Intretinere Injectoare Si Pompa De Injectie DCi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intretinere Injectoare Si Pompa De Injectie DCi

    Sunt sigur ca toata lumea a auzit de problemele sistemelor de injectie COMMON RAIL , poate noi zicem ca pica la Logan ca deh proaste , lucru romanesc etc. gresit , pica si la Volvo , Mercedes , BMW , Audi si care or mai fi . Acum hai sa intelegem de ce ?

    Conform studiului facut de BOSCH in 2003 s-a constatat ca motorina fara SULF nu mai are proprietati de ungere, au fost efectuate mai multe teste prin care s-au constatat urmatoarele, motorina pe care o avem noi la pompe (EN 590 HFRR <460μm) este la limita acceptabilitatii, in testul de anduranta se vede clar ca dupa 2000h de functionare cu motorina HRFF 450 uzura pompei de injectie ajunge la 5μm iar maximul acceptat este de 3.5μm

    Concluzia finala a fost ca motorina cu HFRR <460μm este acceptabila DAR se vede clar ca o motorina cu un HFRR de ~380μm este exceptionala, dupa 2000h functionare uzura nu depaseste 2.5μm .

    Asa ca normele ecologice ne omoara sistemul de injectie si faptul ca nu stim sau nu vrem sa facem nimic in acest sens.

    Ce putem face ?
    1. putem pune aditivi de lubrifiere in motorina ( costa intre 10 si 40 de lei un flacon de 300 de ml sau mai putin )
    2. putem pune ulei 2T in motorina ( Costa intre 10 si 30 de lei )
    3. putem pune cea mai buna motorina de pe piata (care o fii aia nu stiu )

    Din toate astea eu am ales sa pun in motorina ulei 2T MOL cu norma JASO FC .

    Acum mai intervine o intrebare , cat ulei de 2 timpi bag in rezervor ?

    motorina ulei
    10L = 50 ML
    20L = 100 ML
    30L = 150 ML
    40L = 200 ML
    50L = 250 ML
    60L = 300 ML
    70L = 350 ML
    80L = 400 ML


    Am sa atasez un PDF cu testul de la Bosch .
    Attached Files
    MCV 1.5dCi & Volvo 2.5I

  • #2
    Cand eu am spus treaba asta cu uleiul in motorina acum 1 an ma luat lumea la misto....un inginer de la Dacia mi a recomandat treaba asta daca tin la sistemul de injectie.Am 4 ani cu dci de 65 cp si pana acum nici o problema.

    Comment


    • #3
      Pana la urma ce fel de ulei este cel care il bagi ?? Sau mai bine zis pentru ce motoare se foloseste acel ulei ? Sa inteleg ca ceea ce bagi tu este echivalent cu uleiul care se foloseste la un motor de barca ?
      In viaţă risipim ani, iar la moarte cerşim clipe...
      sigpic

      Comment


      • #4
        Eu mi-am luat MOL 2T cu norma JASO FC costa 12 lei . Este ulei pentru motoare de 2 timpi , ex. drujba , masina de tuns iarba , barca etc .
        Trebuie pus ulei cu norma JASO FC sau JASO FD .

        Sa nu puneti ulei de motor
        MCV 1.5dCi & Volvo 2.5I

        Comment


        • #5
          Da imi imaginam ca nu pui ulei de motor ..... vroiam sa mai intreb daca asta se face de fiecare data cand alimentezi si daca esti sigur ca nu apar probleme ca sincer nu am mai auzit pe nimeni sa faca asa ceva
          In viaţă risipim ani, iar la moarte cerşim clipe...
          sigpic

          Comment


          • #6
            Eu bag acest ulei in rezervor de cca 2 ani si pana acum nu sa stricat nimic..daca se intampla ceva va anunt.Chiar am sa fac un test la injectoare sa vad cum stau.

            Comment


            • #7
              Eu pun (de putin timp cei drept) 10 ml de metabond megasel la 40 l de motorina.

              Comment


              • #8
                Nu se intampla absolut nimic , uleiul asta unge pompa de injectie ...si asa scapam de span .

                Am un prieten care tot gasea span in carcasa de la filtru de ulei ( nu Logan ) dupa ce a inceput sa puna , nu a mai avut probleme .

                Si da , se pune la fiecare alimentare .
                MCV 1.5dCi & Volvo 2.5I

                Comment


                • #9
                  Originally posted by L3on View Post
                  Eu bag acest ulei in rezervor de cca 2 ani si pana acum nu sa stricat nimic..daca se intampla ceva va anunt.Chiar am sa fac un test la injectoare sa vad cum stau.
                  Inteleg ca ulei 2T.
                  Care e combinatia/proportia?
                  Am si eu un dizalar batran acasa si sunt interesat (ala chiar era facut sa mearga cu motorina mai veche... Mercedes 200D).

                  Comment


                  • #10
                    Aceeasi treaba cu uleiul bagat in motorina mi-a spus un mecanic de la Dacoserv zilele trecute, cand am facut revizia la ei. El are un dci de 65 de cai cu peste 90 000 km fara nicio problema la injectie. Mi-a zis si cati ml de ulei baga la un plin dar neavand motorizare diesel nu am am bagat la memorie
                    Last edited by dobre_alex; 10 October 2010, 22:09.
                    Logan 1.4 Laureate, 2010

                    Comment


                    • #11
                      a specificat Vadim in primul post.o sa incerc si eu faza cu uleiul in motorina
                      ubi concordia ibi victoria

                      Comment


                      • #12
                        Am mai pus si eu ulei 2T din cand in cand si isi schimba si sunetul motorul.Acel tacanit al injectiei de fier pe fier este mai redus.In mod sigur daca nu se face exces si se amesteca exact cat trebuie,uleiul este foarte bun pentru injectie si nu afecteaza nimic.Singurele care pot fi afectate este turbina,tubulatura si egr care se vor umple de funingine chiar daca este 2T.Oricum eu o sa-i pun in continuare.

                        Comment


                        • #13
                          E interesanta treaba asta, mai ales la motoarele de generatie veche, cred ca numai bine face.
                          O sa-i spun si eu la tata-meu sa bage nitel oloi de 2T in motorina.

                          Comment


                          • #14
                            Apropo .. uleiul se pune inainte de alimentare ... altfel e degeaba
                            MCV 1.5dCi & Volvo 2.5I

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by vadim_braia View Post
                              Apropo .. uleiul se pune inainte de alimentare ... altfel e degeaba
                              Nu are importanta ....e mai bine asa ....dar oricum el se dizolva in motorina

                              Tocmai am aflat de la un coleg de munca care are un Mercedes cu motor de 2.0 diesel ca baga ulei 2T in proportie de 1l la 100 l carburant . Acum masina are ~70.000 km si nu a avut nici o problema mai ales ca masina e dotata cu DPF
                              In viaţă risipim ani, iar la moarte cerşim clipe...
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google