Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts



  • aici am gasit informatia legata de cantitatea de zinc la uleiurile m1. dupa cum vezi, ei nu se feresc sa ofere publicitatii aceste informatii, in schimb, de la grupul total nu gasesc nimic asemanator, de asta nu-ti pot arata informatia. aia cu 2.9 recunosc ca am ramas cu ea de pe undeva de pe aici, in urma cu multe sute de pag cand nu eram sigur daca sa mai continui cu dacia oil sau nu si multi au spus ca are hths-u la minim

    asa scrie si la mine in manual, sa pun a3/b4 sau a5/b5

    la vascozitati imi pot alege eu din mai multe variante in functie de temperatura ambientala. uleiul pe care eu l-am pus se incadreaza perfect in recomandarea constructorului

    nu zice nimic de api

    dadusem mai mult un mail la vc pt a afla daca dacia oil e semisintetic sau sintetic iar ei mi-au spus ca e incorect sa judec uleiul dupa nu stiu de norme si mi-au bagat-o cu normele api si aceea si ca performanta unui unui se vede in cat de avansata e litera de dupa s, lasandu-ma sa inteleg ca pt logan s-a ales sl pt ca si masina e low cost

    o alta chestie interesanta pe care am vazut-o in manualele de la renault (nu mai stau acu sa caut pt a-ti demonstra, daca ma crezi bine, daca nu, nu): mai intai recomanda uleiurile mai avansate adica norma sm/sn iar in absenta acestora sl. la dacia nu s-au mai obosit sa treaca asta
    Last edited by cristi....; 2 February 2015, 01:28.

    Comment


    • ...si eu ca merg tot cu Mobil 1 NL 0w40, la 1.4 euro 3, imi tuseste motoru'?

      Comment


      • @"cuido"
        din tastatura nu uiti o cratima, bagi o litera vecina tastei respective. si necunoasterea limbii romane un subiect foarte serios.
        cat despre divagatiile tale despre uleiuri, le gasesc foarte neinteresante.
        se ineaca ligheanul ca ii bagi de floarea soarelui...
        voi duce masina la remat tot cu elf evo sxr, indiferent de discutiile inutile de aici.
        si apropo, pe tine vad ca nu te prea duce capul. probabil, tocmai terminasesi de vazut "Cars", cand ti-ai facut contul.

        Comment


        • Originally posted by cristi.... View Post
          dupa cum stii francezii se feresc sa dea publicitatii hths, probabil ca e la limita inferioara. oricum, parca maximum la a5/b5 e de 3.2...deci cat sa fie la el? 2.9-3

          nu am absolut nimic cu tine, vin dupa o lectura de noaptea mintii in care cineva, din cu totu alt domeniu, incheia apoteotic spunand ca, citez, "Confruntarea de opinii e cea care "misca" știință si-o duce înspre progres", asa ca in virtutea acestei inertii am vrut sa aflu mai multe
          Pai esti liber sa afli mai multe si m-as bucura sa aflu si eu mai multe de la tine. Sincer.

          Iar cu HTHS-ul, daca ala este 3.4, se numeste ca uleiul este A5/B5. Deci ... de unde acel probabil ? Pentru unii, inclusiv case mai mari (ai dat exemplu Castrol-ul) nu este asa important sa puna HTHS-ul. Probabil ca merg pe ideea ca oricum nu conteaza. Tot pe baza acelei parsivenii numite toleranta de fabricatie.

          Comment


          • "mai demult" in loc de "mai mult"

            Comment


            • guido in legatura cu motorul D4F sa stii ca a fost fabricat in 2000 deci nu prea avea cum sa fie pe twingo `97
              Attached Files
              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

              Comment


              • tin sa te contrazic cand spui ca de la 3.4 hths uleiul intra la a5/b5

                tocmai asta este una dintre diferentele dintre un a5/b5 si un a3/b4. a5/b5, fiind un ulei foarte subtire pt a favoriza economia este restrictionat la hths pana pe la vreo 3.2 maxim.

                cele cu hths mare, 3.5, etc isi pierd calitatea de ulei eco, fiind mai vascoase si incadrate automat la a3/b4

                eu asa stiu, daca stiu gresit, corecteaza-ma

                apoi, mi se pare putin fortat sa spui ca hths este inutil. mergi in grecia vara, la 50 de grade, du motorul in 4-6 mii de ture sa vedem ce se intampla cu un hths mic, tipic de ulei eco

                daca hths e inutil-> ca si stabilitatea termica e inutila
                Last edited by cristi....; 2 February 2015, 01:37.

                Comment


                • Originally posted by cristi.... View Post

                  aici am gasit informatia legata de cantitatea de zinc la uleiurile m1. dupa cum vezi, ei nu se feresc sa ofere publicitatii aceste informatii, in schimb, de la grupul total nu gasesc nimic asemanator, de asta nu-ti pot arata informatia. aia cu 2.9 recunosc ca am ramas cu ea de pe undeva de pe aici, in urma cu multe sute de pag cand nu eram sigur daca sa mai continui cu dacia oil sau nu si multi au spus ca are hths-u la minim
                  De unde ati tras concluzia asta ? Pe baza a ce ? A masurat careva ?

                  Si nu-ti face tu griji, ca nici mobil-ul n-a fost asa dintotdeauna. In general, cine are cu ce se lauda, nu va ezita sa o faca...

                  Iar in legatura cu VC, ai intrebat gresit. Aia n-or sa-ti spuna niciodata asa ceva. Trebuia sa intrebi exact parametrii care te intereseaza, daca tot te intereseaza asa tare.

                  Pai n-am de ce sa NU te corectez. Norma spune clar A5/B5 se incadreaza intre 2.9 si 3.5. A3/B4 trece de 3.5. Se admite la un grade de 0w20 un HTHS de minim 2.6.

                  Originally posted by prometheus View Post
                  guido in legatura cu motorul D4F sa stii ca a fost fabricat in 2000 deci nu prea avea cum sa fie pe twingo `97
                  Te rog eu frumos, lasa wiki si cauta un manual de twingo care s-a fabricat in perioada aia...



                  cristi.... vad ca tot editezi si eu tin pasul cu tine: n-am zis eu ca e inutil. In fond, asta e baza clasificarii uleiului in functie de rezistenta la forfecare. Dar daca ei nu-l dau, eu nu vad alt motiv.
                  Last edited by guido; 2 February 2015, 01:42. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • atunci am ramas eu cu o impresie gresita deci de la 3.5 in sus uleiul e a3/b4

                    ndl e mai mistocar de obicei, nu te supara pe el, asa abordeaza el problema, nu e neaparat rau intentionat

                    concluzia era trasa cumva empiric, pe baza zgomotelor metalice scoase de motor pe canicula, dupa ce treceai de 3 mii rpm si dupa o perioada ceva mai mare de functionare a motorului

                    eu observam chestia asta dupa 5-6 mii de km. la mobil 1 esp formula am simtit-o pe la 7 mii si ceva si nu m-am inselat. cum am schimbat uleiul a disparut si rezonanta respectiva

                    uleiul pe care l-am stresat cel mai mult dpdv termic a fost saracul dacia oil, in primul an de viata al masinii, mai exact prin iulie 2009, cand am fost pe transalpina care se afla in constructie in acel moment. am mers cu motorul numai in tr 1, mult timp, la un moment dat temp lichidului de racire urcase la 6 linii. dupa aceasta experienta motorul a mers ca cea mai josnica caruta, am coborat pe jos pe la baile herculane, nu puteam depasi 80km/h din cauza ca facea foarte urat. nu am stiut atunci ca uleiul e slab, ca ar putea avea de suferit etc asa ca nu l-am schimbat cand am ajuns acasa, l-am tinut pana la 11.000 km cand am facut prima revizie. am schimbat doar filtru de aer imediat cand am ajuns acasa, motorul isi mai revenise dar nu complet. de la 11.000 km si pana in prezent, la 70 de mii, am schimbat uleiul la 5-7 mii de km, momentan merge f bine, cum simt o rezonanta care apare de la 3 mii in sus (nu sunt absurd, e o anumita rezonanta, fin perceptibila, nu orice rezonanta, sa fim intelesi ) si e in preajma cifrei de 5-7 mii de km, stiu ca e de la ulei si trebuie schimbat. asa ca in urmatoarele 2-3 zile e schimbat
                    Last edited by cristi....; 2 February 2015, 01:50.

                    Comment


                    • Hai ca am obosit... Si oricum, altceva nu mai e de spus in absenta altor date. Cel putin din punctul meu de vedere. Si e si tarziu ...

                      Originally posted by cristi.... View Post
                      apoi, mi se pare putin fortat sa spui ca hths este inutil. mergi in grecia vara, la 50 de grade, du motorul in 4-6 mii de ture sa vedem ce se intampla cu un hths mic, tipic de ulei eco

                      daca hths e inutil-> ca si stabilitatea termica e inutila
                      Spune-le asta si celor mai mult sau mai putin mistocari, care cred cu sfintenie in duhul dacia-renault. Pana acum, A5/B5 este asumat de producatori pe care-i poti numara pe degete. Iar ca exemplu VW nici acum (504/507) nu folosesc asa ceva. Dar o fi renault miezul si noi nu stim....
                      Last edited by guido; 2 February 2015, 01:47. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • guido motorul de care zici tu pe twingo din `97 are codul D7F si nu D4F , cel din urma a fost derivat din primul in decembrie 2000.

                        Eu voi ramane la Mobil 1 NL 0w-40 pana cand vad ca incepe sa-l pape iar in acel moment voi trece pe Motul 300v 5w-40 cum a facut colegul nostru DrMike.
                        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                        Comment


                        • Originally posted by cristi.... View Post
                          concluzia era trasa cumva empiric, pe baza zgomotelor metalice scoase de motor pe canicula, dupa ce treceai de 3 mii rpm si dupa o perioada ceva mai mare de functionare a motorului

                          eu observam chestia asta dupa 5-6 mii de km. la mobil 1 esp formula am simtit-o pe la 7 mii si ceva si nu m-am inselat. cum am schimbat uleiul a disparut si rezonanta respectiva
                          M-ai innebunit cu editurile . Pai atunci de ce nu pui direct M1 NL 0w40 ?

                          Originally posted by prometheus View Post
                          guido motorul de care zici tu pe twingo din `97 are codul D7F si nu D4F , cel din urma a fost derivat din primul in decembrie 2000.
                          Tot de pe wiki, sau ai gasit manualul ? Oricum, recunosc ca sunt chitros (nu am hardisk prea mare - 500GB) si am sters manualele, cu atatia torrenti. Acum, ce sa zic, este bine sa recunosc cand am gresit (daca am gresit), oricum, este de conceptie destul de veche. Normele erau altele atunci. In 2000 nici nu se puneau problemele astea.


                          Originally posted by prometheus View Post
                          Eu voi ramane la Mobil 1 NL 0w-40 pana cand vad ca incepe sa-l pape iar in acel moment voi trece pe Motul 300v 5w-40 cum a facut colegul nostru DrMike.
                          Vezi-ti de treaba cu motul-ul ala. Si sa ne anunti cand o sa ti-l manance pe asta. S-ar putea sa te saturi de masina pana atunci. Dupa cum ti-am mai spus, o alegere foarte echilibrata.
                          Last edited by guido; 2 February 2015, 01:57. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • nu pun 0w40 pt ca e mai vascos si la rece si la cald si nu-mi place. vascozitatea la rece la vara nu-i problem, dar cu cea de la 100 de grade nu ma impac, mi se pare prea mare. apoi e foarte posibil sa inregistrez si o usoara crestere de consum cu 0w40, tocmai din cauza vascozitatii crescute.

                            ce nu-mi mai place la ow40 m1? are multa cenusa, cam dublu fara de esp formula: 0.6%vs 1.2%. imi afuma sondele de oxigen ) in rest e ok

                            Comment


                            • Vorbim maine... sau nu stiu... Asta cu afumatul sondelor este epica... De unde ai scos-o ? Faci cate 10-15k km cu un schimb, omule. Si pui benzina fara gram de sulf.

                              Iar in legatura cu consumul, s-ar putea sa ai o surpriza. Unii se "vaitau" pe alte forumuri ca nici macar nu li se mai incalzeste motorul in forja. Cu testerul in functiune.
                              Last edited by guido; 2 February 2015, 02:02.

                              Comment


                              • poate o sa-l incerc la vara sa vedem

                                intre cele 2, 0w40 si 5w30, ambele de la m1, lumea de pe aici s-a declarat mai incantata de 5w30

                                Mobil1 tests synthetics on a BMW e30 325i through a rough one million miles. Mobil drives the important point that synthetics oil and gas additives preserve ...


                                uzura unui motor de conceptie veche care a rulat 1 milion de km cu ulei mobil 1. arata foarte bine

                                Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.
                                Last edited by cristi....; 2 February 2015, 02:27. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google