Probleme directie Logan 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme directie Logan 3

    Salutare tuturor,
    Nu stiu daca intrebarea mea se incadreaza in acest segment de discutii si imi cer scuze in avans in cazul in care am gresit locul de adresare.
    Am schimbat anvelopele de vara cu cele de iarna(ceva model Falken) si de cand am facut acest switch, directia masinii este foarte ferma, pana si la virajele pe loc. Obisnuia sa fie foarte usoara, mai ales ca detin un Logan 3 2022 si are acea servodirectie electrica.
    Presiunea in roti a fost verificata de mai multe ori si este buna.
    Credeti ca poate fi de la anvelope? Sau este ceva mai grav care ar trebui sa ma ingrijoreze?
    Intreb aici deoarece la reprezentanta este foarte aglomerat si mi s-a spus ca trebuie sa astept undeva la 2-3 sapatamani pentru o programare.​

  • #2
    Fiind mai moi sunt și mai aderente anvelopele de iarnă. Este normal sa simți altfel direcția.

    Comment


    • #3
      Logan III vine cu anvelope de vară Continental EcoContact 6 - care au profil redus, cu rezistență mică la înaintare, by design.

      Orice anvelopă de vară opune rezistență mai mică decât una de iarnă - care prin natura ei este mai moale și se "mulează" pe asfalt mai mult decât una de vară - automat că orice anvelopă de iarnă opune rezistență mai mare decât una de vară.
      Nu știu cât de "eco" sunt acele Falken de iarnă - dar după mesajul tău, nu par să fie foarte eco…, deci au o rezistență la înaintare mult mai mare decât cele de vară Continental EcoContact 6.

      Eu iarna folosesc Continental AllSeasonContact MS 3PMSF și direcția nu și-a modificat cine știe ce comportamentul față de Continental EcoContact 6…

      Prin urmare, ăsta e prețul plătit pentru a avea anvelope de iarnă nu foarte "premium" - o direcție mai grea.​
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • #4
        Nu stiu ce sa zic, dar eu nu am simtit nicio diferenta la directie. Merge la fel de usor si cu anvelopele de iarna.

        Comment


        • #5
          CE model de anvelope de iarnă ai?
          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

          Comment


          • #6
            Nici eu nu simt nicio diferenta cu Hankook Winter ICept RS2 W452 185/65R15 față de Continental EcoContact 6

            Comment


            • #7
              Anvelopele pe care le am pe masina sunt Falken EuroWinter HS01 185/65 R15 88T.
              Nu stiu daca face vreo diferenta asa de mare coeficientul T, in carte imi spune ca trebuie H.
              Poate nici presiunea rotilor nu este corecta, m-am orientat dupa sticker-ul de pe masina unde scria ca presiunea rotilor din fata trebuie sa fie 2.4 bari iar cea a rotilor din spate 2.3 bari.
              Asa le am.​

              Comment


              • #8
                Inca ceva as mai avea de adaugat.
                Astazi am observat ca a mers foarte bine servodirectia.
                Are momente in care se simte bine, momente in care merge greu, cum am descris initial.
                Poate doar mi se pare mie, sunt si usor de speriat cand vine vorba de masini si probleme.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Valentin1407 View Post
                  Anvelopele pe care le am pe masina sunt Falken EuroWinter HS01 185/65 R15 88T.
                  Din ce apare pe https://www.tyrereviews.com - lucrurile nu arată bine...

                  Tyre review data from 19 tyre reviews averaging 85% over 76,170 miles driven.

                  The Eurowinter HS01 is ranked 18th of 56 Winter Premium Touring tyres.


                  2022 ADAC SUV Winter Tyre Test - 215/60 R16 - 14th of 17 tyres
                  • Positive - Good on snow and ice.
                  • Negative - Weaknesses on dry roads (devaluation.)
                  • Overall - The FALKEN Eurowinter HS01 shows weaknesses on dry roads, which is why it is only just rated as satisfactory overall. He can convince in all other main criteria, but due to his pronounced lack of dryness, he does not get more than the rating “recommended” overall.

                  2022 Auto Bild Winter Tyre Test - 13th of 22 tyres
                  • Positive - Short snow braking distances, very good safety reserves for aquaplaning, stable dry handling.
                  • Negative - Moderate cornering on snowy and wet slopes, increased rolling resistance.
                  • Overall - Good.

                  2022 AMS Winter Tyre Test - 6th of 8 tyres
                  • Positive - Very decent wet performance with superior aquaplaning resistance but small limitations in cornering grip. Safe, understeering, reliable driving dynamics on dry roads, high levels of comfort.
                  • Negative - Long braking distances, sluggish steering response and little grip on snow. Disturbing rolling noise in curves.
                  • Overall - Sufficient.

                  Originally posted by Valentin1407 View Post
                  Nu stiu daca face vreo diferenta asa de mare coeficientul T, in carte imi spune ca trebuie H.​
                  Indicele de viteză H = 210 km/h
                  Indicele de viteză T = 190 km/h
                  Ce înseamnă indicele de viteză? Viteza maximă pe care o poate atinge anvelopa timp de 10-15 minute fără să se dezintegreze.
                  Este strict interzis să folosești anvelope cu indice de viteză inferior, cu o singură excepție - la anvelopele de iarnă:
                  Regulamentul (UE) nr. 458/2011 privind montarea anvelopelor prevede că, în cazul unei anvelope de iarnă, simbolul categoriei de viteză poate fi inferior inclusiv celui corespunzător vitezei maxime proiectate a vehiculului (dar nu mai mic decât Q – corespunzător vitezei maxime de 160 km/h).


                  Originally posted by Valentin1407 View Post
                  Poate nici presiunea rotilor nu este corecta, m-am orientat dupa sticker-ul de pe masina unde scria ca presiunea rotilor din fata trebuie sa fie 2.4 bari iar cea a rotilor din spate 2.3 bari. Asa le am.​
                  ​​
                  Presiunea la rece e ok.
                  La cald ea mai crește, dar iarna, pe frig crește foarte puțin sau chiar scade dacă diferă mult temperaturile dintre umflare și măsurare.

                  Ai manometru cu care ai măsurat presiunea în anvelope atunci când a părut direcția grea?
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • #10
                    Nu am manometru.
                    Le-am facut pur si simplu la o statie dintr-o benzinarie Socar, era o statie cu afisaj digital de presiune.

                    Comment


                    • #11
                      Deci problema e pe suprafete uscate.
                      Intrebarea mea acum este daca e o necesitate sa le inlocuiesc acum sau pot sa continui sezonul acesta cu ele, dupa care sa renunt incepand de iarna viitoare.
                      Oare afecteaza cu ceva masina overall?

                      Comment


                      • #12
                        Cred că poți continua să mergi cu ele - trebuie să te obișnuiești cu ele - în principiu mașina nu ar trebui să fie afectată de niște anvelope care opun o rezistență mai mare.

                        Unii probabil nici nu bagă de seamă că direcția e "într-un fel" cu o anvelopă și "în alt fel" cu alta...
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • #13
                          Da, corect.
                          Eu sunt foarte atent la detalii si datorita faptului ca am detinut o masina mai buclucasa in trecut, sunt foarte usor de speriat cand se intampla o schimbare fie ea cat de mica.
                          Multumesc din suflet pentru ajutor si va urez tuturor sarbatori fericite <3.

                          Comment


                          • #14
                            Toate cele bune!

                            Crăciun Fericit tuturor!
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • #15
                              Daca doar directia e ceva mai ferma, adica o idee mai grea din ce am inteles, nu e o problema.
                              Important este sa nu schimbe comportamentul general al directiei, chiar toata dinamica masinii pe partea de stabilitate si directie, sunt patit.

                              Ca suntem pe acest subiect, cel mai "sexy" mi se pare la Stepway cu dimensiunea usor atipica 205/60/16, ma uit dupa niste allseason, dar cam toate sunt cu indice XL (extra load) si nu e cazul la Stepway.
                              Problema principala la cele cu indice XL (si tot ce rezulta din asta) este ca sunt mai grele decat cele standard, am testat treaba asta la o alta masina cand am schimbat anvelopele si cele cu XL au ceva greutate in plus, nu stiu cat, dar indubitabil sunt mai grele, le simti la mana. Deloc bine pt masina in cauza.



                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google