Problema Motor 0.9 TCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cel mai reușit comentariu la clipul de mai sus este acesta:
    "Nice video, but really useless for 99.999999% of the drivers in the world. If the oil temp reaches 400 celsius, I think your oil tarring up is the least of your worries. Maybe you should get out of the volcano first."

    Comment


    • Nice ... mi-a placut

      La Opel eu am tot distributie pe lant si am aproape 160 000 de km cu lantul original.
      Am vazut ca in motor s-a folosit ulei 5w40 la toate schimburile din DE (conform carnet de intertinere).
      Eu cred ca un ulei un pic mai gros e mai sanatos pentru lantul de distributie si patine decat un ulei foarte fluid.
      Dacia Oil 5w30 este foarte subtire dupa parerea mea (are vascozitate la cald aprox 10 din cate am vazut intr-un document mai vechi).
      Mobil 1 0w40 de exemplu are 12-13 la cald.
      Logan GPL 1.4

      Comment


      • Originally posted by stolniceanulucian View Post
        Nice ... mi-a placut

        La Opel eu am tot distributie pe lant si am aproape 160 000 de km cu lantul original.
        Am vazut ca in motor s-a folosit ulei 5w40 la toate schimburile din DE (conform carnet de intertinere).
        Eu cred ca un ulei un pic mai gros e mai sanatos pentru lantul de distributie si patine decat un ulei foarte fluid.
        Dacia Oil 5w30 este foarte subtire dupa parerea mea (are vascozitate la cald aprox 10 din cate am vazut intr-un document mai vechi).
        Mobil 1 0w40 de exemplu are 12-13 la cald.
        Si totusi ... uleiurile 5w30 asigura o mai buna ungere a lantului de distributie fiindca formeaza acea ceata de lubrifiant pe care nu o poate forma un ulei mai vascos .

        Comment


        • Vad ca se tot recomanda 5w40, care chipurile ar asigura o protectie mai buna.
          Eu as indrazni sa spun ca, in cazul motoarelor turbo si cu distributie pe lant, este de preferat intotdeauna un ulei cu vascozitate dinamica (cP)scazuta, pentru simplul motiv ca acesta ajunge mult mai repede la componentele care trebuiesc lubrifiate.
          Prin urmare, ulei cu vascozitate scazuta la rece (fara a depasi limita impusa de producator), onctuozitate buna, HTHS spre un 3,5 mPa.s daca e posibil si nu in ultimul rand, indice de vascozitate bun (vascozitatea sa nu se modifice prea mult la temperaturi extreme).
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Banuiesc ca inginerii care au proiectat motorul...stiau ei ce stiau de au recomandat uleiul asta...nu-i durea tastatura sa tasteze alte specificatii.

            Comment


            • Mecanicul de azi a zis ca are un posesor de 0,9 TCe cu 190000 km, taximetrist, dar care a schimbat uleiul la 10000 km.
              Tot asa ne-a povestit de un caz, la un client când i s-a rupt lanțul la 20000 km și i-au schimbat motorul pe garanție. E cam clara treaba ca schimbul de ulei la 20000 km e cam marketing.

              Comment


              • Se recomandă ulei ce respectă norma RN0710, acum că sunt capete pătrate ce au ajuns să pună 10w40 în 1,2TCe e altceva

                Singurul ulei de la Renault ce merge pe climatul nostru e 5W40, toată documentația îl dă așa, că mașina vine cu 5w30 e altceva, stă pe barba constructorului 100000km
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • @aris86 s-a rupt lantul? acolo era alta poveste...nu avea treaba cu uleiul...la 20k.
                  La taximetristi este evident ca trebuie schimbat la 1/2 din normal. Chiar si cartea o scrie. Regimul de mers in oras...de asta la unele masini scade si distanta pe care o parcugi cu un schimb de ulei...in functie de regimul in care mergi. La mine se pare ca nu-i scade mai repede (mie imi spune sa fac schimbul la 39476Km..adica imi arata ca mai pot parcurge 3400km si masina are aprox 36100km)

                  Comment


                  • Cartea spune la 6 luni sau 10000 km, dacă viteza medie este mai mica de 30 km/h. Cum pe ultimii 7000 km am avut viteza medie de 25 km/h, am schimbat uleiul la 9450 km.
                    Filtrul de polen cam asa arata.

                    Comment


                    • Originally posted by bolovan View Post
                      La mine se pare ca nu-i scade mai repede (mie imi spune sa fac schimbul la 39476Km..adica imi arata ca mai pot parcurge 3400km si masina are aprox 36100km)
                      Unde sau cum iti afiseaza aceasta info ?

                      Comment


                      • Originally posted by aris86 View Post
                        .................
                        Tot asa ne-a povestit de un caz, la un client când i s-a rupt lanțul la 20000 km și i-au schimbat motorul pe garanție. E cam clara treaba ca schimbul de ulei la 20000 km e cam marketing.
                        Nu e marketing, problema noastra e traficul, avem un regim mai solicitant pt motor, suntem cea mai joasa speta de natie in materie de drumuri/autostrazi.
                        Intr-un regim normal de mers, 20000 km pt un long life nu e stres.
                        In tarile civilizate unde esti imediat pe autostrada (chiar si pt 20 km facuti) uleiu se schimba la intervale de 30000 - 40000 km, pare inuman nu ?
                        Si aici e o diferenta, aia fac lejer 30000 km intr-un an, la noi ii faci in medie pe 2-3 ani...si atunci e normal/bine sa il schimbi dupa 1 an chit ca e long life.

                        Lantu ala s-a rupt din alte motive, nu stiu de ce nu renunta francezii la lant, nemtii ( VW ) au renuntat la lant pt tsi-uri tocmai pt ca a cauzat probleme.

                        Comment


                        • Tu ai OCS de tip nou, te avertizează când mai ai 1500km până la revizie, iar resetarea se face doar în reprezentață
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • Originally posted by bolovan View Post
                            Banuiesc ca inginerii care au proiectat motorul...stiau ei ce stiau de au recomandat uleiul asta...nu-i durea tastatura sa tasteze alte specificatii.
                            Uleiul recomandat ,ca de altfel si presiunea din pneuri , sunt date de o suma de compromisuri tehnice si comerciale care sa se plaseze pe o medie din multitudinea de particularitati ale utilizatorilor .
                            Eu personal am folosit Dacia 5w30 ( pentru ca este mai putin expus contrafacerii si este fabricat de firme de prestigiu ) la Logan 1.4 , precum si la 0.9 tce.
                            O singura data am folosit 4w40 , am fost foarte atent la comportamentul motorului in diferite situatii , comparat foarte atent "organoleptic" cu cel 5w30. A iesit in dezavantaj . In continuare voi folosi doar 5w30 fara a impinge la extrem capabilitatile motorului la temperaturi exterioare de peste 40 grade C.
                            Dar un coleg priceput , banuiesc @gecmc , a prezentat pe forum specificitatile celor doua tipuri de ulei 5w30 si 5w40 si de ce specialistii in postura de utilizatori ignora propunerea constructorului de a folosi 5w40. L-am ruga sa revina.

                            Comment


                            • Am comentat împreună cu Iancu pe tema uleiului pentru diesel. Cel pentru benzinare nu m-a interesat.

                              Comment


                              • Observ ca se discuta despre orice altceva decat despre probleme motor 0.9 tce.
                                Lantul nu se rupe/decaleaza din cauza uleiului ci din cauza defectelor de material.
                                Vorbesc din experienta proprie am avut Kia Ceed 1.4 la care se lungea lantul si se decala distributia. La fel si acolo toata lumea dadea vina pe ulei ca nu e bun, ca e contrafacut, ca nu avem autostrazi, ca sa nu forjezi etc etc
                                S-a dovedit ca a fost un lot produs in 2008 la care aliajul din care era facut lantul era prost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google