorizare pe benzina 80 lei....in oras iese la fel, un consum de 9 pe gpl si 7.5-8 pe benzina!

            Comment


            • #7
              Atunci 30 lei per 200 km.

              Eu as alege 0.9. Daca vreau sa merg ieftin, nu iau masina noua.

              Comment


              • #8
                Am votat si eu tot pentru 0,9 TCE.
                Dupa mai bine de 8 ani alaturi de 1,4 MPI consider ca orice plus de putere, oricat de mic, este de bun augur.
                Si apoi, vorba lui Cezar: la o masina noua diferenta de cost/km intre aceste doua motorizari este infima. Nu se merita sa alegi motorul mai slab.

                Comment


                • #9
                  Adaug inca un element care poate va influenta decizia voastra: consideram un rulaj de circa 15000 km pe an.

                  Comment


                  • #10
                    urban , extraurban , incarcat , grabit sau relaxat , is 1000 de variabile pe care doar utilizatorul le poate sti.

                    de ce nu se ia 0.9 si se pune gpl aftermarket ?
                    o/____\o
                    (i)
                    .........

                    Comment


                    • #11
                      O treime urban, restul extra. Mers legal. Doua persoane, fara bagaje, doar cumparaturile curente de la supermarket.
                      0.9 TCE cu gaz ar depasi bugetul alocat, si s-ar si pierde garantia.

                      Comment


                      • #12
                        La 15.000 Km pe an ia 1.2 fara GPL si cei 1000 euro economisiti ii bagi in rezervor in primul an . Daca tot nu esti multumit poti sa ii pui gpl in reprezentanta fara sa pierzi garantia.
                        Eu am 1.2 de 1 an jumate si sunt multumit. Situatiile de genul "pleaca greu de pe loc", "e puturoasa","nu merge cand e aerul conditionat pornit" sunt chestii de obisnuinta . Este adevarat ca este galagios motorul peste 3000 ture. Pentru uz normal si legal 1.2 este suficient. 0.9 mi se pare cu risc deocamdata.

                        Comment


                        • #13
                          E pacat sa nu cumpere potentialul client, masina cu gaz din fabrica, daca tot se incadreaza in buget. Constituie un avantaj chiulasa intarita, softul perfect calibrat si cablurile dedicate pentru instalatia de gaz. Asta daca ar alege aceasta varianta, si nu 0.9 tce.

                          Comment


                          • #14
                            Daca nu ar conta banii dati in plus la achizitie si riscul unui motor nou si eu as lua 0.9 TCE sau chiar 1.5 DCI .

                            Comment


                            • #15
                              Aftermarket o instalatie de gaz cu montaj cu tot costa 500 euro...ce rost are sa platesti inca 200 euro ca sa vine din fabrica.
                              Sincer chestia cu capac tacheti intarit si pistone cu magneziu mi se pare o afirmatie pur comerciala.
                              Eu am facut peste 100 000 km pe gaz si nu am probleme cu motorul sau sa-mi pape ulei.
                              App. nu cred ca romanii stiu sa foloseasca corespunzator un motor turbo.
                              Turbina se considera consumabil si nu este acoperita de garantie la fel ca si ambreiajul sau amortizoarele
                              Last edited by Nytro; 6 January 2013, 21:04.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google