Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by kissfm View Post
    Cat am avut uleiul ala, zgomotul motorului era mult mai ascutit - nu stiu cum sa explic, dar tot timpul ma gandeam ca e mult prea fluid. Deci, posibil sa fie doar perceptia mea, oricum nu am zis ca nu mi-a placut ceva la el....
    Se numeste autosugestie. Probabil de aia sunetul era mai ascutit.
    Dacia Oil mi s-a parut foarte silentios pana la 3-4000km. Dupa aia mergeam pe strada si ma intreba lumea daca nu cumva am probleme la motor pentru ca se auzea ca si cum ai bate niste fiare intre ele.
    Am avut M1 5w30, dupa care M1 0w40 si acum am iar M1 5w30, dar nu reusesc sa-mi dau seama daca exista vreo diferenta intre ele.

    L.E. Sigura diferenta pe care pot s-o percep, este ca martorul de la ulei se stinge un pic mai greu atunci cand pornesc motorul.
    Last edited by vitriol; 8 November 2012, 14:24.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • Originally posted by einstein1984 View Post
      "Interval de schimb: 24000km sau un an " WTF?
      24.000km ~ 15.000 Mile

      Comment


      • Mda, si un renault cu elf schimba la 30 000 sau 2 ani, nu?
        Partea cu 1 an ma deranja, nu kilometrajul.
        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

        Comment


        • Aud in ultimul timp din ce in ce mai multi oameni ca schimba la 2 ani uleiul, in intervalul de 20k. Lipsa de buget.

          Comment


          • Mai bine baga ceva mai ieftin, doar sa-l schimbe anual.

            Sent from my GT-I9070 using Forum Runner

            Comment


            • Dacia Oil baga odata la 2 ani, mai ieftin nu cred ca exista.

              Comment


              • Stiu ca exista oameni din astia.
                Nu vreau sa se supere nimeni, dar nu cred asta cu lipsa de buget. Atata vreme cat un schimb de ulei costa 150 lei (cu tot cu manopera) si un plin de benzina costa 250 lei, mi-e imposibil sa cred ca ala care are bani sa bage benzina nu are bani sa schimbe uleiul.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • Pe acelasi principiu se face economie si la 50 de lei, diferenta pentru un RCA la un asigurator mai de doamne-ajuta decat Carpatica sau Euroins.

                  Totusi, nu i-am auzit sa se planga ca merge motorul in 3 cilindri in al doilea an. Apa, paie si bataie.

                  Comment


                  • Foarte pertinenta observatia dlui modelator ! Pe de alta parte citind atatea pareri despre uleiuri am ajuns la concluzia ca pentru Logan -diesel cel putin- inca nu s-a inventat uleiul ideal... 10w40 e cam grosut, 5w40 e cam subtirel. Concluzia : sa se inventeze dom'le 7,5w40 ca sa fie treaba buna
                    Vizavi de observatia de mai sus cu schimbul la 20k, pot spune ca poate fi adevarata, daca nu depasesti un an de rulaj.... Stiam ca regula la ulei este nr km recomandat de producator sau max 1 an -care se atinge primul... Uleiurile americane -unele - sunt garantate la 25k, - aia au autostrazi -nu ca noi- si ruleaza -nu ca noi.... deci chestia cu 2 ani pica...

                    Comment


                    • Este aiurea sa spui ca 5W40 este prea "subtire" si 10W40 este prea "gros", e deja un cliseu folosit de cei care nu stiu ce inseamna indicii aia. Intre un 5W40 si un 10W40 nu exista diferenta de vascozitate, de aia sunt amandoua 40 (limita de min si max la 100* este aceeasi), asta cand lubrifiantul este la temperatura normala. Diferenta este la rece unde este ok ca uleiul sa fie cat mai fluid.
                      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                      Comment


                      • @ Shakar - sunt mai multi indicatori si aspecte legate de calitatea uleiului. Daca e sintetic, semisintetic, proportia de aditivi, vascozitatea la diferite temperaturi - trebuie sa te gandesti ca e foarte importanta si rezistenta la oxidare a uleiului. La 1.6 16V tachetii sunt hidraulici - e de preferat sa ai un ulei care sa isi mentina o vascozitate cat mai apropiata de optim - pe o plaja cat mai larga de temperaturi. "curatenia" uleiului este foarte importanta. (asemenea si la motoarele turbo)

                        Comment


                        • Nu vad legatura intre ce spui tu si postul meu...

                          Ma refeream la semnificatia celor mai intalniti indici, cei de vascozitate a caror semnificatie este inca un mister pentru cei mai multi utilizatori si astfel se recurge la clisee gen e prea subtire 0W o sa il manance.
                          '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                          Comment


                          • Originally posted by ion_R5 View Post
                            La 1.6 16V tachetii sunt hidraulici - e de preferat sa ai un ulei care sa isi mentina o vascozitate cat mai apropiata de optim - pe o plaja cat mai larga de temperaturi.
                            Sa inteleg ca din acest punct de vedere 5W30 e cel mai indicat ulei pt motorul 1.6 16v ?

                            Comment


                            • eu am cumparat pt megane shell 5w30, sa vad cand am timp sa il schimb...

                              Comment


                              • Originally posted by SYL40 View Post
                                Sa inteleg ca din acest punct de vedere 5W30 e cel mai indicat ulei pt motorul 1.6 16v ?
                                5W30 e recomandat de catre productor, insa pot fi utilizate si uleiuri: 5W40, 0W40 - inclusiv 10W40 (numai vara) desi eu 10W40 nu prea as pune. Ideal ar fi sa utilizam uleiuri full sintetice care isi pastreaza mai bine proprietatile in timp, nu se oxideaza asa rapid si sunt mai putin corozivi (ma refer la acizii care apar in timp din oxidarea uleiului la contactul cu apa - apa provenita din condens si ca produs de combustie)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google