Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by cristi.... View Post
    schimbat azi oloiu. valvoline synpower 5w40.

    primele impresii: e exact ceea ce trebuie. la mers constant e foarte silentios, aproape imperceptibil, la acceleratii suna normal (nu zdrangane ca esp formula), se tureaza chiar usor, desi ma asteptam sa nu fie asa, nici nu pare sa simta vascozitatea mai rdiciata, din contra, face viteza repejor
    Exact feelingul pe care l-am obtinut si eu cu Vavoline SynPower 5w-40 , motor neasteptat de silentios in comparatie cu alte uleiuri din aceeasi gama de pret , disparitia spumei la buson , si da... termocupla n-a mai pornit stand pe loc cu motorul pornit pret de cca. 10 minute .
    Cu Elf in conditii similare simteam cum porneste ventilatorul (pe treapta I).
    Se pare ca este adevarat mitul cu pornirea termocuplei vara in functie de ce ulei se foloseste si pe acesta cale imi cer scuze celor carora la momentul respectiv nu i-am crezut cand imi comunicau ca da conteaza uleiul chiar si in functionarea ventilatorului.
    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

    Comment


    • Originally posted by vitriol View Post
      Sunt deschis la propuneri. Il iau in calcul.
      Pentru inceput, asa de control, poti folosi acest ulei (Liqui Moly Leichtlauf cu MOS2 10W-40), care nici nu e foarte scump; n-are rost sa te arunci la super uleiuri, platind un pret mare.
      Din cate am mai auzit si vad ca reviurile, imi confirma acest lucru, e un ulei destinat printre altele motoarelor de generatie veche, cu km. multi si care consuma ulei.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Originally posted by vitriol View Post

        Masina este Opel Astra 1.6 8v Z16SE 64kw/84cp, 2002, 225 000 km. Am zis sa pun 10w40 pentru ca motoarele de Opel sunt cunoscute pentru consum de ulei si vreau sa vad daca si exemplarul asta are acest obicei (o are de o saptamana).
        Mai am in familie un Opel Corsa 2003 1.2 16v, Z12XE, care consuma 1,5l de ulei la 5000km cu 5W40. Cu 10W40 consuma ~500ml la 5000km.

        Nemtii prefera sa consume ulei in plus, decat carburant

        Francezii prefera sa consume carburant in plus, decat ulei

        E diferenta de concept al motoarelor


        Faptul ca iti consuma mai putin un ulei (10w40) nu inseamna ca acel ulei este neaparat mai bun

        Cu atat mai mult cu cat sunt putine 10w40 semisintetice

        Mai poate insemna si ca uleiul nu ajunge unde trebuie...ca sa fie consumat......deci lipsa protectie



        Per ansamblu iti trebuie un ulei adaptat la conditiile tale : sa fie ieftin si disponibil ( pt ca te astepti sa consume) si sa fie macar semisintetic full SAPS pt ca motorul e generatie veche

        Adica din ala cu fosfor zinc,sulf....nu C-uri


        Valvoline si LM fac uleiuri bune....dar daca iti haleste nu stiu cat de disponibile vor fi pt completare

        Dpdv de mai sus e mai la indemana Mobil sau Castrol

        Comment


        • In cazul asta o sa merg pe cel mai la indemana ulei care se gaseste in toate super marketurile/toate magazinele de piese auto/benzinarii cunoscute si necunoscute: Mobil Super 3000 X1 5W40. La urmatorul schimb o sa revin la acelasi ulei (Mobil 5W40) si cu Corsa.

          Merci Hirayama!
          Last edited by vitriol; 12 June 2017, 21:29.
          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

          Comment


          • intre un indice de vascozitate ( 168 versus 172) si un TBN (13 versus 10) ce ati alege? -si de ce?
            multumesc mult!

            Am cautat ceva detalii si am gasit :

            (sursa http://www.77lubrifianti.ro/despre-uleiuri)

            Indicele de vâscozitate
            A nu se confunda cu vâscozitatea, sau cu clasele de viscozitate. Cu cât această valoare este mai mare, cu atât este mai bun uleiul de motor, deoarece uleiul își schimbă în mai mică măsură vâscozitatea în funcție de variațiile de temperatură. Indicele de viscozitate ale uleiurilor multigrade este mai ridicat (aprox. 120-190), iar ale uleiurilor monograde este mai scăzut (aprox. 100-120). Indicele de viscozitate ale uleiurilor sintetice este mai ridicat dat fiind calitatea superioară al uleiului de bază, în același timp indicele de vâscozitate ale uleiurilor minerale si semisintetice este ridicat cu ajutorul aditivilor.


            Cifra de bazicitate totală (TBN)
            Uleiul aflat în utilizare este expus efectelor acidifiante ale aerului și combustibilului. TBN-ul ne arată rezerva de bazicitate al uleiului pentru neutralizarea acestor acizi. TBN-ul scade permanent în cursul intervalului de schimb, bazicitatea fiind epuizată pentru neutralizarea acizilor care se formează. Efectele acidifiante (ca de ex. conțunutul de sulf ridicar al combustibililor utilizați) pot determina scurtarea intervalului de schimb. Ar fi logic să se mărească valoarea TBN-ului, însă acest lucru se poate realiza doar într-o anumită măsură. Aditivii necesari cresc cantiatea de cenușă sulfat, lucru care duce la formarea de depuneri.

            Iar de pe "discutii despre ulei " cineva zicea:

            un ulei cu TBN peste 10 este bun pentru motor daca faci drumuri scurte . "Capacitatea unui ulei de a neutraliza acizii este exprimata de Total Base Number. Cu cat numarul este mai mare inseamna ca uleiul poate neutraliza o cantitate mai mare de acid.
            Un Total Base Number mare este important pentru marirea intervalului de schimb
            a uleiului deoarece neutralizeaza mai multi acizi pentru o perioada de timp mai mare, TBN la uleiurile uzuale fiind intre 8-12."

            Faci cu precadere drumuri scurte: gaseste un ulei cu TBN mare (10+) care neutralizeaza acizii
            Faci drumuri lungi: TBN-ul nu-i asa important
            Mergi rar cu masina: cauta un ulei cu esteri (grupa 5 sau 4 din gama de varf)
            Mergi des cu masina: te poti multumi cu un ulei din grupa 4 (chiar 3)

            Ce fel de sofer esti? ai talpa grea, medie sau usoara?
            Talpa de plumb: cauta un ulei 0w40 pentru maximum de protectie a motorului
            Talpa medie: 5w40
            Talpa usoara: teoretic poti sa pui 5w30 sau 0w30, dar cu o precizare: uleiurile cu a doua cifra 30 nu-s recomandate la clima noastra vara.
            ====
            TBN-ul este strans corelat cu cantitatea de cenusa (SAPS). Un ulei cu low-saps are automat si TBN mai mic. De aceea nu este un parametru foarte important de urmarit. Important este sa se aleaga uleiul cu cerintele SAPS recomandate. In general, motoarele cu DPF au nevoie de mid/low-saps. La cele pe benzina cu injectie directa iarasi exista unele recomandari de mid-saps. Desi la VAG pare ca apar depuneri pe supape mai curand in cauza stilului de condus decat din cauza uleiului.
            Last edited by ZFMFLORIN; 15 June 2017, 22:57. Reason: Automerged Doublepost
            ex Dacia Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->08-2012(76.100km) BV 29 --H

            Comment


            • A folosit cineva Shell in motor de 1.2 16V peste 5000 de km? Ceva pareri?

              Comment


              • Originally posted by ZFMFLORIN View Post
                uleiurile cu a doua cifra 30 nu-s recomandate la clima noastra vara
                De ce să nu fie recomandate ? Nu mai merge termostatul ? Sau merge motorul fără radiator ?

                Producătorul menționează la 1.4 8v o largă paletă de uleiuri, de la 10w40 la 0w30...

                Fiecare își alege după buzunar, preferințe sau indicii uleiului...

                Apreciez postul tău, cu multe informații utile...dar la paragraful ăsta nu m-am putut abține să nu zâmbesc...

                Comment


                • Kojak am vazut la Carefura Braila M1 NL la 29 de lei/litru! Sunt disperati astia nu s-a vandut absolut nimic pana acum din flacoanele de M1 NL , incerca disperati sa scape de ele , sunt si destul de vechi , 2013/2014 , poate sa le vanda si cu 15 lei/litru ca eu oricum nu le cumpar, sunt mult prea vechi.
                  Last edited by prometheus; 16 June 2017, 00:37.
                  sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                  Comment


                  • Din 2013 e deja expirat. Nici gratis nu l-as baga in motor (la mine).

                    Comment


                    • Eu cred ca inca mai sunt bune pt 10k si stil de condus fara "forje". Am sa ma duc sa vad si eu oferta, daca sunt din 2016 este ok! Sunt pe formula veche. Pt schimbul din octombrie- nov, prind iarna cu uleiul asta , sa observ comportamentul masinii.
                      PS
                      Multumesc ZFMFLORIN pentru sinteza, recomandari f bune care trebuie corelate cu alte informatii tot aici de pe site, calitatea uleiului 0W40 cu cel de 5W30....samd, aditivi bagati in cel de 0W40 raportat la cel de 10W30..taierile de costuri si politica comerciala WEST fata de EST.

                      @plopii - gandesti din perspectiva motorului de 1.4, care nu a facut probleme pana acum , face parte din alt concept, alta gandire a societatii de consum. 1.6 este "frate" cu 1.4, generatii apropiate.
                      Last edited by Oti; 16 June 2017, 08:21. Reason: Automerged Doublepost
                      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                      Comment


                      • Originally posted by prometheus View Post
                        Kojak am vazut la Carefura Braila M1 NL la 29 de lei/litru!
                        ...sunt si destul de vechi , 2013/2014
                        Cel mai mult conteaza conditiile in care au fost depozitate bidoanele alea in decursul acelor ani. Lucru imposibil de aflat, asa ca io unu' nu m-as baga la el.
                        Daca era un 2015-2016, merita,

                        Originally posted by Oti View Post
                        Am sa ma duc sa vad si eu oferta, daca sunt din 2016 este ok!
                        N-auzi ca au cca. 4 ani!

                        Comment


                        • La unele flacoane nici nu mai poti distinge data imbutelierii! bataie de joc.
                          Merita daca le da cu 3 lei/litru il bag la scuter.
                          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                          Comment


                          • Cu 29 de lei/litru imi iau Shell 0W40.

                            Comment


                            • Acu vin din Carrefour, data imbutelierii 17.10.2016, sunt si mai noi....eu zic ca sunt ok pt schimbul din toamna. Ma duc sa cumpar.
                              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                              Comment


                              • Acu vin din Carrefour, data imbutelierii 17.10.2016, sunt si mai noi....eu zic ca sunt ok pt schimbul din toamna. Ma duc sa cumpar.
                                N-aveai bani la tine?
                                Dupa cum zicea colegu' banat, noua formula cu PAO si smecherii e din 2017, probabil ca se lichideaza stocurile ca sa faca loc la noutati.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google