Nu folosesc altceva pentru ca nu e nevoie. Am un 3.0 6 in linie care in marea majoritate a timpului sta in sub 2000-2500 rpm.
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
NU stiu cum sa ma exprim... am pus o analiza a uleiului mobil 0w40 care dupa 5400 de mile 8640 km in care TBN este de 3.9 si voi ii dati in sus cat de bun este acest ulei... ESTE o analiza facuta in USA unde combustibilul este bun, la un motor mare in care nu trebuie sa dau mult si voi ati dedus ca este cel mai bun ulei, sa ma ierte al de sus daca cu asa ceva in fata nu puteti sa va face-ti o parere...
Comment
-
-
daca despicam firul in patru, orice ulei are o problema pe undeva, ideea e ca am vazut destule motoare cu peste 300.000 km rulati cu uleiul asta si schimbat, nu la ~7500 de mile, ci cand spune computerul, adica peste 10-12 mii de mile, iar motoarele alea, nu-ti dai seama ca au acel rulaj, nefiind absolut nimic in neregula. Daca am fi macar pe sfert atat de atenti la ce mancam, precum suntem cu un ulei de motor, am fi mult mai departeIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by i860 View PostNU stiu cum sa ma exprim... am pus o analiza a uleiului mobil 0w40 care dupa 5400 de mile 8640 km in care TBN este de 3.9 si voi ii dati in sus cat de bun este acest ulei... ................
3,9 TBN la aproape 9000 km este o valoare buna
Alte uleiuri la km astia nu mai au nici 3 valoarea TBN, dar cum spuneam, TBN-ul e influentat si de alti factori (regim de turatii, calitatea combustibilului, mediul de exploatare).
Ca sa-ti faci o idee cat mai ramane din valoarea TBN, ar trebui sa faci test pe acelasi motor, aceleasi regimuri de mers, acelasi mediu.
Degeaba face John din America test de TBN ca sta langa ocean si nu conduce Logan si fac eu la campie cu iarba verde si conduc Logan...nu are relevanta, adica vor fi valori TBN diferite mult.Last edited by Octavian; 5 June 2016, 22:16.
Comment
-
daca m1 0w40 a ajuns sa fie un ulei normal/decent inseamna ca elf, castrol si tot ce e sub el, adica o gramada, majoritatea, sunt de o calitate execrabila
dark a punctat bine, ca de obicei numai ca pt a pune in aplicare ce a spus el trebuie sa stam la casa, sa avem pamantu nostru si sa ne cultivam legumele și animalele noastre: degeaba cumperi bio din supermarket pt ca si alea ”bio” nu-s chiar atat de bio...
daca stai sa analizezi continuturile trecute pe etichete nu mai pui nimic in cos, nici macar paine/sare , pt ca si alea sunt pocnite
cea mai buna papica e tot o slana de la mama ei, pita, ceapa si-o palinca cu toate ca e scientifically proven ca palinca nu arde grasimileLast edited by cristi....; 5 June 2016, 22:23.
Comment
-
Originally posted by Octavian View PostSunt mici diferente, asta nu inseamna ca sunt execrabile, fiecare vede cumva treaba asta.
Elf sigur ca e un ulei mediocru, ok pt majoritatea utilizatorilor, dar mediocru, la fel si Cacastrol (mai ales Magnatec) ......
Comment
-
Nu cred ca Elf este un ulei mediocru , mediocru ar fi acele uleiuri care costa 8-10 lei/Litru gen Prista/Panther sau altele no-name de care nici n-am auzit.
Haideti sa facem o lista cu toate uleiurile auto , incepand de la cele mai ieftine/performante scazute pana la cel mai bun ulei.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
corect, dar rationamentu nu cred ca e ok.
Adica daca am dacia 1300 ii bag si valvolina in motor ca e ok...Principiul de funtionare e acelasi, fie ca e Ferrari, fie ca e Dacia.
Poti sa si extinzi, capitol pivoti, bucse, anvelope etc...chiar daca am o masina mediocra, o pot rasfata cu piese de calitate, nu dai banii de pomana.
Originally posted by prometheus View PostNu cred ca Elf este un ulei mediocru , mediocru ar fi acele uleiuri care costa 8-10 lei/Litru gen Prista/Panther sau altele no-name de care nici n-am auzit.
...................
Minerale nu mai baga nimeni de la prima umplere.
Comment
-
Originally posted by Octavian View PostPoti sa si extinzi, capitol pivoti, bucse, anvelope etc...chiar daca am o masina mediocra, o pot rasfata cu piese de calitate, nu dai banii de pomana.
Vorbim de categoria semisintetice-sintetice.
Minerale nu mai baga nimeni de la prima umplere.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
La sfarsitul lui mai, am facut revizia, iar cu aceasta ocazia am trecut de la elf 5w40 la ravenol 5w40 vst.
Nu mai folosisem alt ulei in afara de acel elf si nu credeam sa ajung sa constat ca un alt ulei poate schimba perceptia de functionare a motorului. Zic asta pt ca acum constat ca mi-a disparut acel usor zgomot metalic/de rezonata, ceva de genul acesta. Motorul se aude parca mai "infundat", mai placut, chiar si ridicat in ture..
Nu cred sa fie doar placebo, pt ca la schimburile anterioare cu elf, nu simteam/auzeam nici o diferenta in functionarea motorului.
Daca voi mai gasi acest ravenol la un pret bun (apropiat de elf), raman pe el, altfel nici cu celalat nu sughite undeva la 10k km/an.
NU fac reclama, este constatrea mea de neavizat si dupa mai multe topicuri citite am luat aceasta decizie...
Drumuri bune!ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)
Comment
-
Cat am asteptat o parere a unui posesor de 1.2 care schimba marca uleiului, pt a face o comparatie. Aveam ceva banuieli, ca asa va fi, sa asteptam cum este peste 5000km. Te astept cu un review.
Si eu am vrut sa trec pe Ravenol, am ales garantia, cu Elf.„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
La unele reprezentante iti pune ce ulei vrei tu, dar specifica in fisa ca s-a pus la cererea ta uleiul respectiv, iar in cazul in care sunt probleme din cauza acelui ulei, nu intra in cadrul garantiei. Alte reprezentante spun ca trebuie sa pui uleiul cumparat de la ei, chiar daca tu vii cu acelasi tip, nu-l accepta pe acelasi considerent.
Comment
Comment