Facelift Logan 2 /2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by IancuMIC View Post
    Unde Sa...intre?
    În funcțiune!
    „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

    Comment


    • In functiune e tot timpul, de cand ai pornit motorul...
      Dieselul e placut la condus datorita cuplului si ca nu merge asa turat, insa cum urca un benzinar in ture... de te unge pe suflet... e fantastic.

      Comment


      • Originally posted by ManGreek View Post
        In functiune e tot timpul, de cand ai pornit motorul...
        Pai asa cum spui tu este si mai grav! Cum crezi ca ar trebui sa fie turbina aia ca sa fie in functiune si la turatia de mers in gol si cam la ce turatie ajunge cand motorul functioneaza la sarcina nominala?
        „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

        Comment


        • Turbina este functionala de la prima rotatie a motorului. Si se opreste la ceva vreme (milisecunde...probabil chiar o secunda datorita inertiei)...dupa ce se opreste motorul. Faptul ca tu nu o simti...este pentru ca nu are suficienta turatie cat sa se faca simtita. Se face simtita cand exista un anumit debit de gaze de la motor.

          If you Love Big,HUGE Turbos, lots of Boost, Big engines or even Bikes with Turbos, this one is for you !Featuring Suzuki Hayabusa Turbo,Mustang Turbo,LS SWAP...


          P.S Turbina nu porneste in momentul in care se invarte mtorul prin simplul fapt ca are masa mare...si pentru a invinge momentul (obiectele tind sa-si pastreze starea)...nu incepe sa se invarta. la turbinele mici (cum sunt cele de pe masinile obisnuite: 1.5DCI etc...)...daca sunt suficient de apropiate de motor (ca si galerie de evacuare)...iar motorul este suficient de mare (functioneaza ca o pompa de aer). Atunci pornesc inainte de prima detenta.
          Last edited by bolovan; 3 May 2017, 08:35.

          Comment


          • Turbinele ajung la 2-3 mii de rotatii/secunda.

            Comment


            • @mr.K adica zeci de mii (sunt turbine care cica merg pe la 300.000 rpm)

              Comment


              • @mr.K adica zeci de mii (sunt turbine care cica merg pe la 300.000 rpm)
                Adica mii. (5 mii /sec in cazul asta)
                Sunt curios ce masini sunt echipate cu turbinele de care pomenesti tu.
                Last edited by mr.K; 3 May 2017, 09:06.

                Comment


                • Ah...scuze...acum am vazut "/sec"...se pare ca 300ml cafea nu-mi ajung ca sa ma trezesc.

                  Comment


                  • Originally posted by bolovan View Post
                    Turbina este functionala de la prima rotatie a motorului. Si se opreste la ceva vreme (milisecunde...probabil chiar o secunda datorita inertiei)...dupa ce se opreste motorul. Faptul ca tu nu o simti...este pentru ca nu are suficienta turatie cat sa se faca simtita. Se face simtita cand exista un anumit debit de gaze de la motor.
                    Turbina se considera in functiune in momentul in care compresorul centrifugal incepe sa creasca presiunea in galeria de admisie, nu cand se invarte cu cateva sute de ture pe minut! Inertia aceea cat de mica ar fi ea mentine in miscare rotorul mai mult de o secunda dupa ce de opreste motorul.
                    Nu este vorba de ceea ce simt eu sau altcineva ci de maniera de crestere a presiunii aerului proaspat din galeria de admisie! Asta se masoara cu manometrul!



                    Originally posted by bolovan View Post
                    P.S Turbina nu porneste in momentul in care se invarte mtorul prin simplul fapt ca are masa mare...si pentru a invinge momentul (obiectele tind sa-si pastreze starea)...nu incepe sa se invarta. la turbinele mici (cum sunt cele de pe masinile obisnuite: 1.5DCI etc...)...daca sunt suficient de apropiate de motor (ca si galerie de evacuare)...iar motorul este suficient de mare (functioneaza ca o pompa de aer). Atunci pornesc inainte de prima detenta.
                    Nu prea este clar pentru mine ce vrei sa spui cu apropierea de motor si cu pompa de aer, dar esentiala este masa/inertia turbinei. Cu cat este mai mica ea lucreaza mai eficient (compresorul furnizeaza presiune) la turatii mai mici ale motorului, prin faptul ca poate atinge turatii suficient de mari fara de care compresorul centrifugal nu poate ridica presiunea. Fiind mai mica, nivelul sau de turatie la sarcina nominala a motorului, devine mult mai ridicat si daca solutia constructiva este una economica atunci fiabilitatea poate suferi... acesta este diferenta constructiv-functionala fata de variantele mai vechi ale motorului 1.5dci, laudate pentru fiabilitatea lor. Din acest motiv este foarte importanta si calitatea uleiului de motor folosit ... sa speram ca fiabilitatea sistemului va fi cel putin la acelasi nivel.
                    Last edited by tipicarul; 3 May 2017, 09:18.
                    „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                    Comment


                    • Lasa teoriile. Turbina nu intra si nici nu "iese" decat cand e defecta
                      Ea functioneaza de cand pornesti motorul pana il opresti. Punct. Nu mai conteaza daca se invarte cu cateva mii de rotatii sau zeci de mii.
                      Este exact ca un benzinar aspirat. Daca tu mergi pana in 2000rpm asta nu inseamna ca motorul nu merge, ai putea sa zici ca motorul "intra" doar pe la 4-5000rpm cand se simte puterea. ;)

                      Comment


                      • @ManGeek, turbosuflanta se considera in functiune in momentul in care ridica presiunea in galerie de admisie (e si teorie si practica) adica produce ceva.
                        Este exact ca un alternator ce nu produce curent (adica nu functioneaza) daca nu este excitat (electric, bineinteles) si se invarte in gol.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • Se invarte in gol, dar consuma energie, deci functioneaza.
                          Asa si turbina. se invarte de la inceput.
                          Si da, functioneaza si la relanti, cand e recomandat sa stai in parcare sa racesti turbina inainte de a parca.

                          Comment


                          • @mr.K asta-i valabil pentru motoarele turbo din anii 70-80. Motoarele moderne nu mai au problema asta (pentru ca amestecul nu eras foarte bine controlat, se intampla ca gaze care inca ardeau - flacara - sa iasa pe o distanta mare din motor...incazlind turbina. Plus aliajele erau de o asemenea maniera ca nu dispersa caldura calumea. Prin urmare, axul se incingea foarte tare. Multe nici nu erau racite corespunzator. Motoarele moderne, cu aliajele moderne si modul in care sunt proiectate + un control mai bun al combustie + uleiuri care nu se "prajesc" - adica uleiuri semisintetice-sintetice ...nu mai au problema asta).

                            Comment


                            • Uneori ma intreb cum dracului am ajuns sa ne luam dacii avand in vedere ca suntem specialisti de inalta clasa privind turbine, uleiuri, motoare, consumuri, intretinere, imbunatatiri etc...

                              Comment


                              • Nu toti sunt...dar unii au decenta de a intreba persoanele specializate (adica care au facut o scoala in domeniu/profeseaza...nu au schimbat uleiuri si au facut masina ca noua in spatele garajului)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google