Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by vitriol View Post
    Functioneaza exact pe principiul pe care il foloseau marii constructori de masini in urma cu 30 de ani. Care este intervalul de revizie? 20k. Atunci leaga tu o treaba la odometru care sa masoare 20k in sens invers. Cand mai ai 1500 km din aia 20k, se aprinde un bec.
    Doar ca la Dacia ti-a facut un display pe care iti arata numaratoarea aia inversa.

    Treaba cu "oil life" e putin mai complicata. E un algoritm care masoara mai multi parametri (cat se merge pe autostrada, cat in oras, cat se sta cu motorul pornit pe loc, etc), deci, nu e un senzor care sa masoare, efectiv, proprietatile de ungere ale uleiului.
    La Dacia tine cont si de intervalul de timp dintre doua schimburi? Dar la alte marci? Adica ce se intampla daca fac 10 000 km in sa zicem 5 ani. Indicatorul arata ca totul e ok?

    Comment


    • uleiu se schimba la10mii de kilometrii sau la 12 luni
      cand se reseteaza intervalu de revizie,trebuie sa bifezi ambele rubrici pe tester astfel nu se reseteaza
      „Nu ne tragem din maimuță, dar ne îndreptăm cu pași repezi spre asta.” — Arsenie Boca

      Comment


      • Vasile 66: o sa simti diferente sesizabile si nu o sa fii dezamagit de ulei ...

        Comment


        • E mai bun Motul ăsta decât M1 ESP formula 5W30? La preț e atractiv.
          Cât îl țineți între schimburi?
          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

          Comment


          • Originally posted by abc View Post
            La Dacia tine cont si de intervalul de timp dintre doua schimburi? Dar la alte marci? Adica ce se intampla daca fac 10 000 km in sa zicem 5 ani. Indicatorul arata ca totul e ok?
            Nu sunt sigur, dar parca Logan II nu are data calendaristica in CB, asadar nu ar avea de unde sa stie ca a trecut un an.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Important este daca testerul CLIP (sau orice alt device de diagnoza) iti arata un astfel de parametru, respectiv daca el se poate schimba. Nici la meganul meu nu-mi arata data pe nicaieri, dar tipa de mama focului "VIDANGE A PREVOIR" dupa un an de zile, chiar daca n-am facut kilometrii.

              Mai mult decat atat, in electronica meganului nu este prezenta nicaieri o data calendaristica. Pur si simplu el incepe sa "socoteasca" timpul scurs din momentul in care i-ai resetat intervalul de "vidange".

              Sau nu la asta te-ai referit ?
              Last edited by guido; 5 August 2014, 20:43.

              Comment


              • Originally posted by ursamajor View Post
                E mai bun Motul ăsta decât M1 ESP formula 5W30? La preț e atractiv.
                Cât îl țineți între schimburi?
                Asta vezi exact numai daca duci probe la laborator.

                Vazut inexact si subiectiv (pt ca am mers cu ambele uleiuri) nu e mai bun.

                Comment


                • Originally posted by einstein1984 View Post
                  Eu tin minte ca si la dacia, cel putin la diesel tine cont de nr de rotatii motor, temepratura apa si sarcina in calculul kilometrilor pana la revizie.
                  Tine cont de ce ai scris tu mai sus, dar face exact cum am zis eu.

                  Originally posted by vitriol View Post
                  Care este intervalul de revizie? 20k. Atunci leaga tu o treaba la odometru care sa masoare 20k in sens invers. Cand mai ai 1500 km din aia 20k, se aprinde un bec.
                  Doar ca la Dacia ti-a facut un display pe care iti arata numaratoarea aia inversa.
                  Sunt pozele postate de colegul @Bobbyred.
                  Attached Files
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • De cateva luni folosesc Motul la garaj, diverse specificatii pt diverse masini. Prima reactie a mai multor persoane, cu masini diferite, kilometraj sarit de suta de mii: motorul devine mai silentios.
                    Voi incerca sa mai postez impresii si dupa mai multe schimburi ale acelorasi masini.
                    Mentionez intre ele Ford Fiesta 2006 1,4 TDCi, BMW 320d 2002, Nissan Pathfinder 2008 2,5 dCi (asta a avut Mobil in el, si inainte de schimb clantaneau tachetii in disperare, ca se speriase sa nu fie motorul defect).
                    Urmeaza sa pun in decembrie, la prima revizie, si in loganu "abces" din dotare, cand implineste anu', pentru ca am mare incredere in uleiul asta. Mai ales ca se fabrica doar in Franta, fata de Castrol, al carui fan eram, care se fabrica pe unde apuca, si la care am observat, in ultima vreme, ca nu mai e ce a fost.

                    Comment


                    • Ar fi interesant de care Motul ?

                      Comment


                      • Pai nici Motul-ul nu mai e ce-a fost. Si, in general, s-au gasit/patentat retete mult mai ieftine pe care le-au abordat toti, repet, toti blenderii din lumea asta. A devenit mult mai importanta o analiza a uleiului in construirea increderii intr-un brand. Altfel, e doar reclama.

                        Cere-le mostra utilizatorilor (sau ia-o chiar tu) si trimite-o la analiza. Urechea utilizatorului, desi foarte importanta, e subiectiva.

                        Si inca o chestie, zgomotul nu se asociaza intotdeauna cu uzura. La tacheti, da, aia e lipsa de ulei, dar in rest, lucrurile sunt ceva mai complicate.
                        Last edited by guido; 15 August 2014, 11:59.

                        Comment


                        • Apropo de retete: au schimbat specificatiile la Ravenol VSI 5W40 de care folosesc in masina.
                          Vorba cuiva: acum zici ca e pe steroizi:
                          Flash point (COC) °C 244
                          Pourpoint °C -50
                          dar l-au si ingrosat:
                          Viscosity at 40°C mm²/s 92,0 DIN 51 562
                          Viscosity at 100°C mm²/s 14,8 DIN 51 562

                          Comment


                          • Originally posted by mike-5 View Post
                            Ar fi interesant de care Motul ?
                            Intotdeauna respect specificatiile producatorului motorului, in alegerea uleiului.
                            In general am folosit gama "generala", gen x-clean, dar care respecta norma pt motorul respectiv. Motul are si o gama separata, "specific", gama ce cuprinde ulei destinat exclusiv opel, sau exclusiv vw, ford etc, insa are pretul putin mai mare fata de gama "comuna".

                            Treaba cu urechea poate fi subiectiva, daca m-as raporta la clienti gradinari, sau farmacisti, dar cand unul dintre ei imi este prieten, inginer auto si carcotas de seama cand e vorba de masini, inclin sa ii dau dreptate. A fost fan Castrol pana acum, iar la Motul s-a oprit dupa ce i-a studiat ceva vreme, pe toate partile, toate specificatiile si normele. Voi mai avea o masina pe care sa verific, un BMW 318d care a mers pe Mobil, s-a defectat intinzatorul de lant de distributie, s-a trecut la Castrol, iar cu asta nu face presiune prea repede, cam sta pe ganduri pana stinge becul.
                            Revin cu detalii in septembrie.

                            Comment


                            • Tocmai un inginer auto ar trebui sa NU se increada doar in zgomotele motorului ;). Pe scurt, tocmai un inginer auto ar trebui sa fie interesat de o analiza.

                              A fost fan Castrol ? hmmm ... Numai castrol-ul certificat RAR care este comercializat la noi in tara, este produs in doua locuri - unul in Germania si unul in Italia, asa ca ...

                              Vezi tu ... inginerii au defectul asta al lucrului palpabil. Daca era gradinar sau farmacist, vorba ta, ii dadeam mai mult credit .

                              Iti spun asta, pentru ca, la indemnurile unora, am pus tot felul de uleiuri in motorul meu si ma dadeam mare ca stiu si ma pricep, pana am observat doua lucruri,

                              1. aia care m-au sfatuit catre o marca/tip s-au sucit intre timp

                              2. absolut obiectiv (ca doar e masina mea si n-am niciun interes in sensul asta), am observat ca motorul mergea la fel de bine si cu alte marci ne-recomandate de X sau Y

                              Asa ca eu, cel putin, pana sa mai fac reclama unui ulei sau altuia (degeaba spui tu, asa se interpreteaza), este buna o analiza. Desi, daca vorba colegului de mai sus, si blenderii mai schimba compozitia, nici analiza nu mai este edificatoare. Dar este un punct de plecare.

                              deoarece nu pot edita postul anterior si il rog pe un moderator sa uneasca cele doua posturi...

                              Este edificatoare discutia cu un domn, avuta mai demult, care parea un om instruit:
                              El: uleiul 2T "X" are niste caracteristici de ardere absolut exceptionale, uite-aici fisa tehnica.
                              Eu: am pus ulei 2T de care zici tu si mi se pare ca parca pompa de inalta face mai multe zgomote decat inainte si stiu ca la adaugarea uleiului 2T asta e primul simptom, observat la alte doua marci "Y" si "Z".
                              El: ma, la mine merge bine...
                              ...si gata discutia lamuritoare...

                              Discutia a fost in sensul celei de aici, ATENTIE, nu trebuie sa aducem neaparat in discutie uleiul 2T. asta ca sa lamuresc intrebarile ulterioare...

                              ----------------------
                              LE: erata/adaugire :

                              "simptom" - am vrut sa zic "rezultat", iar rezultatul este reducerea zgomotelor produse de pompa de inalta presiune.

                              ----------------------------------------------------------------------------
                              Imi cer scuze pentru atatea adaugiri, inca ma mai prind de modul de functionare al forumului loganclub.
                              Last edited by guido; 15 August 2014, 19:50. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • Analiza chimica, n-o poate face un inginer auto, ma gandesc.
                                Cu producatorii, ca observatie generala, la multe produse, cu cat este mai cautat si vandut un produs, cu atat mai mult este fabricat in graba, neglijand sau sarind niste pasi, avand ca rezultat slabirea calitatii, ulterior vanzarea fiind sustinuta de marketing. De asta prefer sa am incredere in cineva care fabrica intr-un singur loc. Consider ca au un mai bun control al calitatii. Cand firma devine globala, primeaza interesele financiare si obtinerea de profit, nu calitatea si "brandul".
                                Zgomotul unui motor este un semn clar al nepotrivirii intre motor si ulei. Daca zgomotul apare dupa putini km, asta denota "calitatea uleiului". Ca rezultatele zgomotelor carora tu nu le dai crezare le vezi doar in zeci de mii de km, asta e...n-avem decat sa avem rabdare. Eu vorbeam se semnele bune, sa zic asa. Nu fac reclama cuiva anume, ci doar spun ca este un ulei in care eu am incredere, in acest moment, si mi se pare ca este calitativ peste Castrol. Castig la fel si din Motul, si din Castrol, Total, Elf, Liqui Moly, Mobil, Wolf, Vat oil, Agip, OE Ford, Bmw si Opel, si, mai nou, Petronas. Cam astea le am in oferta, din ce imi aduc aminte acum. Crezi ca am un anume interes sa fac reclama Motulului?!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google