AC-ul Pe 0.9 TCE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AC-ul Pe 0.9 TCE

    Salutari,

    Ma adresez celor care au 0.9 TCE.
    Acum ca au venit caldurile, ma intereseaza cum se comporta motorul cand pornesti AC-ul?
    Momentan am un matiz (0.8), iar cand pornesc AC-ul in mers e aproape ca o frana de motor, se simte clar diferenta.
    La noul 0.9 TCE cum e? Se simte tot asa? Sau e mai suportabil? Sau nu se simte deloc?
    De asemenea, cat este influentat consumul (urban si extra)?

    Multumesc,

  • #2
    Nu am 0.9 TCE dar am facut drive test si nu mi-a placut.Probabil altuia ii place.AC-ul "ingenuncheaza " motorul aproximativ exact cum se simte pe 1,4.
    Orice motor pana in 2500 cmc cu AC-ul pornit simte scaderea de putere.Compresorul consuma cca 2cp si consumul masinii creste cu 1-2 %.In momentul pornirii AC-ului se imbogateste amestecul carburant pentru a suplinii consumul de energie al compresorului.
    Motorul de 0,9 nu are un cuplu prea grozav(135Nm),probabil AC-ul se simte destul de pronuntat.Cei de la Renault fac urmatoarea comparatie: "*comparativ cu un motor aspirat, cu 4 cilindri, de 1.4 litri, cu performanțe dinamice similare",nu neaparat motorul de pe logan,probabil 1,4 16V
    Last edited by Rac; 16 May 2013, 12:04.

    Comment


    • #3
      Drive test am facut si eu, insa nu am simtit asa mult AC-ul. Bine, eram atent la multe alte lucruri in cele cateva minute si nu e foarte concludent pentru mine.
      M-ar ajuta parerile posesorilor de 0.9 TCE, de accea m-am gandit sa intreb aici.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rac View Post
        Motorul de 0,9 nu are un cuplu prea grozav(135Nm),probabil AC-ul se simte destul de pronuntat.Cei de la Renault fac urmatoarea comparatie: "*comparativ cu un motor aspirat, cu 4 cilindri, de 1.4 litri, cu performanțe dinamice similare",nu neaparat motorul de pe logan,probabil 1,4 16V
        Se simte infranarea la 1,6 16v mai ales cand motorul e rece care are un cuplu de 148nm, dar la 0,9. Insa si chiar daca s-ar simti la 0,9tce, nu cred ca e un mare impediment.

        Comment


        • #5
          se simte la orice masina clima ,mai ales dupa ce te-ai obisnuit cu ea si stii ca nu asa trebuie sa traga.Eu sincer o simt jos in ture si la motor de 2.0 ...
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #6
            Stiu asta, in teorie.
            Dar eu personal nu mi-am dat seama la drive test asa cum trebuie (dupa cum bine ai punctat si tu nu stiu exact cum ar trebui sa traga masina ca sa-mi dau astfel seama), de asta intreb posesorii de 0.9, mai ales ca de acum cred ca s-a mers destul timp cu AC de cand sunt caldurile si s-au putut forma pareri.
            Problema mea la Matiz e ca efectiv seamana cu o frana de motor cand pornesc AC-ul (pentru un pic de demaraj trebuie sa scot AC) si vreau sa stiu daca la 0.9 e la fel de pronuntat, sau mai acceptabil.

            Comment


            • #7
              Avand vreo 30 de cai in plus, e mai acceptabil.
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • #8
                Nu compara cu motorul de Matiz. E total diferit cel de 0,9. Are turbina, cuplu de 135nm si putere de 90cp. Matizul are 45cp, aspirat, cuplu 70nm. Vei putea face depasiri normale fara sa decuplezi ACul, mai mult ca sigur.

                Comment


                • #9
                  eventual ii tragi si o resoftare, poate si niste spire la turbina si ai rezolvat

                  Comment


                  • #10
                    si la 1.5 200nm se simte ac-ul binisor.
                    Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

                    Comment


                    • #11
                      Ac-ul se simte la orice masina, indiferent de capacitate cilindrica sau putere, doar ca "simtirea" este mai accentuata la o putere si o capacitate mai mica.
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • #12
                        Fiind popsesor de Logan 0.9 tce cu AC va pot spune ca se simte in momentu cand acesta este pornit dar nu ca la 1.4 .
                        Avatajul la acest nou motor este ca compresorul nu sta tot timpul cuplat ,
                        Functioneaza ca la Toyota , in functie de treapta de viteza a aerotermei acesta sta pornit mai mult sau mai putin, adica se culpeaza 3-5 secunde si sta oprit mai mult de 10 sec pe treapta 1 iar la treapta 4 este invers , 10 sec cuplat si 3-5 sec. decuplat
                        Aceste intervale de cuplare -decuplare mai depind si de temperatura exterioara.
                        De aici nici consumul nu sare in sus foarte mult.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Multumesc de raspuns, dl. Stoicanu
                          Si in treapta 1, cu compresorul mai mult oprit (cad vad ca mai mult din juma' de timp sta oprit) AC-ul face fatza? Se raceste masina? E suportabil cand afara e cald?

                          Comment


                          • #14
                            Pana acum a facut fata destul de usor.
                            Pentru mine neasteptat de bine.
                            Vom vede la 40 grade cum face fata.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Avantaju lu peste, ala e compresor ieftin cu cilindree fixa. Se opreste ca sa nu givreze evaporatorul, nu ca sa reduca consumul. Si cand porneste consuma muuuult.
                              Masinile serioase si loganul faza 1 au compresor cu cilindree variabila, care produce atat frig cate e nevoie, functie de presiunea freonului.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google