Coduri Eroare Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    LE: cu o mica "erata" (graba bat-o vina), pe pinul 6 (fir negru) este masa, alimentarea este pe pinul 3 (fir galben), dar am subliniat destul de clar asta in schema.

    Iar in cazul unei astfel de erori memorate primul pas ar putea sa fie stergerea ei, apoi cu contactul pus (motor nepornit) se verifica consemnul PWM GMV habitaclu (PR019 in CLiP), se porneste motorul si AC si apoi se verifica din nou erorile, iar daca este necesar se fac celelalte verificari, ...
    Last edited by Gil26; 9 May 2025, 05:57.

    Comment


    • #92
      Din ciclul:
      - codul e corect, chiar dacă scula de diagnoză nu e cea mai reușită.
      - nu e o problemă reală, dacă ventilatorul de habitaclu funcționează.
      - dacă se urmărește principiul de funcționare se înțelege și de ce apare "eroarea".
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #93
        Codul de eroare este in bazele de date, am atasat si procedura pentru DTCA4C614, depinde si cu ce "scula de diagnoza" se citeste si am mentionat ca primul pas este confirmarea si stergerea erorii apoi ceilalti daca este necesar, iar legat de principiul de functionare tocmai de aceea am atasat si acele grafice in diferite conditii.

        Comment


        • #94
          Buna ziua domnilor!
          As dori sa imi impartasesc si eu aici o problema cu care ma confrunt si pentru care va solicit ajutor. Este vorba de un Renault Clio 0.9Tce Grandtour, fabricatie 2018, cod motor H4B-B4, masina are 65.000 km rulati si se pare ca deja incep problemele. Cand viteza de deplasare trecea de 120km/ora, motorul incepea sa piarda putere, nu mai mergea rotund, functiona in suturi si pur si simplu nu mai reusam sa accelerez. Dupa cativa zeci de km facuti fortat, problema parea ca se rezolva din mers si puteam continua drumul. La mersul cu viteza mica, in oras, sau la pornire, nu apareau sincope. Problema se tot repeta fara insa a apara vreun mesaj sau semnal in bord. Am mers la cineva pentru a face o diagnoza si a aparut memorat codul de eroare 224412 "Proportional richness sensor circuit, short-circuit to +12V." Intr-un final, cand am patit din nou problema, am luat decizia sa scot mufa sondei lambda si imediat problema de functionare rotunda a motorului se rezolva. Am schimbat sonda lambda din fata catalizatorului ( Bosch 2 269 348 03R) pe care a incercat sa o si imperecheze cu calculatorul, si totul parea ca s-a rezolvat, dar dupa numai 500km parcursi a aparut semnalizarea "check system pollution" si martorul motor. Am facut o noua scanare si a aparut de acesta data eroarea 042009 "catalytic converte functional fault, component in poor condition". Este exclus ca dupa cei 65.000 km facuti sa fie catalizatorul defect. Chiar si sonda lambda mi s-a parut bizar ca a cedat dupa atatia km. S-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie? Mai era necesara o alta interventie, sau poate sa ma astept ca a cedat si sonda lambda de dupa catalizator?
          Va multumesc anticipat pentru eventualul ajutor!

          Comment


          • #95
            Aceste erau mesajele la diagnosticare
            Attached Files

            Comment


            • #96
              Salut, chiar daca aceste erori sunt pentru Clio IV acestea pot aparea si la Logan &Sandero II, atasat procedurile de diagnosticare pentru aceasta masina fabricata in 26.11.2018 cu nr. R540621 cod motor H4B408 cu nr. U451443, poate te ajuta (poti verifica si senzorul temperatura apa, sonda, etc...).

              PS: nu am timp acum, dar daca mai ai nevoie si de alte informatii /detalii pot sa le ofer.

              Attached Files

              Comment


              • #97
                Multumesc mult pentru raspuns!
                Eroarea cu privire la senzorul de temperatura care a fost detectat la prima scanare, facuta inainte de schimbarea sondei lambda, s-a resetat si nu a mai aparut la cea de-a doua facuta ulterior schimbarii sondei, cand a aparut mesajul de problema catalizator. Oricum, sunt intrigat de faptul ca, sonda lambda s-a defectat la doar 65k de km efectuati. Suspectez ca si cea din spatele catalizatorului poate avea ceva, daca iau in considerare defectarea primeia.
                Problema mea cea mai mare este ca, aici in Craiova, este cumva cunoscut faptul ca prestatia personaluli din reprezentanta este considerata indoielnica si de aceea nu prea ma incanta ideea de a merge la ei pentru o diagnosticarr cu scule originale.

                Comment


                • #98
                  Mda, asa este, din pacate reprezentanta Craiova nu are o “reputatie” prea buna pe forumuri dar si “scula” cu care s-au citit codurile de eroare este destul de OK daca este folosita in mod corespunzator si nu doar pentru citire /stergere erori, iar daca tin bine minte in Craiova erau vreo doi baieti destul de buni in diagnosticarea modelelor Dacia /Renault, plus ca daca ai drum prin Bucuresti avem si un coleg de forum care iti poate face o diagnoza profesionala.

                  Capturile atasate sunt din CLiP =program dedicat Dacia /Renault folosit in reprezentante, dar se poate utiliza orice alt program corespunzator, si iti sugerez ca primul pas sa fie diagnosticarea conforma a injectiei apoi functie de rezultate se pot face si celelalte verificari electrice /mecanice si doar dupa aceea schimbate piese daca este necesar, NU invers (motoarele H4B4xxx fiind destul de fiabile daca sunt exploatate si intretinute in mod conform).

                  Totusi, daca te uiti mai atent in procedura de diagnosticare eroarea DTC042009 poate sa fie influentata printre altele si de erorile DTC01152F si DTC224412 iar in procedura DTC042009 se specifica sa se verifice sonda de oxigen aval (am si subliniat asta in captura), eroarea DTC224412 se refera la sonda oxigen amonte (sau sonda oxigen diesel, notata 1538), cele doua sonde sunt “interconectate”, iar ca sa fie mai clar atasez si procedura de diagnosticare a sondei amonte plus alte cateva capturi referitoare la cele doua sonde poate sunt de folos si altor colegi de forum, asa cum am scris /subliniat aceste erori putand sa fie si pentru Logan &Sandero II X52 cu motoare 0.9 TCe H4B.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #99
                    Multumesc foarte mult pentru raspuns!
                    Daca iti aminesti cumva numele baietilor din Craiova si cum as putea sa ii contactez, ar fi nemaipomenit! Daca nu, poate reusesc sa ma organizez si sa fac un drum la Bucuresti pentru o diagnoza corecta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google