Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Putini vor avea ocazia sa observe "pe viu", probleme la interne (cuzineti, segmenti, pistoane), pentru ca au folosit doar ulei dacia oil; dupa 3-4 sute de mii de km. multi vor ajunge la concluzia ca nu se merita o reparatie.
    @gozmin, @sumedreacris.
    Foarte bune si pertinente observatii; bravo.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Hmmmm, am tot repetat, la un regim de folosire normal, fara excese, nu ma indoiesc ca DaciaOil nu ar fi suficient. Daca se incapataneaza careva sa faca 1.000.000 km fara sa repare motorul, atunci un ulei high end este de ales. La fel si daca talpalesti masina rau.
      Eu nu regret ca dau ~80 de lei pe litru, avand in vederea ca masina a functionat saptamana trecuta cca 2 ore pe la 4750-5250 rpm in regim sustinut, in treapta a 5-a. Uneori se nimereste sa fie ulei proaspat pus, alteori ulei la finalul intervalului.

      @ Gozmin: indiferent de marca si pretul masinii din dotare, am pretentia sa fie curata si sa functioneze cat mai aproape de cum a functionat cand era noua, indiferent de vechime si rulaj. Atelajul din dotare se prezinta cel putin la fel de bine ca si cand era nou, la unele capitole chiar mai bine. Rugina aparuta la masina ta putea fi inhibata rapid acum multa vreme, cu pretul a cateva minute de atentie. Daca ar fi sa cumpar ceva care arata din start rau, limitat de buget, dar cu mecanica ok, in afara de curatenie impecabila si mecanica fara hibe -lucru care implica ulei de cat mai buna calitate si restul consumabilelor asijderea, asa ar ramane pentru restul vietii ei, respectiva masina. Cand am una de noua/sau care arata bine, o mentin asa cat de mult pot.

      Repet iar, am mers acum destula vreme cu un Ambition 1.6, de firma, ~600.000 km, care toata viata a mers cu ulei semisintetic si uite ca inca se tinea bine motorul. Am mers cu destule taxiuri cu multi km la bord, care au mers doar cu uleiul pus in service si totusi n-au crapat.
      Last edited by dr_mke; 4 June 2013, 16:43.
      sigpic

      Comment


      • Cred ca toti am auzit de masini care au sute de mii de km facuti cu nu stiu ce ulei.
        A facut cineva de aici 4-5-6 sute de mii de km cu vreun Logan in care s-a pus doar Dacia Oil?
        Ca pe auzite, am mai spus, e un frig la Polul Nord de-ti vine sa inchizi TV-ul.

        Comment


        • Eu chiar am mers cu exemplarul respectiv, care a mers numai cu ulei de service. De cand a inceput DaciaOil sa nu mai fie Texaco nu stiu, dar numai cu asta a functionat.
          Motoarele din seria Sierra erau renumite ca ajung la 300.000 km cu ulei mineral, pe vremuri, daca reviziile erau facute la timp.
          Dacia 1310 TLX a ajuns a depasit 200.000 km numai pe ulei mineral, sub 50.000 fiind facuti pe vremea lui Ceausescu, cu ulei schimbat la maxim 2.000 km. In regim normal nu lua peste 2 litri in 5.000 km, nu fumega, etc, samd. Masina s-a vandut ''din familie'' in preajma a 300.000 km cu motorul nedesfacut si in parametri buni de functionare (a se intelege 150 kmh pe ceas la orice ora si timpul 0-100 doar putin mai lent decat cele 17 sec originale).

          Intrebari ?

          PS > la Polul Nord m-as duce, evident, cu Prestiju'
          sigpic

          Comment


          • muulte povesti pe aici. pana la urma fiecare pune ce vrea. dr mke, aveai 11 ani la revolutie. de unde stii cum mergea dacia cu 150km/h ?!
            dacia noua la 145 km/h incepea sa se desfaca in bucati. sa fim seriosi.
            multi n-au curaj nici cu loganul sa mearga cu 150 km/h.

            Comment


            • Se desfacea in bucati cu Montana si evident, DaciaOil, nu ? Daca mai scotocesc prin HDD_uri posibil sa gasesc vre-un clip cu 1310 Li, rulat pe autostrada, si culmea nu trepieaza nimic. Eu sunt foarte serios de felul meu, dar se aplica numai celor care ma cunosc personal.

              Eu nu am schimbat marcile de ulei la fiecare revizie (asa cum este moda, careia vaz ca i te supui, drept urmare parerile emise sunt nule).
              De cum s-a gasit oloi ''de import'', cu Shell Helix 15W-40 a mers, iar dupa 200.000 km a vazut Castrol 15W-50, ambele minerale, cu filtru Purflux, Champion, Mahle, samd.

              Dupa cum spunea si Tavi, daca nu conduci peste limita ''normalului'', uleiul recomandat de uzina este absolut suficient. Eu consider ca solicit mai mult motorul, drept urmare pun un ulei mai rasarit.

              Totusi, Renoaiele RS vin vin fabrique cu ELF Evolution SXR si iti mai si dau astia garantie pe motor

              Fain este cand cumperi un sehaș ca nou din Jermania, cu kilometri facuti la jumatate, care a mers cu uleiul pus in service, schimbat la intervalul recomandat (uneori chiar si 30.000 km), posibil talpalit sanatos pe autostrada si mai face inca vre-o 200.000 km in tara fara sa crape.

              In final, pentru cei care considera ca le crapa motorul cu ulei ''normal si ieftin'', le recomand sa incerce un schimb de ulei mai pentru motorsport asa, acolo intr-adevar se vede diferenta, atat la pret cat si la calitate. In rest, povesti de oameni care au prea mult timp liber sa se gandeasca cum o sa le crape (sau de ce nu le crapa) motorul.
              Last edited by dr_mke; 5 June 2013, 00:45.
              sigpic

              Comment


              • Eu chiar am mers cu exemplarul respectiv, care a mers numai cu ulei de service.
                Cati km? Toti 600k cap-coada? Ca din auzite, fiecare stim ca se intampla diverse pe lumea asta.


                Dacia 1310 TLX a ajuns a depasit 200.000 km numai pe ulei mineral, sub 50.000 fiind facuti pe vremea lui Ceausescu, cu ulei schimbat la maxim 2.000 km. In regim normal nu lua peste 2 litri in 5.000 km, nu fumega, etc, samd
                muulte povesti pe aici. pana la urma fiecare pune ce vrea. dr mke, aveai 11 ani la revolutie. de unde stii cum mergea dacia cu 150km/h ?!
                Chiar ca....
                Last edited by mr.K; 5 June 2013, 08:56.

                Comment


                • 1310-le TLX (rosu 28, productie '87) l-am condus de la 18 la 21 de ani, luat de la ~90.000 si dus pana la ~200.000 km, iar 1310-le Li (primele serii cu perfuzie din 2000) de la 21 la 26 de primaveri, de la 8 km in bord pana la ~140.000 km. Am o foarte buna idee despre cum merge o Dacie 1310 bine intretinuta. La fel cum stiu si cum merge un jaf la care la 120 ii zboara tablele si isi pierde pivotii.

                  Q.E.D.


                  De final asa, motoarele 1.4 8v, 1.6 8v si 16v sunt solide si foarte fiabile, indiferent ce jaf de ulei pui in ele, atata vreme cat nu le forjezi in ultimul hal, tot ajung sa bata 200.000 km. Cam orice mecanic, cat de ''nespalat'' ar fi, va confirma lucrul asta.
                  sigpic

                  Comment


                  • Originally posted by mr.K View Post
                    Una din zicalele preferate (cand ii convine) ale romanului: cica suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine.
                    Greseala initiala a fost ca am cumparat Dacia, de ce sa persistam in greseala si sa cumparam si Dacia Oil?
                    Tu crezi că poţi să faci dintr-un costum cumpărat din obor, d-ăla "original", unul de firmă doar schimbându-i nasturii sau fermoarul ? Eu cred că nu.

                    Greşeala ar fi fost aici să cumpărăm un ulei care nu este conform cerintelor producatorului. Totusi stau sa ma gândesc la cei care au băgat uleiuri scumpe DAR contrafăcute (deşi ei nu ştiu asta) şi totuşi motoarele nu au sughiţat nici cu ăla.
                    Recunosc, după cum am spus, că eu folosesc M1 ESP F şi ştiu diferenţa faţă de Dacia Oil, dar oare merită dacă tot suntem prea săraci ?
                    Bactalo.
                    Last edited by Gozmin; 5 June 2013, 16:38.
                    Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                    sigpic

                    Comment


                    • Ca se merita sau nu, decide fiecare.
                      Unii su supravetuit in inchisori numai cu paine uscata si apa, nici alea indeajuns.
                      Am fost de parere intotdeauna ca o masina cat de panarama ar fi, merita un ulei bun si niste anvelope ok.

                      Dacia Oil 5w30 e 121 lei-4 L sau 105 lei daca iti cumperi 3 bidoane de 1 L. Nu exista oferte pentru ca se considera deja prea ieftin.

                      Mobil1 0w40- oferta la Carrefour 40 lei/litru vs 35 lei/litru Dacia Oil 5w30.
                      Cumparat 2 schimburi. Pentru 15 lei in plus, am indeplinit unul din criteriile pe care le urmaresc la orice panarama de masina.
                      Anvelopele sunt Dunlop SP01 de vara si Kleber de iarna.

                      In rest, benzineste-scanteieste. Am alte probleme prioritare decat sa am grija Loganului.
                      Last edited by mr.K; 5 June 2013, 16:52.

                      Comment


                      • Originally posted by Gozmin View Post
                        ............ dar personal cred că nu există o diferenţă semnificativă la uzura motorului, adică dacă mergi cu ELF va ţine 300 k iar daca mergi cu Mobil 1, 320 k. ..............................
                        Toate uleiurile astea care au normele impuse de constructor isi fac treaba, nici nu se discuta.
                        Dar ma repet, daca esti mai dus cu pluta si iti place sa mergi in regimuri care ies din tiparele normale (forja) e normal sa bagi un ulei care la limite se dovedeste a fi mai bun, ca nu e dovedit...cine vrea sa dovedeasca pe propria piele treaba asta?
                        Ar trebui luata de buna.

                        La regim normal e pierdere de bani sa bagi un ulei premium.

                        Comment


                        • Eu am mers cu masina de la firma(1.5dci) 150.000 km in aproximativ trei ani doar cu Dacia Oil si nu a avut nici o problema la motor. La benzinarul personal (1.4) am pus numai Aral HT 5w40 de trei ani si iarasi nu am nici o problema(are doar 45.000km - cat a fost in garantie a mers numai cu Dacia Oil). Pe cutiile de la ulei scrie ca sunt fabricate de Total Lubricants in Romania. Odata mi-au pus la diesel un ulei dacia oil premium pe care scria ca e fabricat de Texaco Belgium, de atunci n-am mai vazut in alta parte asa ceva. Pe fisa de la Aral scrie ca respecta norma RN0700 pentru motoare aspirate Renault cum e 1.4 meu.
                          Nu am inteles de ce la aceeasi reprezentanta Daci/Renault unui prieten cu un Clio i-a pus ulei Mobil 3000 desi sunt aceleasi motoare ca si pe Logan dar astea probabil sunt detalii.
                          Oricum nu cred ca uleiurile de la Dacia sunt asa de proaste cum spune lumea de vreme ce la toata flota de masini doar astea se folosea si mergeau destul de bine, dar se si respectau intervalele de revizie.

                          Comment


                          • Nu sunt proaste DaciaOil, dar chiar nu am inteles cand am vazut DaciaOil 32 lei litrul si Elf Evo 30 lei litrul (neexpirat si d-astea) in magazin de reprezentanta.

                            Cred ca in curand ma duc si iau 3 litri de Elf 5W40 si filtru Purflux cu 20 lei, la 110 lei sa faci un schimb de ulei(bun) si filtru orighinal mi se pare chilipir.

                            Comment


                            • Am facut si eu schibul de ulei Sambata, am pus Elf Evo 5W-40, filtru ulei de origine, la fel si filtru de aer am dat 140 de lei cu tot cu manopera. pana acum am bagat tot elf dar 10W-40 , asa il punea mecanicul pe tata , ca vezi domnule 5W-40 este apa chioara, la recomandarea lui Octavian am trecut la 5W-40( cu ocazia asta ii multumesc) prima impresie este ca motorul este mai silentios dupa 3500-4000 RPM.Nu am pus un ulei mai scump deoarece eu locuiesc la tara, praf mai mult, il schimbam cam la 7-8 mii de km.

                              Comment


                              • Oricum ai facut bine (din nou parerea mea) ca l-ai schimbat mai devreme(10W40) decat prevede cartea.
                                Cu 5W40 e normal ca suna mai ok motorul, mai ales daca e arsita afara, am remrcat treaba asta si la Mercedesu lu' tata (W124 dizal) i-am bagat Elf Evo 5w40 pt am prins oferta de inchidere magazin cu 14 lei litrul! Si intra cam 6-7 litri...
                                Motor cu 400000 km la bord dupa kilometraj, real D-zeu cu mila cat o avea.
                                A mers indubitabil mai bine in turatii mari, fiidn un 200cmc dizal aspirat trebe sa-l turezi de sa-i sara capacele ca sa faci o depasire ceva.

                                Plus de asta il poti tine mai mult de 7-8000 km, nu face depuneri ca un 10W40.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google