Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nu este recomandat pentru ca nu face fata la cox si la forje inumane

    aia la coasta de ca naiba or baga 10w60 sau 5w50 in K4M s1600 ? motoare care bat 9000 ture. probabil are prea multa putere si au zis sa ii mai taie putin din randament

    Comment


    • Probabil ca s-a mai discutat, dar topicul e f lung; pt un motor 1.5 dCi euro 3 (de 82 cp/60Kw, Renault Clio Symbol), ce ulei 5W40 mi-ati recomanda ?...in principiu oscilez intre Castrol Edge Turbo Diesel, Motul 8100 X-cess, Elf Evolution SXR,...
      Multumesc !

      Comment


      • Oricare din ce ai enumerat este mai mult decat suficient pentru un Dci.
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • Treaba e ca e mult marketing(prea mult chiar) in ceea ce scrie pe unele bidoane de oloiuri.
          Termeni ca "synthetic technology", "syntec", induc in eroare imediat mai ales ca marea majoritate dintre noi nu ne dam seama din fisele tehnice cam ce vrea sa se spuna pe-acolo.Si apropo de asta eu nu am gasit nici-un MSDS al uleiului ELF pentru Europa(am gasit doar fise tehnice), asta ca sa vedem si noi cam ce scrie la rubrica "composition & ingredients" mai ales baza pe care este facut respectivul ulei sa putem face analogia cu "marketing-ul" de pe fetele bidonului.
          Si ca sa va dati seama ce-nseamna un ulei sintetic adevarat uita-ti un tabel cu grupele de ulei si tehnologia prin care sunt fabricate. Acolo se vede ca uleiurile sintetice incep cu cele care au ca baza polyalfaolefinele(dupa care urmeaza esterii) adica cu grupa a 4-a iar normele impun concentratia acestora de cel putin 70% restul fiind aditivi si ulei mineral pentru fixarea acestora.

          Tot ce are ca baza hidrocracarea(rafinarea petrolului) si hidroprocesarea Nu sunt uleiuri sintetice.
          Uleiurile care au scris pe bidon "Synthetic technology" fac parte din grupa a 3-a si sunt uleiuri minerale cu rafinare severa(inalthidrocracate).
          Pentru exemplificare: pe toate bidoanele de Elf 5W30, 5w40 si-or mai fi si altele scrie in stanga jos "ELF Syntetic Tehnology"-chestie care induce in eroare crezand ca este ulei sintetic(nu conteaza ca-i Evolution, Solaris, Excellium sau mai stiu eu ce, probabil ca diferenta o face aditivii) si ia priviti in arviha de mai jos la pct.2 "Composition/Information of Ingredients" ce are ca baza acest ulei syntetic tehnology:
          Base product : Petroleum - derived severely refined mineral. Cu alte cuvinte ulei mineral obtinut prin rafinarea severa a petrolului(hidrocracare).
          De la Castrol, toată gama Magnatec și toată gama GTX(uleiuri minerale) și majoritatea uleiurilor Edge sunt hidrocracate.(Catastrol).
          De la Motul - 8100 X-clean 5w30, 8100 X-clean 5w40, X-max 5w30 și 5w40, X-Cess Nu sunt sintetice ci semisintetice(proportie mare de ulei mineral hidroprocesat).

          ... iar pentru comparatie priviti MSDS-ul uleiului "Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40".

          Deci avem asa: baza sintetica PAO 75%, ulei mineral 10% pentru fixarea aditivilor si restul aditivi.
          Dealtfel un sintetic adevarat are punctul de curgere la cel putin -45gr.C .
          Acum ce parere aveti? Aratati-mi si mie un MSDS de la Elf ca cel de la Lyqui Moly. Nu zic ca nu exista insa eu unul nu am gasit.

          IancuMic, cei de la uleideulei.ro vand foarte multe uleiuri incadrate la gama "Full sintetice" ceea ce este o mare vrajeala (nu uleiul ci incadrarea-si de aici eroarea).

          Am vrut doar sa arat ca denumirile de marketing induc foarte mult in eroare , Elf-ul fiind marca recomandata de producator pana la urma alegerea este a fiecaruia. Dealtfel, in gama de uleiuri de la Liqui Moly Renault 0700 are aprobare tot pentru un ulei semisintetic.

          Mai jos veritabilul "Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40"(bineinteles ca mai exista si alte "veritabile", aici e doar un mic exemplu).
          Attached Files
          Last edited by Cromatic; 9 November 2012, 15:11.

          Comment


          • Un ulei sintetic la indemana e Mobil1 0w40. Dai 50 de lei in plus fata de un ulei Syntetic Tehnology si nu te mai incurci in marketing.

            Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 exact ca in poza am gasit la un magazin in Iasi, din ce-mi aduc aminte, pretul era marisor, era si la bidon de 5L, prea mult pentru mine.
            Last edited by mr.K; 9 November 2012, 15:15.

            Comment


            • Corect, si ala care l-am postat eu e 55 de lei, nici n-are cum sa iei un sintetic autentic la 25-35lei.

              Comment


              • Originally posted by mr.K View Post
                Un ulei sintetic la indemana e Mobil1 0w40. Dai 50 de lei in plus fata de un ulei Syntetic Tehnology si nu te mai incurci in marketing.
                De Mobil 1 0W30 Fuel Economy ce parere ai ?...ma refer pt motor pe benzina (1.6 16v).

                Comment


                • N-am folosit M1 0w30, doar M1 0w40. N-am pus in motor la Logan niciun ulei cu w30, la noi e foarte cald vara si prefer w40.
                  Pot sa apara 20 de useri dupa afirmatia mea si sa ma contrazica, cum e excelent si w30 avand in vedere ca Dacia umple motoarele cu 5w30, dar fiind motorul meu, pun ce prefer.
                  Last edited by mr.K; 9 November 2012, 15:36.

                  Comment


                  • Originally posted by mr.K View Post
                    pun ce prefer.
                    Asta chiar mi-a placut.

                    Comment


                    • Originally posted by mr.K View Post
                      N-am folosit M1 0w30, doar M1 0w40. N-am pus in motor la Logan niciun ulei cu w30, la noi e foarte cald vara si prefer w40.
                      Pot sa apara 20 de useri dupa afirmatia mea si sa ma contrazica, cum e excelent si w30 avand in vedere ca Dacia umple motoarele cu 5w30, dar fiind motorul meu, pun ce prefer.
                      Eu nu inteleg ceva, ce conteaza cat de cald e vara, pt ca oricum motorul fie iarna, fie vara se incalzeste la fel (cel putin la benzina, la diesel e alta poveste), adica ce conteaza daca afara sunt -30 grade sau +60 grade atata timp cat motorul are 90 grade ?
                      Treaba cu vara-iarna credeam ca e valabil pt pornire, adica una e sa pornesti un motor care are 10-20 grade (cam cat sunt minimele peste noapte vara) si alta e sa pornesti un motor care are -20-(-30) cam cat sunt minimele iarna); si aici intervine cifra dinainte de W.

                      PS. Ce motor ai exact ?

                      Comment


                      • Motorul nu-si pastreaza temperatura constanta, precum organismul uman (nici macar el nu poate sa faca asta mereu). Exista o marja oarecare, sub care fuctionarea lui se numeste ca are "90 de grade", dar e relativ. Pe canicula, orice motor e mai cald, in aceleasi conditii de mers.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • mr.K, oloiul ala de la mobil intr-adevar, are baza sintetica si punct de curgere la -45gr.C, da e un ulei bun mai ales ca are si foarte multe referinte pozitive de la diversi utilizatori.

                          Comment


                          • @ Cromatic - ce ai spus tu acolo a fost scris de cel putin 10 ori pe thread de mine si de alte 10 ori de altii. Din pacate dupa 254 de pagini de discutii si recomandari, tot apar posturi cu "ce recomandati pentru motorizarea X". Pacat de timpul pierdut....

                            O sinteza de maxim cateva pagini din tot thread-ul asta ar fi ultra suficient pentru 99.99% din useri sa invete chiar mai mult decat trebuie despre lubrifianti si despre ce e bun sau nu in Logan. E mai simplu insa sa se reia aceeasi discutie de N ori.

                            Oricum la ELF e simplu sa iti dai seama ce ulei e sintetic dupa ce scrie pe bidon. La Castrol gasesti foarte usor pe site SDS la toate produsele si scrie clar ce baza au (0W30 A3/B4, 0W40, 10W60 sunt sintetice - PAO).

                            Apropo daca e full sintetic nu inseamna ca trebuie sa aiba pour point mare. Sunt cateva uleiuri sintetice gen 10W40, 15W50 etc care nu au cum sa aiba pour point impresionant.

                            @ SYL40 -
                            Superioare la ce mai exact ?...Vezi discutia de mai sus, cu rezistenta in timp a uleiurilor 0W...
                            Superioare cam din toate punctele de vedere. Mai sus nu exista nicio discutie cu privire la "rezistenta in timp a uleiurilor 0W". Discutia aia este de fapt un post de al tau in care tu centrezi, tu dai cu capul. Ai intrebat ceva si ti-ai raspuns singur. Atat. Totul a pornit de la o interpretare gresita a unui post de la ion_r5. El a spus ca este mai bine (logic) sa se foloseasca un ulei care isi pastreaza cat mai bine proprietatile in timp. Asta inseamna un ulei de calitate, full sintetic. Tu ai ajuns la concluzia ca 0W isi pierde din proprietati. Ceata totala.

                            Orice lubrifiant isi pierde din proprietati in timp, ideea e sa isi piarda cat mai putin pana la sfarsitul intervalului de schimb. Daca ai avea rabdare sa citesti cateva posturi de pe thread te-ai lamuri cum sta treaba.

                            Exact asa se manifesta productia de mituri, clisee si se raspandesc afirmatii gresite, neargumentate care nu se bazeaza pe nimic, luate de bune de alti neinitiati.
                            Last edited by Shakar; 9 November 2012, 16:29.
                            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                            Comment


                            • Originally posted by Shakar View Post
                              Oricum la ELF e simplu sa iti dai seama ce ulei e sintetic dupa ce scrie pe bidon.
                              Fii mai explicit cu Elf-ul .

                              Comment


                              • Din moment ce scrie elf synthetic technology e clar ca nu sunt 100% sintetice ci sunt grupa III. Pe ELF Full Tech 0W30 scrie clar ca e sintetic.
                                '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google