Norma Euro 6.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Norma Euro 6.2

    Noroc. Stie cineva ce se modifica la motoare pentru a indeplini norma aceasta?
    Incepand cu 1 septembrie nu se mai pot inmatricula masini noi fara aceasta norma.

  • #2
    Avem RECOMANDAREA (UE) 2017/948 A COMISIEI
    din 31 mai 2017.
    Mai este un site dedicat noilor norme.
    In mare se schimba metodele de determinare a noxelor si implicit valorile acestora.
    In privinta inmatricularii recomadarea spune altceva.
    Logan 0.9 TCe 2018

    Comment


    • #3
      @COSTI
      Este in principal vorba de modificari legate de emisii. La benzinarele Dacia nu stiu care sunt.
      La motorul Diesel de 1,5 DCi sunt cateva modificari semnificative.
      Cele doua versiuni primesc cate 5 CP in plus iar denumirile oficiale vor fi 1,5 Blue dCi de 95 si 115 CP. Motorul de baza va avea 240 Nm iar celalalt ramane la 260.
      Performantele se imbunatatesc. Astfel 1.5 Blue dCi de 95 CP va accelera de la 0-100 km/h în 12.6 secunde fata de 13.8 si va avea o viteza maxima de 167 km/h fata de 158. Varianta mai puternică, de 115 CP, reuseste imbunatatirea reprizei 0-100 km/h la 10.5 secunde fata de 11.8, iar viteza maximă crește de la 171 la 179 km/h.
      Consumul mixt (4.4 litri/100 km în cazul ambelor versiuni) și emisiile de CO2 nu se schimba in noile variante de putere.
      Insa cea mai importanta modificare modificare este trecerea de la sistemul de captare/filtrare de NOx (NOx Trap, solutie mai simplă și mai ieftina care echipează astăzi modelele Dacia diesel) la un catalizator cu reducere catalitica selectiva (SCR) care vine la pachet cu un sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor.
      Din ce am mai citit pe ici pe colo se pare ca si injectoarele vor fi de o generatie noua permitand o presiune de 2000 bari in rampa de injectie iar intercoolerul va fi racit cu apa.

      Comment


      • #4
        La benzina se va pune oare filtru de particule?
        @anduvirgil-In privinta inmatricularii recomadarea ce spune?

        Comment


        • #5
          La motoarele alimentate cu benzina o sa avem filtru de particule incepand cu Euro 7. Norma de poluare Euro 7 nu se va aplica mai devreme de 1 ianuarie 2022 pentru masinile noi.
          Incepand cu 1 septembrie 2018 se aplica norma de poluare Euro 6c. Eu nu am auzit de Euro 6.2.
          Diferenta intre norma de poluare Euro 6b pe care trebuie sa o respecta masinile noi pana la 31 august 2018 si norma de poluare Euro 6c o reprezinta procedura de omologare. Limitele maxime admise sunt identice, dar in functie de procedura aplicata se obtin rezultate diferite pentru o masina. Altfel spus chiar daca masina este neschimbata (adica nu polueaza mai mult dar nici mai putin) si limitele de poluare se mentin la fel, este posibil ca masina care se incadra in normele de poluare inainte de 1 septembrie sa nu mai corespunda dupa 1 septembrie din simplu motiv ca se masoara altfel. La Euro 6b avem procedura de omologare NEDC iar la Euro 6c avem WLTC. Evident ultima procedura este considerata mai exacta dar nu are legatura cu emisiile in traficul real. Abia de la 1 septembrie 2019 cand pentru masinile noi o sa se aplice norma de poluare Euro 6d-temp o sa devina obligatorie si procedura RDE (Real Driving Emissions) iar raportul intre rezultatul de la stand si cel din trafic nu trebuie sa depaseasca un coeficient de conformitate CF (Conformity Factor) care pentru Euro 6d-temp a fost stabilit la 2.1.

          Comment


          • #6
            Originally posted by gabrieln1960 View Post
            @COSTI
            Este in principal vorba de modificari legate de emisii. La benzinarele Dacia nu stiu care sunt.
            Performantele se imbunatatesc. Astfel 1.5 Blue dCi de 95 CP va accelera de la 0-100 km/h în 12.6 secunde fata de 13.8 si va avea o viteza maxima de 167 km/h fata de 158.
            nu stiu de unde ai luat timpii de acceleratie, dar pe toate site-urile dacia (uk, de - ca la noi nu am gasit), timpii oficiali la logan/ sandero 0-100 pt 1.5 dci 90CP! sunt de 11.8 secunde! nu inteleg de unde pana udne 13.8 secunde

            dai acolo la comparatii si ii vezi:


            0-62mph (0-100kph) 11.8
            sigpic

            Comment


            • #7
              De pe net si este adevarat ca sunt valabile pentru Duster. Pentru Logan si Sandero inca nu sunt disponibile. Pentru mine conteaza doar ca noile motoare sunt mai puternice si printre cele mai "curate" de pe piata in conditiile in care se pare ca, cel putin in Franta, pretul este doar cu 150 euro mai mare.

              http://www.autolatest.ro/stiri-masin...si-115-cp-2018


              https://www.largus.fr/mondial/prix-d...i-9202390.html
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Diferenta de putere oricum nu o simti. Pretul consumului de Adblue, cu siguranta da. Aceste masini "curate" polueaza foarte mult iarna deoarece la -10 grade rezervorul cu Adblue este inghetat iar sistemul SCR nu functioneaza. Practic avem o masina fara niciun sistem de reducere a emisiilor poluante. Este mult sub Euro 6. Abia dupa pornirea motorului intra in functiune sistemul care incalzeste rezervorul cu Adblue si apoi intra in functiune si SCR-ul.

                Comment


                • #9
                  Rezervorul Adblue e încălzit
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by abc View Post
                    Abia dupa pornirea motorului intra in functiune sistemul care incalzeste rezervorul cu Adblue
                    Atat rezervorul cat si conducta/conductele de deversare sunt incazite sau exista un al doilea rezervor mic preincalzit pentru prima pornire.

                    Chiar crezi ca nu s-au gandit astia cand ai implementat solutia la cum va functiona sistemul iarna?

                    Mai mult solutia ingeata de la -11 grade; e mai problematica in zonele mai friguroase.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by t0rquemada View Post
                      Rezervorul Adblue e încălzit
                      Da, rezervorul este incalzit dar se incalzeste dupa pornirea motorului.

                      Originally posted by Silviu View Post
                      Atat rezervorul cat si conducta/conductele de deversare sunt incazite sau exista un al doilea rezervor mic preincalzit pentru prima pornire.

                      Chiar crezi ca nu s-au gandit astia cand ai implementat solutia la cum va functiona sistemul iarna?

                      Mai mult solutia ingeata de la -11 grade; e mai problematica in zonele mai friguroase.
                      Preincalzirea ar consuma mult curent si mult timp. In Romania, in diminetile de iarna se inregistreaza in multe zone temperaturi mai mici de minus 11 grade. Se accepta in primele minute de functionare emisiile poluante.
                      Last edited by abc; 22 August 2018, 00:44. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        Adblue = calculator suplimentar nu doar un banal rezervor, adică

                        -poate porni dezghetarea independent de cheie în contact
                        -poate porni dezghetarea la cererea altor caclualtoare (de ex la descuiere)
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by abc View Post
                          Pretul consumului de Adblue, cu siguranta da.
                          La Logan un rezervor de adblue are 18 litri ajunge pentru 15000-20000 de Km, adica de la o revizie la alta.
                          Un rezervor de adblue de 18 litri costa 45 lei. Pe kilometru pretul adblue este de 0,003lei.
                          Cred ca se simte foarte tare la buzunar.

                          Problema poate aparea in momentul incare se infunda filtrul in care se injecteaza adblue. Atunci suni la Dacia asistenta ca masina nu mai porneste.
                          Last edited by OldMann; 23 August 2018, 15:15.

                          Comment


                          • #14
                            O adevărată uzină chimică linia de evacuare la motoarele diesel Euro6c
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Pentru cine vrea să studieze
                              The new WLTP lab test for cars introduces more realistic testing conditions, providing an accurate basis for calculating fuel consumption and CO2 emissions.

                              Logan 0.9 TCe 2018

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google