Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu la Loganul de 1.4 am sarit anul asta schimbul de ulei. Am pus pe 06.10.2015 3l de Ravenol VST 5W40 si masina a facut pana azi 8000Km. Am zis ca mai merge uleiul inca 11 luni si 8000Km sau mai putini, dupa experienta cu Ravenol VSI 5W40 tinut 2 ani si 20.000Km. Chiar Ravenol recomanda verificare la 1an/15.000Km si schimb la 2ani/30.000Km.

    In schimb la Laguna 2.0 dci am pus Yacco Lube-R 5W30 cu norma RN0720 pentru DPF. Este echivalentul Elf-ului FullTech FE 5W30 RN0720. Am dat jos Ravenol HDS RN0720 dupa 20.000Km si 1 an. Impresii: imi place cum se aude dinou turbina. E undeva la nivelul Ravenol-ului HDS si putin peste Elf, la primele impresii. Trebuie sa vad pornirile la rece la -15 grade C si la vara la 40 de grade C cum rezista la forje. Ca pret e la acelasi nivel cu Elf-ul si cu 20-25% sub Ravenol.
    Attached Files

    Comment


    • Originally posted by mr.K View Post
      La Carrefour Iasi, M1 0w40 la 35 lei/litru.
      De la Carfur l-am luat și eu. Fusese acum vreo 3 săptămâni la 35 lei, apoi l-au făcut iar 50 și de vreo doo zole au revenit. E un preț bun, având în vedere că e mai ieftin decât dădeam pe M1 5W30 ESP.
      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

      Comment


      • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
        Eu la Loganul de 1.4 am sarit anul asta schimbul de ulei. Am pus pe 06.10.2015 3l de Ravenol VST 5W40 si masina a facut pana azi 8000Km. Am zis ca mai merge uleiul inca 11 luni si 8000Km sau mai putini, dupa experienta cu Ravenol VSI 5W40 tinut 2 ani si 20.000Km. Chiar Ravenol recomanda verificare la 1an/15.000Km si schimb la 2ani/30.000Km.

        In schimb la Laguna 2.0 dci am pus Yacco Lube-R 5W30 cu norma RN0720 pentru DPF.
        VST este cel mai bun -pe hartie- dintre 5w40 care se gasesc la noi pe piata....cel putin teoretic din ce zice Rivanolul; bineinteles excludem uleiurile de nisa

        Dupa TDS pare full PAO , deci gr 4.....in MSDS nu am cautat, daca va pasioneaza se gaseste usor si poate orienteaza....

        VSI este bun insa dupa datele lor tehnice este sub VST....

        La tine teoretic nu-i gaura-n cer ca are atata timp, teoretic trebuie sa tina ca e full pao -tot teoretic- si are TBN maricel....

        De asta e bine sa alegeti un full saps la benzinare

        cat priveste yacco, uleiurile lor nu m-au impresionat niciodata dupa caracteristici iar de testat nici atat....insa observatiile tale sunt binevenite

        Comment


        • Despre Shell Helix Ultra (pureplus tehnology) ce pareri aveti? Fiind un ulei produs din gaze naturale si nu din titei...

          Comment


          • Ok....sa-i dam cu chimie

            Indiferent ca este produs din titei - petrol sau gaze naturale, se cheama ca e organic

            Oricat de aditivat ar fi, va fi mereu de gr 3, eventual gr 3+ in cel mai bun caz, pt cele mai pure si ultra pure baze

            Mai bune decat cele organice-gr3+ - sunt cele cu adevarat full sintetice, adica nu au nimic organic ( nici gaze nici petrol nici ce vreti voi) in ele.....eu le numesc plastic, pt ca efectiv asta sunt


            Faptul ca e din gaze naturale nu schimba mare lucru, procedura de rafinare e cam aceeasi doar ca scuteste anumite etape fata de cele din petrol.....calitatea celor organice sta mai mult in cat de bine si de amanuntit se face acea rafinare, in functie de asta obtii un ulei calitativ mai bun....

            Shell se lauda cu cea mai pura baza....posibil, au un 5w40modest si un 0w30 ect C2/C3 foarte interesant......insa tot gr 3+ sunt, in cel mai bun caz

            Comment


            • Eu pun elf 10w40 la loganul meu 1,6 8 v cu gpl si nu papa nici gram de ulei...la 65 de lei face yoti banii..daca taximetristii fac 5-6 sute de mii cu loganul pe gpl cu cel mai ieftin ulei de ce sa pun ce este mai scump la un motor care nu este pretentios.

              Comment


              • Pentru cine cunoaste engleza si e interesat de niste sudii.
                Teste si testari.
                Ce zice yacco
                Mobil 1 ESP Formula 5W30 vs Mobil Super 3000 xe 5W30
                Alt test interesant.
                Intre testul asta si asta, mi-am facut o parere impartita in doua
                1. Inegrirea uleiului nu se datoreaza "detergentilor care curata motorul".
                2. "Paparea" uleiului de catre motor se poate "traduce" prin evaporarea uleiului.
                In concluzie nu trebuie sa fim preocupati excesiv de extinderea intervalului de schimb la Renault / Dacia. Daca semisinteticul se poate schimba la 10000 Km, iar sinteticul se poate schimba la intervalle mult peste 15000 – 20000 Km, - 15-20000 Km este suficient daca tinem seama de calitatea combustibilului, daca schimbul de ulei anterior a respectat specificatia RN si starea motorului
                Aceeasi sursa.
                Last edited by Fanez; 13 November 2016, 16:20.

                Comment


                • Fanez atentie...in filmuletele cu detergentii...vezi ca temperatura nu este de 100 grade. Flascara aia are undeva pe la 900-1200 grade. Prin urmare, uleiul in motoarele noastre nici pe departe nu-i expus la temperatura aia.

                  VIORE_L aici este vorba de confortul pisihic al posesoriilor. In relitate...influentele sunt asa de mici incat uneori nici in laborator nu sunt masurabile. Pare aberant...dar este o realitate pe care trebuie sa o acceptam. Toti avem nevoie de chestii de genul asta...la unii sunt la masini, la altii sunt la neveste...altii la bautura...

                  Comment


                  • Cred ca nici aia de pe forumul subaru nu isi aleg la wrx-uri asa atent uleiul
                    In carte scrie ca e recomandat 5w40, acuma ca e Dacia Oil sau Mobil nu are relevanta, fiecare pune ce considera, ideea e ca nimeni nu a avut probleme la motor din cauza uleiului folosit si am vazut destule loganuri pana in prezent, nou, dar si cu 600.000km pe taxi.

                    Comment


                    • ManGreek mai...oleaca de atentie este ok (poate preveni multe). Dar nici asa de stresati ca unele persoane pe aici. Din punctul meu de vedere, ce recomanda dacia este suficient pentru troasa mea...si regimul meu de mers. Si sunt convins ca motorul o sa mai fie mult timp in parametrii si dupa ce termin eu cu masina asta.

                      Comment


                      • Originally posted by ManGreek View Post
                        ...
                        In carte scrie ca e recomandat 5w40, acuma ca e Dacia Oil sau Mobil nu are relevanta...
                        Asa ziceam si eu dar am revenit asupra acestei idei dupa ce m-am interesat putin daca e chiar asa sau nu prea:
                        Originally posted by Fanez View Post
                        ...Cea mai mare greseala este sa se aleaga uleiul numai dupa clasa de vascozitate....
                        ...(sursa)...

                        Comment


                        • Un amic mi-a vorbit de bine de acest ulei..pe site e foarte frumos prezentat, cu multe detalii, cu norma Renault RN0700.ceva impresii, a folosit cineva? Mentionez ca la "bestia" de 1.2 am mers cu 5w30 chiar si dupa iesirea din garantie (mai intai Mobil 1 ESP 5w30, apoi cu ELF 5W30).
                          Multumesc.

                          Comment


                          • Este un ulei obisnuit, nici macar mediu.....este un semisintetic obisnuit

                            Decat asta, mai bine revii la ELF sau ESP care le foloseai inainte....


                            Daca si uleiul ar fi pe masura reclamei......


                            Mai jos am subliniat cateva chestii care ma amuza...pur marketing- observati chestia cu "HTHS scazut - protectie antiuzura deosebita......" asta e de milioane ))))).......
                            Attached Files

                            Comment


                            • Multam fain, intr-adevar decat povesti SF mai bine merg in continuare pe ELF.
                              PS: cea cu "durata de viata extrem de lunga" mi s-a parut cea mai tare..

                              Comment


                              • Pentru ca n-am mai gasit Redline 0w40 de la sursa de unde m-am aprovizionat data trecuta, din comoditate am revenit la M1 NL 0w40, cumparat dupa raft din Carfua cu 35lei/bidonu' de 1 L (DOT apr. 2015).
                                Azi l-am schimbat, ODO aproape 15 mii km parcursi cu Redline.
                                Ce sa zic, sincer de-abia acum imi dau seama de diferente, ptr. ca ele chiar sunt.
                                Ca sa enumar cateva, zgomotul motorului (inclusiv la ralanti) este mai pregnant cu M1, in ture mari (5000rpm+) urla mai rau si parca nu mai trage ca inainte (aici poate influenteza si filtrul de aer schimbat - Mahle, care se vede ochiometric ca e mai restrictiv decat fostul OEM), sau poate benzina folosita (Trecusem de ceva vreme pe moll 99+, acum am revenit la Maxx 100 de la OMV)
                                Cu una, cu alta...asta e, in maxim doo zile ma obisnuiesc , dar...Redline e chiar altceva. Sper sa revin la el in vara, in ciuda pretului de cocaina.
                                Un ulei nou, e un ulei nou, oricum. Decat sa tin Redline inca 10 mii pana in vara, am preferat sa pun zama noua.
                                Last edited by Kojak; 19 November 2016, 19:57.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google