Martor "check Engine" Antipoluare Aprins Logan 1,0 SCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Erata: e vorba de sonda amonte, nu sonda aval. Cea dinainte de catalizator.
    http://www.imbunatatiri-logan.weebly.com

    Comment


    • #77
      La un de-cat cu vinzare la tancioc te-ai gindit ? Decit intrreb zic si eu ...

      Comment


      • #78
        Originally posted by vali2008 View Post
        Salutare!
        In sfarsit, am catalizator nou..dupa o aventura senzationala.
        Pe scurt: anul trecut s-a aprins catalizatorul pe la 5.000km, au sters eroarea, a mers ok si nu s-a aprins pana anul acesta pe la 10.000 km ..am dus-o la reprezentanta, baietii sau fost super ok, au comandat catalizator nou, am mers la ei sa il schimbe, dar, dupa cum spuneam mai sus..S-A STINS NECURATUL DE BEC in bord inainte sa ajung la programare cu o zi..asa ca uzina Dacia a catadicsit sa aprobe doar resetare.
        Mers inca 200 km si S-A REAPRINS..am sunat pe baietii de la reprezentanta, aveau minunata piesa pe stoc, m-au chemat si l-au schimbat (devizul e aproape 3000 Ron, pe garantie). Mi se pare ca acum miroase putin a incins, posibil pana se acomodeaza, si parca au crescut putin turatia la relanti, sta putin mai turata, ma refer, desigur, dupa ce se incalzeste..
        Tot respectul pentru baietii de la reprezentanta de la Bacau, dar rusinica pentru Dacia : le-am trimis mail la VC de doua saptamani cu toata tarasenia si nici acum nu au dat vreun raspuns..sunt curios sa vad ce vor zice, sper sa nu ma cheme sa il mai schimbe o data...
        Sa bat in lemn...am aproape 100.000k(99780km) și n-am avut probleme cu al meu 1.0SCE din decembrie 2017 cumparata de noua in iulie 2018 din reprezentanță. Singura problema a fost siliconul de la capacul de la culbutori pe care a trebuit sa-l ”schimb”. Am cautat garnitura, dar si la reprezentanta si la alte serviceuri au spus ca acolo e doar silicon. Am pus (in 2022) un silicon ce rezista la peste 300 de grade si acum e ok. Dar am un coleg la servici la care s-a aprins catalizatorul la vreo 15.000km, i-am sters eroarea de doua ori pana pe la 25.000km. Acum are 52.000km si e ok nu a mai reaparut, nu i-a facut nimic....doar a venit la mine sa i-o sterg de doua ori.
        La al meu schimburile de filtre si consumabile le fac la 10.000km,(doar ulei ELF 5w40 si nu consuma...adica nu completez deloc...bag fix 3l...si pe joja e la 3/4 intre minim si maxim) chiar mi-am setat ca cheita sa apara la 10.000km sa nu uit. A si nu in ultimul rand am schimbat bujiile (nu ca nu mai mergeau) la 3 ani...pe atunci avea vreo 45-50.0000lm, nu mai retin....poate ajuta asta...la statistici.
        Eu zic că nu e doar norocul cu acest motor...e si cum il întreți...spre exemplu până nu am 2 liniuțe la temperatură (t II) nu îl turez mai mult de 2000 rot/min....în rest la drum întins 80km/h...pe autostrada 100 - 110 km/h....adica asa mai batraneste....n-am pretenți mai mari la un motor de 1000cm cubi aspirant. Tatăl meu avea o skoda 1000 MB tot de 1000cm cubi in ani 75 - 85 avea parca 35 cai...dacia asta are 73...

        Comment


        • #79
          Originally posted by ciprishor View Post
          Reincalzesc topicul...la un MCV 2019 1.0Sce 60.000km cu check engine aprins si DTC setat legat de catalizator de multe luni.

          Dat jos catalizator si gasit gaura in ceramica. Schimbat catalizator cu unul din dezmembrari dar in stare buna.

          Sondele s-au pus de pe catalizatorul original. La diagnoza Lambda aval arata in jur de 2500mv ceea ce pare f mult (ma asteptam la 500-800mV).

          Dupa schimbarea catalizatorului, eroarea si check engine a reaparut la scurt timp.

          Sonda e f scumpa ~600 lei. As accepta niste pareri inainte sa dau banii pe o sonda noua.
          In primul rand mie imi apare un MCV fabricat in 15.06.2017.
          Apoi nu stiu cum a masurat cine a folosit Derelek-ul si in ce conditii acele valori dar tensiunea sondei amonte se diagnosticheaza cu motorul cald (Tapa > 70 °C) si trebuie sa aibe valori intre 20 - 1395 mV, rezistenta de incalzire a acesteia intre 1- 20 ohmi, pentru sonda aval tensiune 0 - 1000 mV si rezistenta 2- 4 ohmi.
          Atasat doar ca info procedura de diagnosticare a unei erori DTC042009 =Catalizator si cele ale sondelor amonte si aval, se poate vedea ce cum si in ce conditii se verifica, plus codurile OE ale sondelor pentru un motor B4D400 (cu nr. de fabricatie R031176) si procedura de demontare \montare a acestora (se strang la 44 Nm, etc.), poate sunt de folos si altor colegi de forum.

          Attached Files

          Comment


          • #80
            LE: nu pot acum, dar poate revin si cu cateva informatii legate de catalizator (tinand cont si ca acesta a fost schimbat cu unul din dezmembrari).

            Comment


            • #81

              In urma schimbarii sondei amonte + lansare proceduri de reinitializare din CAN Clip se pare ca s-a rezolvat problema. Nu s-a mai aprins de 2 zile. Insa in continuare tensiunea sondei amonte citita cu motor cald, plus acelerari 2500-3000rpm este intre 2500mv si chiar 4500mV. Posibil ca interpretarea valorii sa fie eronata datorita xml-ului. Nu am masurat cu multimetru pe sonda direct.

              Multumesc pentru sfaturi mai ales lui @Torquemada



              http://www.imbunatatiri-logan.weebly.com

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google