Roata de rezerva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nu recomand roti slim asa de mici cum pusese gabrieln1960 anuntul de la tepari, care le-au furat de pe Clio si le vand la pret de specula supraevaluat pe internet
    ​​​​​​

    Comment


    • #17
      Rotile de rezerva sunt mai mici la unele modele Logan/Sandero pentru ca in ultimii ani au inceput sa puna din fabrica cauciucuri mai mari iar locasul din portbagaj a ramas acelasi asa ca pur si simplu un cauciuc de 205/R16 nu mai incapea. Daca nu ma insel au fost dimensionate pentru maxim185 dar este posibil sa gresesc. De cele cu GPL nici nu discutam pentru ca se ofera un kit de pana.
      Leo, eu nu am recomandat nimic. Am spus doar ca un slim din asta adevarat ar fi o posibila solutie pentru ca nu ar avea efecte negative asupra masinii daca este folosit strict in concordanta cu precizarile producatorului si ar fi usor de depozitat. Linkul a fost doar de exemplu, altul n-am gasit. L-am pus aici doar pentru exemplificarea datorata pozelor, n-am de unde stii ca sunt furate sau sunt tepe. De ce nu trimiti o sesizare la politie daca ai siguranta ca sunt furate? Se pot cauta si in alte parti si alte dimensiuni cu conditia sa corespunda gaurile de prezoane. Macar din poze initiatorul a putut sa-si faca o idee de cum arata si cum poate fi stocata in portbagaj o astfel de roata comparativ cu una normala. Daca Volvo, Mecedes, Audi si alte marci de renume pot folosi slimurile astea pentru Dacia de ce nu ar fi recomandate daca ai avea garantia ca nu este lucru de furat? Ce repercursiuni atat de dure ar suferi masinile noastre strict din punct de vedere tehnic si/sau al sigurantei rutiere pe distante scurte?
      Exista si cealalta solutie, de a umbla in/pe portbagaj sau in spatiul dintre scaune cu un cauciuc si o janta normala, sora cu celelalte.
      Last edited by gabrieln1960; 11 July 2022, 20:40.

      Comment


      • #18
        ok,sa caute slim de 16 inch. Cred ca ar incapea ,nu sunt sigur, in spatiul prevazut in portbagaj.Poate proba.
        respect
        exclus teparii samsari care vand la suprapret roti de rezerva.Se stie.
        adica le fura ziua/noaptea din portbagaj de la masini Reno si le pun dupa aia la vanzare pe olx,pieseauto
        cum faceau si cu catalizatoare
        Last edited by Leo0608; 11 July 2022, 20:42.
        ​​​​​​

        Comment


        • #19
          Deși, în 4 ani și 3 luni, nu am umblat la roata de rezerva ,îmi poate spune cineva, dc producătorul a pus abțibildul cu limita de 80, deși cauciucul e identic cu cele de pe masina, doar janta e vopsita în argintiu? Sa aiba janta altfel de aliaj decât cele de pe masina? Ms anticipat!

          Comment


          • #20
            Si eu sunt interesat de raspunsul la intrebarea de mai sus.

            Au existat variante de Logan (Logan 1, ph2 si Logan 2, ph1) unde jantele argintii erau montate din fabrica la toate cele 4 roti.
            Nu cred ca are importanta culoarea.
            Poate aliajul sa fie altul (sau grosimea tablei din care este confectionata janta) la jantele argintii montate din fabrica pe roata de rezerva.

            La Duster 1 ph 1 si ph 2 si la Duster 2 ph 1 si ph 2 roata de rezerva este clasica (nestilizata) din otel vopsit negru. (optional se poate si cu rezerva slim sau kit pana).
            La Duster 1 ph 1 si ph 2 si Duster 2 ph 1, pentru nivelul de echipare de baza masina vine din fabrica cu 4 jante clasice (nestilizate) din otel vopsite argintiu.

            Comment


            • #21
              Scuze, sunt mai tot timpul prins cu munca si nu am mai apucat sa postez.
              Sunt patit cu cealalta masina(2 jante strambe in Bulgaria(noaptea, weekend, la 400 km de casa, a doua oara eram la "dus" spre Grecia, deci cu slim-ul nu e chiar totul roz). Acum e a treia oara in 12 ani de "strainataturi" cand o patesc(sa nu fie de ajuns kitul de pana). Si cand se intamplase mai aveam 2500 km de mers, deci rezerva slim sau rezerva (din aia de 80km/h...naiba stie ce o avea de e limitata la 80km/h ca tot se discuta mai sus) era un handicap major(mai ales sambata seara). Da..o rezolvi a doua/treia zi la o vulcanizare, macar nu ramai in camp, corect.
              As prefera o rezerva sanatoasa, nu una imbatranita(sh) ca masina o sa o mai tin(plus ca merg incarcat in concedii, deci nu e indicata una crapata, uscata, imbatranita). Necazul e ca pana acum R15 si R16 SH slim, par a fi cu gaura centrala de 64mm , iar L3 are 60.1, deci, daca inteleg,ea nu e centrata in butuc ci sta pe prezoane. Inca nu am ajuns la vanzator acasa sa le vad, dar preturile sunt 300 pt R15 si 400 ron pt R16,adica deloc ieftine. Poate au 10 ani...stiu eu?R14 slim nu intra pe fata la L3. R15 si R16 da. Noua,una slim 4x100 60mm gaura butuc ar fi vreo 773 ron pe un site "specializat"(probabil fabricatie recenta), ceea ce mi se pare aberant. Am sunat la multe firme, am gasit si cu 1200 ron (cu , cric si coarba). Am primit recomandare sa ma duc si in vitan, in targ. Incerc si acolo sambata.
              Altfel, daca e sa imi fac o roata normala, pe masina am 195/55r16, ea merge standard si cu 185/65r15.
              Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
              185/65-15 20mm 311mm 622mm 1952mm 512 0.0%
              195/55-16 107mm 310mm 621mm 1951mm 513 -0.1%
              Deci, dupa cum se vede, pot pune un R15 normala langa celelalte 3 x R16 , chiar si pe fata fara sa imi fac griji de diferenta de marime(diferential, etc). Ideea e ca la R15 jantele after sunt ceva mai ieftine. O janta +o anvelopa R15 all-season(ca sa acopere toate anotimpurile) incep de la 450-500 ron, deci aproape de acel "slim" R16 sh.
              Last edited by AdrianHH; 12 July 2022, 12:10.

              Comment


              • #22
                AdrianHH pune 195/55/16 cauta sh o roata dinasta pe olx cu tot cu janta,sau pe autovit ori in talcioc
                ​​​​​​

                Comment


                • #23
                  Am comandat deja o janta aftermarket R15+ anvelopa all-season 185/65R15, le ridic maine.

                  Comment


                  • #24
                    Late at the party: am luat o janta flexiwheel pe 16 pt L3 ( din astea am si pe masina ), pe care am incaltat-o cu un all season. A fost 400 lei janta, anvelopa cadou de la un prieten. Nu a fost cazul sa o folosesc in 2.500 km, dar am condus mai linistit stiind-o in portbagaj. Deocamdata nu am gasit o solutie de ancorare - ce am vazut la taximetrist probabil era slim, pe asta nici o sansa sa o ancorezi de spatarul banchetei. Sta in portbagaj pe post de cos pt lavete, solutii de curatare, antigel, etc.

                    Comment


                    • #25
                      Update: in final, am renuntat la varianta de 185/65R15 all season+janta R15 tabla(era cca 390 ron afacerea- anvelopa debica navigator 2 all season). Nu era rea deloc ideea dar pana la urma am preferat sa :
                      -cumpar janta R16 aliaj "Amaris" (569 ron A***x.ro - am blurat ca sa nu se considere reclama- privat daca nu se intelege). Am mers si pe ideea ca daca urmeaza sa folosesc cativa ani masina , ar fi bine sa am o janta identica in caz ca...(sunt patit de mai multe ori pe mai multe masini).
                      -Folosit una din cele 4 anvelope de iarna 195/55R16 Bridgestone) pe care le tineam in garaj(nu am decat anvelope, fara set separat de jante). In acest moment("vara"), am rezerva complet identica dar de iarna practic.
                      -La iarna, de-jantez si rejantez restul de 3 anvelope, folosesc si rezerva ca a 4-a roata si pastrez a 4-a roata de vara ca rezerva iarna. Si asa mai departe....

                      Acum rezerva(roata "full") am reusit sa o bag in portbagaj lipita la unghi de cca 60grade inclinare de bancheta spate, sta fixa prin presare(nu e nevoie de mare efort). Tocmai ce am facut un concediu de 3700 km si nu a cazut pe burta, sta "prin presiune" suficient de bine. Cu ocazia asta am pastrat si separatorul de portbagaj(acele 4 bucati de plastic). Ma gandeam sa iau un covoras de cauciuc dar cu ala cred ca nu va mai incape sau va fi nevoie sa o presez prea mult...eh, asta e

                      Deci, pt mine , cel putin, problema s-a rezolvat.

                      Va multumesc pt idei.

                      Comment


                      • #26
                        mai bine ca ati luat pe 16 inch, la dimensiunea celorlalte anvelope
                        ​​​​​​

                        Comment


                        • #27
                          Daca sunt doritori de rezerva originala Dacia flexwheel 200buc+1 rand de prezoane. 3 bucati disponibile, 1 o pastrez eu pt rezerva.

                          Capace Sorane 150 toate 4

                          Anvelope Bridgestone Turanzza t005 aprox 3k rulate 600/set.

                          Stau cu ele in pod din primavara, ca dupa ce iti faci damblaua si pui jante noi, uiti de ele.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by broniaski View Post
                            Daca sunt doritori de rezerva originala Dacia flexwheel 200buc+1 rand de prezoane. 3 bucati disponibile, 1 o pastrez eu pt rezerva.

                            Capace Sorane 150 toate 4

                            Anvelope Bridgestone Turanzza t005 aprox 3k rulate 600/set.

                            Stau cu ele in pod din primavara, ca dupa ce iti faci damblaua si pui jante noi, uiti de ele.
                            Puteti sa imi lasati un numar de telefon? Sunt interesat de achizitia jantelor si a capacelor.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by abc View Post
                              ....
                              .....

                              Odata cu nou sigla, Dacia a introdus in standard kit-ul de pana iar roata de rezerva este pe lista de optionale pentru 150 euro (valabil pentru toate motorizarile nu doar pt. cele cu GPL cum era pana acum).
                              Si cu vechea sigla la variantele cu gpl, kit-ul de pana nu vine standard? By default ?

                              Comment


                              • #30
                                Ba da, am precizat acest lucru.
                                La GPL intotdeauna a fost kit pana.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google