Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Depinde si de arhitectura motorului. O treaba profesionista, se verifica nivelul pe joja, la completare, asa e cel mai sigur.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • ...faza tare ar fi sa fie gresita joja

      Comment


      • Originally posted by darksid3 View Post
        Nu se scurge tot uleiul din motor, poti sa-l lasi si o saptamana fara buson. Capacitatea data in manual e cu motorul "uscat", adica doar cand a iesit din gaoace sau i-ai facut RK.
        Din ce spui tu, reiese ca aia in fabrica scot uleiul de rodaj si pun 4.8 L <si nici nu il lasa sa se scurga bine pe cel de rodaj> - si te trezesti ca iti cumperi masina nou cu ulei peste nivelul maxim. (asa cum a fost cazul meu)

        Avand in vedere ca are 2 axe cu came, probabil ca retine ceva mai mult ulei, sus in chiulasa.

        Pentru a evita orice problema in viitor, cred ca cel mai bine la schimbul de ulei se pune in motor 4,3 L si apoi se vede daca si cat mai trebuie completat
        Last edited by ion_R5; 28 October 2011, 13:51.

        Comment


        • E de mirare? Uita sa puna suruburi, dar niste ulei in plus ?
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • "Uitatul" in minus e mai usor de inteles. Ca la magazin, cand "uita" sa-ti dea restul.

            Comment


            • Da la variata cu joja care indica eronat nivelul de ulei v-ati gandit ?

              Eu am patit traba asta cu Renault Fluence.
              sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

              Comment


              • OK, si cum ti-ai dat seama, ca nu era buna joja??

                Ma gandesc asa - cand cumperi o masina second-hand --- te poti astepta la orice "minune"... sa gasesti cine stie ce improvizatie facuta de fostul proprietar sau alte surprize neplacute (piese inlocuite, reparatii facute de mantuiala sau care ascund alte defecte..) Dar sa iei o masina noua cu alta joja - desi nu imposibil, e foarte aiurea.

                Comment


                • Originally posted by B-53-SDP View Post
                  Da la variata cu joja care indica eronat nivelul de ulei v-ati gandit ?

                  Eu am patit traba asta cu Renault Fluence.
                  De la Renault ma astept la orice
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Simplu !

                    Pe joja indica peste nivelul maxim.

                    Motorul era 1.6 16v in care intra 4,5 L ulei.

                    Am ridicato pe rampa am luat un bidon de ulei de 5L si am dat drumul la ulei.

                    Ghici ce ? Fix 4,5 L de ulei au curs din motor.

                    Deci ? Joja indica eronat.
                    sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

                    Comment


                    • Foarte aiurea chestiea - sa fie joja atat de anapoda - incat sa ai 4,5 L ulei in motor si sa indice peste maxim. Asta inseamna ca atunci cand pe joja ajunge uleiul la reperul MINIM - de fapt ai mai putin ulei decat minimul necesar in motor...

                      Sigur, la utilizari normale nu e cazul sa scada nivelul de ulei - dar pentru cineva care merge cateva mii bune de km pe autostrada la viteze mari - poate avea surpriza sa ramana fara ulei.

                      Problema ar putea sa o clarifice fabricantul... ori e trecuta eronat cantitatea de 4.8 L, ori joja e gresit pozitionata (teava in care se infige joja e anapoda pozitionata, sau curbura tevii respective denatureaza indicatia jojei)

                      Comment


                      • La ce joja avem...nu ma mira prea mult. Ideea e ca in carte la K4M da 4.6 litri de ulei, la alte variante de K4M (pe Renault-uri am vazut, la Logan nu) da 4.8. Daca pui ~4.5 litri sigur e in parametri treaba si nu trebuie sa te mai agiti in functie de cat arata pe joja.
                        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                        Comment


                        • La ulei pt. 1.6 16v cred ca merg pe Elf Excellium 5W40 + filtru de origine(am inteles ca Mann nu filtreaza ca cel de origine), insa daca gasesc un Mobil 1 ESP 5W30, sau 0W40 sau Edge Sport 0W40 la pret bun, mai vedem.

                          Comment


                          • Chestia cu filtrul de origine, am mai auzit-o la o cunstinta care are Subaru. Spunea ca la revizie merge cu uleiul cumparat de el, dar ca filtrul de ulei il pune pe cel de origine, de la service, fiindca chiar daca fitrul e facut tot de un producator de filtre (Mann, Purflux, etc), hartia folosita la filtrele respective este cea ceruta de productor si poate sa difere de filtrele aftermarket produse de catre aceiasi producatori.

                            Acum, cand traim in epoca cand ambalajul si prezentarea marfii e mai "importanta" decat produsul in sine... nici chestia cu calitatea nu mai stim pe unde sa o incadram. Fara niste teste - ne putem da doar cu presupusul...

                            Comment


                            • Eu tot pe filtru de origine merg, Purflux. Eu am luat Edge Sport 0W40 cu 200 lei 5 litri (155 + 45), acelasi pret ca anul trecut. Eu zic ca e un pret foarte ok, trebuie doar sa cauti, asa gasisem de obicei mult mai scum, 200-240 lei 4 litri.
                              '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                              Comment


                              • Cred ca am gasit de unde provine problema cu cantitatea de ulei la 1.6 16V (schimbul de ulei, conform indicatiilor producatorului = 4.8 l, insa in practica nivelul maxim pe joja se atinge la 4.5 l)

                                Am fost astazi in targul Vitan si am vazut o baie de ulei de K4M 1.6 16v. Pe interior, locasul busonului de golire al baii de ulei este mai ridicat decat partea cea mai joasa a baii de ulei, cu circa 1,5 - 2 cm. (este solutia tehnologica aleasa de Renault pentru asigurarea lungimii filetului pentru busonul de golire, pentru care s-a preferat sa fie prelungit filetul in interiorul baii de ulei)

                                Practic ramane ulei pe fundul baii de ulei, la golirea baii de ulei pe la buson.
                                Uleiul ramas in baia de ulei + cel ramas sus in chiulasa = cantitatea de ulei care depaseste nivelul maxim al jojei

                                Nu stiu daca un aspirator de ulei poate extrage uleiul din baie complet.

                                Partea rea este ca particulele metalice nu se evacueaza pe la buson...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google